Mierinājums potenciālajiem autovadītājiem
Pēdējos gados autoskolas Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) reģistrē arvien vairāk topošo vadītāju. Vidēji gadā tiek izsniegtas 30 000 vadītāja apliecības, taču katru gadu jauno vadītāju skaits vidēji pieaug par diviem tūkstošiem. Arī šogad vērojama salīdzinoši liela jauno vadītāju aktivitāte – apliecības ieguvuši 4 755 jaunie autovadītāji. Tomēr tas nav ievērojami vairāk nekā pērn šajā pašā laikā – 4 057 Foto: Gatis Dieziņš, A.F.I. |
Nav gaidāmas izmaiņas topošo
autovadītāju apmācībā, uzsver Ceļu satiksmes drošības direkcijas
(CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste Džoanna Eglīte,
komentējot topošo un potenciālo autovadītāju vidū izplatījušos
aplamo informāciju, ka pēc 1.maija it kā gaidāmas nopietnas
pārmaiņas autovadītāju apmācībā.
CSDD pārliecība – topošo un potenciālo autovadītāju aprindās
cirkulējošās ziņas, ka drīzumā strauji pieaugšot vadītāja
apmācības cenas, “B” kategorijas autovadītāja tiesības varēšot
saņemt tikai no 21 gada vecuma, turklāt autoskolā vajadzēs
mācīties vismaz pusgadu, ir nepatiesas. “Baumu izplatīšanu var
uzskatīt par sava veida mārketinga triku, kuru, iespējams,
izstrādā atsevišķas autoskolas, lai vairotu audzēkņu skaitu un
līdz ar to ienākumus,” uzskata CSDD Kvalifikācijas daļas vadītājs
Juris Teteris.
Turklāt šādas aplamas informācijas izplatīšanai pašreiz ir
pateicīga augsne – iestāšanās Eiropas Savienībā (ES), kuru
piesaucot tad arī var neargumentēti apgalvot, ka no 1.maija visās
jomās pieaugs pakalpojumu cenas un mainīsies prasības, norāda
Dž.Eglīte.
ES dalībvalstu eksperti autovadītāju kvalifikācijas sistēmu
Latvijā jau pašreiz vērtē kā profesionālu un atbilstošu Eiropas
līmenim, tādēļ nav plānots ne mainīt “B” kategorijas autovadītāja
apliecības iegūšanas vecumu, ne pagarināt apmācības ilgumu
autoskolās, liecina CSDD sniegtā informācija.
Runājot par cenu iespējamo pieaugumu, J.Teteris skaidro: “Cenu
pieaugums par jebkuriem pakalpojumiem ikvienā jomā pakāpeniski
pieaug, – gan degvielas cenas, gan darba algu apjoms. Šīs jomas
tieši skar apmācību autoskolās, kuras pašas nosaka maksu par
saviem pakalpojumiem. Ja, iestājoties ES, inflācijas līmenis
ievērojami pieaugs, pieaugs arī šo pakalpojumu cenas. Tomēr arī
tādā gadījumā cenu pieaugums nebūs lavīnveidīgs – noteikti ne
divkāršs vai trīskāršs.”
Ilze Apine, “LV”