• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru 2004.gada 18.marta sanāksmē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.03.2004., Nr. 48 https://www.vestnesis.lv/ta/id/86186

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dodoties vizītē uz Vašingtonu, lai piedalītos NATO paplašināšanās ceremonijā

Vēl šajā numurā

26.03.2004., Nr. 48

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Valsts sekretāru 2004.gada 18.marta sanāksmē

Nobeigums. Sākums – “LV” Nr.44, 19.03.2004.,
Nr.45, 23.03.2004., Nr.46, 24.03.2004.

Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu “Medicīnisko ierīču un medicīnas preču piegāžu, kas paredzētas invalīdu un slimnieku personīgajai lietošanai un kam piemēro pievienotās vērtības nodokļa 5 procentu likmi, saraksts”.
Noteikumi paredz noteikt medicīnisko ierīču un medicīnas preču piegādes, kas paredzētas invalīdu un slimnieku personīgajai lietošanai un kam piemēro pievienotās vērtības nodokļa 5 procentu likmi.
Pievienotās vērtības nodokļa 5 procentu likmi piemēro šādām medicīnisko ierīču un medicīnas preču piegādēm: medicīniskās ierīces un medicīnas preces (ieskaitot komplektējošās un rezerves daļas), kas reģistrētas Veselības ministrijas medicīnisko ierīču un medicīnisko preču reģistrā,

izņemot šādas medicīniskās ierīces un medicīnas preces: intrakardiālie elektrokardiogrāfi un fonokardiogrāfi; intrakardiālie asinsspiediena mērītāji; magnētiskie asinsplūsmas mērītāji; defibrilatori; medicīniskās ierīces muskuļu un nervu stimulācijai (diagnostikai un terapijai); medicīniskās ierīces ārstēšanai ar elektrošoku; augstfrekvences ķirurģiskās medicīniskās ierīces; litotripsijas impulsmedicīniskās ierīces; fotokoagulatori un lāzerkoagulatori; augstspiediena injekciju šļirces; krioķirurģijas medicīniskās ierīces; infūzijas sūkņi; perfūzijas sūkņi; elpināšanas medicīniskās ierīces (stacionāras mākslīgās plaušu ventilācijas ierīces); medicīniskās ierīces inhalācijas narkozei; stacionārie un pārvietojamie inkubatori; barokameras; hemodialīzes medicīniskās ierīces (stacionāras ierīces); hipotermijas medicīniskās ierīces; mākslīgās asinsrites medicīniskās ierīces; lāzeru medicīniskās ierīces; asins filtrācijas medicīniskās ierīces; ārējie sirds stimulatori (stacionāras ierīces); magnētiskās rezonanses tomogrāfi; medicīnas diagnostiskās rentgenstaru ierīces; augstfrekvences terapeitiskās medicīniskās ierīces; ultraskaņas diagnostikas medicīniskās ierīces; elektronarkozes medicīniskās ierīces; lineārie elektronu paātrinātāji; izotopie gamma starojuma avoti; medicīniskie autoklāvi; medicīnas terapeitiskās rentgenstaru ierīces; medicīnas laboratoriju analizatori; stacionāras laboratoriju ierīces; stacionāras zobārstniecības iekārtas. Kā arī sanitārās aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļi, kuri reģistrēti Veselības ministrijas medicīnisko ierīču un medicīnisko preču reģistrā; rūpnieciski izgatavoti speciālie ārstnieciskie un kompensējošie slimnieku enterālās barošanas līdzekļi (ievadīšanai caur muti ar zondi vai bez zondes) un parenterālās barošanas līdzekļi (ievadīšanai intravenozā ceļā), kuri reģistrēti Veselības ministrijas medicīnisko ierīču un medicīnisko preču reģistrā; tehniskie palīglīdzekļi personām ar speciālām vajadzībām saskaņā ar starptautisko standartu ISO/FDIS 9999:1997 (E).
Paredzēts, ka noteikumi stājas spēkā 2004.gada 1.maijā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības, Ārlietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Labklājības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 26.martam.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 27.februāra noteikumos Nr.88 “Zāļu ievešanas, izvešanas un izplatīšanas noteikumi””.
Noteikumu projekts paredz precizēt normas un likvidēt ierobežojumus brīvai pakalpojumu kustībai ES dalībvalstīs un Eiropas ekonomiskās telpas dalībvalstīs, pakalpojumus sniedzot ar pasta un interneta starpniecību, ņemot vērā Eiropas tiesas nolēmumu C?332 “Doc Morris”.
Projekts paredz paaugstināt izplatīto zāļu drošību, jo detalizētāk noteiktas procedūras zāļu kontrolei un uzraudzībai, īpaši attiecībā uz zālēm un zāļu izejvielām, kuras importē no trešajām valstīm.
Lēmuma pieņemšanas operativitātes nodrošināšanai zāļu importa kontrolei no trešajām valstīm precizētas sadarbības procedūras starp Sanitāro robežinspekciju un Valsts farmācijas inspekciju, kā arī precizēti nosacījumi zāļu glabāšanai muitas noliktavās. Precizētas paralēli importēto zāļu uzraudzības un kontroles metodes. Noteikta informācija, kādu sniedz farmaceits ārstniecības personai un klientam, izsniedzot paralēli importētās zāles. Detalizētāk noteiktas procedūras zāļu izņemšanai no tirgus. Precizēts centralizētā reģistrācijas procedūrā reģistrēto zāļu paralēlais izplatīšanas pamatprincips. Informācijai, kādu sniedz Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomiskās telpas valstī licencēts uzņēmums, kas uzsāk vairumtirdzniecību Latvijā. Zāļu labas izplatīšanas prakses uzraudzības stiprināšanai precizēti vairumtirgotājam izpildāmie procedūru apraksti.
Palielinās pacientu drošība un pieejamība informācijai par zālēm: noteiktas administratīvas procedūras zāļu reģistrācijas apliecības īpašniekam un ražotājam informēt par izplatāmām zālēm; aptiekās ieviesta stingrāka zāļu aprites uzraudzība zāļu izplatīšanai pret recepti zālēm, kuras rada pieradumu un atkarību, piemēram, tramadola un tramadola sāļu saturošās zāles (saskaņā ar Latvijas narkologu sniegtiem datiem); noteiktas detalizētākas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas prasības zāļu vairumtirgotājiem, izslēdzot zāļu pasūtījuma atteikumu un nepamatotu zāļu izplatīšanas pārtraukšanu, kā arī pārejas periodā, iestājoties Eiropas Savienībā, garantēt pakāpenisku zāļu krājumu nomaiņu sakarā ar apstiprinātajām izmaiņām reģistrācijas dokumentācijā un iekļaušanos centralizētajā zāļu reģistrācijas procedūrā.
Pastiprināti kontrolēt narkotisko analgētiķu, kā arī tramadolu un tramadola sāļu apriti aptiekā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības, Ārlietu, Ekonomikas, Satiksmes, Vides, Zemkopības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 29.martam.

Vides ministrija

– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu “Grozījums Ministru kabineta 2004.gada 17.februāra noteikumos Nr.80 “Virszemes ūdensobjektu tīrīšanas un padziļināšanas kārtība””.
Noteikumu projekts paredz, ka noteikumos noteikto kārtību neattiecinātu uz ostu akvatoriju teritorijām.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Satiksmes, Zemkopības ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, saskaņojumi jāsniedz līdz 26.martam.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu “Noteikumi par atkritumu pārstrādes, reģenerācijas un apglabāšanas veidiem”.
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas likumu, kā arī lai pilnībā pārņemtu Padomes 1975.gada 15.jūlija Direktīvas 75/442/EEK par atkritumiem prasības. Noteikumu projekts nosaka atkritumu pārstrādes, reģenerācijas un apglabāšanas veidus.
Noteikumu projekts pēc būtības nemaina līdzšinējo noteikto kārtību, projektā tiek precizēti atsevišķi lietotie termini. Noteikumu projekts neietekmēs uzņēmējdarbības vidi un uzņēmējdarbību.
Noteikumu projekts neietekmēs valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumus, kā arī neradīs papildu izdevumus.
Noteikumu projekts aizstās 2001.gada 15.maija noteikumus Nr.191 “Noteikumi par atkritumu pārstrādes un apglabāšanas veidiem”.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Zemkopības ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, saskaņojumi jāsniedz līdz 26.martam.

Zemkopības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu “Darījumu veikšanas ar piena ražošanas kvotām, to administrēšanas, kontroles un soda naudas aprēķināšanas kārtība”.
Šobrīd ir spēkā Ministru kabineta 2003.gada 30.septembra noteikumi Nr.539 “Piena ražošanas kvotu sadales un piešķiršanas, kā arī informācijas vākšanas un administrēšanas kārtība”, kas izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības likuma 10.panta sesto daļu un kas nosaka piena kvotu piešķiršanas un administrēšanas nosacījumus. Pamatojoties uz šiem noteikumiem, jau ir veikta piena kvotu sākotnējā sadale un piešķiršana, piena pircēju apstiprināšana un Piena ražotāju reģistra pilnveidošana kvotu sistēmas administrēšanai.
Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādāšanu paredz Zemkopības ministrijas izstrādātā likumprojekta “Par lauksaimniecību un lauku attīstību” 7(2) pants. Līdz ar likumprojekta un noteikumu projekta stāšanos spēkā tiktu nodrošināta tiesiskā bāze piena kvotu sistēmas administrēšanai Latvijā, paredzot kvotu sadales, kvotu darījumu veikšanas, administrēšanas, informācijas vākšanas, soda naudas piemērošanas, aprēķināšanas un iekasēšanas, kā arī kvotu kontroles nosacījumus.
Noteikumu projekts nodrošinās piena kvotu sistēmas darbību Latvijā saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Ekonomikas, Veselības ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 23.martam.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu “Kārtība, kādā tiek administrēts un uzraudzīts valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai”.
Līdz ar iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā Latvijai ir jābūt gatavai pilnībā pārņemt visu acquis communautaire un uzņemties dalībvalsts saistības ES Kopējās lauksaimniecības politikas (KLP) jomā. Viena no būtiskākajām KLP sastāvdaļām ir Vienota administrēšanas sistēma (angl. – Integrated Administration and Control System, IACS), kas nodrošina ES tiešo maksājumu administrēšanu un kontroli ES dalībvalstīs. Sistēmas ieviešana ir arī obligāta prasība, lai dalībvalsts saņemtu ES tiešos maksājumus.
Šobrīd spēkā ir Ministru kabineta 2001.gada 27.decembra noteikumi Nr. 540 “Kārtība, kādā izveidojama vienota administrēšanas sistēma atbalstam laukiem, lauksaimniecībai, zivsaimniecībai un mežsaimniecībai”, saskaņā ar kuriem ir noteikts, ka Latvijā tiek veidota Vienotā administrēšanas sistēma, kā arī aprakstītas tās sastāvdaļas un darbības principi. Jauni noteikumi ir nepieciešami, lai noteiktu Vienotās administrēšanas sistēmas darbības principus tajās jomās, kurās Eiropas Kopienas normatīvie akti sniedz dalībvalstīm izvēles iespējas, kā arī lai noteiktu, ka ar Vienoto administrēšanas sistēmu tiks administrēti arī papildu valsts tiešie maksājumi.

Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības, Vides ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kontrolē, Valsts kancelejā.
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu “Grozījumi Zvejniecības likumā”.
Sakarā ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā ir nepieciešams pārskatīt Zvejniecības likumu, lai veiktu attiecīgus grozījumus sakarā ar Latvijas Republikas ekonomiskās zonas statusa maiņu, jo līdz ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā Latvijas Republikas ūdeņos varēs zvejot Eiropas Savienības dalībvalstu zvejas kuģi. Tāpat Latvijas zvejniekiem būs tiesības un tie varēs brīvi zvejot Eiropas Savienības kopējos ūdeņos (citu valstu ekonomiskajās zonās) Baltijas jūrā.
Paredzētie grozījumi precizē Latvijas Republikas ekonomiskās zonas ūdeņu statusu zvejniecībā un nosaka citu Eiropas Savienības dalībvalstu pieeju šiem ūdeņiem atbilstoši ES tiesību aktiem. Tāpat tiek precizētas Latvijas zvejnieku tiesības zvejai citu Eiropas Savienības dalībvalstu ūdeņos un starptautiskajos ūdeņos.
Eiropas Savienības Kopējā zivsaimniecības politika paredz stingru uzskaiti zivju resursu izmantošanā un pastiprinātu kontroli komerciālajā zvejā, tāpēc likumā papildus nepieciešams definēt komerciālās zvejas jēdzienu un noteikt tās atšķirību no pašpatēriņa zvejas. Katrai dalībvalstij ir dota iespēja patstāvīgi noteikt un pielietot kritērijus šādam sadalījumam nacionālajā līmenī.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 29.martam.

Valsts kancelejas Komunikācijas departaments

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!