Ministru kabineta 2004.gada 30.marta sēdē
Pieņemti “Noteikumi par Eiropas Savienības struktūrfondu vadību”, kuri nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu vadības kārtību, struktūrfondu vadībā iesaistītās puses, to tiesības un pienākumus.
Struktūrfondu vadība šo noteikumu
izpratnē ir Vienotā programmdokumenta, programmas papildinājuma,
no struktūrfondiem finansēto projektu vērtēšanas kritēriju
izstrādāšana un apstiprināšana, kā arī struktūrfondu ieviešana,
finanšu kontrole, audits, uzraudzība un izvērtēšana.
Programmdokuments ir Eiropas Komisijas apstiprināts dokuments,
kas izstrādāts atbilstoši Eiropas Kopienas tiesību aktiem un
nosaka struktūrfondu finansējuma izmantošanas stratēģiju un
mērķus, finansējamās prioritātes, pasākumus un aktivitātes,
struktūrfondu vadībā iesaistīto institūciju funkcijas Latvijas
Republikā.
Papildinājums ir dokuments, kas izstrādāts atbilstoši Eiropas
Kopienas tiesību aktiem, norāda programmdokumenta ieviešanas
kārtību un aktivitāšu izvērstu aprakstu. Papildinājumā norādīto
aktivitāšu ieviešanas veidi ir: projektu konkurss; grantu shēma;
struktūrfonda nacionālā programma.
Programmdokumentā minēto prioritāšu, pasākumu un aktivitāšu
ieviešanā izmantojami šādi finanšu līdzekļi: sabiedriskais
finansējums: struktūrfondi: Eiropas Reģionālās attīstības fonds
(ERAF); Eiropas Sociālais fonds (ESF); Eiropas Lauksaimniecības
virzības un garantiju fonda virzības daļa (ELVGF);
Zivsaimniecības vadības finansēšanas instruments (ZVFI), kā arī
nacionālais finansējums: valsts budžeta līdzekļi; pašvaldības
budžeta līdzekļi; citi un privātais finansējums.
Struktūrfondu vadību nodrošina: vadošā iestāde; maksājumu
iestāde; pirmā līmeņa starpniekinstitūcija; otrā līmeņa
starpniekinstitūcija; struktūrfonda finansējuma saņēmējs; grantu
shēmas apsaimniekotājs; granta finansējuma saņēmējs; uzraudzības
komiteja; vadības komiteja.
Pieņemts rīkojums “Par reorganizējamās bezpeļņas organizācijas
valsts akciju sabiedrības “Latvijas Attīstības aģentūra”
atsevišķas funkcijas nodošanu Ārlietu ministrijas
kompetencē”.
Saskaņā ar Publisko aģentūru likumu, kā arī ņemot vērā Ministru
kabineta 2003.gada 24.decembra rīkojumu Nr.814 “Par bezpeļņas
organizācijas valsts akciju sabiedrības “Latvijas Attīstības
aģentūra” reorganizāciju un valsts aģentūras “Latvijas
Investīciju un attīstības aģentūra” izveidošanu”, nolemts ar
2004.gada 7.aprīli nodot reorganizējamās bezpeļņas organizācijas
valsts akciju sabiedrības “Latvijas Attīstības aģentūra” funkciju
? stratēģiskas nozīmes preču importa, eksporta un tranzīta
licenču sagatavošana un izsniegšana ? Ārlietu ministrijas
kompetencē, lai nodrošinātu valsts pārraudzību stratēģiskas
nozīmes preču importa, eksporta un tranzīta jomā.
Finanšu ministrijai uzdots sagatavot likuma “Par valsts budžetu
2004.gadam” grozījumu projektu, iekļaujot Ārlietu ministrijas
priekšlikumu par dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem
palielināšanu 42160 latu apmērā un priekšlikumu par attiecīgo
izdevumu palielināšanu, lai nodrošinātu minētās funkcijas
īstenošanu. Dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem veidos valsts
pamatbudžeta ieņēmumos ieskaitītā maksa par stratēģiskas nozīmes
preču eksporta, importa un tranzīta licenci un valsts nodeva par
stratēģiskas nozīmes preču eksporta, importa un tranzīta
licenci.
Ekonomikas ministrijai (reorganizējamai bezpeļņas organizācijai
valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Attīstības aģentūra”) uzdots:
nodot bez atlīdzības Ārlietu ministrijai valsts kustamo mantu
(pamatlīdzekļus), kas iegādāta stratēģiskas nozīmes preču
importa, eksporta un tranzīta licenču sagatavošanas un
izsniegšanas funkcijas nodrošināšanai (bilances vērtība uz
2003.gada 31.decembri – 5205 lati); pārskaitīt valsts
pamatbudžeta ieņēmumos (pārējie nenodokļu ieņēmumi) Valsts kases
norādītajā kontā finanšu līdzekļus 12350 latu apmērā, kas gūti no
maksas par stratēģiskas nozīmes preču eksporta, importa un
tranzīta licencēm, šādos termiņos: 3350 latu ? piecu darbdienu
laikā pēc šī rīkojuma spēkā stāšanās dienas; 4500 latu ? ne vēlāk
kā līdz 2004.gada 30.aprīlim; 4500 latu ? ne vēlāk kā līdz
2004.gada 30.maijam.
Pieņemti “Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra
noteikumos Nr.48 “Noteikumi par valsts nodevu par speciālas
atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības
veidiem””.
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai
noteiktu tiesisko pamatu maksas noteikšanai par stratēģisko preču
importa, eksporta vai tranzīta licenču izsniegšanu laika periodā
no 2004.gada 1.februāra līdz 2004.gada 1.maijam.
Grozījumi nosaka speciālu atļauju (licenci) stratēģiskas nozīmes
preču darījumiem: par licenču izsniegšanu eksporta vai importa
darījumiem ar kopējo vērtību līdz vienam tūkstotim latu – pieci
lati; par licences izsniegšanu eksporta darījumiem, kuru kopējā
vērtība pārsniedz vienu tūkstoti latu, – pieci lati +2,5 procenti
no darījuma kopējā apjoma, bet ne vairāk kā pieci simti latu; par
licences izsniegšanu importa darījumiem, kuru kopējā vērtība
pārsniedz vienu tūkstoti latu, – pieci lati +2,5 procenti no
darījuma kopējās vērtības, bet ne vairāk kā seši simti latu; par
licences izsniegšanu tranzīta darījumam – astoņdesmit latu; par
importa sertifikāta vai galīgā izlietojuma apliecinājuma
izsniegšanu – piecpadsmit latu; par piegādes kontroles
sertifikāta izsniegšanu – divdesmit latu; par kontrolei
nepakļauto preču licences izsniegšanu – divdesmit latu; par
eksporta, importa un tranzīta licences derīguma termiņa
pagarināšanu – pieci lati.
Pieņemti noteikumi “Stratēģiskas nozīmes preču kontroles
komitejas nolikums”.
Stratēģiskas nozīmes preču
kontroles komiteja ir Ministru kabineta izveidota starpministriju
komiteja. Komitejas uzdevums ir vadīt un pilnveidot Latvijas
stratēģiskas nozīmes preču ražošanas, glabāšanas, lietošanas,
eksporta, importa un tranzīta kontroles sistēmu, kā arī īstenot
stratēģiskas nozīmes preču licencēšanu un kontroli.
Komitejai ir šādas funkcijas: apstiprināt stratēģiskas nozīmes
preču sarakstus; apstiprināt stratēģiskas nozīmes preču
eksportam, importam un tranzītam nepieciešamo dokumentu
(piemēram, licenču, sertifikātu, izziņu) veidlapas; izsniegt
stratēģiskas nozīmes preču eksporta, importa un tranzīta licences
un importa sertifikātus.
Komitejai ir šādi pienākumi: sagatavot priekšlikumus par
stratēģiskas nozīmes preču ražošanas, glabāšanas, lietošanas,
eksporta, importa un tranzīta kontroles nodrošināšanai
nepieciešamajiem normatīvo aktu projektiem; koordinēt ārvalstu
palīdzības izmantošanu stratēģiskas nozīmes preču kontroles
sistēmā; sagatavot priekšlikumus par projektiem, kas attiecas uz
sadarbību ar starptautiskajām ķīmisko, bioloģisko un citu
masveida iznīcināšanas ieroču aizliegšanas un kontroles
organizācijām un citu valstu eksporta kontroles institūcijām, kā
arī ar eksporta kontroles režīma valstu grupām, kā
arī sagatavot un iesniegt ārlietu ministram priekšlikumus
par Latvijas Republikas pievienošanos starptautiskajām masveida
iznīcināšanas ieroču neizplatīšanas konvencijām un līgumiem, kā
arī par iestāšanos attiecīgajās starptautiskajās
organizācijās.
Komitejas sastāvu pēc ārlietu ministra priekšlikuma apstiprina
Ministru kabinets.
Pieņemts rīkojums “Par valsts kapitāla daļu turētāju bezpeļņas
organizācijā sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “Latvijas
starptautiskā šķīrējtiesa””.
Saskaņā ar Komerclikuma
spēkā stāšanās kārtības likumu noteikts, ka bezpeļņas
organizācijai valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Attīstības
aģentūra” piederošās kapitāla daļas bezpeļņas organizācijā
sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “Latvijas starptautiskā
šķīrējtiesa” (piecas daļas) pāriet valsts īpašumā.
Bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Privatizācijas
aģentūra” iecelta par valsts kapitāla daļu (piecas daļas)
turētāju bezpeļņas organizācijā sabiedrībā ar ierobežotu
atbildību “Latvijas starptautiskā šķīrējtiesa”.
Pieņemts rīkojums “Par valsts kapitāla daļu publiskajā akciju
sabiedrībā “Pasaules tirdzniecības centrs
“Rīga”””.
Rīkojums paredz saglabāt valsts īpašumā valsts
kapitāla daļu publiskajā akciju sabiedrībā “Pasaules
tirdzniecības centrs “Rīga”” – 105300 parasto akciju ar
balsstiesībām (vienas akcijas nominālvērtība – viens lats).
Par valsts kapitāla daļu turētāju iecelta bezpeļņas organizācija
valsts akciju sabiedrība “Privatizācijas aģentūra”.
Pieņemti “Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem
notikumiem un to raidīšanas kārtību televīzijas
raidorganizācijās”.
Noteikumi nosaka Latvijas
sabiedrībai īpaši svarīgus notikumus un to raidīšanas kārtību
televīzijas raidorganizācijās.
Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgi notikumi ir
šādi: Vispārējie latviešu dziesmu svētki; Latvijas
skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki; starptautiskais
folkloras festivāls “Baltica”; ziemas un vasaras olimpiskās
spēles; pasaules hokeja čempionāta
finālsacensības; Pasaules kausa izcīņa futbolā un Eiropas
futbola čempionāta finālsacensības; pasaules un Eiropas
čempionāti olimpiskajos sporta veidos, kas notiek Latvijā.
Noteikts, ka raidorganizācija, kas ieguvusi ekskluzīvas tiesības
raidīt kādu no minētajiem notikumiem, ne vēlāk kā divus mēnešus
pirms raidīšanas saskaņo ar Nacionālo radio un televīzijas padomi
raidīšanas veidu (tiešraide vai ieraksts).
Noteikts, ka minētie notikumi raidāmi tiešraidē, izņemot
gadījumus, ja tiešraide nav iespējama vai var būtiski ierobežot
sabiedrības iespējas sekot līdzi attiecīgajam notikumam šādu
iemeslu dēļ: notikuma ilgums pārsniedz plānoto raidlaiku; ir
laika joslu starpība starp Latviju un valsti, kurā notikums
norisinās.
Noteikumi stājas spēkā ar
2005.gada 1.janvāri.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā valsts atbild par Latvijas
Nacionālās operas saistībām”.
Fiziskās un juridiskās
personas piesaka Latvijas Nacionālajai operai savas prasījuma
tiesības, iesniedzot Nacionālās operas direktoram
iesniegumu. Iesniegumā fiziskā persona norāda vārdu,
uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietu, bet juridiskā persona –
nosaukumu, reģistrācijas numuru un atrašanās vietu (juridisko
adresi), kā arī personas bankas konta numuru, uz kuru pārskaitāma
atlīdzība par mantiska rakstura saistību izpildi. Iesniegumu
paraksta prasījuma tiesību pieteicējs. Iesniegumam pievieno
prasījuma tiesības apliecinošus dokumentus. Ja iesniegums
neatbilst noteikumos minētajām prasībām, Nacionālā opera piecu
darbdienu laikā pēc tā saņemšanas rakstiski informē par to
prasījuma tiesību pieteicēju.
Nacionālās operas direktors mēneša laikā pēc iesnieguma
saņemšanas izskata to un pieņem lēmumu par prasījuma tiesību
atzīšanu vai noraidīšanu un par Nacionālās operas spējām pildīt
attiecīgās saistības. Nacionālās operas direktors par lēmumu
rakstiski informē prasījuma tiesību pieteicēju. Ja objektīvu
iemeslu dēļ mēneša termiņu nav iespējams ievērot, par to informē
prasījuma tiesību pieteicēju.
Ja ar Nacionālās operas valdījumā esošo valsts mantu nepietiek,
lai nodrošinātu saistību izpildi, vai saistību izpildes dēļ var
tikt traucēta Nacionālās operas darbība, Nacionālās operas
direktors piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas pārsūta
noteikumos minētos dokumentus un lēmumu Kultūras ministrijai un
rakstiski par to informē prasījuma tiesību
pieteicēju. Kultūras ministrija mēneša laikā pēc attiecīgo
dokumentu saņemšanas izvērtē Nacionālās operas finansiālo
stāvokli un pieņem lēmumu par Nacionālās operas spējām pildīt
saistības.
Ja Kultūras ministrija konstatē, ka Nacionālās operas
finansiālais stāvoklis ļauj pildīt saistības, Kultūras ministrija
uzdod Nacionālajai operai izpildīt attiecīgās saistības un
rakstiski informē prasījuma tiesību pieteicēju par pieņemto
lēmumu.
Ja Kultūras ministrija konstatē, ka Nacionālā opera finansiālā
stāvokļa dēļ nespēj pildīt saistības, ministrija nodrošina
Nacionālās operas saistību izpildi.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Saeimas kārtības
rullī”.
Šobrīd Saeimas kārtības ruļļa 10.pantā ir
atsauce uz Korupcijas novēršanas likumu, kas ir zaudējis spēku
sakarā ar likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā” stāšanos spēkā, līdz ar to, lai sakārtotu
normatīvo aktu sistēmu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem
aktiem, nepieciešams precizēt Saeimas kārtības ruļļa
10.pantu.
Grozījums paredz noteikt, ka Saeimas deputātu komercdarbības,
ienākumu gūšanas un amatu savienošanas ierobežojumus, kā arī
citus ierobežojumus un pienākumus nosaka likums “Par interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”.
Pieņemts rīkojums “Par Latvijas Jūras akadēmijas rektora
apstiprināšanu”.
Saskaņā ar Augstskolu likumu un pēc
izglītības un zinātnes ministra ierosinājuma Latvijas Jūras
akadēmijas Satversmes sapulcē ievēlētais inženierzinātņu doktors
Jānis Brūnavs apstiprināts par Latvijas Jūras akadēmijas
rektoru.
Pieņemti noteikumi “Veterinārās prasības tirdzniecībai ar
dzīvnieku spermu, olšūnām un embrijiem”.
Noteikumi
izstrādāti saskaņā ar Veterinārmedicīnas likumu, to galvenais
uzdevums ir noteikt veterinārās prasības tirdzniecībai ar
dzīvnieku spermu, olšūnām un embrijiem starp Eiropas Savienības
dalībvalstīm un ar trešajām valstīm. Stājoties spēkā Ministru
kabineta noteikumiem, tiks noteiktas arī prasības atzītiem
spermas savākšanas centriem, spermas uzglabāšanas centriem un
embriju ieguves grupām.
Noteikumu projekts izstrādāts, ievērojot Eiropas Padomes
direktīvu 88/407/EEC, 89/556/EEC, 90/429/EEC un 92/65/EEC
prasības attiecībā uz dzīvnieku spermas, olšūnu un embriju
tirdzniecību starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un ar trešajām
valstīm. Noteikumi ieviesīs četras svarīgas Eiropas veterinārās
likumdošanas direktīvas, kas nosaka prasības iekšējā tirgū, kā
arī ievedot spermu, olšūnas un embrijus no trešajām
valstīm.
Pieņemti noteikumi “Veterinārās prasības govju, aitu, kazu un
cūku, svaigas gaļas un gaļas produktu importam no trešajām
valstīm”.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar
Veterinārmedicīnas likumu un ievērojot Eiropas Padomes 1972.gada
12.decembra direktīvas 72/462/EEC par sanitārās un veterinārās
pārbaudes jautājumiem, importējot liellopus, cūkas un svaigu gaļu
no trešām valstīm. Noteikumu galvenais uzdevums ir noteikt
veterinārās prasības govju, aitu, kazu un cūku, svaigas gaļas un
gaļas produktu importam no trešajām valstīm.
Sanitāro sertifikātu paraugi ir veidoti, pamatojoties uz Eiropas
Padomes 1972.gada 12.decembra direktīvu 72/462/EEC par sanitārās
un veterinārās pārbaudes jautājumiem, importējot liellopus, cūkas
un svaigu gaļu no trešām valstīm.
Stājoties spēkā noteikumiem, tiks noteiktas veterinārās prasības
vaislai, dzīvnieku izcelsmes produktu iegūšanai vai kaušanai
paredzētu govju un cūku importam no trešajām valstīm; tiks
noteiktas veterinārās prasības vaislai, audzēšanai, nobarošanai
vai kaušanai paredzētu aitu vai kazu importam no trešajām
valstīm; tiks noteiktas veterinārās prasības govs (ieskaitot
Bison bison un Bubalus bubalus šķirnes), aitas vai
kazas vai cūkas svaigas gaļas vai gaļas produktu importam no
trešajām valstī; tiks noteiktas prasības sanitārajiem
sertifikātiem.
Pieņemti noteikumi “Veterinārās prasības aitu un kazu
apritei”.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar
Veterinārmedicīnas likumu un ievērojot Eiropas Padomes 1991.gada
28.janvāra direktīvas 91/68/EEC par dzīvnieku veselības
nosacījumiem, kas reglamentē Kopienas iekšējo tirdzniecību ar
aitām un kazām, prasības. Noteikumu uzdevums ir noteikt
veterinārās prasības aitu un kazu apritei ar Eiropas Savienības
dalībvalstīm.
Obligāti reģistrējamo slimību saraksts ir veidots, pamatojoties
uz Eiropas Padomes 1991.gada 28.janvāra direktīvu 91/68/EEC par
dzīvnieku veselības nosacījumiem, kas reglamentē Kopienas iekšējo
tirdzniecību ar aitām un kazām.
Infekcijas slimību, pret kurām aitas un kazas ir uzņēmīgas,
saraksts ir veidots, pamatojoties uz Eiropas Padomes 1991.gada
28.janvāra direktīvu 91/68/EEC par dzīvnieku veselības
nosacījumiem, kas reglamentē Kopienas iekšējo tirdzniecību ar
aitām un kazām.
Slimību vai epizootisko slimību, uz kurām attiecas obligāta
ārkārtas rīcība ar teritoriāliem ierobežojumiem, saraksts ir
veidots, pamatojoties uz Eiropas Padomes 1990.gada 26.jūnija
direktīvu 90/425/EEC par veterinārajām un zootehniskajām
pārbaudēm, kas piemērojamas Kopienā iekšējā tirdzniecībā ar
noteiktiem dzīviem dzīvniekiem un produktiem, lai izveidotu
iekšējo tirgu.
Brucelozes (Brucella
melitensis) ierosinātāja noteikšanas metodes apraksts ir
veidots, pamatojoties uz Eiropas Padomes 1991.gada 28.janvāra
direktīvu 91/68/EEC par dzīvnieku veselības nosacījumiem, kas
reglamentē Kopienas iekšējo tirdzniecību ar aitām un kazām.
Kontagiozā epididimīta (Brucella ovis) ierosinātāja
noteikšanas oficiālās metodes apraksts ir veidots, pamatojoties
uz Eiropas Padomes 1991.gada 28.janvāra direktīvu 91/68/EEC par
dzīvnieku veselības nosacījumiem, kas reglamentē Kopienas iekšējo
tirdzniecību ar aitām un kazām.
Brucelozes (Brucella melitensis) ierosinātāja noteikšanas
oficiālās metodes apraksts ir veidots, pamatojoties uz Eiropas
Padomes 1990.gada 21.maija lēmumu 90/242/EEC par finansiālu
pasākumu ieviešanu, lai nodrošinātu aitu un kazu brucelozes
apkarošanu.
Veterināro (veselības) sertifikātu
paraugi ir veidoti, pamatojoties uz Eiropas Padomes 1991.gada
28.janvāra direktīvu 91/68/EEC par dzīvnieku veselības
nosacījumiem, kas reglamentē Kopienas iekšējo tirdzniecību ar
aitām un kazām.
Noteikumi noteiks, kādām veterinārajām prasībām kaušanai, vaislai
un nobarošanai paredzētām aitām un kazām jāatbilst, lai tās
varētu izvest uz citām Eiropas Savienības dalībvalstīm; noteiks,
kāda informācija Pārtikas un veterinārajam dienestam jāiesniedz
Eiropas Komisijai, lai tā atzītu, ka Latvijā nav konstatējama
kāda no infekcijas slimībām, pret kuru aitas un kazas ir
uzņēmīgas, un Latvijai tiktu noteiktas papildu garantijas
tirdzniecībā ar citām dalībvalstīm; noteiks prasības savākšanas
centriem; noteiks prasības dzīvnieku tirgotājiem; noteiks
prasības aitu un kazu pārvadātājiem; noteiks prasības
veterinārajiem (veselības) sertifikātiem.
Pieņemti “Noteikumi par dzīvnieku un sabiedrības veselības
prasībām tirdzniecībā ar dzīvnieku izcelsmes
produktiem”.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar
Veterinārmedicīnas likumu, to uzdevums ir noteikt veterinārās
prasības dzīvnieku veselībai attiecībā uz tādu produktu
tirdzniecību un ievešanu Kopienā, uz kuriem neattiecas šādas
prasības, kas paredzētas īpašos Kopienas noteikumos, kuri minēti
direktīvas 89/662/EEK A pielikuma I daļā, un – attiecībā
uz slimību izraisītājiem – īpašos Kopienas noteikumos, kuri
minēti direktīvā 90/425/EEK.
Pieņemti noteikumi “Veterinārsanitārās prasības tirdzniecībai
ar gaļas produktiem ar Eiropas Savienības
dalībvalstīm”.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar
Veterinārmedicīnas likumu, to uzdevums ir noteikt
veterinārsanitārās prasības tirdzniecībai ar gaļas produktiem
starp Eiropas Savienības dalībvalstīm.
Noteikumi izstrādāti, ievērojot Eiropas Padomes direktīvas
80/215/EEC prasības attiecībā uz veterinārsanitārām problēmām,
kas ietekmē Kopienas iekšējo tirdzniecību ar gaļas
produktiem.
Noteikumi ieviesīs Eiropas veterinārās likumdošanas direktīvu,
kas nosaka prasības gaļas produktu tirdzniecībai ar Eiropas
Savienības dalībvalstīm.
Pieņemti “Noteikumi par dzīvnieku veselības nosacījumiem
tirdzniecībā ar svaigu putnu gaļu”.
Noteikumi nosaka
dzīvnieku veselības prasības tirdzniecībā ar svaigu mājputnu
(vistas, tītari, Gvinejas vistas, pīles, zosis, paipalas, baloži,
fazāni, irbes un pērļu vistiņas) gaļu (jebkura mājputnu gaļas
daļa, kas paredzēta cilvēka patēriņam un nav tikusi pakļauta
nekādai, izņemot aukstuma, apstrādei, lai nodrošinātu tās
saglabāšanu, turpmāk – gaļa) starp Eiropas Savienības
dalībvalstīm un importam no valstīm, kas nav kopienas
dalībvalstis (trešajām valstīm).
Gaļa, ko Latvijas teritorijā ieved no Eiropas Savienības
dalībvalstīm, atbilst šādām prasībām: mājputns ir turēts Eiropas
Savienības teritorijā no tā izšķilšanās brīža vai ievests no
trešajām valstīm normatīvajos aktos, kas ievieš direktīvas 90/539
prasības, noteiktajā kārtībā; mājputns audzēts saimniecībā
(vieta, kur audzē vai tur vaislas vai produktīvos mājputnus):
kurai nav noteikti ierobežojumi saistībā ar mājputnu gaļas
slimību izplatīšanos; kas atrodas ģeogrāfiskajā apvidū, kam nav
noteikti ierobežojumi saistībā ar mājputnu gaļas slimību
izplatīšanos; mājputns transportēšanas laikā uz kautuvi nav
saskāries ar citiem mājputniem, kas slimo ar putnu gripu un
Ņūkāslas slimību; mājputns transportēšanas laikā uz kautuvi nav
ticis vests caur ģeogrāfiskajiem apvidiem, kuri pasludināti par
putnu gripas un Ņūkāslas slimības skartiem; transportēšana caur
šiem apvidiem ir pieļaujama, ja izmanto valsts nozīmes autoceļus
vai dzelzceļu; mājputns nokauts kautuvē, kurā nav reģistēts
neviens mājputns, kas slimo ar putnu gripu vai Ņūkāslas slimību;
nav aizdomu, ka tā ir inficēta ar putnu gripu vai Ņūkāslas
slimību.
Pārtikas un veterinārais dienests saskaņā ar noslēgtajiem
starpvalstu līgumiem kontrolē trešo valstu uzņēmumus, kas nav
pārbaudīti saskaņā ar Eiropas Savienības veterinārajām
prasībām.
Pieņemti noteikumi “Divvāku molusku infekcijas slimību
apkarošanas kārtība”.
Noteikumi izstrādāti saskaņā ar
Veterinārmedicīnas likumu, kurš nosaka, ka valsts uzraudzībā
esošās dzīvnieku infekcijas slimības (izņemot epizootijas) apkaro
dzīvnieku īpašnieks kopā ar Pārtikas un veterinārā dienesta
amatpersonām un praktizējošiem veterinārārstiem saskaņā ar
Ministru kabineta noteikumiem un dzīvnieku infekcijas slimību
apkarošanas instrukcijām.
Noteikumu projekta izstrādē ņemtas vērā Eiropas Savienības
direktīvas 95/70/EC prasības.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek veikta valsts uzraudzībai
pakļauto divvāku molusku infekcijas slimību apkarošana divvāku
molusku audzētavās, audzēšanas zonās un privātajās vai valsts
apsaimniekotajās dabīgajās gultnēs. Ministru kabineta noteikumos
noteiktie infekcijas slimību apkarošanas pasākumi attiecas arī uz
divvāku molusku infekcijas slimību ierobežošanu un apkarošanu
ūdens attīrīšanas centros un glabāšanas tvertnēs, ja ūdens no tām
ieplūst jūrā.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā atmaksājams akcīzes nodoklis
par degvieleļļu, tās aizstājējproduktiem un komponentiem, ko
izmanto par kurināmo”.
Saskaņā ar likumā “Par akcīzes
nodokli” noteikto pilnvarojumu izstrādāti noteikumi, kuri nosaka
kārtība, kādā atmaksājams akcīzes nodoklis, piemērojot likuma
“Par akcīzes nodokli” 18.panta septītās daļas minētos
nosacījumus. Projektā paredzēts, ka komersantiem tiek atmaksāts
akcīzes nodoklis par degvieleļļu, tās aizstājējproduktiem un
komponentiem, ko izmanto par kurināmo siltuma ražošanai telpu
apkurei un karstā ūdens sagatavošanai. Tajos noteikti nodokļa
atmaksas saņemšanai nepieciešamie dokumenti, dokumentu
iesniegšanas termiņi, kādos komersantiem atmaksājams
nodoklis.
Noteikumos tiek saglabātas normas, kuras šobrīd tiek regulētas ar
atbilstošiem Ministru kabineta 1999.gada 30.novembra noteikumiem
Nr.399 “Kārtība, kādā atmaksājams akcīzes nodoklis par naftas
produktiem, ja degvieleļļu, tās aizstājējproduktus un komponentus
izmanto par kurināmo”.
Pieņēma noteikumus “Noteikumi
par akcīzes nodokļa deklarāciju veidlapām”.
Noteikumi
nosaka akcīzes nodokļa deklarāciju veidlapu paraugus. Saskaņā ar
likumu akcīzes preces ir naftas produkti, alkoholiskie dzērieni
(arī alus), tabakas izstrādājumi, bezalkoholiskie dzērieni un
kafija. Tādējādi ir arī paredzēti pieci deklarāciju paraugi –
viens katram produkta veidam. Akcīzes nodokļa deklarācijas ir
jāiesniedz akcīzes nodokļa maksātājiem, un tās ir jāiesniedz
Valsts ieņēmumu dienestā. Deklarāciju iesniegšanas termiņš ir
dažāds atkarībā no akcīzes nodokļa maksātāja statusa. Nodokļa
maksātājs – noliktavas turētājs, apstiprināts tirgotājs vai
nodokļa maksātāja pārstāvis akcīzes nodokļa deklarāciju par
taksācijas periodu – vienu kalendāra mēnesi – iesniedz 15 dienu
laikā pēc attiecīgā taksācijas perioda. Savukārt citi akcīzes
nodokļa maksātāji akcīzes nodokļa deklarāciju iesniedz ne vēlāk
kā vienu darbdienu pēc akcīzes nodokļa attiecīgā samaksas
termiņa.
Arī šobrīd akcīzes nodokļa maksātāji iesniedz deklarācijas par
akcīzes nodokli. Pašlaik piemērojamie akcīzes nodokļa deklarāciju
veidlapu paraugi ir noteikti Ministru kabineta 2000.gada
25.janvāra noteikumos Nr.37 “Noteikumi par akcīzes nodokļa
deklarāciju veidlapām”, kas zaudēs spēku ar 2004.gada
1.maiju.
Noteikumi aizstās pašreizējos Ministru kabineta 2000.gada
25.janvāra noteikumus Nr.37 “Noteikumi par akcīzes nodokļa
deklarāciju veidlapām”, vienīgi saskaņā ar likumu ir
palielinājies akcīzes nodokļa maksātāju loks, kam būs jāiesniedz
deklarācijas.
Pieņemti noteikumi “Akcīzes preču pavaddokumentu aprites un
kontroles kārtība”.
Noteikumi nosaka dokumenta, kas
noteikts Eiropas Savienības regulā 2719/92, aprites un
kontroles kārtību, kā arī citus nosacījumus par likuma “Par
akcīzes nodokli” 25.pantā minēto akcīzes preču
pārvietošanu.
Ja dalībvalstī, no kuras akcīzes preces tiek pārvietotas uz
Latvijas Republiku saskaņā ar tās dalībvalsts normatīvo aktu
prasībām, ir atļauts pavaddokumenta vietā noformēt
komercdokumentu (faktūrrēķinu, preču pavadzīmi–rēķinu, preču
piegādes pavadzīmi u.c.), kas, ievērojot regulas nosacījumus,
tiek uzskatīts par pavaddokumentu, tad noteikumi attiecas arī uz
minētā komercdokumenta aprites kārtību.
Noteikumos reglamentētā pavaddokumentu aprites kārtība attiecas
uz: importētāju, kas ieved akcīzes preces Latvijas Republikā no
ārvalsts, kas nav dalībvalsts; akcīzes preču noliktavas turētāju,
kas pārvieto akcīzes preces saskaņā ar likumu; apstiprināto
tirgotāju un neapstiprināto tirgotāju, kas saņem akcīzes preces
saskaņā ar likumu; nodokļa maksātāja pārstāvi par akcīzes precēm,
kuras saskaņā ar likumu tiek piegādātas apstiprinātam tirgotājam
vai neapstiprinātam tirgotājam; citām personām.
Pārvietojot akcīzes preces likuma 2.panta ceturtās daļas kārtībā,
ievērojot Eiropas Savienības muitas procedūru, izņemot izvešanu,
pavaddokuments netiek formēts.
Pavaddokumentu noformē piecos eksemplāros, visu pavaddokumentā
ietverto informāciju aizpilda saskaņā ar regulas
norādījumiem.
Visus dienas laikā izsniegtos un saņemtos pavaddokumentus
reģistrē saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, piešķirot
pavaddokumenta numuru.
Pavaddokumenta eksemplārus, kurus saskaņā ar šiem noteikumiem
iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā, reģistrē, ievada un uzglabā
Valsts ieņēmumu dienesta uzskaites sistēmās un izmanto akcīzes
preču kontrolei.
Akcīzes preču saņēmējam ir atļauts uzsākt darbību ar saņemtajām
akcīzes precēm tikai pēc tam, kad no Valsts ieņēmumu dienesta ir
saņemts saskaņā ar noteikumiem apstiprināts pavaddokumenta
trešais eksemplārs.
Ja attiecīgā persona nenoformē pavaddokumentu saskaņā ar šiem
noteikumiem vai neizpilda citas šo noteikumu prasības, attiecīgo
personu neatbrīvo no saistībām maksāt akcīzes nodokli saskaņā ar
likuma 25.pantu, ja likumā nav teikts citādi.
Pieņemti noteikumi “Augu karantīnas noteikumi”, kuri
nosaka fitosanitārās uzraudzības un kontroles kārtību, augu
audzētāju, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo
priekšmetu pārstrādātāju, uzglabātāju, tirgotāju, ievedēju un
izvedēju reģistrācijas kārtību, piemērojamos fitosanitāros
pasākumus, fitosanitārajai kontrolei pakļauto augu, augu produktu
un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu ievešanas un izplatīšanas
kārtību, fitosanitāro dokumentu izsniegšanas kārtību,
aizsargājamo zonu atzīšanas un uzturēšanas kārtību, kā arī augu,
augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu aprites
kārtību šajās zonās, Eiropas Komisijas un dalībvalstu
informēšanas kārtība un robežkontroles punktu minimālo aprīkojumu
fitosanitārās kontroles veikšanai.
Noteikumi izstrādāti, lai pašreiz spēkā esošos noteikumus
saskaņotu ar Eiropas Savienības likumdošanā noteiktajām prasībām
attiecībā uz augu karantīnu, paredzot ieviest šādas galvenās
prasības: aizsargājamo zonu noteikšanas un uzturēšanas kārtību,
robežkontroles punktu iekārtošanas prasības, informācijas
sniegšanas kārtības Eiropas Komisijai. Normatīvā aktā iekļautas
arī normas, kas precizē pašreizējos noteikumos iekļautās normas,
kas regulē augu pasu izsniegšanu.
Pieņemti “Noteikumi par aizliegtajiem augu aizsardzības
līdzekļiem”, kuri nosaka aizliegtos augu aizsardzības
līdzekļus un to izplatīšanas un lietošanas kārtību.
Augu aizsardzības līdzekļi, kas
satur vienu vai vairākas šo noteikumu pielikumā minētās darbīgās
vielas, ir aizliegtie augu aizsardzības līdzekļi.
Noteikumi neattiecas uz aizliegtajiem augu aizsardzības
līdzekļiem, kas: paredzēti pētījumiem vai tiek izmantoti kā
analītiskie reaģenti; paredzēti eksportam uz valsti, kas nav
Eiropas Savienības dalībvalsts; satur nenozīmīgu daudzumu (mazāk
par 1 g/kg) šo noteikumu pielikumā minētās darbīgās vielas, ja
tās radušās ražošanas procesā kā piemaisījumi un augu
aizsardzības līdzeklim nav bīstamas ietekmes uz cilvēku un
dzīvnieku veselību vai vidi.
Aizliegtos augu aizsardzības līdzekļus aizliegts: izplatīt un
lietot bez noteikumos minētās atļaujas; piegādāt uzglabāšanai vai
iznīcināšanai. Aizliegtos augu aizsardzības līdzekļus atļauts
izplatīt un lietot pēc atļaujas saņemšanas aizliegta augu
aizsardzības līdzekļa izplatīšanai un lietošanai normatīvajos
aktos par augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju noteiktajā
kārtībā.
Aizliegtos augu aizsardzības līdzekļus atļauts izplatīt un lietot
kaitīgo organismu apkarošanai, kurus nav iespējams apkarot ar
reģistrā esošiem augu aizsardzības līdzekļiem vai citiem augu
aizsardzības pasākumiem.
Par šo noteikumu prasību ievērošanu atbild augu aizsardzības
līdzekļu izplatītājs un lietotājs.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 2000.gada 21.marta
noteikumi Nr.107 “Noteikumi par aizliegtajiem augu aizsardzības
līdzekļiem”.
Šie noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju.
Akceptēts likumprojekts “Uzturlīdzekļu garantiju fonda
likums”.
Likumprojekts nosaka fonda mērķi, uzdevumus,
organizatorisko struktūru, tā līdzekļu izlietošanas kārtību, kā
arī no fonda izmaksāto uzturlīdzekļu piedziņu bezstrīdus
kārtībā.
Fondu paredzēts izveidot kā publisku nodibinājumu, kurš
saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu būs atvasināta
publiska persona un darbosies Īpašu uzdevumu ministra bērnu un
ģimenes lietās sekretariāta pārraudzībā.
Fonda mērķis – nodrošināt bērnus ar Civillikuma 179.panta
piektajā daļā noteikto uzturlīdzekļu minimālo apmēru, ja tiesas
nolēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu izpilde normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā ir atzīta par neiespējamu vai parādnieks
tiesas nolēmumu par uzturlīdzekļu piedziņu izpilda nepilnā
apmērā.
Uzturlīdzekļi no fonda tiks izmaksāti Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā. Pēc uzturlīdzekļu izmaksas fonds iegūs
tiesības bezstrīdus kārtībā piedzīt no parādnieka fonda
izmaksātos uzturlīdzekļus. Lēmums par fonda izmaksāto
uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka būs izpildu dokuments, un to
izpildīs zvērināti tiesu izpildītāji saskaņā ar Civilprocesa
likumu. Lēmuma par uzturlīdzekļu piedziņu no parādnieka izpildei
nebūs noilguma.
Pieņemti noteikumi “Cukurbiešu audzētāju nevalstiskās
organizācijas un cukurbiešu pārstrādātāju savstarpējo saistību
noteikšanas kārtība”.
Noteikumi nosaka cukurbiešu
audzētāju reģistrā reģistrēto biedru pārstāvošās nevalstiskās
organizācijas un cukurbiešu pārstrādātāju, kuriem normatīvajos
aktos par cukura nozari piešķirta cukura ražošanas kvota,
savstarpējās tiesības, pienākumus un darbības principus.
Likumā “Par cukuru” noteiktajā termiņā līdz 2004.gada 15.martam
Cukurbiešu audzētāju reģistrā reģistrētos biedrus pārstāvošo
nevalstisko organizāciju un cukurbiešu pārstrādātāji nav spējuši
panākt vienošanos cukura nozares līguma jautājumos. Ja cukura
nozares līgums šajā likumā noteiktajā termiņā nav noslēgts,
cukurbiešu audzētāju nevalstisko organizāciju biedru un
cukurbiešu pārstrādātāju savstarpējās saistības nosaka Ministru
kabinets.
Lai sekmīgi varētu uzsākt 2004.gada cukurbiešu pārstrādes sezonu,
steidzamības kārtā ir jāapstiprina Ministru kabinetā cukurbiešu
audzētāju un pārstrādātāju savstarpējās tiesības un pienākumi,
kas ir neatņemama sastāvdaļa cukurbiešu piegādes līgumam. Ne
vēlāk kā līdz 1.maijam, ievērojot cukurbiešu pārstrādātājiem
noteiktos maksimālos cukura ražošanas apjomus (kvotas) un
cukurbiešu piegāžu pamatapjomus cukurbiešu audzētājiem, jānoslēdz
cukurbiešu piegādes līgumi.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 207 pilsonības
pretendenti, t.sk. 31 viņu nepilngadīgais bērns.
Pieņemti noteikumi “Muzeju akreditācijas noteikumi”, kuri
nosaka kārtību, kādā veicama valsts, pašvaldības vai privātā
muzeja akreditācija valsts atzīta muzeja darbībai.
Akreditāciju veic un muzeja akreditācijas apliecību (pielikums)
izsniedz Muzeju valsts pārvalde. Akreditējot muzeju pirmo reizi,
akreditācija tiek organizēta kā sākotnējā akreditācija,
akreditējot muzeju nākamās reizes, akreditācija tiek organizēta
kā atkārtotā akreditācija.
Muzejs iesniedz Muzeju valsts pārvaldē iesniegumu muzeja
akreditācijai un sākotnējai akreditācijai minētos dokumentus vai
atkārtotai akreditācijai minētos dokumentus.
Sākotnējās akreditācijas iesniegumā norāda: muzeja nosaukumu;
muzeja nolikuma (statūtu) apstiprināšanas datumu; muzeja
juridisko adresi. Sākotnējās akreditācijas iesniegumam
pievienojami šādi dokumenti: dibināšanas dokumenta noraksts;
nolikums vai statūti; fiziskai personai izsniegtā pilnvara veikt
darbības, kas saistītas ar attiecīgā muzeja akreditāciju un
akreditācijas apliecības saņemšanu; muzeja pašnovērtējums, kurā
norādīta ar kultūras mantojuma saglabāšanu un attīstību saistītā
darbība un šādas ziņas: muzeja misija, mērķis un uzdevumi; muzeja
personāls un tā kvalifikācija; muzeja krājuma uzskaites sistēma
un saglabāšanas nodrošinājums; muzeja krājuma pieejamība
sabiedrībai; muzeja zinātniskās pētniecības darbs; muzeja
materiāltehniskā bāze, norādot telpas, iekārtas un drošības
sistēmas, kas garantē muzeja krājuma saglabāšanu; muzeja
finansējums; muzeja attīstības koncepcija.
Atkārtotās akreditācijas iesniegumā norāda: muzeja nosaukumu;
muzeja nolikuma (statūtu) apstiprināšanas datumu; muzeja
sākotnējās akreditācijas datumu; muzeja juridisko adresi.
Atkārtotās akreditācijas iesniegumam pievienojami šādi
dokumenti: fiziskai personai izsniegtā pilnvara veikt
darbības, kas saistītas ar attiecīgā muzeja akreditāciju un
akreditācijas apliecības saņemšanu; gada darba pārskati; pārskats
par iepriekšējās akreditācijas ieteikumu izpildi; muzeja
attīstības koncepcija laikposmam (vienam vai diviem termiņiem),
uz kuru muzejs pretendē saņemt akreditāciju; nolikums vai
statūti; noteikumi par muzeja krājumu.
Akreditācija tiek uzsākta pēc iesnieguma un minēto dokumentu
saņemšanas. Akreditācijas iesnieguma izskatīšanas termiņu
nosaka administratīvo procesu reglamentējošie normatīvie
akti.
Ja Muzeju valsts pārvalde konstatē, ka iesniegtās ziņas nav
pietiekamas, tā nosūta iesniedzējam paziņojumu, kurā pieprasa
nepieciešamās ziņas.
Muzeju valsts pārvalde izskata iesniegtos materiālus, novērtē
muzeja atbilstību Muzeju likumā paredzētajiem muzeju
akreditācijas nosacījumiem, sagatavo atzinumu un kopā ar
iesniegtajiem materiāliem iesniedz Latvijas Muzeju padomē.
Latvijas Muzeju padome izskata iesniegtos materiālus un Muzeju
valsts pārvaldes sagatavoto atzinumu, ja nepieciešams, novērtē
muzeja atbilstību Muzeju likumā paredzētajiem muzeju
akreditācijas nosacījumiem un sniedz atzinumu par attiecīgā
muzeja atbilstību akreditācijas prasībām.
Muzeju valsts pārvalde saskaņā ar Latvijas Muzeju padomes
atzinumu par attiecīgā muzeja atbilstību akreditācijas prasībām
pieņem lēmumu par muzeja akreditēšanu vai motivētu lēmumu par
atteikumu akreditēt muzeju.
Lēmumu par atteikumu akreditēt muzeju pieņem, ja muzejs neatbilst
Muzeju likumā paredzētajiem muzeju akreditācijas nosacījumiem:
nav apstiprināts muzeja nolikums (statūti); muzeja krājuma
uzskaite netiek veikta saskaņā ar noteikumos par Nacionālo muzeja
krājumu noteikto kārtību; muzeja telpas, iekārtas un drošības
sistēmas negarantē muzeja krājuma saglabāšanu; netiek nodrošināta
muzeja krājuma pieejamība sabiedrībai.
Sākotnējā akreditācijā muzeju
akreditē uz vienu termiņu – uz pieciem gadiem. Atkārtotā
akreditācijā muzeju var akreditēt uz vienu vai diviem
termiņiem.
Muzeju valsts pārvalde kontrolē akreditētā muzeja atbilstību
Muzeju likumā paredzētajiem muzeju akreditācijas nosacījumiem,
analizē ikgadējos muzeja darba pārskatus un veic pārbaudes
muzejā. Ja Muzeju valsts pārvalde konstatē, ka akreditētais
muzejs neatbilst Muzeju likumā paredzētajiem muzeju akreditācijas
nosacījumiem, tā sagatavo attiecīgu atzinumu un iesniedz to
Latvijas Muzeju padomē. Muzeju valsts pārvalde saskaņā ar
Latvijas Muzeju padomes atzinumu pieņem lēmumu anulēt muzeja
akreditāciju, ja: muzejs tiek likvidēts vai reorganizēts; muzejs
neatbilst Muzeju likumā paredzētajiem muzeju akreditācijas
nosacījumiem.
Muzeju valsts pārvaldes lēmumu pārsūdzēšanas un apstrīdēšanas
kārtību nosaka administratīvo procesu reglamentējošie normatīvie
akti.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 1998.gada 7.jūlija
noteikumi Nr.242 “Muzeju akreditācijas noteikumi”.
Muzeju akreditācijas apliecības, kas izsniegtas līdz šo noteikumu
spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz akreditācijas termiņa
beigām.
Pieņemti “Noteikumi par bērna aprūpes pabalsta apmēru, tā
pārskatīšanas kārtību un pabalsta piešķiršanas un izmaksas
kārtību”.
Noteikumi nosaka bērna aprūpes pabalsta
apmēru, apmēra pārskatīšanas kārtību un pabalsta piešķiršanas un
izmaksas kārtību, pabalsta apmērs ir 35 lati mēnesī.
Bērna aprūpes pabalstu piešķir adoptētājam, kura aprūpē un
uzraudzībā pirms adopcijas apstiprināšanas tiesā ar bāriņtiesas
(pagasttiesas) lēmumu nodots adoptējamais bērns, ja adoptētājs
nav nodarbināts (nav uzskatāms par darba ņēmēju vai
pašnodarbināto saskaņā ar likumu “Par valsts sociālo
apdrošināšanu”) vai ir nodarbināts un atrodas ar bērna aprūpi
saistītā atvaļinājumā, vai atbilstoši Ministru kabineta
noteiktajai kārtībai strādā nepilnu darba laiku.
Personai, kura nodarbināta nepilnu darba laiku, ir tiesības uz
pabalstu, ja tā ir nodarbināta ne vairāk kā 20 stundas
nedēļā.
Pabalsta apmēru reizi gadā pārskata Ministru kabinets pēc īpašu
uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās ierosinājuma atbilstoši
valsts budžeta iespējām.
Lai saņemtu pabalstu, pabalsta pieprasītājs vai viņa pilnvarota
persona 30 dienu laikā pēc bāriņtiesas (pagasttiesas) lēmuma par
adoptējamā bērna nodošanu adoptētāju aprūpē un uzraudzībā spēkā
stāšanās Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās
sekretariātā iesniedz šādus dokumentus: rakstisku
pieprasījumu pabalsta piešķiršanai; bāriņtiesas (pagasttiesas)
lēmuma par adoptējamā bērna nodošanu adoptētāju aprūpē un
uzraudzībā norakstu; darba devēja rakstisku apstiprinājumu par
laikposmu, uz kuru pabalsta pieprasītājam ir piešķirts bērna
aprūpes atvaļinājums vai noteikts nepilns darba laiks (norādot
stundu skaitu nedēļā), ja persona ir nodarbināta. Sekretariāts 10
dienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par
pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu.
Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai motivētu atteikumu piešķirt
pabalstu sekretariāts pabalsta pieprasītājam paziņo rakstiski.
Sekretariāta atbildīgās amatpersonas pieņemto lēmumu var
apstrīdēt rakstiski iestādes vadītājam.
Personai, kura ir darba ņēmējs, pabalstu piešķir no tās dienas,
no kuras piešķirts bērna aprūpes atvaļinājums.
Pabalstu piešķir par laiku, kurā adoptējamais bērns atrodas
adoptētāju aprūpē un uzraudzībā.
Pabalstu izmaksā sekretariāts ne vēlāk kā nākamajā kalendāra
mēnesī pēc pabalsta piešķiršanas dienas. Ja persona tai
piešķirto pabalstu nav saņēmusi sekretariāta vainas dēļ,
attiecīgo summu personai izmaksā bez termiņa
ierobežojuma. Pabalsta saņēmēja vainas dēļ nepamatoti
saņemtās pabalsta summas pabalsta saņēmējs atmaksā labprātīgi vai
tās tiek ieturētas no pabalsta,kas pabalsta saņēmējam izmaksājams
nākamajos mēnešos. Ja persona nepamatoti saņemtās pabalsta summas
neatmaksā labprātīgi vai pabalsta izmaksa tiek pārtraukta, pirms
parāds ir dzēsts, attiecīgo summu piedzen, ceļot prasību tiesā.
Pabalsta izmaksu pārtrauc ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko
mēnesim, kad radušies apstākļi, kuru dēļ pārtraucama pabalsta
izmaksa (izņemot gadījumus, ja pabalsta piešķiršanas brīdī jau
bijis zināms pabalsta pārtraukšanas termiņš).
No 2005.gada 1.janvāra pabalsta piešķiršanu un izmaksu nodrošina
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments