Valsts sekretāru 2004.gada 4.marta sanāksmē
Zemkopības ministrija
Nobeigums. Sākums – “LV” Nr.36., 05.03.2004., Nr.37., 09.03.2004.
– pieteica izskatīšanai
Ministru kabinetā noteikumu projektu “Kārtība, kādā suni atzīst
par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to”, kuri noteiks
kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais dienests atzīst suni par
bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to.
Dienesta ģenerāldirektora apstiprinātas komisijas atbilstoši suņa
īpašnieka vai turētāja dzīvesvietai atzīst suni par bīstamu un
nosaka turpmāko rīcību ar to. Komisijas sastāvā ir pieci locekļi:
divas dienesta amatpersonas un viens jurists, kā arī divi
pilnvaroti vietējās pašvaldības pārstāvji.
Dienesta teritoriālajā struktūrvienībā iesniegumu divdesmit
vienas darba dienas laikā no suņa vai bīstama suņa uzbrukuma
dienas vai no dienas, kad sākta administratīvā vai kriminālā
lietvedība par suņa uzbrukuma un nodarītā kaitējuma faktu var
iesniegt: persona, kurai uzbrucis suns vai kurai uzbrukuma
rezultātā nodarīts kaitējums (psiholoģiska trauma, miesas
bojājums); persona, kuras piederošajam dzīvniekam suņa uzbrukuma
rezultātā nodarīts miesas bojājums vai tas izraisījis dzīvnieka
nāvi; personas likumiskais pārstāvis gadījumos, kad dažādu
apstākļu dēļ persona pati nevar sevi pārstāvēt (piemēram,
nepilngadīga persona, nav tiesībspējas vai rīcībspējas, uzbrukums
izraisījis personas nāvi); Valsts meža dienesta amatpersona
gadījumā, kad suņa uzbrukuma rezultātā savvaļas dzīvniekam
nodarīts miesas bojājums vai izraisīta dzīvnieka nāve.
Dienesta teritoriālā
struktūrvienība trīs darba dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas:
sasauc komisiju; ar ierakstītu vēstuli par procedūras sākšanu
suņa atzīšanai par bīstamu informē suņa īpašnieku vai turētāju,
iesnieguma iesniedzēju un iestādi, kurā ir sākta administratīvā
vai kriminālā lietvedība; saskaņā ar dienesta izstrādāto
trakumsērgas profilakses un apkarošanas plānu suni ņem uzskaitē;
identificē suni, zem tā ādas ievietojot elektronisko
identifikācijas ierīci (transponderi).
Suņa īpašnieks vai turētājs līdz lēmuma pieņemšanai procedūrā par
suņa atzīšanu par bīstamu ievēro normatīvajos aktos noteiktās
prasības bīstama suņa turēšanai.
Komisija par bīstamu
atzīst suni, kurš: nodarījis miesas bojājumu cilvēkam vai
izraisījis viņa nāvi; uzbrucis citam dzīvniekam, nodarot tam
miesas bojājumu vai izraisot tā nāvi. Suni var neatzīt par
bīstamu gadījumos, ja: cietusī persona vai dzīvnieks patvaļīgi
iekļuvis privātā teritorijā; cietušais kaitinājis, mocījis vai
citādi nežēlīgi izturējies pret suni vai uzbrucis tam; cietušais
apdraudējis suņa īpašnieka vai turētāja, vai cita sunim tiešā
tuvumā esoša cilvēka dzīvību, veselību vai īpašumu; suns pildījis
dienesta pienākumus; cietušo dzīvnieku suns savainojis, pildot
gana funkciju; dzīvnieku savainojis medībās izmantojamais šķirnes
suns pieteikto medību laikā medību teritorijā.
Ja komisija atzīst suni par bīstamu, tā lēmumā norāda vienu no
nepieciešamās rīcības veidiem saskaņā ar Dzīvnieku aizsardzības
likumu: suņa sterilizāciju vai kastrāciju; suņa eitanāziju.
Ja komisija suni atzīst par bīstamu, tā izdara
atbilstošu ierakstu mājas (istabas) dzīvnieka pasē un izsniedz
sarkano atšķirības zīmi saskaņā ar prasībām par mājas (istabas)
dzīvnieku turēšanu, tirdzniecību, demonstrēšanu publiskās
izstādēs, suņa apmācību, bīstama suņa turēšanu un par mājas
(istabas) dzīvnieka īpašnieka un turētāja tiesībām un
pienākumiem, kā arī suņu reģistrācijas kārtību.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Veselības, Vides ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātā, Ģenerālprokuratūrā, Latvijas
Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par valsts uzņēmumu “Latvijas Zivsaimniecības pētniecības
institūts” un “Dole”, valsts uzņēmumu zivju audzētavas “Tome”,
“Sērene”, “Brasla”, “Pelči”, “Kārļi”, “Ķegums” reorganizāciju par
valsts aģentūru “Latvijas Zivju resursu
aģentūra””.
Valsts aģentūra “Latvijas Zivju resursu
aģentūra” tiek veidota ar mērķi, lai nodrošinātu valsts funkciju
realizāciju darbības sfērā, kas saistīta ar ilgtspējīgas zvejas
un makšķerēšanas iespēju uzturēšanu Baltijas jūrā, Rīgas jūras
līcī un iekšējos ūdeņos atbilstoši vispārējam vides stāvoklim
pieejamiem zivju resursiem.
Aģentūras darbība sniegs šādus galvenos politikas rezultātus:
saglabās zivju resursus Latvijas ūdeņos; attīstīs makšķerēšanu un
ar to saistīto lauku tūrismu; palielinās zivju patēriņa līmeni
pārtikā.
Aģentūras realizējamo darbību un tās veiktos pasākumus raksturos
šādi galvenie darbības rezultāti un rādītāji: vērtīgo zivju
mākslīgās atražošanas rezultātā radītas papildu nozvejas iespējas
Baltijas jūrā, Rīgas jūras līcī un iekšējos ūdeņos. Rādītājs –
vērtīgo zivju papildu nozvejas un makšķerēšanas iespējas
(tonnās).
Kompensēti vērtīgo zivju resursu zaudējumi, kas tiem nodarīti
Daugavas HES kaskādes izbūves un ekspluatācijas rezultātā.
Rādītājs – Daugavā izlaisto zivju mazuļu skaits, papildu nozvejas
iespējas (tonnās).
Zinātniski pamatota Latvijas pozīcijas aizstāvēšana zivju resursu
izpētes, aizsardzības, atražošanas un zvejas jautājumos Eiropas
Komisijas un Eiropas Padomes institūcijās (Eiropas Komisijas
Zinātniskajā, tehniskajā un ekonomiskajā zivsaimniecības komitejā
un Zivsaimniecības un akvakultūras pārvaldīšanas komitejā, kā arī
to darba grupās). Rādītājs – izstrādāto zinātnisko pamatojumu
skaits.
Zinātniski pamatota ikgadējo nozvejas kvotu Baltijas jūrā un
Rīgas jūras līcī aizstāvēšana, zivsaimniecības nozarei izdevīgas
līdzdalības realizēšana un Latvijas saistību izpilde
starptautiskajās zivsaimniecības organizācijās. Rādītājs –
novērtēto zivju krājumu skaits, zinātnisko pamatojumu skaits,
pasākumu skaits, kuros aizstāvētas Latvijas intereses
Starptautiskajā Baltijas jūras zvejniecības komisijā (IBSFC) un
Starptautiskajā Jūras pētniecības padomē (ICES).
Pamatoti pieļaujamie nozvejas apjomi (tonnās) un zvejas rīku
skaita limiti nacionāli regulējamām rūpnieciski nozīmīgām zivju
sugām, kā arī sniegti priekšlikumi citiem zvejas un makšķerēšanas
regulēšanas pasākumiem jūrā, piekrastē un iekšējos ūdeņos.
Rādītājs – ieviesto zvejas regulēšanas pasākumu skaits.
Nodrošināti kompensāciju pasākumi par saimnieciskās darbības
rezultātā zivju resursiem radītajiem zaudējumiem. Rādītājs –
zivsaimniecisko ekspertīžu un zaudējumu aprēķinu skaits, zivju
resursiem nodarīto zaudējumu kompensācijas pasākumu skaits,
zaudējumu kompensācijas apjoms (Ls).
Racionāla un sabalansēta dabisko ūdenstilpju (upju un ezeru)
zivju un vēžu resursu apsaimniekošana, pamatojoties uz
izstrādātajiem ūdenstilpju zivsaimnieciskās ekspluatācijas
noteikumiem. Rādītājs – izstrādāto ūdenstilpju zivsaimnieciskās
ekspluatācijas noteikumu skaits;
Akvakultūrā ieviestas un pilnveidotas jaunu zivju un citu
hidrobiontu sugu biotehniskās metodes. Rādītājs – akvakultūrā
ieviesto jaunu zivju un citu hidrobiontu sugu biotehnisko metožu
skaits.
Konsultācijas ūdenstilpju zivsaimnieciskajā apsaimniekošanā, dīķu
izbūvē, zivju audzēšanā, zivju vaislas materiāla selekcijā,
ūdenstilpju zivju produktivitātes celšanā. Rādītājs – sniegto
konsultāciju skaits.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Kultūras, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Veterinārās kontroles kārtība, ievedot Latvijā dzīvnieku
izcelsmes produktus no trešajām valstīm”.
Noteikumu projekta galvenais uzdevums ir nodrošināt atbilstoši
Eiropas Savienības likumdošanas prasībām dzīvnieku izcelsmes
produktu veterināro kontroli, ievedot tos Latvijā un Eiropas
Savienības dalībvalstīs no trešajām valstīm. Pēc iestāšanās
Eiropas Savienībā Latvijas robeža kļūs par Eiropas Savienības
ārējo robežu, un uz tās būs jāveic visu to dzīvnieku izcelsmes
produktu kravu veterinārā kontrole, kas tiek vestas no trešajām
valstīm un paredzētas ievešanai Latvijā vai kādā no Eiropas
Savienības dalībvalstīm. Līdz ar to, lai nodrošinātu vienotu
Eiropas Savienības prasību ievērošanu tirdzniecībā ar dzīvnieku
izcelsmes produktiem un aizsargātu cilvēku un dzīvnieku veselību,
nepieciešams izdot šos Ministru kabineta noteikumus.
Ministru kabineta noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz
Eiropas Padomes direktīvu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Labklājības, Vides, Veselības ministrijā, Valsts
kancelejā;
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments