Ministru kabineta 2004.gada 25.marta sēdē
Pieņemts rīkojums “Par ceļa
izdevumu apmaksu, dodoties uz Eiropas Savienības Padomes darba
grupām”.
Ārlietu ministrija noteikta par koordinējošo nacionālo
institūciju Eiropas Savienības Padomes finanšu līdzekļu, kas
paredzēti ceļa izdevumu apmaksai Padomes darba grupu Latvijas
pārstāvjiem, apsaimniekošanai.
Rīkojums ir izstrādāts, pamatojoties uz Padomes ģenerālsekretāra
lēmumu, kas paredz jaunu kārtību, kādā tiek segti ceļojuma
izdevumi Eiropas Savienības dalībvalstu amatpersonām, dodoties uz
Padomes un tās darba grupu sanāksmēm.
Sākot ar šā gada 1.maiju, katrai dalībvalstij no Padomes
ģenerālsekretariāta tiks pārskaitīta noteikta naudas summa, kuru
varēs izlietot savu pārstāvju ceļa izdevumu segšanai uz Padomes
un tās darba grupu sanāksmēm. Saskaņā ar šo kārtību Latvija
saņems 6,1% no līdzekļiem, kas Eiropas Savienības budžetā
paredzēti budžeta programmai “Sanāksmes”, kas ir 1 154 600 eiro
2004.gadā.
60% no šiem līdzekļiem tiks pārskaitīti jau šā gada 15.aprīlī,
tādēļ Ministru kabinetam ir jānosaka nacionālā koordinējošā
institūcija par šo finanšu līdzekļu apsaimniekošanu. Tā kā
saskaņā ar Ministru kabineta 2003. gada 3.jūnija noteikumiem Nr.
286 “Pagaidu kārtība, kādā tiek koordinēta Latvijas nacionālo
pozīciju Eiropas Savienības jautājumos izstrāde, apstiprināšana
un pārstāvēšana” Ārlietu ministrijai ir noteikta koordinējošā
loma lēmumu pieņemšanā, kas saistīti ar informācijas apriti ES
jautājumos, Ārlietu ministrija ir gatava arī uzņemties
koordinatora funkcijas iepriekš minēto līdzekļu sadalē starp
Latvijas valsts pārvaldes iestādēm.
Tā kā atbildīgajai nacionālajai institūcijai regulāri ir jāsniedz
atskaites par piešķirto finanšu līdzekļu izlietojumu, Latvijas
valsts pārvaldes iestādēm reizi ceturksnī jāsniedz atskaites
Ārlietu ministrijai. Bez tam Padomes sekretariāts patur tiesības
veikt detalizētus auditus nacionālajās administrācijās, lai
nodrošinātu, ka ES budžets tiek tērēts pienācīgi.
Ārlietu ministrija, kļūstot par nacionālo koordinējošo
institūciju, veiks aprēķinus par to, cik lieli finanšu līdzekļi
pienākas katrai valsts iestādei, kuras pārstāvji dodas uz ES
Padomes darba grupām. Aprēķini tiks veikti, ņemot vērā sekojošo:
vidējais darba grupu skaits gadā; uz vienu darba grupu tiks
rēķināts viens braucējs no atbildīgās ministrijas; pieprasījumi
uz darba grupām, kas notiek biežāk nekā vienu reizi nedēļā, vērā
tiks ņemti tikai daļēji; organizējot komandējumus uz Padomi, tiks
rēķināti trīs cilvēki no atbildīgās ministrijas.
Valsts iestādes, saņemot finansējumu no Ārlietu ministrijas,
pašas varēs lemt par līdzekļu sadalījumu komandējumu mērķiem
savas iestādes iekšienē. Ārlietu ministrija reizi ceturksnī vēlas
saņemt atskaites par finanšu līdzekļu izlietojumu, lai savukārt
varētu atskaitīties Padomei. Ja valsts iestādes tām piešķirtos
līdzekļus neizlietos vai izlietos neatbilstoši to mērķiem, par
attiecīgo summu tiks samazināts nākamā gada finansējums.
Ārlietu ministrija apņemas līdz šā gada 1.aprīlim izstrādāt
kārtību Ministru kabineta instrukcijas veidā, kādā tiks veikta no
Padomes saņemto finanšu līdzekļu apsaimniekošana.
Pieņemti noteikumi “Izložu un azartspēļu uzraudzības
inspekcijas nolikums”.
Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija ir Finanšu
ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
Inspekcijas darbības mērķis ir valsts pārvaldes funkciju
īstenošana izložu, azartspēļu, kā arī preču un pakalpojumu
loteriju organizēšanas uzraudzībā, lai nodrošinātu šo jomu
regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.
Inspekciju finansē no valsts pamatbudžeta.
Inspekcijas funkcijas: veikt spēļu organizēšanas licencēšanu;
veikt azartspēļu automātu un iekārtu uzskaiti un uzraudzību;
uzraudzīt un kontrolēt spēļu organizēšanu; veikt citas ārējos
normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. Lai nodrošinātu funkciju
izpildi, inspekcija veic likumā “Par izlozēm un azartspēlēm” un
Preču un pakalpojumu loteriju likumā noteiktos uzdevumus, kā arī:
izvērtē azartspēļu automātu un iekārtu reģistrācijai iesniegtos
dokumentus un citu informāciju, pozitīva izvērtējuma rezultātā
piešķirot tām identifikācijas numurus un katra ceturkšņa
marķējuma zīmes, anulē ierakstu reģistrā par marķējuma zīmes
piešķiršanu un ierakstu azartspēļu automātu un iekārtu reģistrā
par identifikācijas numura piešķiršanu; veic azartspēļu automātu
skaitītāju uzskaites pārskatu izsniegšanu katram azartspēļu
automātam, kā arī organizē to reģistru; saņem un apkopo
informāciju par azartspēļu automātu un iekārtu izvietojumu, veido
datu bāzi, kā arī nodod apkopoto informāciju Valsts ieņēmumu
dienestam izložu un azartspēļu nodevas un nodokļa
administrēšanai; uztur kazino apmeklētāju reģistra informācijas
sistēmu, kā arī veic izložu un azartspēļu tirgus sistemātisku
uzskaiti, statistisku analīzi un statistiskās informācijas
apkopošanu par preču un pakalpojumu loterijām; sagatavo un sniedz
Finanšu ministrijai priekšlikumus par veicamajiem pasākumiem
inspekcijas kompetencē esošajās darbības jomās, kā arī par
normatīvo aktu projektu izstrādi; pēc Finanšu ministrijas lūguma
sniedz atzinumus par citu institūciju sagatavotajiem politikas
plānošanas dokumentu un normatīvo aktu projektiem inspekcijas
kompetencē esošajos jautājumos; valsts vārdā veic privāttiesiskus
darījumus, kas nepieciešami inspekcijas darbības nodrošināšanai;
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sadarbojas ar citām valsts
pārvaldes iestādēm, informē sabiedrību par inspekcijas darbību;
veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.
Pieņemti noteikumi “Interaktīvo spēļu spēlētāju reģistrācijas
un identitātes pārbaudes kārtība”.
Noteikumi nosaka
spēlētāju reģistrācijas un identitātes pārbaudes kārtību, kā arī
minimālās prasības, kas jāievēro, lai novērstu no interaktīvajām
spēlēm atkarīgo spēlētāju tālāku dalību azartspēlēs.
Azartspēles organizētājs izveido un uztur interaktīvo spēļu
spēlētāju reģistru. Spēlētājam ir tiesības, nosūtot paziņojumu
izlozes vai azartspēles organizētājam, izslēgt sevi no
interaktīvo spēļu spēlētāju reģistra.
Azartspēles organizators trīs darba dienu laikā pēc paziņojuma
saņemšanas izslēdz šo spēlētāju no interaktīvo spēļu spēlētāju
reģistra.
Spēlētājs, kas sevi lūdzis izslēgt no viena azartspēles
organizētāja interaktīvo spēļu spēlētāju saraksta, var netikt
iekļauts citu azartspēles organizētāju sarakstos.
Pieņemti noteikumi “Audžuģimeņu noteikumi”, kuri nosaka
audžuģimenes statusu, bērna un audžuģimenes savstarpējās
tiesiskās un mantiskās attiecības, audžuģimenes finansēšanas
kārtību, kā arī kārtību, kādā bērnu nodod audžuģimenei un izbeidz
viņa uzturēšanos tajā.
Bērnu var nodot laulāto aprūpē, ja tiem ar bāriņtiesas vai
pagasttiesas (bāriņtiesa) lēmumu piešķirts audžuģimenes statuss
un noslēgts līgums par bērna ievietošanu audžuģimenē. Bāriņtiesa,
ievietojot bērnu audžuģimenē, ievēro bērna intereses.
Bāriņtiesa ne retāk kā reizi divos mēnešos apseko audžuģimenes
statusu ieguvušos laulātos un uzrauga audžuģimenē ievietotā bērna
personisko un mantisko tiesību ievērošanu atbilstoši Latvijas
Republikas Civillikumam un citiem normatīvajiem aktiem vai arī,
ja bērns audžuģimenē vēl nav ievietots, konstatē, vai
audžuģimenes dzīves apstākļi nav mainījušies, liedzot veikt
audžuģimenes pienākumus.
Audžuģimenē vienlaikus var ievietot ne vairāk kā trīs bērnus,
izņemot gadījumu, ja audžuģimenē ievieto brāļus un māsas.
Audžuģimenes statusu var piešķirt laulātajiem, kur vismaz viens
no laulātajiem ir Latvijas pilsonis vai nepilsonis, ārvalstnieks,
bezvalstnieks, kuram ir ar attiecīgiem dokumentiem apliecinātas
tiesības uzturēties Latvijas Republikas teritorijā ne mazāk kā
divus gadus no noteiktā iesnieguma iesniegšanas brīža.
Lai pretendētu uz audžuģimenes statusa iegūšanu, laulātajiem
jāatbilst Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72.panta trešās daļas
prasībām un vismaz vienam no laulātajiem jābūt vecumā no 25 līdz
60 gadiem.
Izņēmuma kārtā, ja tas ir bērnu interesēs, uz audžuģimenes
statusa piešķiršanu var pretendēt laulātie, kas neatbilst šajos
noteikumos noteiktajām vecuma robežām. Šādos gadījumos
audžuģimenes statusa piešķiršanai ir obligāti nepieciešams
psihologa atzinums par laulāto piemērotību audžuģimenes pienākumu
veikšanai.
Lai pretendētu uz audžuģimenes statusa iegūšanu, laulātie
bāriņtiesā uzrāda personu apliecinošu dokumentu, iesniedz
iesniegumu un ģimenes ārsta izziņu, kurā ir norādītas ziņas par
laulāto garīgās veselības stāvokli, saslimstību ar infekcijas
slimībām un ziņas par atrašanos narkologa uzskaitē.
Katra bērna uzturēšanās ilgumu audžuģimenē, atbilstoši
bāriņtiesas nolemtajam, audžuģimenes un pašvaldības savstarpējās
tiesības un pienākumus nosaka pašvaldības un audžuģimenes
noslēgtajā līgumā.
Audžuģimenes pienākums ir nodrošināt bērnam viņa vecumam un
veselības stāvoklim atbilstošus sadzīves apstākļus, sociālo un
medicīnisko aprūpi, audzināšanu un izglītību.
Audžuģimenei ir pienākums rakstīt
ikmēneša un ikgadēju atskaiti par katra audžuģimenē ievietotā
bērna psihofizioloģisko attīstību. Atskaites veidlapas paraugu
apstiprina īpašu uzdevumu ministrs bērnu un ģimenes lietās.
Ikmēneša atskaiti uzrāda vai iesniedz bāriņtiesā pēc bāriņtiesas
pieprasījuma. Ikgadējo atskaiti iesniedz bāriņtiesā, uz kuras
lēmumu pamatojoties bērns ievietots audžuģimenē, mēneša laikā no
dienas, kad bērns uzturējies audžuģimenē vienu gadu.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada
1.jūlija noteikumos Nr.365 “Noteikumi par atlīdzības par
audžuģimenes pienākumu pildīšanu apmēru, tā pārskatīšanas
kārtību, kā arī atlīdzības piešķiršanas un izmaksas
kārtību””.
Atlīdzības par audžuģimenes pienākumu pildīšanu apmēru, tā
pārskatīšanas kārtību, kā arī atlīdzības piešķiršanas un izmaksas
kārtību regulē noteikumi par atlīdzības par audžuģimenes
pienākumu pildīšanu apmēru, tā pārskatīšanas kārtību, kā arī
atlīdzības piešķiršanas un izmaksas kārtību.
Noteikumi nosaka lielākus
atlīdzības par audžuģimenes pienākumu pildīšanu apmērus, t.i., 70
latus, kā arī to, ka šī atlīdzība izmaksājama par laika periodu
no 2004.gada 1.janvāra.
Akceptēts likumprojekts “Diskriminācijas novēršanas
likums”.
2000.gada 29.jūnijā tika pieņemta ES Padomes
Direktīva 2000/43/EC, kas ievieš vienādas attieksmes principu
pret personām neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības. Šīs
direktīvas prasības Latvijas Republikai jāpārņem līdz 2004.gada
1.maijam.
Likumprojekta izdošanas mērķis ir pārņemt direktīvas prasības un
nodrošināt efektīvu aizsardzību pret diskrimināciju.
Likumprojekts paredz: ieviest Latvijas tiesību sistēmā ES
tiesībām atbilstošu terminoloģiju; noteikt, ka diskriminācijas
aizlieguma princips privāto tiesību jomā piemērojams šādās
sfērās: darba attiecības un nodarbinātība; dalība arodbiedrībās
un citās profesionālās organizācijās; izglītība; sociālā drošība
un veselības aprūpe; piekļuve precēm un pakalpojumiem, kas ir
pieejami sabiedrībai, tajā skaitā mājoklim, kā arī citās sfērās,
ja to paredz normatīvie akti; noteikt, kāda atšķirīga attieksme
nav uzskatāma par diskrimināciju; ieviest efektīvas sankcijas par
diskriminācijas aizlieguma pārkāpšanu (zaudējumu atlīdzība un
atlīdzība par morālo kaitējumu); noteikt, ka biedrībām ir
tiesības iesniegt sūdzību vai prasību sakarā ar diskriminācijas
aizlieguma pārkāpšanu, ja cietusī persona tam piekrīt un pati nav
iesniegusi šādu sūdzību vai prasību (populārsūdzība); nostiprināt
pierādīšanas nastas uzlikšanu atbildētājam civiltiesiskā strīdā,
kurš ir saistīts ar diskriminācijas aizlieguma pārkāpšanu, ja
prasītājs norāda uz apstākļiem, kas varētu būt par pamatu viņa
diskriminācijai vai atbildētāja radītajām nelabvēlīgajām sekām;
noteikt Valsts cilvēktiesību biroja pienākumus diskriminācijas
novēršanas jomā.
Vienlaikus sagatavoti likumprojekti “Grozījumi Krimināllikumā”
un “Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā”.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā no akcīzes nodokļa atbrīvo
atsevišķus tabakas izstrādājumus”, kuri nosaka kārtību, kādā
no akcīzes nodokļa atbrīvo denaturētus tabakas izstrādājumus un
tabakas izstrādājumus, kurus izmanto tabakas izstrādājumu
kvalitātes noteikšanai.
Par denaturētiem tabakas izstrādājumiem uzskata produktus, kuri
atbilst vienam no šādiem veidiem: tie ir sasmalcināti ļoti
sīkās daļās (putekļos), kas neatgriezeniski liedz iespēju
izmantot šos produktus citu tabakas izstrādājumu ražošanai vai
patērēšanai; tiem ir pievienotas ķīmiskas vielas, kas
neatgriezeniski liedz iespēju izmantot šos produktus citu tabakas
izstrādājumu ražošanai vai patērēšanai.
Denaturēt tabakas izstrādājumus ir atļauts akcīzes preču
noliktavā un tikai akcīzes preču noliktavas turētājam, kuram
atļauts veikt darbības ar tabakas izstrādājumiem. Noliktavas
turētājs ne vēlāk kā divu darbadienu laikā pirms tabakas
izstrādājumu denaturēšanas rakstiski informē Valsts ieņēmumu
dienestu par denaturēšanas laiku un veidu. Tabakas izstrādājumus
denaturē, kā arī atbilstības novērtēšanai nepieciešamo denaturēto
tabakas izstrādājumu paraugu ņem Valsts ieņēmumu dienesta
pilnvarotās amatpersonas klātbūtnē.
Ir atļauts ievest no Eiropas Savienības dalībvalstīm un valstīm,
kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis, denaturētus tabakas
izstrādājumus, ja tos pārvieto uz akcīzes preču noliktavu, kurā
atļauts veikt tabakas izstrādājumu denaturēšanu. Noliktavas
turētājs atbild par tālākām darbībām ar denaturētiem tabakas
izstrādājumiem.
Tabakas izstrādājumi (arī ievestie no ārvalsts, kas nav Eiropas
Savienības dalībvalsts) tiek uzskatīti par denaturētiem, ja tie
atbilst šo noteikumu prasībām un ir piegādāti šajos noteikumos
noteiktajā kārtībā. Ja tabakas izstrādājumi (arī ievestie no
ārvalsts, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts) neatbilst šo
noteikumu prasībām vai netiek piegādāti šajos noteikumos
noteiktajā kārtībā, tiem piemēro akcīzes nodokli saskaņā ar
likumu “Par akcīzes nodokli”. Atbildīgs par akcīzes nodokļa
maksāšanu šajā gadījumā ir akcīzes preču noliktavas
turētājs.
Denaturētos tabakas izstrādājumus ir atļauts piegādāt tikai tiem
komersantiem, zemnieku saimniecībām un citiem uzņēmumiem, kuri
denaturētos tabakas izstrādājumus izmanto augsnes ielabošanas,
augu aizsardzības un tamlīdzīgu līdzekļu ražošanā dārzkopībā un
kuri ir saņēmuši atbilstošu Zemkopības ministrijas
apliecinājumu.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par pesticīdu atlieku kontroli
dzīvnieku izcelsmes produktos”, kuri nosaka maksimāli
pieļaujamo pesticīdu atlieku (arī augu aizsardzības līdzekļu
atlieku) daudzumu dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktos un
produktos, kas paredzēti dzīvnieku barības ražošanai, kā arī
pesticīdu atlieku kontroles kārtību.
Noteikumi attiecas uz produktiem, kuri minēti šo noteikumu
pielikumā, kā arī uz produktiem, kuri: iegūti pārstrādes vai
žāvēšanas procesā no šo noteikumu pielikumā minētajiem
produktiem; sastāv no pārstrādes vai žāvēšanas procesā iegūtu šo
noteikumu pielikumā minēto pārtikas produktu sastāvdaļu
maisījuma, kurā varētu būt pesticīdu atliekas.
No brīža, kad produkti tiek iekļauti pārtikas apritē, pesticīdu
atlieku daudzums tajos nedrīkst pārsniegt noteikumos minētos
maksimāli pieļaujamos pesticīdu atlieku daudzumus.
Žāvētiem un pārstrādātiem produktiem, kuriem maksimāli
pieļaujamais pesticīdu atlieku daudzums nav noteikts šo noteikumu
pielikumā, maksimāli pieļaujamo pesticīdu atlieku daudzumu
nosaka, ņemot vērā pesticīdu atlieku koncentrāciju vai
atšķaidīšanos, ko izraisa attiecīgo produktu žāvēšanas vai
pārstrādes process.
Pārtikas produktiem, kuros ir vairākas sastāvdaļas un kuriem
maksimāli pieļaujamais pesticīdu atlieku daudzums nav noteikts šo
noteikumu pielikumā, maksimāli pieļaujamo pesticīdu atlieku
daudzumu nosaka, ņemot vērā produkta sastāvdaļu relatīvo
koncentrāciju maisījumā.
Pesticīdu atlieku daudzumu produktos uzrauga un kontrolē Pārtikas
un veterinārais dienests.
Pieņemti noteikumi “Dzīvnieku barības marķēšanas kārtība”,
kuri nosaka kārtību, kādā marķējama dzīvnieku barība.
Dzīvnieku barības, tās sastāvdaļu, barības maisījumu, premiksu,
barības piedevu, diētiskās un ārstnieciskās barības marķējumā
norāda: garantēto derīguma termiņu vai glabāšanas termiņu
“Derīgs līdz (gads, datums, mēnesis)”. Barībai, kas ātri bojājas,
norāda “Izlietot līdz (gads, datums, mēnesis)”; partijas numuru;
ražotāja atzīšanas vai reģistrācijas numuru; neto svaru sausiem
produktiem un tilpumu vai svaru šķidriem produktiem; juridiskās
personas nosaukumu vai fiziskās personas vārdu, uzvārdu un
adresi, kura ir atbildīga par marķējumā sniegto informāciju;
ražotāja nosaukumu, adresi un tālruņa numuru, ja ražotājs nav
atbildīgs par marķējumu.
Marķējumā ietverto informāciju, kas atbilst noteikumos minētajām
prasībām, drīkst papildināt ar citu informāciju, ja tā: nesatur
ziņas par to, ka barība pasargā no slimības, novērš slimību vai
ārstē to; ir skaidri nodalīta no obligātās informācijas.
Ja informāciju par derīguma termiņu, neto svaru, partijas numuru
un ražotāja atzīšanas vai reģistrācijas numuru norāda citā, nevis
marķējumam paredzētā vietā, marķējumā ir norāde par attiecīgās
informācijas atrašanās vietu.
Marķējumā sniedzamo informāciju norāda pavaddokumentā, ja:
dzīvnieku barību tirgo no autocisternām vai līdzīgiem
transportlīdzekļiem; barība ir nelielos daudzumos un paredzēta
galapatērētājam.
Pieņemti noteikumi “Veterināro zāļu marķēšanas, izplatīšanas
un kontroles noteikumi”.
Noteikumi nosaka: kārtību, kādā
marķē un izplata Latvijas Republikā (tai skaitā ieved un izved no
Latvijas Republikas) veterinārās zāles (tai skaitā imunoloģiskos
produktus, kurus izmanto imunitātes līmeņa noteikšanai un aktīvās
vai pasīvās imunitātes nodrošināšanai, ārstnieciskos premiksus
(jebkuras veterinārās zāles, kas pagatavotas, lai tās izmantotu
ārstnieciskās dzīvnieku barības ražošanai) un veterinārās
homeopātiskās zāles); kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais
dienests kontrolē veterināro zāļu izplatīšanu; prasības, kas
jāievēro, izstrādājot veterināro zāļu lietošanas
instrukciju.
Noteikumi neattiecas uz:
ārstniecisko barību; inaktivētajiem imunoloģiskajiem produktiem,
kas pagatavoti no patogēniem un antigēniem, kuri iegūti no
konkrētas saimniecības dzīvnieka un kurus izmanto tās pašas
saimniecības dzīvnieku ārstēšanai; aptiekā izgatavotajām zālēm
konkrētam dzīvniekam, ņemot vērā veterinārajā receptē norādīto
informāciju (maģistrālās formulas, kuras izgatavo aptiekā);
aptiekā pagatavotām zālēm, kas izgatavotas saskaņā ar
farmakopejas priekšrakstiem; veterinārajām zālēm, kas satur
radioaktīvos izotopus; barības piedevām.
Veterinārās zāles atļauts izplatīt: uzņēmumam
(uzņēmējsabiedrībai), kuram Pārtikas un veterinārais dienests
izsniedzis licenci veterināro zāļu ražošanai. Veterināro zāļu
ražotājam Farmācijas likumā noteiktajā kārtībā atļauts izplatīt
tikai paša saražotās veterinārās zāles, kas norādītas ražošanas
licencē; uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), kuram Pārtikas un
veterinārais dienests izsniedzis licenci veterinārās
lieltirgotavas atvēršanai (darbībai); mazumtirdzniecībā –
uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), kuram Pārtikas un veterinārais
dienests izsniedzis licenci veterinārās aptiekas atvēršanai
(darbībai); Veterinārmedicīnas likumā noteiktajā kārtībā –
personai, kurai izsniegts veterinārmedicīniskās prakses
sertifikāts.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par akcīzes nodokļa
nodrošinājumiem alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas
izstrādājumiem un naftas produktiem”.
Noteikumi
izstrādāti, pamatojoties uz likuma “Par akcīzes nodokli”
deleģējumu, kas paredz nosacījumus, kuru izpildes gadījumā
akcīzes nodokļa maksātājam var samazināt akcīzes nodokļa
nodrošinājuma lielumu, un nosaka kārtību, kādā Valsts ieņēmumu
dienestā iesniedzami, dzēšami un atdodami alkoholisko dzērienu,
tabakas izstrādājumu un naftas produktu akcīzes nodokļa
nodrošinājumi.
Noteikumos noteiktas prasības fiziskai un juridiskai personai,
kura paredzējusi veikt darbības ar akcīzes precēm, izmantojot
atlikto nodokļa maksāšanu, un uzņemas atbildību par iespējamā
akcīzes nodokļa maksāšanu. Noteikumu projektā ir izklāstīti arī
Valsts ieņēmuma dienesta un tā amatpersonu pienākumi un tiesības,
kas ļauj veikt nepieciešamo uzraudzību akcīzes nodokļa
nodrošinājumu izlietojumam, saņemot akcīzes nodokļa markas,
pārvietojot un uzglabājot akcīzes preces atliktā akcīzes nodokļa
režīmā, kā arī dod iespēju nepieciešamības gadījumā segt radušos
akcīzes nodokļa parādu, izmantojot nodokļa maksātāja iesniegto
akcīzes nodokļa nodrošinājumu.
Noteikumi izstrādāti, balstoties uz Eiropas Savienības prasībām
un noteikumu projektā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Eiropas Savienības direktīvas 1992/12/EEC.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments