• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Karotītei" saules mūžs. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.03.2004., Nr. 35 https://www.vestnesis.lv/ta/id/85130

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

KNAB iesniedzis jaunu stratēģiju

Vēl šajā numurā

04.03.2004., Nr. 35

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

“Karotītei” saules mūžs

KAROTE1.JPG (42926 bytes)
Jaunais karotītes oficiālais apzīmējums turpmāk būs “Kvalitatīvs produkts”. Savukārt vārds “Latvija” šajā zīmē tiek lietots kā informatīva norāde produkcijas izejvielu un ražošanas izsekojamības apliecināšanai. Latvijas vai citu Eiropas Savienības valstu pretendentiem būs iespēja kā ģeogrāfiskās izcelsmes norādi izmantot arī reģiona nosaukumu, piemēram, Kurzeme, Latgale, Hesene

Sabiedriskās organizācijas “Mārketinga padome” izveidoto preču zīmi “Kvalitatīvs Latvijas produkts” jeb tā dēvēto “zaļo karotīti” ievērojuši 78,5 procenti Latvijas iedzīvotāju, liecina tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS pērn decembrī veiktās aptaujas rezultāti. Speciālisti atzīst, ka tas ir ļoti augsts rezultāts. Tādēļ apgalvojums, ka preču zīme tautā iemīļota, nav pārspīlēts. Pēc Eiropas Komitejas aizrādījuma Latvijai par “karotītes” lietošanu uz līdzšinējiem nosacījumiem pēc iestājas Eiropas Savienībā (ES) sabiedrībā izskanēja bažas par tās nākotni. Taču uztraukumam nav pamata – patērētājiem tik pazīstamā preču zīme ieguvusi jaunu veidolu un oficiālo apzīmējumu, kas šo preču zīmi saņēmušos produktus apzīmēs, sākot ar Latvijas iestāšanās dienu ES.
Latvija ne tikai akli akceptēs ES nosacījumus, bet, adaptējot uzstādītās prasības par brīvu preču kustību un ekskluzīvu tikai vietējo pārtikas ražotāju atbalstīšanu, piedāvās savu kvalitātes sistēmu. Vakar, 3.martā, Zemkopības ministrijā zemkopības ministrs Mārtiņš Roze un Mārketinga padomes vadītāja Inguna Gulbe prezentēja šīs kvalitātes zīmolu – karotīti, kas atbilstoši ES nosacījumiem ieguvusi jaunu, modernāku vizuālo veidolu, kā arī precizētus un pastiprinātus lietošanas nosacījumus. Eiropa atbalsta dalībvalstu kvalitātes nodrošināšanas iniciatīvu, īpaši norādot, ka kvalitāte ir cieši saistāma ar izejvielu izcelsmi un to izsekojamību.

KAROTE.PNG (99654 bytes)
Mārketinga padomes direktore Inguna Gulbe un zemkopības ministrs Mārtiņš Roze vakar prezentēja “Zaļās karotītes” jauno veidolu
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I.

M.Roze vakar atzina: “Šis ir pacilājošs brīdis, kuram gatavojāmies diezgan ilgi. Izskanēja runas, ka mēs vairs nedrīkstēsim tautā iemīļoto “karotīti” atbalstīt. Jā, mēs to nevarēsim atbalstīt tieši tādā veidā, kā tas notika līdz šim, bet būtībā turpināsim līdzšinējo preču zīmes ideoloģiju. Proti, tā ir kvalitātes sistēma, kas garantē izejvielu izsekojamību ražošanas gaitā un kvalitatīva produkta nonākšanu pie gala patērētāja. Jaunais preču zīmes dizains ietver veco, atpazīstamo karotīti, uzrakstu izvietojums mainīts tikai tik daudz, lai tas nebūtu pretrunā ar ES nosacījumiem. Tagad kvalitātes sistēma pilnībā atbilst mūsu tiesībām un pienākumiem Eiropā.”
Zīmes pretendentam tāpat kā līdz šim būs jābūt Mārketinga padomē sastāvošas asociācijas biedram, produktiem jāatbilst valsts likumdošanā noteiktajām obligātajām kvalitātes prasībām katrai produktu grupai, kas tiks izvērtētas saskaņā ar ES prasībām. Striktāks būs nosacījums, ka izejvielu izcelsmei jābūt pilnīgi izsekojamai un pretendentam dokumentāli jāapliecina produktu ražošanas un pārstrādes ģeogrāfiskā izcelsme.
Mārketinga padomes vadītāja, paužot gandarījumu par gandrīz gadu ilgušā darba rezultātu, lai zīme būtu korekta pret ES konkurences politiku, skaidroja, ka teorētiski paplašinās “karotītes” saņēmēju loks. Proti, pēc Latvijas iestāšanās ES teorētiski to varēs saņemt arī citu valstu produkcijas ražotāji, ja tie spēs nodrošināt minētās produkta kvalitātes un izsekojamības prasības, taču I.Gulbe norādīja, ka viņai gan nav zināms neviens gadījums, kad ražotājs būtu saņēmis citas valsts preču zīmi.
Latvijas ražotāji par izmaiņām ir informēti un ar izpratni uztvēruši jaunās prasības.

Ilze Apine, “LV”

ilze.apine@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!