Valsts sekretāru 2004.gada 26.februāra sanāksmē
Satiksmes ministrija
Nobeigums. Sākums – “LV”
Nr.32, 27.02.2004., Nr.33, 02.03.2004.
– pieteica izskatīšanai
Ministru kabinetā noteikumu projektu “Transportlīdzekļu pārbūves
noteikumi”.
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties
uz Ceļu satiksmes likumu, kas pilnvaro Ministru kabinetu noteikt
transportlīdzekļu pārbūves veikšanas kārtību, prasības attiecībā
uz transportlīdzekļu konstrukciju un aprīkojumu pēc pārbūves, kā
arī kārtību, kādā saņemams atzinums par pārbūvētā
transportlīdzekļa atbilstību satiksmes drošības un tehnisko
normatīvu prasībām.
Projekts nosaka motociklu, triciklu, kvadriciklu, vieglo
automobiļu (t.sk. sporta automobiļu), kravas automobiļu,
autobusu, to piekabju un puspiekabju (transportlīdzekļi) pārbūves
veikšanas kārtību, tehniskās ekspertīzes slēdziena (atzinuma)
saņemšanas kārtību un tehniskās prasības transportlīdzekļiem pēc
pārbūves. Noteikumu projekts nenosaka kārtību, kādā tiek veikta
traktortehnikas un tās piekabju pārbūve.
Papildus noteikumu projektā noteikta kārtība, kāda tiek
kontrolēts sērijveida pārbūves ražošanas process, kā arī noteikta
rīcība strīdus gadījumos un lēmumu pārsūdzēšanas kārtība.
Šo noteikumu mērķis ir nodrošināt cilvēku veselībai, dzīvībai un
apkārtējai videi nekaitīgu transportlīdzekļu piedalīšanos ceļu
satiksmē.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu,
Vides, Zemkopības ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem
un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju
kvalifikāciju”.
Noteikumu projekts noteiks
kārtību, kādā veic veselības pārbaudes transportlīdzekļu
vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu
vadītāja kvalifikāciju, kā arī transportlīdzekļu vadītāju
veselības pirmstermiņa pārbaudes; kādos gadījumos un kādā kārtībā
transportlīdzekļa vadītājs nosūtāms uz veselības pirmstermiņa
pārbaudi, kā arī personas, kuras ir tiesīgas nosūtīt
transportlīdzekļa vadītāju uz šo pārbaudi; kārtību, kādā sedz
transportlīdzekļu vadītāju veselības pirmstermiņa pārbaudes
izdevumus; kārtību, kādā atņem transportlīdzekļu vadīšanas
tiesības personām, kurām ir medicīniskās pretindikācijas
transportlīdzekļu vadīšanai.
Noteikumi pēc būtības netiek mainīti, bet pārapstiprināti, jo,
Ceļu satiksmes likumā izdarot grozījumus, ir mainīts pilnvarojums
Ministru kabinetam, formāli mainot pilnvarojuma saturu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu,
Veselības ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 2.decembra noteikumos
Nr.394 “Dzelzceļa būvnoteikumi””.
Grozījumi noteikumos paredz noteikt, ka projektēšanas uzdevumā
norāda arī vides pieejamības prasības dzelzceļa būvobjektiem, kā
arī precizē noteikumos lietotās atsauces uz normatīvajiem aktiem.
Saskaņā ar grozījumiem Vispārīgos būvnoteikumos, kas stājās spēkā
2004.gada 1.janvārī, vides pieejamības prasības būvvalde nosaka
plānošanas un arhitektūras uzdevumā. Ņemot vērā, ka pasūtītāju un
projektētāju savstarpēji saista būvprojektēšanas līgums, vides
pieejamības prasības dzelzceļa būvprojektiem būtu norādāmas
projektēšanas uzdevumā, kas ir būvprojektēšanas līguma neatņemama
sastāvdaļa.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē.
Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījums Kredītiestāžu likumā”.
Kredītiestāžu likuma
noteikumi šobrīd neparedz, ka kredītiestādēm ir pienākums
atturēties no klienta informēšanas tādos gadījumos, kad tiek
sniegtas ziņas kompetentajām iestādēm par klientu kontiem un
darījumiem krimināllietas ietvaros, savukārt tieši šāda prasība
izriet no Konvencijas par Eiropas Savienības dalībvalstu
savstarpēju palīdzību krimināllietās Protokola, kuru pieņēmusi
Padome saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienību 34.pantu.
Konvencijas par Eiropas Savienības dalībvalstu savstarpēju
palīdzību krimināllietās Protokols paredz, ka dalībvalstīm ir
jāveic nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu to, ka bankas
attiecīgajam klientam vai citām trešajām personām netiek
izpausts, ka informācija par bankas darījumiem, veiktajām
operācijām tiesiskās sadarbības rezultātā krimināllietās ir
sniegta citai dalībvalstij. Likumprojekts ir izstrādāts,
ievērojot likuma “Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
novēršanu” 14.pantu, kas tieši nosaka bankām pienākumu neizpaust
to, ka ziņas par klientu vai tā darījumu (darījumiem) ir tikušas
sniegtas Kontroles dienestam.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Iekšlietu, Vides
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās
sekretariātā, Ģenerālprokuratūrā, Valsts kontrolē, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Par Ministru kabineta noteikumu vai atsevišķu to normu spēkā
esību saistībā ar Latvijas pievienošanos Eiropas
Savienībai”.
Noteikumu projektā ir uzskaitīti visi
Ministru kabineta noteikumi un to normas, kuru spēkā esība
saistīta ar pievienošanos Eiropas Savienībai un kas stāsies spēkā
vai zaudēs spēku, stājoties spēkā šiem noteikumiem, savukārt šo
noteikumu stāšanās spēkā – 2004.gada 1.maijs – ir datums, kurā
Latvijas Republika pievienojas Eiropas Savienībai, stājoties
spēkā Latvijas Republikas Pievienošanās Eiropas Savienībai
līgumam.
Ar šiem noteikumiem tiek novērstas problēmas tieši piemērojamo
Eiropas Kopienas tiesību aktu – regulu – piemērošanai Latvijā kā
Eiropas Savienības dalībvalstī ar brīdi, kad Latvija kļūst par
dalībvalsti. Ar tiem tiek izdarītas izmaiņas nacionālajā
tiesiskajā regulējumā, kas pēc pievienošanās neatbildīs Eiropas
Kopienas tiesību kopumā ietvertajam, taču ir ticis pieņemts
lēmums šo regulējumu piemērot līdz pat pievienošanās dienai.
Tādējādi ar šiem noteikumiem tiek atcelti Ministru kabineta
noteikumi vai to normas, kas ietver Eiropas Kopienas regulu
normas, kuras ir tieši piemērojamas un nedrīkst būt ieviestas
nacionālajos tiesību aktos, kā arī stājas spēkā tie Ministru
kabineta noteikumi vai to normas, kurās iestrādātas tādas Eiropas
Kopienas tiesību aktu normas, kuras Latvijā netiek piemērotas
līdz pievienošanās brīdim Eiropas Savienībai, bet kurām ir
jāstājas spēkā Latvijā no Latvijas dalības Eiropas Savienībā
pirmās dienas.
Projekts nodots saskaņošanai visās ministrijās, Īpašu uzdevumu
ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 5.martam.
Vides ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par dabas resursu
nodokli””.
Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par dabas
resursu nodokli”” izstrādāts: lai precizētu likuma normas
saistībā ar nodokļa maksāšanu par no citām valstīm ievestajām
precēm no šā gada 1.maija, nosakot, kad un kur turpmāk būs
jāmaksā nodoklis par videi kaitīgām precēm un produktiem, preču
un produktu iepakojumu un radioaktīvajām vielām.
Grozījumi precizē atsevišķas likuma normas, kas attiecas uz
pārskata par nodokļa aprēķiniem iesniegšanas termiņiem un lai
vienkāršotu nodokļa administrēšanu.
Likumprojekts saskaņo likuma normas ar Nolietotu
transportlīdzekļu apsaimniekošanas likuma normām, kas paredz, ka,
transportlīdzekļus reģistrējot pirmo reizi Latvijas Republikā,
par tiem ir jāmaksā dabas resursu nodoklis. Rezultātā tiks
samazināta atkritumu rašanās nolietotiem transportlīdzekļiem, kā
arī veicināta nolietoto transportlīdzekļu un to materiālu, detaļu
un vielu otrreizēja izmantošana, reģenerācija un pārstrāde
neatkarīgi no tā, vai šim transportlīdzeklim, nogādājot to
nolietotu transportlīdzekļu apstrādes uzņēmumam, ir vai nav
tirgus vērtības vai arī tā ir negatīva.
Grozījumi saskaņo likuma normas ar likuma “Par piesārņojumu”
grozījumu normām un lai precizētu nodokļa likmes par emisijām
gaisā, kas veicinātu Latvijas starptautisko saistību samazināt
SEG emisijas izpildi un Eiropas Savienības direktīvu prasību par
kaitīgu emisiju gaisā samazināšanu realizēšanu, un lai samazinātu
videi mazāk “draudzīgu” energoresursu izmantošanu un palielinātu
energoresursu izmantošanas efektivitāti, kā arī stimulētu vairāk
izmantot reģeneratīvos un vietējos energoresursus (koksni,
salmus, kūdru), aizvietojot akmeņogles un rezultātā samazinot
piesārņojuma emisijas gaisā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes,
Veselības, Zemkopības ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Veselības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Epidemioloģiskās drošības
likumā”.
Likumprojekts atspoguļo terminu
“epidemioloģiskā uzraudzība” un “pretepidēmijas pasākumi”
saskaņošanu ar Eiropas Parlamenta un Padomes lēmumu, kā arī
termina “epidemiologs” saskaņošanu ar Ārstu speciālitāšu
sarakstu, nosakot, ka epidemiologs ir persona ar augstāko
medicīnisko izglītību.
Likumprojekts paredz izslēgt šobrīd likumā noteikto Valsts
sanitārās inspekcijas un Sabiedrības veselības aģentūras
padotību. Likumprojekts paredz arī svītrot vairākas Sabiedrības
veselības aģentūras noteiktās funkcijas, jo tās ir atrunātas
Sabiedrības veselības aģentūras nolikumā.
Likumprojekts paredz dot uzdevumu Ministru kabinetam pieņemt
atsevišķus noteikumus, kas šobrīd ir pieņemti ar Veselības
ministrijas rīkojumu, bet pēc būtības ir uzskatāmi par ārējiem
normatīvajiem aktiem.
Papildināti un precizēti likumprojektā lietotie termini.
Likumprojektā iestrādāta noteiktā kompetenču sadale pārtikas
aprites uzraudzības un kontroles jomā starp Pārtikas un
veterināro dienestu un Valsts sanitāro inspekciju.
Mainīta 29.panta redakcija, kas nosaka ne tikai rīcību ar no
infekcijas slimības miruša cilvēka ķermeni, bet rīcību ar miruša
cilvēka ķermeni, lai ierobežotu infekcijas slimību
izplatību.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Zemkopības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu “
Grozījumi Seksuālās un reproduktīvās veselības likumā”.
Izdarot grozījumus likuma 9.panta otrajā daļā, tiek realizētas
sievietes tiesības uz brīvu dzemdību vietas izvēli.
Vecmātes kā ārstniecības personas atbilstoši Eiropas Savienības
standartiem, veidojot izmaksu efektīvu, kvalitatīvu un pieejamu
veselības aprūpi: stiprinās primārās veselības aprūpes komandas
darbību; attīstīs profilaktiskās veselības aprūpes jomu,
samazinot veselības aprūpes izmaksas; paaugstinās pakalpojumu
pieejamību.
Izdarot grozījumus 15.panta trešajā daļā, likums tiek papildināts
ar normu, ka nav atļauts iegūt cilvēka embriju un augli
zinātniskiem pētījumiem, kā arī izmantot donora dzimumšūnas vai
embriju komerciālos nolūkos un zinātniskiem pētījumiem in
vitro.
Izdarot pārējos grozījumus, tiek precizēta
Veselības ministrijas un Ministru kabineta kompetence seksuālās
un reproduktīvās veselības jomā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Labklājības,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā, Īpašu
uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Īpašu
uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu
sniedzēju, kuri pretendē uz pakalpojumu apmaksu no valsts budžeta
līdzekļiem, atlases kārtība”.
Pamatojoties uz to, ka
veselības aprūpes sniegtie pakalpojumi kā sabiedriski nozīmīgi
pakalpojumi tiek piemēroti Eiropas iekšējā tirgus nosacījumiem un
atbilstoši Eiropas tiesas lēmumam, kurā noteikts, ka katrai
valstij, lai ievērotu vienlīdzīgas konkurences nosacījumus starp
pakalpojumu sniedzējiem, ir jāizstrādā procedūra, kā tiek
atlasīti sabiedriski nozīmīgu pakalpojumu sniedzēji, Veselības
ministrija ir izstrādājusi noteikumu
projektu.
Projektā ir noteikti veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju
atlases kritēriji un atlases kārtība. Noteikumu projekts ir
saskaņots ar Veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju
struktūrplāna ieviešanas konsultatīvo padomi, kā arī ar Valsts
veselības aprūpes konsultatīvo padomi, kurā ir pārstāvji no
ārstniecības iestādēm, ārstniecības iestāžu profesionālajām
organizācijām, Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku
arodbiedrības, Latvijas Māsu arodbiedrības, Latvijas Ārstniecības
un aprūpes darbinieku arodsavienības, Latvijas Ārstu biedrības,
Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Slimnīcu
biedrības.
Projekts nodots saskaņošanai
Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības, Ekonomikas, Iekšlietu,
Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kontrolē, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes
pakalpojumu sniedzēju struktūru, tās izstrādāšanas un ieviešanas
kārtību”.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem “Ambulatorās un
stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju struktūrplāna
izstrādāšanas un ieviešanas kārtība” Veselības ministrija
izstrādāja ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes
pakalpojumu sniedzēju struktūru, kuru izskatīja veselības aprūpes
struktūrplāna ieviešanas konsultatīvajā padomē.
Ņemot vērā to, ka veselības aprūpes pakalpojumi kā sabiedriski
nozīmīgi tiek piemēroti Eiropas iekšējā tirgus nosacījumiem un
atbilstoši Eiropas tiesas lēmumam, kurā noteikts, ka katrai
valstij ir jānodrošina vienlīdzīgas konkurences nosacījumi starp
pakalpojumu sniedzējiem un jāizstrādā procedūra, kā tiek atlasīti
sabiedriski nozīmīgu pakalpojumu sniedzēji, konsultatīvā padome
nolēma, ka Ministru kabineta noteikumi, nosakot veselības aprūpes
pakalpojumu sniedzēju skaitu un izvietojumu piecos plānošanas
reģionos, nenorāda konkrētas ārstniecības iestādes un jāizstrādā
veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju atlases kārtība.
Sagatavotais noteikumu projekts nosaka struktūras izstrādāšanas
un ieviešanas kārtību, procesā iesaistītās institūcijas, to
funkcijas un veselības aprūpes pakalpojumu plānošanā izmantojamos
rādītājus. Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt integrētas
veselības aprūpes sistēmas turpmāku attīstību, optimizējot
pakalpojumu sniedzēju skaitu un izvietojumu, tādējādi paaugstinot
sniegto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, izmaksu
efektivitāti un racionālu pieejamību pacientiem.
Noteikumu projekts ir saskaņots ar Veselības aprūpes pakalpojumu
sniedzēju struktūrplāna ieviešanas konsultatīvo padomi, kurā ir
pārstāvji no Latvijas Pašvaldību savienības, Ekonomikas
ministrijas, Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas,
Labklājības ministrijas, Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijas un Satiksmes ministrijas. Projektu izskatīja
arī Valsts veselības aprūpes konsultatīvajā padomē, kurā ir
pārstāvji no ārstniecības iestādēm, ārstniecības iestāžu
profesionālajām organizācijām, Latvijas Veselības un sociālās
aprūpes darbinieku arodbiedrības, Latvijas Māsu arodbiedrības,
Latvijas
Ārstniecības un aprūpes darbinieku arodsavienības, Veselības
aprūpes darba devēju asociācijas, Latvijas Ārstu biedrības,
Latvijas Pašvaldību savienības un Latvijas Slimnīcu biedrības, un
tas saskaņots tālākai virzībai.
Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu
sniedzēju struktūras izstrādāšana un ieviešana tiks nodrošināta
piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ekonomikas, Iekšlietu, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Satiksmes ministrijā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kontrolē, Valsts kancelejā.
Zemkopības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā”.
Dzīvnieku
aizsardzības likuma 4.pantā nav minēta dzīvnieku turēšanas
noteikumu pārkāpšana tādā apmērā, ka ir apdraudēta dzīvnieka
veselība vai dzīvība, uzskaitot cietsirdīgas izturēšanās pret
dzīvniekiem veidus. 5.panta piektā daļa nosaka, ka suni par
bīstamu atzīst Pārtikas un veterinārais dienests Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā, bet neparedz pieņemt lēmumu par
turpmāko rīcību ar bīstamo suni. Septītā un astotā daļa neskaidri
definē laiku, kurā bīstama suņa īpašniekam vai turētājam
jāizpilda Pārtikas un veterinārā dienesta lēmums.
9.pantā nav noteikts, kas izpilda, uzrauga un kontrolē Eiropas
Savienības tieši piemērojamo normatīvo aktu izpildi dzīvnieku
labturības prasību jomā.
10.pants paredz tikai sporta, darba un atrakciju dzīvnieku
turēšanas nosacījumus, bet neparedz tos tirdzniecībai, apmācībai,
demonstrēšanai publiskās izstādēs un sacensībās.
39.pantā noteikts, ka pašvaldības tikai izveido un uztur
dzīvnieku patversmes, bet nenosaka pašvaldības funkcijas tur
ievietoto dzīvnieku aprūpei. Bez tam nav noteikts, kādiem
dzīvnieku veidiem saskaņā ar 3.pantu ir jānodrošina aprūpe
vietējo pašvaldību patversmēs, kas neļauj izstrādāt Ministru
kabineta noteikumus “Dzīvnieku labturības prasības dzīvnieku
patversmēs un dzīvnieku viesnīcās, kā arī dzīvnieku
veterinārmedicīniskās aprūpes iestādēs”.
Tā kā valstī nav izstrādāti standarti dzīvnieku testēšanai un nav
reģistrētas kompetentas iestādes, kas var apstiprināt testēšanas
rezultātus, pašreiz nav iespējams izstrādāt labturības prasības
dzīvnieku testēšanai.
Grozījumi dzīvnieku aizsardzības likumā ir veikti, lai saskaņotu
normatīvo aktu normas mājas (istabas) dzīvnieku labturības
prasību izpildes jomā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi likumā “Par pašvaldībām””.
Likuma “Par
pašvaldībām” 15.punktā nav deleģējuma par vietējās pašvaldības
pastāvīgām funkcijām attiecībā uz klaiņojošo dzīvnieku izķeršanu
un aprūpi vietējās pašvaldības patversmē, suņu pastaigu laukumu
ierādīšanu, konfiscēto mājas (istabas) dzīvnieku izmitināšanu un
aprūpi vietējās pašvaldības patversmē, bezsaimnieku dzīvnieku
aizgādāšanu un apglabāšanu vietējās pašvaldības patversmēs.
Dzīvnieku aizsardzības likuma 39.pantā noteikts, ka pašvaldības
tikai izveido un uztur dzīvnieku patversmes, bet nenosaka
pašvaldības funkcijas tur ievietoto dzīvnieku aprūpei. Bez tam
nav noteikts, kādiem dzīvnieku veidiem saskaņā ar 3.pantu ir
jānodrošina aprūpe vietējo pašvaldību patversmēs, tāpēc nevar
izstrādāt Ministru kabineta noteikumus “Dzīvnieku labturības
prasības dzīvnieku patversmēs un dzīvnieku viesnīcās, kā arī
dzīvnieku veterinārmedicīniskās aprūpes iestādēs”.
Veterinārmedicīnas likumā paredzēts, ka vietējām pašvaldībām
tikai jāizķer klejojoši kaķi un suņi, kā arī jāaizvāc
mājdzīvnieku līķi. Tā rezultātā aptuveni 5800 mājas (istabas)
dzīvnieku sugas paliek bez likumā noteiktās aprūpes un tiesībām
atrast bijušos īpašniekus vai nokļūt pie jauniem īpašniekiem, bez
tiesībām dzīvot to fizioloģiskajām vajadzībām atbilstošos
apstākļos.
Grozījumi likumā “Par pašvaldībām” ir veikti, lai saskaņotu
normatīvo aktu normas mājas (istabas) dzīvnieku labturības
prasību izpildes jomā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Medību likumā”.
Medību likuma 3.panta 1.daļa
ir pretrunā ar Dzīvnieku aizsardzības likumu un Eiropas Padomes
“Eiropas konvenciju par mājas (istabas) dzīvnieku aizsardzību”,
kas atšķirīgi definē klaiņojošu dzīvnieku un atļautās darbības ar
tiem.
Grozījumi Medību likumā ir veikti, lai saskaņotu normatīvo aktu
normas mājas (istabas) dzīvnieku labturības un aizsardzības
prasību izpildes jomā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides
ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments