Ministru kabineta 2004.gada 2.marta sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Grozījumi Tiesu izpildītāju likumā”.
Grozījumi Tiesu izpildītāju likuma 37.panta trešajā daļā un
80.pantā paredz izteikt pantus jaunā redakcijā, deleģējot
Ministru kabinetam izstrādāt noteikumus, kuros noteiktas
zvērināta tiesu izpildītāja amata atlīdzības takses un minimālo
apdrošināšanas summu individuālajam un grupas apdrošināšanas
līgumam, lai normas saskaņotu ar Administratīvā procesa
likumu.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada
31.augusta noteikumos Nr.312 “Vairumtirdzniecības un
mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība””.
Grozījumi
noteikumos izstrādāti, pamatojoties uz Latvijas Tirgotāju
asociācijas ierosinājumu atcelt pircēju mantu glabātavu
ierīkošanas aizliegumu tirdzniecības telpās. Šis ierosinājums
tika pamatots ar to, ka pašreiz Latvijas Tirgotāju asociācija ir
spiesta uzklausīt visdažādākās sūdzības izpausmes gan no
tirgotājiem un patērētājiem, gan apsardzes darbiniekiem par
nepietiekamiem līdzekļiem, lai cīnītos pret zādzībām
pašapkalpošanās veikalos, kuru skaits arvien pieaug. Latvijas
Tirgotāju asociācija ir saņēmusi Apsardzes uzņēmumu asociācijas
atzinumu par to, ka aizliegums veikalos ierīkot pircēju mantu
glabātavas veicina zādzību izdarīšanu.
Grozījumi paredz noteikt, ka mazumtirdzniecības telpās var
ierīkot pircēju mantu glabātavas. Pircējs savas personiskās
mantas ievieto mantu glabātavā labprātīgi, un tirgotājam nav
tiesību pieprasīt, lai pircējs mantas ievietotu mantu glabātavā.
Tirgotājs pircējam pieejamā vietā izvieto rakstisku informāciju
par mantu glabātavas izmantošanas kārtību un priekšmetiem, kurus
nedrīkst ievietot mantu glabātavā.
Noteikts, ka pircēja pienākums ir izņemt savas personiskās mantas
no mantu glabātavas līdz darba laika beigām mazumtirdzniecības
telpā. Mantu glabāšanas ilgums nedrīkst pārsniegt vienu
diennakti. Ja mazumtirdzniecības telpā ir beidzies darba laiks
vai ja mantu glabāšanas ilgums pārsniedzis vienu diennakti,
tirgotājs ir tiesīgs pārvietot mantu glabātavā atstātās mantas uz
atsevišķu telpu. Tirgotājs minētās mantas rūpīgi glabā un atdod
pircējam pēc viņa pieprasījuma.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2002.gada
28.maija noteikumos Nr.204 “Kārtība, kādā valsts institūcija
darba devējam atlīdzina darbiniekam izmaksājamo vidējo
izpeļņu””.
Noteikumu “Kārtība, kādā valsts institūcija darba devējam
atlīdzina darbiniekam izmaksājamo vidējo izpeļņu” 7.punkts paredz
darba devējiem, kuri dokumentus attiecīgajā valsts institūcijā
iesnieguši līdz 2003.gada 31.decembrim, darbiniekam izmaksāto
vidējo izpeļņu atlīdzināt 2004.gadā. Iekšlietu ministrijas
padotībā esošajām iestādēm 2004.gadā šādi līdzekļi nav iedalīti,
līdz ar to vidējās izpeļņas atlīdzība, ja tiks iesniegti
attiecīgi pieteikumi, nebūs iespējama.
Grozījumi noteikumos paredz noteikt, ka Iekšlietu ministrijas
padotībā esošās iestādes darba devējiem, kuri dokumentus
attiecīgajā Iekšlietu ministrijas padotībā esošajā iestādē būs
iesnieguši līdz 2004.gada 31.decembrim, darbiniekam izmaksāto
vidējo izpeļņu atlīdzinās 2005.gadā.
Noteikumi paredz precizēt arī terminoloģiju, aizstājot vārdu
“pārraudzībā” ar vārdu “padotībā”.
