Par elektroniskā paraksta testēšanu
Jau tuvākajās nedēļās notiks
elektroniskā paraksta testēšana informācijas apmaiņā starp Valsts
kanceleju un Tieslietu ministriju, lai pārbaudītu esošās iespējas
un gatavību iedzīvināt Elektronisko dokumentu likumu valsts
institūciju starpā.
Šodien, 5.martā, notiks pirmā darba grupas sanāksme e-paraksta
testēšanas nodrošināšanai, kurā iekļauti speciālisti un eksperti
no Valsts kancelejas, Tieslietu ministrijas, Informācijas
sabiedrības biroja, Datu valsts inspekcijas un Valsts
informācijas tīklu aģentūras. Tieslietu ministra izdotajā
rīkojumā par darba grupas izveidi paredzēts, ka minētā pārbaude
jāveic līdz šā gada 9.aprīlim, par rezultātiem
ziņojot tieslietu ministram un
Informācijas sabiedrības birojam.
Informācijas sabiedrības biroja vadītāja Ina Gudele uzsver, ka
šim pilotprojektam ir liela nozīme dažādu valsts institūciju
sadarbībā: “Galvenais ieguvums būs tas, ka mēs atstrādāsim
sistēmu, maksimāli optimizējot laika termiņus un informācijas
apmaiņas procesus.”
Elektronisko dokumentu likums stājās spēkā no 2003.gada
1.janvāra. Pārejas noteikumos paredzēts, ka valsts un pašvaldību
iestādēm elektroniskie dokumenti no fiziskajām un juridiskajām
personām jāpieņem, sākot ar 2004.gadu.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments