Ministru kabineta 2004.gada 23.marta sēdē
Akceptēts likumprojekts
“Grozījums Ministru kabineta iekārtas likumā”.
Likumprojekts paredz izdarīt grozījumu Ministru kabineta iekārtas
likumā, paredzot Ministru kabineta sastāva papildināšanu ar bērnu
un ģimenes lietu ministru.
2003.gada 4.februārī tika izveidots Īpašu uzdevumu ministra bērnu
un ģimenes lietās sekretariāts. Sekretariāta kompetencē tika
nošķirtas šādas funkcijas: piedalīties valsts politikas
izstrādāšanā bērnu tiesību aizsardzības jomā un bērnu un ģimenes
tiesību jomā, kā arī koordinēt tās īstenošanu; organizēt un
koordinēt normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību bērnu tiesību
aizsardzības jomā; uzraudzīt un metodiski vadīt bāriņtiesu un
pagasttiesu darbu visos jautājumos, kas noteiktas likumā “Par
bāriņtiesām un pagasttiesām”, izņemot palīdzību mantojuma lietu
kārtošanā un mantojuma apsardzībā, kā arī dokumentu sagatavošanu,
apliecināšanu, pieņemšanu glabāšanā un dokumenta oriģināla
atvasinājumu izgatavošanu un apliecināšanu; sniegt metodisko
palīdzību pašvaldību speciālistiem bērnu tiesību aizsardzības
jomā; nodrošināt bērnu ārpusģimenes aprūpes iestāžu darba
uzraudzību un metodisko vadību bērnu tiesību aizsardzības jomā.
Sekretariāts atbilstoši kompetencei organizē starptautisko
sadarbību bērnu tiesību aizsardzības un ģimenes tiesību
jomā.
Savas darbības laikā sekretariāts realizējis, kā arī uzsācis
īstenot vairākus nozīmīgus projektus valsts ģimenes politikas un
ārpusģimenes aprūpes sistēmas sakārtošanas jomā, taču vairumam no
šiem projektiem ir ilglaicīgs raksturs. Tā, piemēram,
Uzturlīdzekļu garantiju fonda izveide noteikta par vienu no
sekretariāta 2004. gada prioritātēm, taču fonda funkcionēšana nav
īslaicīgs pasākums. Arī vietējās adopcijas, audžuģimeņu un citu
ārpusģimenes alternatīvās aprūpes formu attīstīšana nav
vienreizējs vai īsā laika posmā īstenojams uzdevums, līdzīgi kā
bāriņtiesu (pagasttiesu) uzraudzība, metodiskā vadību, bērnu
tiesību aizsardzības realizācija un citi sekretariāta
uzdevumi.
Ņemot vērā līdzšinējos sekretariāta darbības apmērus, tā
pienākumu pieauguma tendenci, kā arī to, ka valsts bērnu un
ģimenes politikas veidošana un koordinācija ir pastāvīgs valsts
uzdevums, tādējādi nepieciešams mainīt sekretariāta juridisko
statusu uz ministriju.
Izskatīts informatīvais ziņojums par papildu svētku, atceres
un atzīmējamo dienu noteikšanas izvērtējumu.
Ar Ministru prezidenta rīkojumu tika izveidota darba grupa
papildu svētku, atceres un atzīmējamo dienu noteikšanas
izvērtējumam, kurā tika iekļauti Saeimas Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisijas, Ministru prezidenta biedra biroja,
Valsts kancelejas, Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas,
Labklājības ministrijas, Tieslietu ministrijas, Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienības un Latvijas Darba devēju konfederācijas
pārstāvji.
Definēti darba grupas mērķi un piedāvāti četri iespējamie rīcības
varianti: izstrādāt grozījumus likumā “Par svētku, atceres un
atzīmējamām dienām”; izstrādāt jaunu likumu par svētku, atceres
un atzīmējamām dienām; izstrādāt grozījumus Darba likumā; atzīt,
ka grozījumi normatīvajos aktos nav nepieciešami.
Balstoties uz izteiktajiem viedokļiem, darba grupa pieņēmusi
lēmumu, ka grozījumi normatīvajos aktos nav nepieciešami. Tomēr
Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās
sekretariāts atbalsta Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisijas ierosinājumu turpināt darba grupas darbu pie
grozījumiem spēkā esošajos normatīvajos aktos, pieaicinot
filozofu, psihologu un citu humanitāro nozaru ekspertus.
Papildināts darba grupas sastāvs sekmēs objektīvu sabiedrības
vajadzību analīzi tik jutīgā jautājumā kā svētki, reliģija un
kultūras saglabāšana. Balstoties uz to, Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts ir gatavs koordinēt
grozījumu normatīvajos aktos izstrādāšanu un lūdz ar Ministru
prezidenta rezolūciju uzdot Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātam sagatavot Ministru prezidenta
rīkojuma projektu par izmaiņām darba grupas sastāvā un darba
grupas uzdevumu izpildes termiņa pagarināšanu.
Ministru kabinets uzdeva Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariātam līdz 2004.gada 15.aprīlim
sagatavot un iesniegt Valsts kancelejā Ministru prezidenta
rīkojuma projektu “Grozījumi Ministru prezidenta 2004.gada
16.janvāra rīkojumā Nr.19 “Par darba grupu papildu svētku,
atceres un atzīmējamo dienu noteikšanas izvērtējumam””, paredzot
papildināt darba grupu papildu svētku, atceres un atzīmējamo
dienu noteikšanas izvērtējumam ar humanitāro nozaru ekspertiem,
kā arī pagarināt darba grupas uzdevumu izpildes termiņu.
Akceptēts likumprojekts “DNS (dezoksiribonukleīnskābes)
nacionālās datu bāzes izveidošanas un izmantošanas
likums”.
Veicot bioloģiskās ekspertīzes, Valsts policijas Ekspertīžu
centrā 1999.gadā uzsāka izmantot dezoksiribonukleīnskābes (DNS)
metodi, lai varētu precīzi identificēt aizdomās turēto pēc
bioloģiska rakstura pēdām sakarā ar noziedzīga nodarījuma
izdarīšanu. Minētā ekspertīze tiek veikta, pamatojoties uz
Latvijas Kriminālprocesa kodeksa normām.
Lai varētu efektīvi izmantot bioloģiskajās ekspertīzēs ar DNS
noteikšanas metodi iegūtos rezultātus noziedzīgu nodarījumu
atklāšanā un saskaņā ar Eiropas Savienības prasību dalībvalstīm
izveidot un atbilstoši sakārtot DNS datu bāzi, ir nepieciešams
Valsts policijas Ekspertīžu centrā izveidot DNS datu bāzi, kurā
iekļautu bioloģiskās ekspertīzes laikā iegūto informāciju.
Likumprojekts paredz, ka tiek izveidota DNS Nacionālā datu bāze,
kā arī nosaka, kādu personu informācija par DNS profilu tiek
apkopota un glabāta minētajā datu bāzē; informācijas no DNS datu
bāzes izsniegšanas kārtību un informācijas glabāšanas termiņus,
kā arī nosaka kārtību, kādā DNS datu bāzē glabājamā informācija
sniedzama ārvalsts tiesībaizsardzības iestādēm.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā Speciālo operāciju spēki
nodrošina Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu un
starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību
(apsardzi)”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā Speciālo operāciju spēki nodrošina
Saeimas un Valsts prezidenta uzaicināto ārvalstu un starptautisko
organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi) Latvijas
Republikā.
Ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību
(apsardzi) nodrošina Speciālo operāciju spēku Saeimas un Valsts
prezidenta drošības dienests. Drošības dienests sadarbībā ar
Iekšlietu ministrijas padotībā esošajām institūcijām, kā arī
citām valsts un pašvaldību institūcijām organizē ārvalstu un
starptautisko organizāciju pārstāvju aizsardzību (apsardzi) un
veic drošības pasākumus pilnā vai daļējā apjomā atbilstoši
personas apdraudējumam.
Noteikts, ka drošības pasākumu pilns apjoms ir: drošības eskorts
– ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju fiziskās
neaizskaramības, kā arī netraucētas un drošas pārvietošanās
nodrošināšana; pagaidu uzturēšanās vietas apsardze; informācijas
nesankcionētas ieguves novēršana.
Par ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju plānotajām
vizītēm Latvijas Republikā Ārlietu ministrijas Valsts protokola
vadītājs, Saeimas kancelejas protokola vadītājs vai Valsts
prezidenta kancelejas protokola vadītājs rakstiski informē
Drošības dienesta komandieri ne vēlāk kā septiņas darbdienas
pirms vizītes sākuma, bet par neplānotu vizīti – dienā, kad
Ārlietu ministrija, Saeimas kancelejas protokola nodaļa vai
Valsts prezidenta kancelejas protokola nodaļa ir saņēmusi
informāciju par attiecīgās vizītes organizēšanu.
Noteikts, ka Drošības dienests nosaka drošības pasākumu apjomu un
katra pasākuma organizācijas kārtību un par to informē visas
drošības pasākumos iesaistītās institūcijas, kā arī ārvalstu un
starptautisko organizāciju pārstāvjus. Drošības pasākumu
organizācijas kārtību ievēro visas drošības pasākumos iesaistītās
institūcijas, kā arī ārvalstu un starptautisko organizāciju
pārstāvji.
Atkarībā no ārvalstu un starptautisko organizāciju pārstāvju
pārvietošanās veida ir šādi drošības
eskorti: transportlīdzekļu eskorts – attiecīgos
transportlīdzekļus pavada viens vai vairāki operatīvie
transportlīdzekļi. Drošības dienests to organizē un veic
patstāvīgi vai sadarbībā ar Valsts policiju vai Militāro
policiju; personiskās apsardzes eskorts, kuru nodrošina Drošības
dienests.
Sabiedrisko kārtību pasākumos, kuros piedalās ārvalstu un
starptautisko organizāciju pārstāvji, pēc Drošības dienesta
sniegtās informācijas nodrošina Valsts policija, Pašvaldības
policija un Militārā policija.
Noteikts, ka drošības pasākumos iesaistīto institūciju darbību
koordinē Drošības dienesta amatpersonas.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā”.
Likumprojekts paredz novērst vairākas ar administratīvo sodu valsts ieņēmumu jomā (nodokļu iekasēšanu) piemērošanu saistītas problēmas, tai skaitā precizēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK) lietoto terminoloģiju, aktualizēt tiesību normas, lai nodrošinātu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa preventīvās funkcijas efektivitāti un radītu vienlīdzīgus un taisnīgus principus administratīvo sodu piemērošanā.
Likumprojekta mērķis ir precizēt
atbildību par grāmatvedības, pārskatu iesniegšanas un
statistiskās informācijas noteikumu neievērošanu, kā arī noteikt
administratīvo atbildību par grāmatvedības, pārskatu un
statistiskās informācijas nesniegšanu arī fiziskām personām,
kurām saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir jāveic minētie
pienākumi;
noteikt atbildību par uzņēmējdarbību bez normatīvajos aktos
noteiktajām atļaujām un izziņām, jo pašlaik administratīvo sodu
var uzlikt tikai par uzņēmējdarbību bez reģistrācijas vai
speciālās atļaujas (licences), vai pārkāpjot speciālajā atļaujā
(licencē) minētos nosacījumus. APK 166.2 sankcija
papildināta ar iespēju nekonfiscēt ar administratīvā pārkāpuma
izdarīšanu saistītos rīkus un priekšmetus, lai, izskatot
administratīvā pārkāpuma lietu un piemērojot konkrēto
administratīvo sodu, varētu izvērtēt un lemt par soda samērīgumu
ar izdarītā pārkāpuma smagumu;
pastiprināt sankcijas par pārkāpumiem muitas jomā — par preču
pārvietošanu pāri Latvijas Republikas muitas robežai, tās
noslēpjot no muitas kontroles, un par preču nedeklarēšanu vai
deklarēšanu ar neīstu nosaukumu, kā arī par izvairīšanos no
nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas.
Lai Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvalde un Valsts
ieņēmumu dienesta Muitas kriminālpārvalde varētu izmantot likumā
“Par Valsts ieņēmumu dienestu” noteiktās tiesības, tai skaitā
administratīvi aizturēt likumpārkāpējus, Latvijas APK 254.pantā
norādīto institūciju (amatpersonu), kurām ir tiesības izdarīt
administratīvo aizturēšanu, uzskaitījumu nepieciešams papildināt
un noteikt, ka administratīvo aizturēšanu var veikt Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vai viņa vietnieku, Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu direktoru vai viņu
vietnieku pilnvarotas amatpersonas, ja izdarīti muitas noteikumu
pārkāpumi vai likumpārkāpumi valsts ieņēmumu jomā;
novērst Latvijas APK lietotās terminoloģijas neatbilstību ar
citos normatīvajos aktos lietoto terminoloģiju, tai skaitā,
nodrošinot vienotu un nepārprotamu terminoloģiju jautājumos, kas
saistīti ar muitas normatīvo aktu piemērošanu, un preču muitas
kontroli gan uz Eiropas Savienības ārējās robežas, gan arī preču
muitas kontroli uz Eiropas Savienības iekšējām robežām.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 213 pilsonības
pretendenti, tai skaitā 18 viņu nepilngadīgie bērni.
Pieņemti noteikumi “Cūku labturības prasības”, kuri nosaka
cūku labturības prasības.
Noteikumu ievērošanas valsts uzraudzību un kontroli veic Pārtikas
un veterinārais dienests, kurš reizi divos gados līdz aprīļa
pēdējai darbdienai informē Eiropas Komisiju par valsts
uzraudzības un kontroles rezultātiem un veikto pārbaužu skaitu
attiecībā pret kopējo cūku novietņu skaitu.
Eiropas Komisijas ekspertiem sadarbībā ar Pārtikas un veterināro
dienestu ir tiesības veikt neplānotas cūku labturības prasību
ievērošanas pārbaudes Latvijā. Veicot pārbaudes, eksperti ievēro
personīgās higiēnas pasākumus, lai novērstu jebkādus infekcijas
slimību izplatības draudus.
Pārtikas un veterinārais dienests, ņemot vērā Eiropas Komisijas
ekspertu veikto pārbaužu rezultātus, veic atbilstošus pasākumus
konstatēto trūkumu novēršanai.
Ja cūkas ir ievestas no trešajām valstīm (valstis, kas nav
Eiropas Savienības dalībvalstis), attiecīgās valsts kompetentās
iestādes izsniegts sertifikāts apliecina, ka ievesto cūku
labturības prasības ir bijušas atbilstīgas šo noteikumu prasībām
vai stingrākas.
Noteikts, ka persona (darba devējs), kas nodarbina cilvēkus cūku
kopšanā, pirms darba uzsākšanas iepazīstina cūku kopēju ar šo
noteikumu prasībām.
Noteikumi ievieš precizētas cūku labturības prasības saskaņā ar
Eiropas Padomes direktīvu 91/630/EEC, kas nosaka minimālos
standartus cūku aizsardzībai. Noteikumi salīdzinājumā ar
2001.gada 9.oktobra Ministru kabineta noteikumiem Nr.54 “Cūku
labturības prasības” neuzliek jaunus pienākumus.
Noteikumos noteikta apmācība personām, kas ir nodarbinātas
cūkkopības nozarē, kā arī papildinātas prasības par cūku novietņu
un aizgaldu tehniskajiem parametriem konkrētām cūku grupām un
atbilstoši to turēšanas veidam. Tie nosaka prasības dzīvniekiem,
kurus nepieciešams pārgrupēt, un rīcību, ja cūku grupā novēro
izteiktas agresijas pazīmes.
Pieņemti noteikumi “Augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas
kārtība”.
Šobrīd Latvijā ir spēkā Ministru kabineta 1999.gada 5.oktobra
noteikumi Nr.341 “Augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas
kārtība”, kuros nepieciešams iestrādāt normas, lai saskaņotu ar
Eiropas Savienības likumdošanā noteiktajām prasībām attiecībā uz
augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtību. Minētajos
noteikumos kopš to pieņemšanas nav veikti nekādi grozījumi, bet
Latvijas Republikas un arī Eiropas Savienības likumdošanā šajā
laika posmā notikušas pārmaiņas, nepieciešami noteikumu
grozījumi, ar kuriem minētās izmaiņas tiktu ieviestas. Tā kā
nepieciešamo grozījumu skaits ir liels, izstrādāti jauni
noteikumi, kas nosaka augu aizsardzības līdzekļu
reģistrāciju.
Noteikumos paredzēts ieviest šādas galvenās prasības: atļauju
izsniegšana augu aizsardzības līdzekļa izplatīšanai lietošanai
eksperimentiem un pētījumiem, lietošanai neatliekamas
nepieciešamības pasākumu veikšanai, pagaidu augu aizsardzības
līdzekļa iekļaušana reģistrā, kārtība darbīgās vielas iekļaušanai
Eiropas Kopienā reģistrēto darbīgo vielu sarakstā, reģistrāciju
savstarpēja atzīšana.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā veicams stratēģiskais
ietekmes uz vidi novērtējums”.
Likums “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” ietver pamatprasības
stratēģiskajam ietekmes uz vidi novērtējumam – ietekmes uz vidi
novērtējumam plānošanas dokumenta īstenošanai.
Noteikumos noteikti tie plānošanas dokumentu veidi, kuriem
obligāti būs nepieciešams stratēģiskais ietekmes uz vidi
novērtējums. Noteikumi nosaka prasības kārtībai, kādā izvērtēs
tos plānošanas dokumentus, par kuriem sākuma stadijā nav
pietiekamas informācijas, lai noteiktu, vai to īstenošanas
rezultātā būs būtiska ietekme uz vidi. Lēmumu par to, vai šiem
plānošanas dokumentiem ir nepieciešams stratēģiskais ietekmes uz
vidi novērtējums, pieņems Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts
birojs.
Ar noteikumiem tiek noteikta kārtība, kādā Ietekmes uz vidi
novērtējuma valsts birojs, plānošanas dokumenta izstrādātājs
sniedz informāciju sabiedrībai un kā valsts pārvaldes
institūcijas un sabiedriskās organizācijas iesaistās stratēģiskā
novērtējuma procesā, tai skaitā vides pārskata
sagatavošanā.
Noteikumos noteikta nepieciešamā informācija, kas iekļaujama
vides pārskatā.
Saskaņā ar likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” Pārejas
noteikumiem stratēģiskais novērtējums nav nepieciešams plānošanas
dokumentiem, kuru izstrāde noteikta ar normatīvajiem aktiem līdz
2004.gada 21.jūlijam vai kuru izstrāde uzsākta pirms 2004.gada
21.jūlija, ja izstrādātājs līdz 2004.gada 21.jūlijam ir
informējis par šādu plānošanas dokumentu kompetento institūciju
vai plānošanas dokumentu pieņem līdz 2006.gada 21.jūlijam.
Saskaņā ar likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” Pārejas
noteikumiem stratēģiskais novērtējums ir nepieciešams plānošanas
dokumentiem, kuru īstenošana var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes
aizsargājamās dabas teritorijas, ja tos pieņem pēc 2004.gada
1.maija.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Nacionālo bruņoto spēku
likumā”.
Grozījums likumā nosaka Nacionālo
bruņoto spēku vadību. Nacionālo bruņoto spēku vadību realizē
Nacionālo bruņoto spēku komandieris, kas ir pakļauts aizsardzības
ministram. Nacionālo bruņoto spēku komandieris ir valsts augstākā
militārā amatpersona. Nacionālo bruņoto spēku komandierim ir
vietnieks.
Lai nodrošinātu NATO prasību ieviešanu, likumprojekts paredz
iespēju Valsts prezidentam kā Nacionālo bruņoto spēku augstākajam
vadonim deleģēt vadību pār atsevišķām Latvijas NBS vienībām ar
dalību NATO saistīto uzdevumu izpildei NATO militārajai vadībai,
ievērojot normatīvajos aktos noteikto Saeimas
kompetenci.
Likumprojektā noteikts, ka
Nacionālajos bruņotajos spēkos ievēro vienvadības principu.
Apstiprināts rīkojums “Par kandidatūru apstiprināšanu dalībai
Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komitejā”.
Saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līgumu ir izveidota
Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komiteja (EESLK), kam ir
padomdevēja statuss un kas sastāv no dažādu ekonomisko un sociālo
grupu pārstāvjiem. EESLK locekļus apstiprina uz 4 gadiem. EESLK
ir izveidotas trīs grupas: darba devēju grupa; darbinieku grupa;
grupa, kurā tiek pārstāvētas dažādas citas intereses, kas
neattiecas uz pirmajām divām grupām (piemēram, brīvo profesiju
pārstāvji, dažādas nevalstiskās organizācijas). EESLK galvenais
uzdevums ir veicināt pilsoniskās sabiedrības lielāku iesaisti ES
lēmumu pieņemšanas procesā. Pārstāvjus EESLK apstiprina ES Padome
ar kvalificēto balsu vairākumu, konsultējoties ar EK.
Ministru kabinets apstiprināja dalībai Eiropas Ekonomikas un
sociālo lietu komitejā šādas kandidatūras: Guntu Anču – par citu
ekonomisko un sociālo interešu kategoriju pārstāvi; Andri Bērziņu
– par darba devēju pārstāvi; Henrihu Danusēviču – par citu
ekonomisko un sociālo interešu kategoriju pārstāvi; Irinu Homko –
par darbinieku pārstāvi; Ievu Jaunzemi – par darba devēju
pārstāvi; Viesturu Kociņu – par citu ekonomisko un sociālo
interešu kategoriju pārstāvi; Pēteri Krīgeru – par darbinieku
pārstāvi.
Ārlietu ministrijai uzdots paziņot Eiropas Savienības Padomes
ģenerālsekretāram par Latvijas Republikas izvirzītajām
kandidatūrām dalībai Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu
komitejā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Konkurences
likumā”.
Likumprojekta mērķis ir novērst Konkurences likumā esošās
nepilnības, tas paredz tirgus dalībnieka jēdziena saskaņošanu ar
EK Līgumā iekļauto jēdzienu, konkurences likumā lietotu terminu
saskaņošanu ar Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Valsts
Civildienesta likumā un Administratīvā procesa likumā noteiktām
prasībām, tiesības Konkurences padomei uzraudzīt Reklāmas likuma
ievērošanu atbilstoši Reklāmas likumā iekļautajam pilnvarojumam;
saskaņot Konkurences padomes lēmumu pieņemšanas kārtību ar
Administratīvā procesa likumā noteiktām prasībām; paplašināt
Konkurences padomes biroja tiesības izņemt tirgus dalībnieku
mantas un dokumentus, kuriem var būt nozīme lietā atbilstoši EK
regulā noteiktajam pienākumam dalībvalstu iestādēm palīdzēt
Eiropas Komisijai lietu izmeklēšanā; saskaņot likumu ar EK regulu
“Par tirgus dalībnieku apvienošanās kontroli” un precizēt
kārtību, kādā izskatāmi ziņojumi par tirgus dalībnieku
apvienošanos, kā arī papildināt likumu ar lietas izpētes
procedūru atbilstoši Administratīvā procesa likumā ietvertajām
normām un papildināt likumu ar Eiropas Kopienas Dibināšanas
līguma piemērošanas kārtību.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par Eiropas Kopienas pašu
resursu sistēmas funkcionēšanas kārtību”.
Līdz ar iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā 2004.gada 1.maijā
Latvijai kā Eiropas Savienības dalībvalstij jāsāk pildīt
dalībvalsts saistības un jābūt gatavai nodrošināt dalību Eiropas
Kopienas pašu resursu sistēmā. Viens no šādiem pienākumiem, kas
izriet no Eiropas Savienības dibināšanas līguma, ir nodrošināt
dalībvalsts dalību Eiropas Kopienas pašu resursu sistēmā, kas
veido ieņēmumu daļu Eiropas Savienības budžetā.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā nodrošina pašu resursu sistēmas
funkcionēšanu, tajā skaitā ar pašu resursu noteikšanu,
prognozēšanu, iekasēšanu, nodošanu un kontroli saistīto uzdevumu
izpildes kārtību, veicamo uzdevumu izpildītājus un to
atbildību.
Pieņemti rīkojumi “Par K.Brici” un “Par I.Dambi”.
Rīkojums “Par K.Brici” paredz, saskaņā ar Ministru kabineta
1996.gada 7.maija noteikumiem Nr.164 “Valsts akciju sabiedrības
“Valsts nekustamā īpašuma aģentūra” statūti”, kā arī ievērojot
Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas 2004.gada 5.janvāra spriedumu
lietā C–27127003, apstiprināt Kalvi Brici valsts akciju
sabiedrības “Valsts nekustamā īpašuma aģentūra” valdes
priekšsēdētāja (ģenerāldirektora) amatā ar 2004.gada
24.martu.
Rīkojums “Par I.Dambi” paredz, saskaņā ar Ministru kabineta
1996.gada 7.maija noteikumiem Nr.164 “Valsts akciju sabiedrības
“Valsts nekustamā īpašuma aģentūra” statūti”, ar 2004.gada
23.martu atbrīvot Ilmāru Dambi no valsts akciju sabiedrības
“Valsts nekustamā īpašuma aģentūra” valdes priekšsēdētāja
(ģenerāldirektora) amata, pamatojoties uz Darba likuma 114.pantu.
Par spēku zaudējušu atzīts Ministru kabineta 2003.gada 18.jūnija
rīkojums Nr.397 “Par I.Dambi”.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments