Valsts sekretāru 2004.gada 11.marta sanāksmē
Ārlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 9.decembra noteikumos
Nr.691 “Ārzemnieku veselības apdrošināšanas
noteikumi””.
Projekts paredz, ka ārzemnieks drīkst
uzturēties Latvijas Republikā bez veselības apdrošināšanas
polises, ja viņš ir tāda starptautiska līguma subjekts, kas
nosaka vienkāršotu vīzu izsniegšanas kārtību pierobežas
iedzīvotājiem saskaņā ar paritātes principu.
Šie grozījumi nepieciešami, lai varētu atteikties no veselības
apdrošināšanas prasības personām, kuras ir Latvijas Republikas
valdības un Baltkrievijas Republikas valdības nolīguma par
vienkāršotu robežas šķērsošanas kārtību pierobežas iedzīvotājiem,
subjekti un Latvijas teritorijā uzturas pierobežas teritorijā.
Baltkrievijas puse ir atteikusies no veselības apdrošināšanas
polises prasības šajā gadījumā attiecībā uz Latvijas pilsoņiem,
bet sagaida šādu attieksmi arī no Latvijas puses.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu,
Veselības ministrijā, saskaņojumi jāsniedz līdz 25.martam.
Finanšu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Kārtība, kādā iesniedzami pieteikumi un citi dokumenti zvērinātu
revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai un zvērinātu
revidentu komercsabiedrības licences
saņemšanai”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā zvērināta revidenta pretendents iesniedz pieteikumu un citus
dokumentus zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai
un komercsabiedrība – pieteikumu un citus dokumentus zvērinātu
revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai.
Zvērināta revidenta kvalifikācijas
eksāmenu kārtošanai pretendents iesniedz Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijai pieteikumu, kurā apliecina savu atbilstību
likuma “Par zvērinātiem revidentiem” prasībām un ka uz to
neattiecas neviens no šā likuma 9.pantā minētajiem apstākļiem.
Pieteikumam pievieno: pases kopiju, uzrādot oriģinālu; izglītību
apliecinošu dokumentu norakstus par Latvijas Republikā vai
ārvalstīs iegūto augstāko izglītību ekonomikas, vadības vai
finanšu jomā vai par ārvalstīs iegūto attiecīgās valsts revidenta
kvalifikāciju, uzrādot oriģinālus; divas fotogrāfijas
dokumentiem.
Lai saņemtu zvērinātu revidentu komercsabiedrības licenci,
komercsabiedrība iesniedz Latvijas Zvērinātu revidentu
asociācijai pieteikumu, kuru paraksta visi attiecīgās
komercsabiedrības valdes locekļi vai rīkotājdirektors (ja
sabiedrības izpildinstitūcijā ir viens loceklis) vai
personālsabiedrības (pilnsabiedrības un komandītsabiedrības)
biedri. Pieteikumam pievieno: notariāli apstiprinātu
Komercreģistra reģistrācijas apliecības kopiju; komercsabiedrībām
– notariāli apstiprinātu statūtu kopiju, pilnsabiedrībā un
komandītsabiedrībā – notariāli apstiprinātu dibināšanas līguma
kopiju; sarakstu, kurā norāda biedru (dalībnieku, akcionāru);
3.4. Ja komercsabiedrības biedrs (dalībnieks, akcionārs) ir
Eiropas Savienības vai Eiropas ekonomiskās telpas valstu
revidents vai revidentu komercsabiedrība, pieteikumam pievieno
dokumentus, kas apstiprina, ka tā īpašnieks saskaņā ar attiecīgās
ārvalsts likumiem ir tiesīgs šajā valstī veikt profesionālo
darbību, kuru atbilstoši Latvijas likumiem veic zvērināts
revidents. Dokumentiem pievieno notariāli apliecinātu tulkojumu
latviešu valodā.
Zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai
noteiktos dokumentus komercsabiedrības pārstāvis iesniedz
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijā personīgi vai nosūta pa
pastu vai ar kurjeru. Par dokumentu saņemšanas dienu tiek
uzskatīta diena, kad dokumenti ir saņemti Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijā.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas ministrijā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 7.oktobra noteikumos
Nr.348 “Atsevišķu uzņēmējdarbības veidu licencēšanas
noteikumi””.
Finanšu ministrija ir izstrādājusi
noteikumu projektu, lai saskaņotu Ministru kabineta 1997.gada
7.oktobra noteikumus Nr.348 “Atsevišķu uzņēmējdarbības veidu
licencēšanas noteikumi” ar likumu “Par akcīzes nodokli”,
likumprojektu “Alkoholisko dzērienu aprites likums” un noteikumu
projektu “Akcīzes preču aprites kārtība”. Paredzēts, ka minētie
normatīvie akti un noteikumu projekts stāsies spēkā ar 2004.gada
1.maiju. Sākot ar 2004.gada 1.maiju, akcīzes preču aprites jomā
speciālas atļaujas (licences) būs nepieciešamas šādiem darbības
veidiem: akcīzes preču noliktavas turētāja darbībai; apstiprināta
tirgotāja darbībai; akcīzes nodokļa maksātāja pārstāvja darbībai;
alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu vai naftas produktu
vairumtirdzniecībai, kā arī alkoholisko dzērienu, tabakas
izstrādājumu vai naftas produktu mazumtirdzniecībai.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas, Iekšlietu
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
saskaņojumi jāsniedz līdz 22.martam;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra noteikumos
Nr.48 “Noteikumi par valsts nodevu par speciālas atļaujas
(licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības
veidiem””.
Finanšu ministrija izstrādājusi noteikumu
projektu, lai saskaņotu Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra
noteikumus Nr.48 “Noteikumi par valsts nodevu par speciālas
atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības
veidiem” ar likumu “Par akcīzes nodokli”, likumprojektu
“Alkoholisko dzērienu aprites likums” un noteikumu projektu
“Akcīzes preču aprites kārtība”. Paredzēts, ka minētie normatīvie
akti un noteikumu projekts stāsies spēkā ar 2004.gada
1.maiju.
Paredzēts noteikt valsts nodevas likmes šādā apmērā: speciāla
atļauja (licence) tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecībai un
mazumtirdzniecībai: tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecībai (par
katru tirdzniecības vietu) Ls 100; tabakas izstrādājumu
mazumtirdzniecībai (par katru tirdzniecības vietu) Ls 20;
speciāla atļauja (licence) alkoholisko dzērienu
vairumtirdzniecībai un mazumtirdzniecībai: alkoholisko dzērienu
vairumtirdzniecībai (par katru tirdzniecības vietu) Ls 100;
alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai (par katru tirdzniecības
vietu) Ls 30; alus mazumtirdzniecībai (par katru tirdzniecības
vietu) Ls 20; speciāla atļauja (licence) naftas produktu
vairumtirdzniecībai un mazumtirdzniecībai: naftas produktu
vairumtirdzniecībai (par katru tirdzniecības vietu) Ls 200;
naftas produktu mazumtirdzniecībai (par katru tirdzniecības
vietu) Ls 50.
Speciāla atļauja (licence) akcīzes preču noliktavas turētāja
darbībai, apstiprināta tirgotāja darbībai, akcīzes nodokļa
maksātāja pārstāvja darbībai: akcīzes preču noliktavas turētāja
darbībai (par katru akcīzes preču veidu): ar naftas produktiem Ls
1500; ar alkoholiskajiem dzērieniem Ls 500; ar tabakas
izstrādājumiem Ls 500; ar bezalkoholiskajiem dzērieniem Ls 200;
ar kafiju Ls 200. Apstiprināta tirgotāja darbībai (par katru
akcīzes preču veidu): ar naftas produktiem Ls 500; ar
alkoholiskajiem dzērieniem Ls 200; ar tabakas izstrādājumiem Ls
200; ar bezalkoholiskajiem dzērieniem Ls 200; ar kafiju Ls 200;
akcīzes nodokļa maksātāja pārstāvja darbībai Ls 200; par speciālu
atļauju (licenču) tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecībai un
mazumtirdzniecībai, alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecībai un
mazumtirdzniecībai, naftas produktu vairumtirdzniecībai un
mazumtirdzniecībai (ja netiek pieteikta jauna tirdzniecības
vieta) un akcīzes nodokļa maksātāja pārstāvja darbībai
pārreģistrāciju iekasē valsts nodevu Ls 10 apmērā; par speciālas
atļaujas (licences) akcīzes preču noliktavas turētāja darbībai un
speciālas atļaujas (licences) apstiprināta tirgotāja darbībai
pārreģistrāciju, ja speciālu atļauju (licenci) nepapildina ar
jaunu akcīzes preču veidu, iekasē valsts nodevu Ls 20
apmērā.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas ministrijā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, saskaņojumi jāsniedz
līdz 22.martam;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 19.septembra noteikumos
Nr.319 “Likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normu piemērošanas
noteikumi””.
Noteikumu projektā sīkāk atrunāta kārtība,
kādā tiks piemērotas uzņēmumu ienākuma nodokļa normas, kurās
noteikts, ka nodoklis netiek ieturēts no dividendēm, kas tiek
izmaksātas sabiedrībai – citas Eiropas Savienības dalībvalsts
rezidentam, ja šim rezidentam vismaz divus gadus (līdz dividenžu
izmaksas dienai ieskaitot) nepārtraukti pieder ne mazāk kā 25
procenti kapitāla un balsošanas tiesību sabiedrībā, kura izmaksā
dividendes, kā arī to likuma normu piemērošanas kārtība, kuras
saistītas ar apliekamā ienākuma koriģēšanu par procentu
maksājumiem.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas, Zemkopības
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
saskaņojumi jāsniedz līdz 22.martam;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības
likumā”.
Likumprojekts ir izstrādāts, lai ieviestu
direktīvas prasības, kā arī lai harmonizētu Apdrošināšanas
sabiedrību un to uzraudzības likumā esošās normas ar minētās
direktīvas prasībām.
Likumā jāiekļauj normas, kuras regulē reorganizācijas pasākumus
vai likvidāciju: apdrošināšanas sabiedrībām, kurām citā
dalībvalstī izveidotas filiāles; dalībvalsts apdrošinātāju
filiālēm Latvijas Republikā; nedalībvalsts apdrošinātāju
filiālēm, ja attiecīgajam nedalībvalsts apdrošinātājam vismaz
viena filiāle reģistrēta Latvijas Republikā un viena filiāle citā
dalībvalstī; apdrošināšanas sabiedrībām un nedalībvalstu
apdrošinātāju filiālēm Latvijas Republikā, kurām ir no
apdrošināšanas līgumiem izrietoši kreditori citā
dalībvalstī.
Tā kā apdrošināšanas komersants un tā filiāles veido vienu
subjektu, tad likumprojektā ir jāparedz, ka apdrošināšanas
komersants (tā filiāles) pakļautas tās valsts kompetentu iestāžu
uzraudzībai, kurā reģistrēts apdrošināšanas komersants un tam
izsniegta licence apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai vai
citādā veidā dota atļauja attiecīgajai darbībai visās
dalībvalstīs, jo īpaši reorganizācijas pasākumos vai
likvidācijā.
Mītnes valstu kompetentām
institūcijām likumā noteiktās kompetences ietvaros vienīgajām ir
jābūt tiesībām lemt par apdrošināšanas komersantu (to filiāļu)
vai nedalībvalsts apdrošinātāju filiāļu dalībvalstīs
reorganizācijas pasākumiem vai likvidāciju.
Dalībvalstīm savstarpēji ir jāatzīst darbības, ko katra no tām ir
veikusi apdrošināšanas komersantu vai nedalībvalsts apdrošinātāju
filiāļu dalībvalstīs reorganizācijas pasākumos un likvidācijā
(vienotības, universāluma, koordinācijas principi), lai
nodrošinātu attiecīgo dalībvalstu kompetento institūciju darbību,
tai skaitā darbību, kas varētu ietekmēt trešo personu tiesības,
spēkā esamību visās dalībvalstīs.
Par apdrošināšanas komersantu vai nedalībvalsts apdrošinātāju
filiāļu dalībvalstīs reorganizācijas pasākumiem vai likvidāciju
ir nepieciešams sistemātiski informēt visus kreditorus neatkarīgi
no to atrašanās vietas (vienādas attieksmes, publiskuma,
kreditoru aizsardzības principi). Individuāla informācijas
sniegšana ir tikpat būtiska kā tās publicēšana. Dalībvalsts
kompetentām institūcijām jāveic darbības, lai kreditori
noteiktajos termiņos varētu lietot savas tiesības.
Dalībvalstu kompetentu institūciju darbībām tādu nedalībvalstu
apdrošinātāju filiāļu, kuras atrodas dalībvalstī, reorganizācijas
pasākumos vai likvidācijā jābūt saskaņotām. Nedalībvalsts
apdrošinātāja filiāļu dalībvalstīs reorganizācijas pasākumi vai
likvidācija notiek atsevišķi (piemērojams individuāls
režīms).
Lai varētu realizēt mītnes valstī pieņemtos lēmumus, kuri
saistīti ar reorganizācijas pasākumiem vai likvidāciju,
administratoru, likvidatoru vai citu likumā pilnvarotu personu
tiesības tiek atzītas visās dalībvalstīs.
Likumprojektā jānorāda īpatnības tiesiskajās attiecībās, tai
skaitā attiecībā uz atsevišķiem darījumiem vai tiesībām, kā arī
citām juridisko seku ziņā līdzīgām darbībām, regulēto tirgu
darbībās ar aktīviem, nepabeigtiem tiesas procesiem, kuras
saistītas ar reorganizācijas pasākumiem vai likvidāciju.
Projekts nodots saskaņošanai
Tieslietu, Ārlietu, Ekonomikas, Kultūras, Labklājības, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Veselības ministrijā, Īpašu
uzdevuma bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā, saskaņojumi
jāsniedz līdz 22.martam;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Kārtība, kādā atsevišķiem naftas produktiem piemēro samazinātu
akcīzes nodokļa likmi vai atbrīvojumu no akcīzes
nodokļa”.
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar
likumu “Par akcīzes nodokli”. Projekts noteiks kārtību, kādā: no
akcīzes nodokļa atbrīvo naftas produktus, kurus piegādā un
izmanto atbilstoši likuma “Par akcīzes nodokli” 18.panta pirmajai
daļai: citiem mērķiem, nevis par degvielu vai kurināmo;
lidmašīnās un citos gaisa satiksmes transportlīdzekļos, kuri
netiek izmantoti privātai atpūtai un izklaidei; kuģos un citos
peldlīdzekļos, kuri netiek izmantoti privātai atpūtai un
izklaidei; elektroenerģijas ražošanai vai kombinētās iekārtās,
kas ražo elektroenerģiju un siltumenerģiju; ķīmiskās apstrādes
procesā, pievienojot koksam, ko izmanto par kurināmo.
Atsevišķus naftas produktus iezīmē (marķē), lai tiem piemērotu
likuma 14.panta otro daļu, kas paredz atsevišķiem naftas
produktiem piemērot samazinātu akcīzes nodokļa likmi, ja tie ir
iezīmēti (marķēti) un tos izmanto par kurināmo siltuma ieguvei
apkurē vai siltuma enerģijas ieguvei produkcijas ražošanas
(pārstrādes) tehnoloģiskajā procesā, vai lai tiem piemērotu
likuma 18.panta trešo daļu, kas paredz atsevišķu iezīmētu
(marķētu) naftas produktu izmantošanu noteiktajiem mērķiem, kā
arī veic iezīmēto (marķēto) naftas produktu apriti.
Izstrādātie noteikumi spēkā stāsies ar 2004.gada 1.maiju, un tie
aizstās patlaban spēkā esošos Ministru kabineta 1998.gada
15.decembra noteikumus Nr.459 “Kārtība, kādā naftas produkti tiek
piegādāti uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kuri tos izmanto par
izejvielu” un Ministru kabineta 1998.gada 8.decembra noteikumus
Nr.446 “Naftas produktu iezīmēšanas (marķēšanas) un piegādes
kārtība”.
Noteikumu projektā ir iekļauta norma, kas atbilst Eiropas
Savienības direktīvas prasībām.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ekonomikas, Satiksmes,
Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, saskaņojumi jāsniedz līdz
22.martam.
Iekšlietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””.
2003.
gada 1.maijā stājās spēkā Imigrācijas likums un tam pakārtotie
normatīvie akti. Likumā Ministru kabinetam deleģētas tiesības
noteikt valsts nodevas apmēru un samaksas kārtību par vīzas vai
uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu
izskatīšanu un ar to saistītajiem pakalpojumiem.
Nepieciešams precizēt, ka valsts nodeva ir par vīzas vai
uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai nepieciešamo dokumentu un ar
to saistīto pakalpojumu izskatīšanu, nevis par vīzas vai
uzturēšanās atļaujas saņemšanu, kā tas ir noteikts, likuma “Par
nodokļiem un nodevām” pašreiz spēkā esošajā redakcijā.
Likuma grozījumos noteikts, ka Pilsonības un migrācijas lietu
pārvalde no Valsts ieņēmumu dienesta būtu tiesīga saņemt
informāciju par ārzemnieku un viņu uzaicinātāju nomaksātajiem
nodokļiem. Šāda iespēja nodrošinātu Pilsonības un migrācijas
lietu pārvaldi ar informāciju vai juridiskās personas maksā
nodokļus, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās
iemaksas. Šāda iespēja nodrošinās: ārzemnieka sniegto ziņu
pārbaudi – vai par personu tiek maksāti nodokļi par tādu darba
algu, kāda norādīta darba līgumā vai juridiskās personas
izsniegtajā izziņā. Tas dos iespēju pārbaudīt ziņu patiesumu un
iegūt informāciju par “aplokšņu algām”; samazināt administratīvos
šķēršļus, jo nevajadzēs izziņas no vienas valsts iestādes
iesniegt citā valsts iestādē un samazināsies nepieciešamo
dokumentu skaits ielūgumu, izsaukumu un uzturēšanās atļaujas
pieprasīšanai un reģistrēšanai.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Labklājības, Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Valsts kancelejā.
Izglītības un zinātnes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 15.augusta noteikumos
Nr.276 “Mācību prakses organizēšanas
kārtība””.
Grozījumi izstrādāti, pamatojoties uz vairāk
nekā trīs gadu laikā gūto praktisko pieredzi mācību prakses
dokumentu ieviešanā, atbilstoši Ministru kabineta noteikumu
prasībām.
Projekts paredz, lai organizētu mācību praksi, nepieciešami šādi
prakses dokumenti: prakses dienasgrāmata vai pārskats.
Grozījums noteikumos paredz, ka, noslēdzot trīspusējo mācību
prakses līgumu, pusēm vienoties par savstarpējo norēķinu kārtību
ar papildus noslēgtiem līgumiem gan pirms prakses uzsākšanas, gan
pēc zināma laika, kurā praktikants pierādījis sevi praksē.
Trīspusējais mācību prakses līgums jānoslēdz “pirms mācību
prakses sākuma” (redakcija netiek mainīta), citādi izglītojamā
atrašanās prakses vietā ir bez juridiska pamata.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Iekšlietu, Veselības ministrijā.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos
ūdeņos”.
Kuģošanas līdzekļu satiksmi regulējošus
noteikumus nepieciešams ieviest līdz atpūtas kuģu un mazizmēra
kuģošanas līdzekļu sezonas sākumam. Šobrīd valstī nav normatīvā
akta, kas noteiktu kuģošanas satiksmi un tās uzraudzības kārtību
iekšējos ūdeņos. Tas kavē minēto kuģošanas līdzekļu drošu
ekspluatāciju un preventīvo drošības pasākumu veikšanu
galvenokārt attiecībā uz apkārtnē esošajām personām (piemēram,
peldētājiem).
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Ārlietu, Iekšlietu, Veselības, Vides ministrijā, Īpašu uzdevumu
ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Ģenerālprokuratūrā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts
kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi”.
Noteikumu
projekts izstrādāts, pamatojoties uz Ceļu satiksmes likumu, kas
pilnvaro Ministru kabinetu noteikt transportlīdzekļu
reģistrācijas kārtību.
Noteikumi nosaka ceļu satiksmē
iesaistīto mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju (puspiekabju)
un mopēdu reģistrācijas kārtību Ceļu satiksmes drošības
direkcijā.
Noteikumi neattiecas uz traktortehnikas un to piekabju, kā arī
tramvaju un trolejbusu reģistrācijas kārtību.
Līdz Ceļu satiksmes likuma grozījumu pieņemšanai
transportlīdzekļu reģistrācijas kārtība bija noteikta ar
satiksmes ministra noteikumiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Iekšlietu, Vides, Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra
bērnu un ģimenes lietās sekretariātā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē,Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Jaunbūvējamo transportlīdzekļu konstrukcijas normatīvtehniskās
dokumentācijas saskaņošanas un starptautiskā izgatavotāja
identifikācijas koda piešķiršanas kārtība”.
Noteikumu
projekts izstrādāts, pamatojoties uz Ceļu satiksmes likumu, kas
pilnvaro Ministru kabinetu noteikt jaunbūvējamo mehānisko
transportlīdzekļu (izņemot traktortehnikas), to piekabju un
mopēdu konstrukcijas normatīvtehniskās dokumentācijas
saskaņošanas un starptautiskā izgatavotāja identifikācijas koda
piešķiršanas kārtību Ceļu satiksmes drošības direkcijā.
Noteikumi nosaka jaunbūvējamo mopēdu, motociklu, triciklu,
kvadriciklu, vieglo automobiļu, autobusu, kravas automobiļu un šo
transportlīdzekļu piekabju un puspiekabju (ransportlīdzekļi)
konstrukcijas normatīvtehniskās dokumentācijas saskaņošanas un
starptautiskā izgatavotāja identifikācijas koda piešķiršanas
kārtību.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas
Iekšlietu, Vides, Zemkopības ministrijā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Elektronisko sakaru likums”.
Likumprojekts nosaka
publisko elektronisko sakaru komersantu, privāto elektronisko
sakaru tīklu īpašnieku un elektronisko sakaru pakalpojumu
lietotāju un valsts pārvaldes iestāžu kompetenci, kas saistīta ar
elektronisko sakaru nozares regulēšanu, elektronisko sakaru tīklu
nodrošināšanu, elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu, kā arī
ierobežoto nacionālo resursu – radiofrekvenču spektra,
adresācijas un numerācijas resursu – piešķiršanu, lietošanu un
pārvaldību.
Likumprojekts attiecas arī uz radio vai televīzijas programmu
izplatīšanai nepieciešamajiem elektronisko sakaru tīkliem. Radio
vai televīzijas pārraižu satura regulēšanas nosacījumus
reglamentē Radio un televīzijas likums. Likumprojekts neattiecas
uz informācijas sabiedrības pakalpojuma sniegšanu, elektronisko
sakaru tīklos pārraidāmās informācijas saturu un uz tās
informācijas saturu, kuru saņem, izmantojot elektronisko sakaru
pakalpojumus.
Likumprojektā ņemtas vērā Eiropas Savienības direktīvu paketes,
regulas un rekomendācijas prasības, kā arī Latvijas Republikas
elektronisko sakaru nozares politikas pamatnostādnēs
2004.–2008.gadam noteiktie nozares attīstības virzieni. Atšķirībā
no spēkā esošā likuma “Par telekomunikācijām” likumprojektā tiek
detalizētāk regulēti tādi jautājumi kā:
• valsts pārvalde elektronisko sakaru nozarē;
•
elektronisko sakaru tīklu veidi;
• elektronisko
sakaru pakalpojumu komersanti;
• publisko
elektronisko sakaru tīkla operators, kam ir būtiska ietekme
tirgū;
• tirgus noteikšana un analīzes
procedūra;
• vispārēja atļauja;
• starpsavienojumi un piekļuve;
• starpsavienojumu un
piekļuves saistības operatoriem ar būtisku ietekmi
tirgū;
• ierobežoto nacionālo resursu
lietošana;
• elektronisko sakaru pakalpojumu
kvalitāte;
• datu aizsardzība elektronisko sakaru nozarē utt.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu,
Aizsardzības, Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Izglītības un
zinātnes, Kultūras, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Vides ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās
sekretariātā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijā, Nacionālajā Radio un televīzijas padomē,
Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Radio un televīzijas likumā”.
Izstrādāts
Elektronisko sakaru likuma projekts, kurā atsevišķi regulētie
jautājumi sasaucas ar Radio un televīzijas likumā noteikto
regulējumu. Radio un televīzijas likumu nepieciešams grozīt, lai
tiktu nodrošināta atbilstība Elektronisko sakaru likuma normām.
Likumprojektā ir precizēta terminoloģija atbilstoši
radiofrekvenču spektra lietošanas nosacījumiem, kas minēti
Elektronisko sakaru likumā.
Projekts nodots saskaņošanai
Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības, Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu,
Izglītības un zinātnes, Kultūras, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un
ģimenes lietās sekretariātā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, Nacionālajā
Radio un televīzijas padomē, Valsts kancelejā.
Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu “
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā”.
Latvijas sodu
izpildes politika ir cieši saistīta ar starptautiskajiem
cilvēktiesību standartiem. Tas ir pamata garants soda izpildes
efektivitātes uzlabošanai un soda izpildes procesa mūsdienīgai
pilnveidei.
Pašlaik spēkā esošais Latvijas Sodu izpildes kodekss, neskatoties
uz tajā izdarītajiem grozījumiem, politikas īstenošanas mērķu
sasniegšanu pilnā apjomā neveicina. Sods, kura piemērošana satur
visvairāk notiesātā tiesību un brīvību ierobežošanu soda izpildes
un izciešanas laikā, ir brīvības atņemšana. Pētot un analizējot
pastāvošo brīvības atņemšanas soda izpildes praksi (tai skaitā
valsts pārvaldes institūciju saraksti ar iedzīvotājiem),
izvirzīta virkne jaunu uzdevumu, kuru īstenošanai nepieciešama
spēkā esošo tiesību normu korekcija. Līdz ar to Latvijas sodu
izpildes kodeksā nepieciešams izdarīt vairākus grozījumus, kas
būtiski uzlabotu pašreizējo situāciju brīvības atņemšanas soda
izpildes un izciešanas jomā.
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā ir izstrādāti: lai
modernizētu un pilnveidotu brīvības atņemšanas soda izpildes
procesu; lai veidotu resursus, kurus varētu novirzīt to uzdevumu
izpildei, kas šobrīd netiek pienācīgā apjomā un kvalitātē
nodrošināti vai ir paredzēti kā jauni; kā arī lai rastu
risinājumu šādiem jautājumiem: precizētu brīvības atņemšanas soda
izpildes režīma noteikšanu; veicinātu efektīvāku brīvības
atņemšanas soda progresīvās izpildes piemērošanu; pilnveidotu
administratīvo komisiju darbu; uzlabotu sarakstes, kā arī
sūtījumu un pienesumu saņemšanas kārtību; precizētu soda izpildes
režīma nosacījumus audzināšanas iestādēs nepilngadīgajiem;
efektīvāk notiesātos iesaistītu darbā; precizētu režīma prasības
brīvības atņemšanas iestāžu teritorijā izvietotajos uzņēmumos;
uzlabotu juridiskās palīdzības pasākumus notiesātajiem;
pilnveidotu notiesāto profesionālo izglītību; precizētu
atbrīvošanas un materiālā palīdzības sniegšanas kārtību no
brīvības atņemšanas soda izciešanas atbrīvojamām personām.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Labklājības,
Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības
ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās
sekretariātā, Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas
lietās sekretariātā, Ģenerālprokuratūrā, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments