Vasarā ceļu remontiem būs mazāk naudas
Pavasara šķīdonis Latvijas ceļiem ik gadu nodara lielu postu Foto: Aigars Jansons, A.F.I. |
Lielākā daļa naudas, kas no gada
sākuma izlietota autoceļu ikdienas uzturēšanai, izmantota ziemas
dienesta darbiem. Proti, pavisam iepriekšminētajām vajadzībām
izlietoti 4,55 miljoni latu, no tiem 3,93 miljoni – sezonas
darbiem.
Piemēram, marta pirmajā nedēļā nokaisīti 33 217 kilometru, bet no
sniega attīrīti 67 628 kilometri valsts autoceļu, kas izmaksāja
vairāk nekā 400 000 latu.
Pagājušajā gadā valsts autoceļu ziemas dienesta darbiem iztērēts
par 1,057 miljoniem latu mazāk, nekā bija plānots, bet šogad
situācija ir citāda. Pēc Latvijas Autoceļu direkcijas (LAD)
sniegtajām ziņām, laikapstākļu dēļ autoceļus nācies tīrīt un
kaisīt biežāk, tāpēc gada plāns pārsniegts par 0,41 miljonu latu.
Nauda ziemā izlietota vairāk, nekā plānots, tādēļ, kā skaidro LAD
Uzturēšanas pārvaldes Uzturēšanas uzraudzības daļas vadītājs
Jānis Kastanovskis, nāksies samazināt vasarā veicamo darbu
apjomu, piemēram, bedrīšu remontu, grants seguma planēšanu, ceļu
kopšanu un grāvju tīrīšanu.
Tikmēr bedru problēma vēršas plašumā, jo valsts autoceļu melnais
segums strauji noveco, bet slodze pieaug. Patlaban autoceļu
uzturētāji veic satiksmei bīstamo bedru un ceļa posmu remontu,
lai novērstu ceļu satiksmes negadījumus. Pēc LAD informācijas,
februārī aizpildīti 2700 kvadrātmetru satiksmei bīstamo bedru.
Salīdzinājumam – pērn februārī bijis jāaizpilda tikai 1000
kvadrātmetru satiksmei bīstamo ceļu. Kopumā aizvadītajā gadā šim
nolūkam izlietoti gandrīz trīsarpus miljoni latu.
LAD arī brīdina autobraucējus, ka pavasara šķīdoņa laikā, kad
ceļa konstrukcijas nestspēja ir viszemākā, lai novērstu autoceļu
sabrukšanu, tiks noteikts transporta līdzekļu pilnas masas
ierobežojums atsevišķos valsts pirmās un otrās šķiras ceļos.
Ierobežojumus plānots ieviest 22 rajonos.
Ilze Apine, “LV”