Valsts sekretāru 2004.gada 18.marta sanāksmē
Aizsardzības
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījums Ministru kabineta 2004.gada 24.februāra noteikumos
Nr.96 “Kārtība, kādā veidojamas, sagatavojamas un finansējamas
Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vienības, kas piedalās
starptautiskajās operācijās””.
Šā gada 8.martā tika
pieņemti noteikumi par karavīru dienesta atalgojumu, kuri nosaka
aktīvā dienesta karavīra dienesta atalgojumu un ir attiecināmi uz
karavīriem, kuri piedalās starptautiskajās operācijās. Pašlaik
karavīru, kuri piedalās starptautiskajās operācijās, atalgojums
ir noteikts noteikumos “Kārtība, kādā veidojamas, sagatavojamas
un finansējamas Latvijas Nacionālo bruņoto spēku vienības, kas
piedalās starptautiskajās operācijās” 10.punktā. Lai novērstu
normu dublēšanos, nepieciešams veikt grozījumu noteikumos,
svītrojot 10.punktu. Paredzēts noteikt, ka grozījumi stājas spēkā
2004.gada 1.jūlijā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumos
Nr.516 “Noteikumi par apgādes nosacījumiem, normām un kārtību,
kādā karavīri nodrošināmi ar finanšu un materiāltehniskajiem
līdzekļiem””.
Noteikumos un to sešos pielikumos
detalizēti un izsmeļoši noteikti karavīru uzturdevu nosacījumi un
normas, atrunājot pārtikas produktu daudzumu, kaloritāti un
iespējas produktus savstarpēji aizvietot.
Grozījumi noteikumos paredz, ka uzturdevas vērtību un kārtību,
kādā karavīram izmaksā tās kompensāciju, nosaka aizsardzības
ministrs. Aizsardzības ministrija ne retāk kā reizi gadā pārskata
uzturdevas vērtību un, nosakot to, ņem vērā produktu cenas
maiņu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā.
Finanšu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Kredītiestāžu likumā”.
Kredītiestāžu likums regulē kredītiestāžu darbību un to
uzraudzību, kā arī nosaka vispārējos kredītiestāžu
reorganizācijas pasākumus, maksātnespējas procesu un likvidāciju.
Saskaņā ar likumu kredītiestāde Latvijas Republikā darbojās kā
banka vai ārvalsts bankas filiāle, taču, Latvijai iestājoties
Eiropas Savienībā un ņemot vērā “vienotās licences” principu, ir
nepieciešams krietni detalizētāks kredītiestāžu sadalījums pēc
teritoriālā iedalījuma (mītnes valsts, iesaistītā valsts un
ārvalsts), papildus nosakot jaunu kredītiestādes veidu –
elektroniskās naudas institūcija.
Tāpat likumā pašlaik netiek regulētas tiesiskās attiecības, kādas
varētu izveidoties, ja kredītiestādei, kurai ir filiāles vai
kreditori citās dalībvalstīs, tiek veiktas reorganizācijas
darbības, likvidācija vai maksātnespējas process.
Likumprojekts ir izstrādāts, lai ieviestu Direktīvu prasības,
saskaņā ar Direktīvas 2000/46/EC noteikumiem likums tiek
papildināts ar jaunu kredītiestādes veidu – elektroniskā naudas
institūcija, kuras vienīgais darbības mērķis ir emitēt un
apkalpot elektronisko naudu. Tāpat likumprojektā ir iestrādāts
Direktīvā minētais izņēmums, ka elektroniskās naudas
institūcijām, kuras neplāno emitēt elektronisko naudu vairāk nekā
piecu miljonu eiro apmērā, nav jāsaņem Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas izsniegta licence.
Ņemot vērā finanšu tirgus attīstības tendences un ievērojot banku
uzraugu Groupe de Contact rekomendācijas, likums tiek
papildināts ar iespēju kredītiestādēm saņemt ārpakalpojumus no
trešajām personām grāmatvedības kārtošanai, iekšējās kontroles
organizēšanai, informācijas tehnoloģiju vai sistēmu pārvaldībai
vai attīstībai, iekšējā revīzijas dienesta pienākumu pildīšanai
vai finanšu pakalpojumu sniegšanai.
Ņemot vērā uzkrāto kredītiestāžu uzraudzības pieredzi, tiek
precizētas likuma normas, kas regulē būtiskas līdzdalības
iegūšanu kredītiestādē, paredzot Finanšu un kapitāla tirgus
komisijai tiesības pieprasīt informāciju par personu, kuras
iegūst vai palielina būtisku līdzdalību kredītiestādē, identitāti
un brīvo kapitālu kredītiestādes pamatkapitālā un rezervēs
izdarīto ieguldījumu apmērā.
Saskaņā ar Direktīvas noteikumiem likums tiek papildināts ar
normām, kas pilnveido kredītiestāžu reorganizācijas pasākumus,
maksātnespējas procesu un likvidāciju.
Tā kā kredītiestāde un tās filiāles veido vienu subjektu, jo
īpaši reorganizācijas pasākumos, likvidācijā vai maksātnespējas
procesā, tad likumprojekts paredz, ka kredītiestāde (tās
filiāles) ir pakļauta tās valsts kompetentu iestāžu uzraudzībai,
kurā reģistrēta kredītiestāde un tai izsniegta licence
kredītiestādes darbībai vai citādā veidā dota atļauja
kredītiestādes darbībai visās dalībvalstīs.
Mītnes valstu kompetentām institūcijām likumā noteiktās
kompetences ietvaros vienīgajām ir jābūt tiesībām lemt par
kredītiestāžu (to filiāļu) reorganizācijas pasākumiem,
likvidāciju vai maksātnespējas procesu.
Dalībvalstīm savstarpēji ir jāatzīst darbības, ko katra no tām ir
veikusi kredītiestāžu (to filiāļu) reorganizācijas pasākumos,
likvidācijā vai maksātnespējas procesā (vienotības un
universāluma princips), lai nodrošinātu attiecīgo dalībvalstu
kompetento institūciju darbību, t.sk. darbību, kas varētu
ietekmēt trešo personu tiesības, spēkā esamību visās
dalībvalstīs.
Par kredītiestādes reorganizācijas pasākumiem, likvidāciju vai
maksātnespējas procesu ir nepieciešams sistemātiski informēt
visus kreditorus neatkarīgi no to atrašanās vietas (vienādas
attieksmes princips). Individuāla informācijas sniegšana ir
tikpat būtiska kā tās publicēšana. Dalībvalsts kompetentām
institūcijām jāveic darbības, lai kreditori noteiktajos termiņos
varētu lietot savas tiesības.
Dalībvalstu kompetentu institūciju darbībām tādu nedalībvalstu
kredītiestāžu filiāļu, kuras atrodas dalībvalstī, reorganizācijas
likvidācijas vai maksātnespējas procesos jābūt saskaņotām.
Lai varētu realizēt mītnes valstī pieņemtos lēmumus, kuri
saistīti ar reorganizācijas pasākumiem, likvidāciju vai
maksātnespējas procesu, administratoru, likvidatoru vai citu
likumā pilnvarotu personu tiesības tiek atzītas visās
dalībvalstīs.
Likumprojektā jānorāda īpatnības tiesiskajās attiecībās, kuras
saistītas ar reorganizācijas pasākumiem, likvidāciju vai
maksātnespējas procesu, kas vienlaikus notiek vairākās
dalībvalstīs.
Saskaņā ar Direktīvas 2000/12/EC noteikumiem likums tiek
papildināts ar normām, kas nosaka vispārējos principus
kredītiestāžu uzraudzībai uz konsolidēto pārskatu pamata Eiropas
Savienībā un nosaka sadarbības un informācijas apmaiņas tiesības
uzraudzībā iesaistītajām institūcijām.
Projekts nodots saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Ekonomikas,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides ministrijā,
Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kontrolē,
Valsts kancelejā.
Izglītības un zinātnes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā programmas projektu
“Jaunatnes politikas valsts programma 2004. –
2008.gadam”.
Programma ir vērsta uz ikviena
Latvijas Republikā dzīvojoša jaunieša iespēju nodrošināšanu
īstenot savas tiesības neatkarīgi no viņa dzimuma, vecuma,
reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai
sociālās izcelsmes, mantiskā vai ģimenes stāvokļa vai citiem
apstākļiem. Programmas mērķis ir vispusīgi attīstīti, atbildīgi
jaunieši – pilntiesīgi demokrātiskas sabiedrības locekļi.
Programma strukturēta, nosakot šādus apakšmērķus:
• Normatīvo aktu un institucionālās sistēmas izveide jaunatnes
politikas īstenošanai.
• Jaunatnes līdzdalība politiskajos, ekonomiskajos, sociālajos un
kultūras procesos, lēmumu pieņemšanā un īstenošanā vietējā,
nacionālajā un starptautiskajā līmenī.
• Jauniešiem pieejama mūsdienu prasībām atbilstoša formālā un
neformālā izglītība.
• Aktuāla, kvalitatīva, vispusīga un pieejama informācija
jauniešiem.
• Jauniešu iespējas strādāt savai attīstībai un sabiedrībai
derīgu darbu, pilnvērtīgi pavadīt brīvo laiku.
Jauniešiem pieejama kvalitatīva veselības aprūpe, jauniešu
vajadzībām atbilstoša droša vide un infrastruktūra.
• Jaunieši – atbildīgi un pilnvērtīgi sabiedrības locekļi,
nesaistīti ar noziedzību.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, Ministru
prezidenta biedra birojā, Īpašu uzdevumu ministru sekretariātos,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības
padomē, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments