• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Vētī telekomunikāciju tirgu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.03.2004., Nr. 45 https://www.vestnesis.lv/ta/id/85924

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Lai tālsaziņa lētāka un labāka

Vēl šajā numurā

23.03.2004., Nr. 45

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Vētī telekomunikāciju tirgu

TELE.PNG (122009 bytes)
Foto: Gatis Dieziņš, A.F.I.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija ir apkopojusi telekomunikāciju pakalpojumu kvalitātes rādītājus par 2003.gadu. Pērn pirmoreiz veikta jauno telekomunikāciju tirgus dalībnieku pakalpojumu kvalitātes kontrole, pārbaudot, vai viņu nodrošinātā pakalpojumu kvalitāte atbilst iepriekš deklarētajai. Universālā pakalpojuma grozam, ko sniedz SIA “Lattelekom SIA”, pakalpojumu kvalitātes parametru vērtības nosaka Regulators, pārējie operatori tās deklarē paši atbilstoši savām iespējām.

Nepilnības atskaitēs

Pārskatā par 2003.gadu, atšķirībā no kvalitātes pārskata par 2002.gadu, ir apkopoti daudzu telekomunikāciju uzņēmumu pakalpojumu kvalitātes rādītāji. Tas tādēļ, ka telekomunikāciju tirgus liberalizējies un šajā tirgū ienākuši jauni tirgus dalībnieki. Izskatot telekomunikāciju uzņēmumu iesniegtās pakalpojumu kvalitātes deklarācijas un atskaites, jāsecina, ka ne visi telekomunikāciju tirgus dalībnieki saprot, ko deklarē un par ko atskaitās, turklāt deklarācijās un atskaitēs vērojamas arī nesakritības. Lai noskaidrotu nesakritību iemeslus, Regulators, izmantojot savas tiesības, izlases kārtā veiks pakalpojumu kvalitātes pārbaudes atsevišķos uzņēmumos.

Iecerētie, bet
nesniegtie pakalpojumi

Analizējot telekomunikāciju uzņēmumu darbību to pakalpojumu sniegšanā, uz kuriem tiem dotas tiesības licencēs, atklājas, ka liela daļa uzņēmumu šos pakalpojumus nesniedz un pat neplāno sniegt tuvākajā laikā.
Tā kā Latvijā telekomunikāciju tirgus liberalizācija notika tikai 2003.gadā, tad ar iepriekšējiem gadiem salīdzināt iespējams vien atsevišķu lielāko telekomunikāciju uzņēmumu SIA “Lattelekom SIA”, SIA “Latvijas Mobilais telefons“ un SIA “Tele2” pakalpojumu kvalitātes rādītājus.

Krasi atšķirīgā kvalitāte

Izvērtējot SIA “Lattelekom SIA” pakalpojumu kvalitātes rādītājus balss telefonijas pakalpojumiem publiskajā fiksētajā telekomunikāciju tīklā divu gadu laikā, kopumā vērojama kvalitātes uzlabošanās. To ietekmējusi telekomunikāciju uzņēmuma abonentu līniju pārslēgšana pie ciparu tīkla, kā arī telekomunikāciju tīkla infrastruktūras sakārtošana. Kopumā pakalpojumu kvalitāte atbilst universālā telekomunikāciju pakalpojuma kvalitātes prasībām, izņemot atsevišķus parametrus, kas attiecas uz telefonu abonentu līniju ierīkošanu un bojājumu novēršanu. Tas savukārt liecina par nepietiekamu resursu klientu apkalpošanai.
Tomēr, analizējot kvalitātes rādītājus Latvijas administratīvajos rajonos, aizvien vērojamas krasas atšķirības. Piemēram, nesekmīgo savienojumu Kuldīgas rajonā vai Ventspils rajonā ir krietni mazāk nekā Ludzas, Valkas, Preiļu vai Madonas rajonā, kur joprojām liela daļa no telekomunikāciju uzņēmuma abonentu līnijām pieslēgtas pie analogā tīkla. Pakalpojumu kvalitātes pārbaude Madonas rajonā veikta tieši pirms pārslēgšanas pie ciparu tīkla. Regulators prognozē, ka pārbaudes rezultāti 2004.gadā atspoguļos kvalitātes uzlabošanos šajā rajonā. Atsevišķos rajonos, kur iepriekšējā pārskata gadā pakalpojumu kvalitātes radītāji bija zemi, vērojama strauja kvalitātes uzlabošanās, kas liecina par telekomunikāciju uzņēmuma ieguldījumu sava tīkla attīstībā. Nemainīgi teicama pakalpojumu kvalitāte ir saglabājusies Rīgā un Jūrmalā, jo šīs telekomunikāciju tīkla daļas modernizācija skāra visagrāk.

Nedienas ar taksofoniem

SIA “Lattelekom SIA” taksofonu pakalpojumu kvalitāte neatbilst universālā telekomunikāciju pakalpojuma kvalitātes prasībām. Proti, bojāto taksofonu skaits pārsniedz prasībās noteikto. Analizējot taksofonu pakalpojumu kvalitāti Rīgā divu pārskata gadu laikā, vērojams, ka tai ir tendence uzlaboties, kas liecina par to pienācīgu apkalpošanu un uzturēšanu Rīgas robežās. Atsevišķos Latvijas administratīvajos rajonos taksofonu pakalpojumu kvalitāte ir krietni sliktāka salīdzinājumā ar Rīgu, taču nav vērojamas būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
SIA “Lattelekom SIA” bojājumu pieteikumu pieņemšanas operatoru dienestu un informatīvo pakalpojumu operatoru dienestu pakalpojumu kvalitāte, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, saglabājusies nemainīga. Tā atbilst kvalitātes prasībām.

Mobilie telefonsakari

Mobilo telekomunikāciju tīklu operatoru SIA “Latvijas Mobilais telefons SIA” un SIA “Tele2” pakalpojumu kvalitātes rādītājiem divu pārskata gadu laikā nav novērojamas būtiskas izmaiņas, turklāt pakalpojumu kvalitāte abiem operatoriem ir ļoti līdzīga.
Pārskats ir pieejams Regulatora mājaslapā http://www.sprk.gov.lv.

Pēc Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas informācijas

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!