• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Vērtē galvaspilsētas bīstamākos krustojumus. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.03.2004., Nr. 43 https://www.vestnesis.lv/ta/id/85765

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ārzemju presē

Vēl šajā numurā

18.03.2004., Nr. 43

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Vērtē galvaspilsētas bīstamākos krustojumus

AVARIJA.PNG (118300 bytes)
Foto: Gatis Dieziņš, A.F.I.

Galvaspilsētas ielu krustojumi, kuri jau sen zināmi saistībā ar lielo satiksmes negadījumu skaitu tajos, arī pērn prasījuši ievērojamu upuru skaitu. Tiek meklēti risinājumi, taču ātri jūtamus uzlabojumus speciālisti nesola.

Bīstamo krustojumu “tops”, kā informē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), jau gadiem ir nemainīgs, un arī pērn negadījumu visvairāk bijis šādās vietās: Maskavas, Krasta ielas un Slāvu tilta krustojumā, A.Čaka, Pērnavas ielas un Zemitānu tilta krustojumā, G.Astras un Dzelzavas ielas krustojumā. Aizvadītajā gadā šajā ziņā rekordiste bijusi Čaka un Pērnavas ielu sadures vieta pie Zemitānu tilta. Tur reģistrēts 61 ceļu satiksmes negadījums, kas ir par 26 vairāk nekā 2002.gadā. Savukārt laikā kopš 1999.gada, rēķinot ikgadējo avāriju summu, visvairāk nepatikšanu sagādājis minētais krustojums pie Slāvu tilta. Tur notikuši 53 satiksmes incidenti, aizpērn – 37, bet kopš 1999.gada – 223 negadījumi. Astras un Dzelzavas ielu krustojumā šie skaitļi ir attiecīgi 50, 38 un 208.
Lai novērstu tik traģiskas statistikas atkārtošanos nākotnē, CSDD atzīst, ka Rīgas domei satiksmes drošības uzlabošanā nāksies ieguldīt ievērojamus finanšu līdzekļus, radot arī ievērojamas inženiertehniskas būves. Piemēram, kā labāko risinājumu minētajos krustojumos pie Slāvu un Zemitānu tiltiem, CSDD speciālisti ieteic tos pārbūvēt divos līmeņos. Tiesa, atzīstot, ka pirmajā gadījumā tas, visticamāk, varētu tikt īstenots pēc vairākiem gadiem kopā ar Daugavas Dienvidu tilta izbūvi, bet otrajā – vismaz pagaidām varētu iztikt ar Pērnavas ielas paplašināšanu posmā no K.Barona ielas līdz Čaka ielai. Savukārt trešajā bīstamākajā – Astras un Dzelzavas ielu krustojumā ieteic kreisā pagrieziena aizliegšanu, aizstājot to ar jaunas apgriešanās vietas ierīkošanu brauktuves sadalošajā joslā.
CSDD norāda, ka sadarbībā ar Rīgas domi jau rasti sekmīgi risinājumi satiksmes drošības uzlabošanai tādās vietās kā, piemēram, Biķernieku un Eizenšteina, Hanzas un Rūpniecības, Kalnciema un Slokas ielu krustojumos.

Guntars Laganovskis, “LV”

guntars.laganovskis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!