Akceptēts likumprojekts
“Grozījumi Militārā dienesta likumā”.
Likumprojekts paredz noteikt, ka garnizona un sardzes reglaments
būs aizsardzības ministra apstiprinātais dokuments, kas noteiks
garnizona un sardzes organizāciju, dienesta izpildi un militārās
ceremonijas.
Atsevišķos gadījumos, lai nokomplektētu vienības dalībai
starptautiskajās operācijās, aizsardzības ministrs slēgs
profesionālā dienesta līgumu, nosakot individuālu līguma termiņu,
bet ne ilgāk kā uz vienu gadu.
Valsts aizsardzības interesēs karavīram var uzdot pildīt
akreditācijas valstī nerezidējoša aizsardzības atašeja amatu uz
laiku līdz trim gadiem, saglabājot viņa esošo amatu. Karavīra
atbilstību atašeja amatam nosaka Augstākā atestācijas komisija.
Minētā amata izpildi uzdot karavīram ir tiesīgs aizsardzības
ministrs, ievērojot Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā
noteikto kārtību.
Lai saņemtu likumā paredzētās sociālās garantijas, atvaļinoties
no dienesta, ir jāpierāda slimības cēloņa sakarība ar tiešo
dienesta pienākumu pildīšanu.
Karavīra bojāejas vai ievainojuma (sakropļojuma, kontūzijas)
cēloņa saistību ar tiešo dienesta pienākumu pildīšanu nosaka
dienesta izmeklēšanas veicējs. Karavīra ievainojuma
(sakropļojuma, kontūzijas) smaguma pakāpi nosaka ārstējošais
ārsts vai Nacionālo bruņoto spēku Centrālā medicīniskās
ekspertīzes komisija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Šos
lēmumus 10 dienu laikā no atzinuma izsniegšanas karavīram,
viņa ģimenes locekļiem vai pēc viņa lūguma citai personai, kas
pārstāv karavīra intereses, var apstrīdēt, iesniedzot
aizsardzības ministram attiecīgu iesniegumu. Aizsardzības
ministra lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Dienesta laikā iegūtas
slimības cēloņa saistību ar dienesta pienākumu izpildi nosaka
Arodslimību un staru patoloģiju centrs.
Pieņemti noteikumi “Medību saimniecības attīstības fonda
nolikums”, kuri nosaka Medību saimniecības attīstības fonda
izveidošanas, pārvaldīšanas un izlietošanas kārtību.
Fonda līdzekļi tiek plānoti Zemkopības ministrijas pamatbudžetā
kā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, fondu pārvalda Zemkopības
ministrija.
Fonda padomes personālsastāvu uz trim gadiem apstiprina
zemkopības ministrs. Fonda padomē ir: zemkopības ministrs; divi
Zemkopības ministrijas pārstāvji; Latvijas Ornitoloģijas
biedrības pārstāvis; Latvijas Terioloģijas biedrības pārstāvis;
Vides ministrijas pārstāvis; Valsts meža dienesta pārstāvis;
Latvijas Mednieku asociācijas pārstāvis; valsts akciju
sabiedrības “Latvijas valsts meži” pārstāvis; Latvijas Valsts
mežzinātnes institūta “Silava” pārstāvis; kooperatīvās
sabiedrības “Latvijas Meža īpašnieku asociācija” pārstāvis;
Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvis; Latvijas Dabas fonda
pārstāvis. Noteikts, ka fonda padomes locekļi nesaņem atalgojumu
par darbu fonda padomē un par fonda līdzekļiem netiek veidotas
institūcijas vai darba vietas fonda apkalpošanai.
Fonda padome: izvērtē fonda līdzekļu izlietojuma gada pārskatu un
to izlietojuma projektu nākamajam gadam; izskata iesniegtos
projekta pieteikumus, izvērtē to pamatotību un atbilstību fonda
mērķiem; pieņem lēmumu par iesniegtā projekta iekļaušanu
finansējamo projektu sarakstā vai lēmumu par iesniegtā projekta
finansējuma noraidījumu; nepieciešamības gadījumā uzaicina
iesniedzēju vai tā pilnvarotu personu, lai saņemtu informāciju
par iesniegto projektu.
Pieņemti “Noteikumi par valsts nodevu par mednieka apliecības,
mednieka sezonas kartes un medību atļaujas izsniegšanu, par
atļaujas izsniegšanu ārvalstu medniekam medīt Latvijas teritorijā
un atļaujas izsniegšanu izvest medību trofejas no Latvijas, kā
arī medību trofeju izvešanas kārtību”.
Noteikumi nosaka:
valsts nodevas par mednieka apliecības, mednieka sezonas kartes
un medību atļaujas izsniegšanu, par atļaujas izsniegšanu ārvalstu
medniekam medīt Latvijas teritorijā un atļaujas izsniegšanu
izvest medību trofejas no Latvijas likmes, atvieglojumus un
maksāšanas kārtību; kārtību, kādā medību trofejas izvedamas no
Latvijas.
Valsts nodevas likmes ir šādas: par mednieka apliecības
izsniegšanu – viens lats; par mednieka sezonas kartes izsniegšanu
– trīs lati, par medību atļaujas izsniegšanu aļņa, staltbrieža,
mežacūkas, stirnas, medņa vai rubeņa medīšanai (neatkarīgi no
atļaujā norādītā dzīvnieka vecuma un dzimuma) – viens lats; par
atļaujas izsniegšanu ārvalstu medniekam medīt Latvijas
teritorijā: ja atļaujas derīguma termiņš ir viena diena, – 10
latu; ja atļaujas derīguma termiņš ir līdz 10 dienām, – 25 lati;
ja atļauja derīga visu medību sezonu, – 70 latu; par atļauju
izvest medību trofejas no Latvijas: par aļņa apaļradža medību
trofejas (ragi kopā ar galvaskausu vai pieres kaulu) izvešanu, ja
trofejas ragu izvērsums pārsniedz 120 centimetrus, vai aļņa ar
lāpstveida ragiem medību trofejas (ragi kopā ar galvaskausu vai
pieres kaulu) izvešanu, ja trofejas ragiem ir 20 vai vairāk
žuburu, – 100 latu; par staltbrieža medību trofejas (ragi kopā ar
galvaskausu vai pieres kaulu) izvešanu, ja trofeja ir smagāka par
10 kilogramiem, – 100 latu; par stirnas medību trofejas (ragi
kopā ar galvaskausu vai pieres kaulu) izvešanu, ja trofeja ir
smagāka par 0,6 kilogramiem, vai vilka vai lūša medību trofejas
(āda un galvaskauss) izvešanu – 50 latu; par jebkuru citu medību
trofeju (izņemot lapsu, jenotsuņu, Amerikas ūdeļu, meža caunu,
akmens caunu, sesku un bebru ādas) izvešanu – 10 latu.
Vecuma un izdienas pensionāriem un valsts akreditēto augstākās
izglītības iestāžu pilna laika studējošajiem piemēro atvieglojumu
valsts nodevai par mednieku sezonas kartes izsniegšanu un nosaka
valsts nodevas likmi – viens lats.
Mednieka apliecību, mednieka sezonas karti, medību atļauju,
atļauju ārvalstu medniekam medīt Latvijas teritorijā vai atļauju
izvest medību trofejas no Latvijas izsniedz pēc tam, kad uzrādīts
dokuments par valsts nodevas samaksu.
Pieņemti “Noteikumi par mednieku un medību vadītāju apmācības
kārtību, zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudes programmu, kā arī
mednieka apliecības un medību vadītāja apliecības izsniegšanas
kārtību”.
Noteikumi nosaka mednieku un medību vadītāju apmācības kārtību,
zināšanu un praktisko iemaņu pārbaudes programmu, kā arī mednieka
apliecības un medību vadītāja apliecības izsniegšanas
kārtību.
Noteikts, ka apmācību organizē: komercreģistrā reģistrēta
juridiska persona, kuras reģistrācijas apliecībā vai statūtos
paredzēta personu apmācība medību jautājumos; nevalstiska
organizācija, kuras statūtos paredzēta personu apmācība medību
jautājumos; profesionālās vidējās izglītības iestādes, koledžas,
universitātes tipa augstskolas, kuru darbību reglamentējošā
dokumentā paredzēta personu apmācība medību jautājumos. Juridiska
persona, kura organizē apmācību, ievieto sludinājumu laikrakstā
“Latvijas Vēstnesis”.
Noteikts, ka apmācības ilgums
zināšanu apguvei mednieka eksāmena kārtošanai – ne mazāk kā 40
stundas, bet apmācības ilgums zināšanu apguvei medību vadītāja
eksāmena kārtošanai – ne mazāk kā 24 stundas.
Mācību organizētājs izstrādā apmācības programmu, apmācības
norisi dokumentē žurnālā, kurā izdara atzīmes par mācību tēmām,
stundu skaitu, pasniedzējiem un apmācības dalībniekiem.
Izdevumus, kas saistīti ar apmācību, sedz apmācības dalībnieks.
Mācību organizētājs nosaka kārtību, kādā veicama samaksa par
apmācību, kā arī tās apmēru.
Pēc pilna apmācības kursa noklausīšanās mācību organizētājs
apmācības dalībniekam izsniedz izziņu par apmācību. Apmācība ir
obligāts priekšnosacījums, ja persona vēlas kārtot eksāmenu
mednieka vai medību vadītāja apliecības saņemšanai, izņemot tās
personas, kuras Latvijas Lauksaimniecības universitātes Meža
fakultātē vai Ogres meža tehnikumā ir sekmīgi nokārtojušas kursu
medību saimniecībā. Eksāmenu pieņem mednieku eksaminācijas
komisija.
Mednieka teorētisko zināšanu pārbaudes programmā ietver šādas
tēmas: medības regulējošie normatīvie akti; medījamo dzīvnieku
bioloģija; medījamo dzīvnieku populāciju apsaimniekošanas un
medību saimniecības veidošanas pamatprincipi; medību
organizācija; medību veidi un paņēmieni; drošības prasības
medībās; medību šaujamieroči un munīcija, medību ieroču aprites
kārtība un atļautie medību rīki; medījuma pirmapstrāde; medību
ētika un tradīcijas; medījamo dzīvnieku bīstamākās slimības;
medību suņi un to izmantošana medībās; medību
trofejas.
Mednieka praktisko iemaņu
pārbaudes programmā ietver: prasmju pārbaudi, šaujot pa kustīgu
un stāvošu mērķi; drošības prasību ievērošanu, šaujot pa kustīgu
un stāvošu mērķi.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā atlīdzināmi zaudējumi, ko
fiziskās vai juridiskās personas nodarījušas, pārkāpjot medības
reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, un to
apmērs, kā arī nelikumīgi iegūtās medību produkcijas vērtības
atlīdzināšanas kārtība un apmērs”.
Noteikumi nosaka
kārtību, kādā atlīdzināmi zaudējumi, ko fiziskās vai juridiskās
personas nodarījušas, pārkāpjot Medību likumā vai citos medības
reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, un to
apmēru, kā arī nelikumīgi iegūtās medību produkcijas vērtības
atlīdzināšanas kārtību un apmēru.
Zaudējumi, kas radušies, nelikumīgi nomedījot medījamo dzīvnieku
(neatkarīgi no medījamā dzīvnieka dzimuma un vecuma) vai izpostot
medījamā dzīvnieka alu, migu vai ligzdu, atlīdzināmi
valstij.
Nelikumīgi nomedījot alni, staltbriedi, mežacūku, stirnu, medni
vai rubeni, nelikumīgi iegūtās medību produkcijas vērtība
atlīdzināma valstij.
Zaudējumus, kas radušies, nelikumīgi nomedījot medījamo dzīvnieku
vai izpostot medījamā dzīvnieka alu, migu vai ligzdu, kā arī
nelikumīgi iegūtās medību produkcijas vērtību aprēķina,
izmantojot šādu formulu: Z = Dmin × K, kur (Z –
nodarītais zaudējumu apmērs vai nelikumīgi iegūtās medību
produkcijas vērtība (latos)); Dmin – valstī noteiktā
minimālā mēneša darba alga (latos); K – zaudējumu vai nelikumīgi
iegūtās medību produkcijas vērtības aprēķināšanas
koeficients.
Ja limitētais medījamais dzīvnieks nelikumīgi nomedīts ārpus
normatīvajos aktos noteiktā termiņa, zaudējumus par katru
limitēto medījamo dzīvnieku atlīdzina divkāršā apmērā.
Ja limitētais medījamais dzīvnieks ievainots nelikumīgās medībās,
zaudējumus par katru limitēto medījamo dzīvnieku atlīdzina
50 procentu apmērā.
Zaudējumus un nelikumīgi iegūtās medību produkcijas vērtību
atlīdzina saskaņā ar Valsts meža dienesta, Vides ministrijas vai
Valsts policijas pilnvarotās amatpersonas sastādīto protokolu.
Protokolā norāda zaudējumu apmēru un nelikumīgi iegūtās medību
produkcijas vērtības apmēru.
Akceptēts likumprojekts “Cukura nozares
likums”.
Pašlaik Latvijā cukuru ražo divas
cukurfabrikas: akciju sabiedrība “Jelgavas cukurfabrika” un
akciju sabiedrība “Liepājas cukurfabrika”. Valsts noteiktā cukura
ražošanas kvota 2003.gadam ir 62 000 t A kvotas cukura un
4 000 t B kvotas cukura. Cukurbietes audzē apmēram 400
saimniecībās ap 15 000 ha lielā platībā.
Šobrīd Latvijas cukura iekšējo tirgu un cukura nozari regulē un
aizsargā likums “Par cukuru”, 2004.gada 1.maijā likums zaudēs
spēku, jo tas daļēji pārņem Eiropas Savienības cukura nozares
regulu prasības. Lai nodrošinātu cukura nozares politikas
administrēšanu pēc iestājas Eiropas Savienībā, nepieciešams jauns
likums. Jaunais Cukura nozares likums noteiks nacionālo
likumdošanu un dalībvalstu izvēli cukura nozarē, kuras nav
paredzētas likumprojektā par lauksaimniecību un lauku attīstību,
saglabājot likumā “Par cukuru” noteikto cukurbiešu piegādes
pamatapjoma sadales mehānismu, cukurbiešu audzētāju reģistra
uzturēšanas kārtību un informācijas apmaiņas kārtību.
Spēkā esošais likums “Par cukuru” nosaka Latvijā ražotā cukura
iekšējā tirgus ekonomisko un tiesisko aizsardzību, nodrošinot
Latvijas iedzīvotājus ar Latvijā ražoto cukuru, kā arī aizsargā
Latvijas cukurbiešu audzētājus un rada vienādus ekonomiskos
nosacījumus visiem cukura ražotājiem. Likums “Par cukuru” paredz
arī cukurbiešu audzētāju reģistru un katram cukurbiešu audzētājam
aprēķināto cukurbiešu piegādes pamatapjomu. Ar šā gada 1.janvāri
cukurbiešu audzētāju reģistru uztur sabiedriskā organizācija
“Latvijas Cukurbiešu audzētāju asociācija”, kuras sastāvā
esošajiem biedriem pieder ap 65 % cukurbiešu piegādes
pamatapjoma.
No likuma “Par cukuru” tiek izņemtas normas par iekšējā tirgus
aizsardzību un atbalstu cukura ražošanas veicināšanai, kas ir
pretrunā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem.
Likumprojekts paredz noteikt: vispārējo nozares terminu
definējumus; tirgus intervences pasākumu administrēšanu; cukura
importa un eksporta speciālo atļauju (licenču)
izsniedzējinstitūciju; cukura ražošanas kvotu, cukurbiešu
piegādes pamatapjomu un cukurbiešu audzētāju reģistra
administrēšanu; nozaru vienošanās līguma un cukurbiešu piegādes
līguma slēgšanas kārtību; informācijas apmaiņas kārtību.
Pieņemti “Noteikumi par personvārdu rakstību un lietošanu
latviešu valodā, kā arī to identifikāciju”, kuri nosaka
latviešu literārās valodas normas citvalodu cilmes personvārdu
(fiziskas personas vārda (vārdu) un uzvārda (dubultuzvārda))
atveidē (personvārdu izteikšanā ar latviešu valodas skaņām un
burtiem atbilstoši citvalodu īpašvārdu atveides noteikumiem) un
lietošanā, kā arī citvalodu personvārdu atveides pamatnoteikumus
latviešu valodā un kārtību, kādā personvārdi rakstāmi un
identificējami dokumentos neatkarīgi no to cilmes.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt personvārda rakstības atbilstību
latviešu valodas normām un aizsargāt personu pret nepamatotu tās
vārda un uzvārda pārveidošanu, kā arī pret iestāžu atteikšanos
atzīt tāda personas dokumenta piederību attiecīgajai personai,
kurā tās vārda un uzvārda ieraksts atšķiras no ieraksta citā
(agrāk izdotā) šīs personas dokumentā.
Personas vārds un uzvārds ir šīs personas privātās dzīves
neatņemama sastāvdaļa, un tās ierobežojums, atveidojot vai
pielīdzinot personas vārdu vai uzvārdu, pieļaujams tikai leģitīmu
mērķu sasniegšanai.
Latviešu valodā oficiālo personvārdu sistēmu veido vārdi un
uzvārdi. Latviešu valodā lieto vispirms vārdu, pēc tam uzvārdu.
Personvārdi iekļaujas latviešu valodas gramatiskajā sistēmā.
Personvārdi ir valodas vienības – īpašvārdi personas nosaukšanai.
Personvārdus raksta ar lielo sākumburtu.
Latviešu valodā ir divi galvenie personvārdu lietošanas un
rakstības principi: personvārda īpašnieka dzimumu gan latviskas
cilmes, gan citvalodu cilmes personvārdos (izņemot nelokāmos
personvārdus) norāda vīriešu dzimtes vai sieviešu dzimtes lokāmās
galotnes; citvalodu personvārdus latviešu valodā atveido
atbilstoši to izrunai oriģinālvalodā (valoda, kurā ir uzrakstīts
kāda teksta oriģināls) un iekļauj latviešu valodas gramatiskajā
sistēmā.
Latviešu valodā personvārdiem (tāpat kā citām lokāmajām vārdu
šķirām) gramatiskās nozīmes ? dzimti, skaitli, locījumu ? izsaka
ar lokāmajām galotnēm. Galotne atkarībā no konteksta ir
mainīga.
Personvārdus lieto pamatformā (vienskaitļa nominatīvā) un citos
locījumos (atkarībā no teksta). Personvārda galotni nosaka
latviešu valodas gramatikas likumi un normas.
Citvalodu cilmes personvārdus latviešu valodā atveido iespējami
tuvu to izrunai oriģinālvalodā, kā arī ievērojot atveides
(cittautu vārdu un uzvārdu rakstīšana latviešu valodā atbilstoši
citvalodu īpašvārdu atveides noteikumiem) tradīcijas. Ja
iespējami divi viena personvārda atveides varianti, izvēlas
oriģinālvalodas rakstībai tuvāko variantu.
Atveidojot citvalodu īpašvārdus latviešu valodā, papildus šo
noteikumu prasībām ņem vērā Latvijas Zinātņu akadēmijas Valodas
un literatūras institūta (Latvijas Universitātes Latviešu valodas
institūta) izstrādātos norādījumus par citvalodu īpašvārdu
pareizrakstību un pareizrunu latviešu literārajā valodā un
Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijas ieteikumus,
kas tiek publicēti laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
No citām valodām pārņemtos personvārdus (izņemot nelokāmos, kuri
beidzas ar patskani ā, ē, i, ī, o, u vai ū)
latviešu valodā atveido lokāmā un personas dzimumam atbilstošā
vīriešu dzimtes vai sieviešu dzimtes formā.
Pieņemts rīkojums “Par Latvijas Republikas kandidatūru Eiropas
Kopienu Revīzijas palātas locekļa amatam”.
Ministru
kabinets apstiprināja Igora Ludborža kandidatūru Eiropas Kopienu
Revīzijas palātas locekļa amatam.
Ārlietu ministrijai uzdots paziņot Eiropas Padomes
ģenerālsekretāram par Latvijas Republikas izvirzīto kandidatūru
Eiropas Kopienu Revīzijas palātas locekļa amatam.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments