Valsts sekretāru 2004.gada 26.februāra sanāksmē
Finanšu ministrija
Turpinājums. Sākums – “LV” Nr.32, 27.02.2004.
– pieteica izskatīšanai
Ministru kabinetā noteikumu projektu “Par Latvijas grāmatvedības
standartiem”, kuri noteiks obligāti piemērojamos Latvijas
grāmatvedības standartus, sagatavojot komersanta, uzņēmuma vai
uzņēmējsabiedrības – likumu “Par uzņēmumu gada pārskatiem” un
“Par konsolidētajiem gada pārskatiem” subjekta – gada pārskatus
un konsolidētos gada pārskatus.
Finanšu pārskata un konsolidētā finanšu pārskata posteņu
atzīšanai, novērtēšanai un skaidrojumu sniegšanai par tiem
uzņēmums piemēro šādus Latvijas grāmatvedības standartus:
Latvijas grāmatvedības standarts Nr.1 “Finanšu pārskatu
sagatavošanas pamatnostādnes; Latvijas grāmatvedības standarts
Nr.2 “Naudas plūsmas pārskats”.
Pašu kapitāla izmaiņu pārskatu un konsolidēto pašu kapitāla
izmaiņu pārskatu uzņēmums sagatavo saskaņā ar Latvijas
grāmatvedības standarta XIII nodaļas “Pašu kapitāla izmaiņu
pārskats” prasībām.
Naudas plūsmas pārskatu un konsolidēto naudas plūsmas pārskatu
uzņēmums sagatavo saskaņā ar Latvijas grāmatvedības standarta
prasībām.
Noteikumi piemērojami gada pārskatiem un konsolidētajiem gada
pārskatiem ar pārskata periodu, kas sākas 2004.gadā.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Aizsardzības, Ekonomikas,
Kultūras, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā,
Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē, Valsts kontrolē, Valsts kancelejā.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par kārtību, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno un
uzrauga no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem
finansētos projektus”.
Noteikumu projekts nosaka Eiropas Savienības Kohēzijas fonda
vadības nosacījumus Latvijas Republikā – Ietvara dokumenta
sagatavošanu, projektu sagatavošanu, apstiprināšanu, īstenošanu,
uzraudzību, finanšu kontroli un auditu.
Noteikumu projekts ir sagatavots saskaņā ar Eiropas Komisijas
2003.gada 19.decembrī saskaņotā Kohēzijas fonda Ietvara dokumenta
Ieviešanas sadaļas, Eiropas Padomes regulas par Kohēzijas fonda
izveidi un Eiropas Komisijas regulas, ar ko nosaka sīki
izstrādātus piemērošanas noteikumus Eiropas Padomes Regulai
attiecībā uz Kohēzijas fonda piešķirtās palīdzības vadības un
kontroles sistēmām un kārtību finanšu korekciju veikšanai
nosacījumiem.
Noteikumu projektā norādīts, ka Eiropas Savienības Kohēzijas
fonda vadības funkcijas īsteno šādas valsts pārvaldes iestādes:
vadošās iestādes funkcijas – Finanšu ministrija; maksājumu
iestādes funkcijas – Valsts kase; starpniekinstitūcijas funkcijas
– Vides ministrija un Satiksmes ministrija.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas, Kultūras,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Vides
ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kontrolē, Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz
8.martam.
Iekšlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par robežsardzes ģenerāļa dienesta pakāpes piešķiršanu
I.Zālītim”.
Rīkojuma projekts sagatavots saskaņā
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām
dienesta pakāpēm dienesta gaitas reglamentu, kurā noteikts, ka
robežsardzes ģenerāļa dienesta pakāpi piešķir Ministru kabinets
pēc iekšlietu ministra priekšlikuma.
Robežsardzes ģenerāļa dienesta pakāpes piešķiršanai izvirzītais
kandidāts robežsardzes pulkvedis Ivars Zālītis, Valsts
robežsardzes koledžas direktors, atbilst visām prasībām dienesta
pakāpes “robežsardzes ģenerālis” saņemšanai.
Robežsardzes ģenerāļa kārtējo speciālo dienesta pakāpi piešķir
pēc iecelšanas augstākā komandējošā sastāva darbinieka amatā
darbiniekam, kuram ir triju gadu izdiena pulkveža dienesta
pakāpē.
Robežsardzes pulkvedis Ivars Zālītis augstākā virsnieka amatā –
Valsts robežsardzes Galvenās pārvaldes priekšnieka, Valsts
robežsardzes priekšnieka vietnieka amatā – iecelts 2002.gada
9.jūlijā un Valsts robežsardzes koledžas direktora amatā iecelts
2003.gada 21.novembrī.
Robežsardzes pulkveža dienesta pakāpe I.Zālītim piešķirta ar
Ministru kabineta 1999.gada 10.novembra rīkojumu Nr.525.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu “Par
konvenciju, ar kuru nosaka valsti, kura ir atbildīga par vienā no
Eiropas Kopienu dalībvalstīm iesniegta patvēruma pieteikuma
izskatīšanu”.
1990.gada 15.jūnijā Dublinā tika
parakstīta Konvencija, ar ko nosaka dalībvalsti, kura ir
atbildīga par patvēruma pieteikuma izskatīšanu, kas iesniegts
kādā no Eiropas Kopienas dalībvalstīm (Dublinas konvencija).
Dublinas konvencija tika noslēgta starp Eiropas Savienības
dalībvalstīm, lai nodrošinātu brīvas personu kustības garantijas,
kā arī nodrošinātu, ka patvēruma meklētāja pieteikums kādā no
dalībvalstīm tiks izskatīts pēc būtības.
Ievērojot, ka līdz ar Amsterdamas līgumu Eiropas Savienības
kompetencē tika nodoti patvēruma jautājumi, 2003.gada 18.februārī
tika pieņemta regula, ar ko paredz kritērijus un mehānismus, lai
noteiktu dalībvalsti, kura ir atbildīga par trešo valstu pilsoņu
patvēruma pieteikuma izskatīšanu, kas iesniegts kādā no
dalībvalstīm (Dublinas regula).
Dublinas regulā reglamentētie nosacījumi faktiski ir identiski
Dublinas konvencijā paredzētajiem nosacījumiem, un tajā ir
paredzēti arī mehānismi, kas nodrošina Dublinas konvencijā
paredzētās sistēmas un tās nodrošināšanas mehānismu darbības
nepārtrauktību un pārņemamību. Vienlaikus, saskaņā ar Protokolu
par Dānijas nostāju, kas pievienots Eiropas Kopienas dibināšanas
līgumam, Dānijai Dublinas regula nav saistoša un Dānija šo regulu
nepiemēro. Līdz ar to, lai nodrošinātu nepārtrauktu vienotas
sistēmas, ar kuru nosaka dalībvalsti, kas ir atbildīga par
patvēruma pieteikuma izskatīšanu, darbību visā Eiropas Savienības
telpā, starp Dāniju un pārējām dalībvalstīm spēkā paliek un ir
saistoša arī Dublinas konvencija.
Dublinas regulā ir paredzēts, ka Dānija un pārējās Eiropas
Savienības dalībvalstis savā starpā var noslēgt nolīgumu, kas
pieļautu Dānijas līdzdalību šajā regulā, lai nākotnē nodrošinātu
šo jautājumu regulējumu vienā tiesību aktā. Tikai pēc šāda
nolīguma noslēgšanas spēku zaudēs Dublinas konvencija. Šobrīd
šāds nolīgums vēl arvien nav noslēgts, un acīmredzot līdz
Latvijas pievienošanās dienai Eiropas Savienībai šāds nolīgums
netiks noslēgts.
Saskaņā ar Pievienošanās līguma Aktu, jaunajām dalībvalstīm ir
jāveic nepieciešamās darbības, lai no pievienošanās dienas
Eiropas Savienībā pievienotos visiem nolīgumiem, ko noslēgušas
pašreizējās dalībvalstis attiecībā uz Eiropas Savienības darbību
vai saistībā ar to, tiekoties ārpus Padomes, tostarp arī Dublinas
konvencijai.
Likumprojekts paredz pieņemt un apstiprināt Dublinas konvenciju,
kā arī nodrošināt tās publikāciju. Dublinas Konvencijā paredzēts
mehānisms, kā nosaka dalībvalsti, kas atbildīga par patvēruma
pieteikuma izskatīšanu. Līdz ar to tiek garantēts, ka katra
patvēruma meklētāja pieteikumu izskatīs kāda no dalībvalstīm, kā
arī novērsts, ka patvēruma meklētāja pieteikumu nosūta no vienas
dalībvalsts uz citu un ka neviena no dalībvalstīm neatzīst sevi
par kompetentu izskatīt patvēruma pieteikumu. Dublinas konvencija
atbilst 1951.gada 28.jūlija Ženēvas konvencijai, kas grozīta ar
1967.gada 31.janvāra protokolu Ņujorkā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā,
Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 3.martam.
Labklājības ministrija
– pieteica izskatīšanai
Ministru kabinetā noteikumu projektu “Noteikumi par Eiropas
Kopienas iniciatīvu EQUAL”.
Noteikumu projekts nosaka Eiropas Kopienas iniciatīvas EQUAL
vadības, uzraudzības, kontroles un novērtēšanas kārtību, EQUAL
vadībā, uzraudzībā, kontrolē un novērtēšanā iesaistītās puses, to
tiesības un pienākumus.
Projekts ir sagatavots saskaņā ar Eiropas Padomes regulu, kas
nosaka vispārīgus noteikumus par struktūrfondu vadību un Eiropas
Komisijas regulu, kas reglamentē padomes regulas izpildi
attiecībā uz vadības un kontroles sistēmām, ko piemēro no
struktūrfondiem piešķirtās palīdzības nosacījumiem, kā arī
Ministru kabineta šā gada 3.februāra sēdē atbalstīto EQUAL
programmu. EQUAL programmas ieviešanu finansē Eiropas Sociālais
fonds un valsts budžets. EQUAL programmas ieviešanā var izmantot
arī projektu pieteicēju rīcībā esošos finanšu līdzekļus.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un zinātnes, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes ministrijā, Īpašu
uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā,
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kontrolē, Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz
5.martam.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par Ogres rajona Ikšķiles novada
izveidošanu”.
Ogres rajona Ikšķiles pilsētas ar lauku teritoriju dome pieņēmusi
lēmumu par Ikšķiles novada izveidošanu. Novadus izveido Ministru
kabinets saskaņā ar likumu “Par Latvijas Republikas
administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa
noteikšanu”. Pamatojoties uz minēto likumu, sagatavots noteikumu
projekts par Ikšķiles novada izveidošanu. Ikšķiles novadā būs
6403 iedzīvotāji, novada teritorijas platība – 132,1
km2.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un
tehnisko kontroli uz ceļiem”.
Noteikumu projekts izstrādāts,
pamatojoties uz Ceļu satiksmes likumu, kas pilnvaro Ministru
kabinetu noteikt kārtību, kādā tiek veikta transportlīdzekļu
valsts tehniskā apskate un transportlīdzekļu tehniskā kontrole uz
ceļiem.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek veikta motociklu, triciklu,
kvadriciklu, vieglo automobiļu, kravas automobiļu, autobusu, to
piekabju un puspiekabju (transportlīdzekļi) valsts tehniskā
apskate un tehniskā kontrole uz ceļiem. Valsts tehniskā apskate
netiek veikta mopēdiem un sniega motocikliem.
Transportlīdzekļu tehniskā apskate tiek veikta, lai kontrolētu
transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un tā aprīkojumu, kā arī lai
aktualizētu transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru,
atklātu meklēšanā esošos transportlīdzekļus un veiktu
normatīvajos aktos noteiktās kontroles funkcijas, kas saistītas
ar piedalīšanos ceļu satiksmē.
Transportlīdzekļu tehniskā kontrole uz ceļiem tiek veikta, lai
pastāvīgi kontrolētu to transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un
aprīkojumu, kuri piedalās ceļu satiksmē un kurus izmanto
komercpārvadājumiem.
Transportlīdzekļa tehniskā apskate veicama ne vēlāk kā 5 dienas
pēc transportlīdzekļa pirmreizējās reģistrācijas un turpmāk
atbilstoši termiņam, līdz kuram transportlīdzeklim ir atļauts
piedalīties ceļu satiksmē, bet ne retāk kā vienu reizi gadā.
Pasažieru komercpārvadājumiem izmantojamo transportlīdzekļu
(vieglo taksometru un autobusu), kā arī autoapmācības iestādēs
transportlīdzekļu vadītāju apmācībai izmantojamo un attiecīgi
reģistrēto transportlīdzekļu tehnisko apskati veic ne retāk kā
divas reizes gadā. Datumu, līdz kuram transportlīdzeklim atļauts
piedalīties ceļu satiksmē, norāda tehniskās apskates uzlīmē
(tehniskās apskates protokolā, vienas dienas atļaujā).
Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli tehniskās apskates
ietvaros un tehnisko kontroli uz ceļiem veic transportlīdzekļu
tehniskās kontroles inspektors (inspektors). Tehnisko apskati
veic speciāli šim nolūkam paredzētās transportlīdzekļu tehniskās
apskates stacijās (tehniskās apskates stacija). Prasības
transportlīdzekļu tehniskās kontroles inspektoram un šo personu
atestācijas kārtību, kā arī prasības tehniskās apskates stacijai
apstiprina satiksmes ministrs.
Tehniskā apskate veicama jebkurā transportlīdzekļa kategorijai un
konstrukcijas parametriem atbilstošā tehniskās apskates stacijā
neatkarīgi no transportlīdzekļa reģistrācijas un
transportlīdzekļa īpašnieka (vadītāja) dzīvesvietas.
Ne biežāk kā reizi gadā tehnisko apskati autobusam, kas paredzēts
pasažieru komercpārvadājumu veikšanai valsts teritorijā, var
veikt tehniskās apskates stacijā, kas nav ierīkota atbilstoši
autobusa kategorijai vai konstrukcijas parametriem. Šādā gadījumā
autobusa tehniskais stāvoklis tiek novērtēts nepilnā apjomā,
proti, netiek veikta bremžu iekārtas, balstiekārtas un stūres
iekārtas darbības pārbaude.
Veicot transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem, pārbaude
tiek veikta tādā apjomā, kā to atļauj kontroles vietā pieejamās
iekārtas, bet ne lielākā kā pamatpārbaudē.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt cilvēku veselībai, dzīvībai un
apkārtējai videi nekaitīgu transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu
satiksmē.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu,
Vides, Zemkopības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments