Ministru kabineta 2004.gada 24.februāra sēdē
Pieņemts rīkojums “Par Rīgas
Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas rektora J.Stabiņa
atcelšanu”.
Saskaņā ar Augstskolu likuma 17.panta sesto
daļu pēc Izglītības un zinātnes ministrijas ierosinājuma Ministru
kabinets nolēma atcelt Juri Stabiņu no Rīgas Pedagoģijas un
izglītības vadības augstskolas rektora amata par šādiem normatīvo
aktu pārkāpumiem: Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības
augstskolas īstenotā profesionālā studiju programma “Biroja
vadītājs – referents” ir akreditēta 2002.gada 9.janvārī,
paredzot, ka programmas apgūšanai nepieciešamais studiju ilgums
ir 4,3 gadi. Pretrunā augstāk minētajam 2002./2003.akadēmiskajā
gadā studiju programmā “Biroja vadītājs – referents” Liepājas
filiāli absolvēja 7 personas, kuras studiju programmu bija
apguvušas nepilna laika studijās 2,5 gados.
Pieļaujot minēto pārkāpumu, J.Stabiņš ir pārkāpis Izglītības
likuma 22.panta trešo daļu, Augstskolu likuma 10.panta pirmo
daļu, 17.1panta 1.punktu, 57.panta otro daļu un
Ministru kabineta 2001.gada 20.novembra noteikumu Nr.481
“Noteikumi par otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības
valsts standartu” 24.punktu.
Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas īstenotā
profesionālā studiju programma “Biroja vadītājs-referents”
saskaņā ar Augstskolu likuma pārejas noteikumu 15.punktu ir
pielīdzināma licencētām studiju programmām. Ievērojot minēto un
Augstskolu likuma 57.panta otrajā daļā noteikto studiju ilgumu,
minētā programma īstenojama programmas akreditācijā norādītajā
termiņā – 4,3 gados.
Pieļaujot studiju programmas apguvi 2,5 gados un nepaziņojot par
to Izglītības un zinātnes ministrijai, J.Stabiņš ir pārkāpis
Izglītības likuma 22.panta trešo daļu, Augstskolu likuma 10.panta
pirmo daļu, 17.1panta 1.punktu un Ministru kabineta
2002.gada 3.janvāra noteikumu Nr.3 “Augstākās izglītības iestādē
īstenojamo studiju programmu licencēšanas kārtība”
17.punktu.
Ņemot vērā, ka studiju programmas ilgums bija patvaļīgi mainīts
un programma tās mainītajā apjomā nebija ne licencēta, ne
akreditēta, un ņemot vērā, ka par patvaļīgi saīsinātas programmas
apguvi tika izsniegti valstiski atzīti diplomi, J.Stabiņš ir
pārkāpis Izglītības likuma 22.panta trešo daļu, Augstskolu likuma
9.panta pirmo daļu, 10.panta pirmo daļu un 17.1panta
1.punktu.
Īstenojot profesionālo studiju programmu “Jauna kvalifikācija”
bez licences saņemšanas un 2003./2004. akadēmiskajā gadā
nelicencētā studiju programmā imatrikulējot studējošos desmit
specializācijās – “Skolotājs – logopēds”, “Sākumskolas
skolotājs”, “Angļu valodas skolotājs pamatskolā”, “Pirmsskolas
skolotājs”, “Matemātikas skolotājs pamatskolā”, “Latviešu valodas
skolotājs pamatskolā”, “Rokdarbu un mājturības skolotājs
pamatskolā”, “Sporta skolotājs pamatskolā”, “Lietišķās
informātikas skolotājs” un “Vizuālās mākslas skolotājs
pamatskolā”, J.Stabiņš ir pārkāpis Augstskolu likuma 10.panta
pirmo daļu, 17.1panta 1.punktu, 55.panta sesto daļu,
56.panta pirmo daļu un Izglītības likuma 22.panta trešo daļu un
25.panta otro daļu.
Ar Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas senāta
2003.gada 27.oktobra lēmumu Nr.19-22 ir nodibināta Vadības un
ekonomikas fakultāte. Pieļaujot minētās fakultātes nodibināšanu
bez pietiekama zinātniskā potenciāla (jaunizveidotās Vadības un
ekonomikas fakultātes akadēmiskajā personālā nav neviena
fakultātes profilam atbilstoša ekonomikas zinātņu doktora, un
minēto apliecina J.Stabiņa 2004.gada 12.janvāra vēstulei
Izglītības un zinātnes ministrijai Nr.2004/04 pievienotais
augstskolas akadēmiskā personāla saraksts), J.Stabiņš ir pārkāpis
Izglītības likuma 22.panta trešo daļu, Augstskolu likuma 10.panta
pirmo daļu, 17.1panta 1.punktu un 24.panta otro
daļu.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un
79.panta pirmo daļu rīkojumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša
laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.
Pieņemts rīkojums “Par Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības
augstskolas rektora pienākumu izpildītāja
iecelšanu”.
Saskaņā ar Augstskolu likumu Ministru
kabinets nolēma iecelt profesori Daci Marku par Rīgas Pedagoģijas
un izglītības vadības augstskolas rektora pienākumu
izpildītāju.
Pēc detalizētas iepazīšanās ar 2006.gada pasaules hokeja
čempionāta organizēšanas gaitu Ministru kabinets (MK) iniciējis
četrpusēja līguma slēgšanu starp valsti, Latvijas Hokeja
federāciju, SIA “Multihalle” un tās piesaistīto investoru,
paredzot stingras drošības garantijas un sankcijas no
SIA “Multihalle” attiecībā uz hokeja halles būvniecību.
Valdība sagaida no SIA “Multihalle”, tās piesaistītā
investora (SIA “Merks”) akcionāriem (vai to ne
mazāk kā 51% akciju turētāju pārstāvjiem) un Latvijas Hokeja
federācijas noformulētās pozīcijas apliecinājumu. Saskaņā ar MK
lēmumu līgumā būtu jāiekļauj šādas galvenās garantijas un
sankcijas:
1) gadījumā, ja multifunkcionālā halle netiek nodota
ekspluatācijā līdz 2005.gada 1.septembrim, SIA “Multihalle”
iemaksā Valsts kasē 575 tūkstošus LVL. Šo saistību nodrošinājumam
SIA “Multihalle” paredz apgrūtināt par labu valstij
multifunkcionālo halli. Alternatīvi – SIA “Multihalle” 10
kalendāro dienu laikā no četrpusējā līguma parakstīšanas brīža
apņemas iesniegt Finanšu ministrijai līguma izpildes galvojumu
575 tūkstošus latu apmērā no Latvijas Republikā vai Eiropas
Savienībā atzītas un licencētas kredītiestādes (vai
kredītapdrošinātāja);
2) SIA “Multihalle” piesaistītais investors (SIA “Merks”) pēc
līguma parakstīšanas iesniedz Finanšu ministrijai līguma izpildes
galvojumu 2 miljonu latu apmērā no Latvijas Republikā vai Eiropas
Savienībā atzītas un licencētas kredītiestādes (vai
kredītapdrošinātāja).
Pēc līguma parakstīšanas līguma izpildi kontrolēs īpaši izveidota
darba grupa ar valdības un Rīgas domes pārstāvju
līdzdalību.
Ministru kabinets aicina LHF, SIA “Multihalle” un tās
investoru parakstīt minēto četrpušu līgumu līdz šā gada
10. martam, ņemot vērā, ka jau marta vidū Latvijā ierodas
IIHF vadītāji, lai novērtētu Latvijas gatavību čempionāta
organizēšanai. Tādējādi valdība uzskata, ka šis ir pēdējais
termiņš apliecināt visu pušu gatavību sadarboties čempionāta
sekmīgai norisei.
Valdība uzskata, ka minētās garantijas ir samērīgas ar līdzšinējo
sabiedrisko ieguldījumu (valdības finansējumu 575 tūkstošu latu
apmērā, kā arī ilgtermiņa nomas tiesības uz zemes izmantošanu
Rīgā) projektā. Tādējādi pasaules hokeja čempionāta iespējamība
Latvijā 2006. gadā pašreiz ir atkarīga no SIA “Multihalle” ,
tās piesaistīto investoru, kā arī Latvijas Hokeja federācijas
godprātīgas un savlaicīgas rīcības. Valdības piesaistītie
eksperti arī konstatējuši, ka SIA “Multihalle” tikai nedēļu
pēc pirmās MK sēdes par šo jautājumu saņēmusi arhitektūras
plānošanas uzdevumu, kas ir pamats tikai projektēšanas
darbu (skiču projekta) uzsākšanai. Tādējādi valstij pašai
nav iespējams pārņemt hokeja halles būvniecību vai izsludināt
jaunu konkursu par halles būvniecību, jo sabiedriskā iepirkuma un
konkursa procedūras neļautu pabeigt hokeja halli 2006.gada
pasaules čempionāta noteiktajos termiņos. MK sēdē tika konstatēts
arī fakts, ka SIA “Multihalle” nav izpildījusi arī iepriekšējās
finansiālās saistības pret Latvijas Hokeja federāciju, nodrošinot
2 miljonu USD drošības depozīta iemaksu LHF līdz būvniecības
uzsākšanai.
MK sēdē arī nolemts aicināt pašvaldības iesniegt Valsts kancelejā
indikatīvus priekšlikumus par otrās hokeja halles ar ne mazāk kā
6000 skatītāju vietām būvniecības iespējām 2006.gada pasaules
hokeja čempionāta spēļu norises nodrošināšanai.
Akceptēts likumprojekts “Likums par koku un apaļo kokmateriālu
uzskaiti darījumos”.
Likuma mērķis ir izveidot koku un
apaļo kokmateriālu vienotu uzskaites kārtību darījumos visos koku
un apaļo kokmateriālu aprites posmos, kā arī veicināt godīgu
konkurenci un nodokļu iekasēšanu.
Likums attiecas uz fiziskajām un juridiskajām personām, kuras
ieguvušas īpašumā vai tiesiskā valdījumā kokus vai apaļos
kokmateriālus vai kuras veic apaļo kokmateriālu uzglabāšanu,
apstrādi un pārstrādi.
Darījumos ar kokiem un apaļajiem kokmateriāliem iesaistītās
personas nosaka koku un apaļo kokmateriālu apjomu un dokumentē
darījumu šajā likumā noteiktajā kārtībā.
Koku apjomu nosaka atbilstoši Meža valsts reģistrā norādītajiem
inventarizācijas datiem vai izmantojot metodes, kas nodrošina
mērīšanas precizitāti ar pieļaujamo kļūdu līdz 10 procentiem. Lai
noteiktu apaļo kokmateriālu apjomu, tos uzmēra. Apaļos
kokmateriālus (arī malku) uzmēra saskaņā ar apaļo kokmateriālu
uzmērīšanas Latvijas nacionālo standartu. Ja kāda no darījumā
iesaistītajām personām apšauba apaļo kokmateriālu uzmērījuma
rezultātus, attiecīgos rezultātus var testēt apaļo kokmateriālu
uzmērīšanas jomā akreditētas organizācijas. Akreditētas
organizācijas slēdz profesionālās darbības riska (civiltiesiskās
atbildības) apdrošināšanas līgumu. Apaļo kokmateriālu uzmērīšanā
piemērojamo Latvijas nacionālo standartu, kā arī akreditācijas
prasības organizācijām, kuras darbojas apaļo kokmateriālu
uzmērīšanas jomā, un minimālo summu, par kādu var slēgt
civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu, nosaka Ministru
kabinets.
Ja kokus vai apaļos kokmateriālus
izmanto personiskam patēriņam, koku un apaļo kokmateriālu apjomu
nosaka, izmantojot metodes, kas nodrošina mērīšanas precizitāti
ar pieļaujamo kļūdu līdz 10 procentiem. Par personiskajam
patēriņam iegūtajiem apaļajiem kokmateriāliem meža īpašnieks vai
tiesiskais valdītājs sastāda dokumentu, kurā norāda savus
personas datus, faktiski iegūto apaļo kokmateriālu apjomu, koku
sugu, to ieguves vietu un izmantošanas mērķi. Minēto dokumentu
var sastādīt arī pēc kontroles institūcijas pieprasījuma. Meža
īpašnieks vai tiesiskais valdītājs minēto dokumentu pievieno
saimnieciskās darbības pārskatam. Pārskatu iesniedz Valsts meža
dienestā Meža likumā noteiktajā kārtībā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā”.
Paredzētie grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā ļaus diferencēt administratīvā
soda apmēru par koku un apaļo kokmateriālu uzskaites kārtības
neievērošanu atkarībā no pārkāpuma rakstura fiziskajām un
juridiskajām personām, kuras ieguvušas īpašumā vai tiesiskā
valdījumā augošus kokus vai apaļos kokmateriālus vai veic apaļo
kokmateriālu uzglabāšanu, apstrādi vai pārstrādi.
Soda apmērs par administratīviem pārkāpumiem atkarībā no koku un
apaļo kokmateriālu uzskaites kārtības pārkāpuma rakstura ir
noteikts no desmit latiem līdz pieciem tūkstošiem latu, par apaļo
kokmateriālu uzglabāšanas vietās konstatētiem neuzskaitītiem vai
nezināmas izcelsmes apaļajiem kokmateriāliem paredzot iespēju tos
konfiscēt.
Pieņemti noteikumi “Tehniskās
uzraudzības noteikumi trošu gaisa piekarceļiem ar kabīni (vagonu)
pasažieriem”, kuri nosaka prasības, kādas jāievēro,
organizējot un veicot darbus ar trošu gaisa piekarceļiem ar
kabīni (vagonu) pasažieriem, un piekarceļu tehniskās uzraudzības
kārtību.
Piekarceļš ir iekārta cilvēku pārvietošanai pa trošu gaisa ceļu.
Atkarībā no konstrukcijas piekarceļus iedala šādi: piekarceļi ar
pārvietošanas elementu riņķveida kustību pa noslēgtu perimetru un
vienā nesošā – velkošā trosē nostiprinātiem krēsliem vai kabīnēm;
piekarceļi ar pārvietošanas elementu kustību turp un atpakaļ un
vienā nesošā – velkošā trosē vai divās nesošās–velkošās trosēs
nostiprinātiem vagoniem.
Ekonomikas ministrija sadarbībā ar attiecīgo standartu tehnisko
komiteju iesaka bezpeļņas organizācijai valsts sabiedrībai ar
ierobežotu atbildību “Latvijas standarts” šo noteikumu izpildei
izstrādājamo, adaptējamo un piemērojamo standartu sarakstu.
Bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību
“Latvijas standarts” iesniedz publicēšanai laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis” to Latvijas nacionālo standartu sarakstu, kurus
piemēro šo noteikumu prasību izpildei.
Ekonomikas ministrija iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus
par kompetentu inspicēšanas institūciju pilnvarošanu, kuras veic
piekarceļu tehniskās pārbaudes atbilstoši šajos noteikumos
noteiktajām prasībām.
Inspicēšanas institūciju pilnvaro veikt piekarceļu tehniskās
pārbaudes, ja tā nodrošina šādu minimālo prasību izpildi:
inspicēšanas institūcijas kompetence atbilst standartā LVS EN
45004 “Produkta inspicēšanas institūciju vispārējie kritēriji”
noteiktajiem kritērijiem; inspicēšanas institūcija ir
apdrošinājusi savu civiltiesisko atbildību.
Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs, kas novērtējis
inspicēšanas institūcijas kompetenci, regulāri pārbauda šo
noteikumu noteikto prasību izpildi.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments