Patērētāju ērtību labad
Vakar, 23.martā, valdība akceptēja
Ekonomikas ministrijas izstrādātos noteikumus, kas nosaka
kārtību, kādā piesakāms prasījums par līguma noteikumiem
neatbilstošu preci vai pakalpojumu un kā organizējama preces vai
pakalpojuma ekspertīze. “Jaunie Ministru kabineta noteikumi
precizē atsevišķus jautājumus, kas saistīti ar patērētāja
prasījuma pieteikšanu. Noteikumi ir būtiski no patērētāju tiesību
aizsardzības viedokļa, jo jaunā kārtība ļauj pašam patērētājam
pieteikt preces vai pakalpojuma ekspertīzi, ja viņš neuzticas
pārdevējam. Savukārt pārdevējs nedrīkstēs nepieņemt prasījuma
pieteikumu, ja ir sniegta prasītā pamatinformācija par
patērētāju, pārdevēju un preces neatbilstību,” – tā noteikumus
komentē ekonomikas ministrs Juris Lujāns.
Ekonomikas ministrija norāda, ka jaunie noteikumi nosaka arī
patērētāja tiesības griezties tiesā, neveicot visu šajos
noteikumos paredzēto procedūru vai arī ja pārdevējs neizpilda
prasību labprātīgi. Tajos paredzēta iespēja Patērētāju tiesību
aizsardzības centram vai citai uzraudzības iestādei neatbalstīt
ekspertīzes veikšanu, ja tā konkrētā gadījumā nav
lietderīga.
Jaunie noteikumi nodrošinās iespējami ātru un kvalitatīvu
patērētāju sūdzību izskatīšanu par līgumam neatbilstošām precēm
vai pakalpojumiem.
“LV”
informācija