• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jaunu auto cena pieaugs nedaudz. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.04.2004., Nr. 51 https://www.vestnesis.lv/ta/id/86413

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Cīņa pret drukas aizliegumu

Vēl šajā numurā

01.04.2004., Nr. 51

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Jaunu auto cena pieaugs nedaudz

AUTO1.PNG (93900 bytes)
Jaunu atomašīnu cenas nav atkarīgas no iestāšanās Eiropas Savienībā (ES). Augstāka ievedmuita būs tikai mašīnām, kas ražotas ārpus Savienības robežām
Foto: Aigars Jansons, A.F.I.

Jaunu atomašīnu cenas, kas ražotas Eiropas Savienības (ES) teritorijā, pēc 1. maija nekļūs dārgākas. Atšķirīga ievedmuita būs tikai mašīnām, kas ražotas ārpus Savienības robežām, sarunā ar “Latvijas Vēstnesi” norādīja Autotirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Olafs Ozols. “Katru gadu jauni auto kļūst vidēji par 3 – 4% dārgāki. Cenas aug, jo tiek izmantotas arvien jaunas tehnoloģijas, veidots jauns dizains utt. Nedomāju, ka šajā ziņā kaut kas mainīsies. Cenu pieaugums ir uzpūsts bums. Iestāšanās ES būtiski neietekmēs cenas. Kā jau teicu, auto katru gadu kļūst nedaudz dārgāki, un tā būs arī šogad.”

Izmaiņas ārējā tirdzniecībā

Tajā pašā laikā autotirgotāju pārstāvis atzīst, ka no trešajām (ārpus ES esošajām) valstīm ievestie auto gan varētu kļūt nedaudz dārgāki. Tā kā ES savu tirgu aizsargā, no trešajām valstīm ievestie auto tiek aplikti ar ievedmuitu aptuveni 10% apmērā. No 1.maija ievedmuita attieksies arī uz Latviju, tātad no trešajām valstīm, piemēram, Japānas, Korejas, ievestajiem auto. Tomēr 10% cenu pieaugums šiem auto netiek prognozēts. Tāpat kā citi auto, arī trešajās valstīs ražotās mašīnas kļūs ne vairāk kā par 5% dārgākas, norāda O. Ozols. Bez tam jāatceras, ka daļa automašīnu, piemēram, ar Japānas zīmoliem, tiek ražotas šepat Eiropā.

Cenas pamazām izlīdzinās

O. Ozols atzīst, ka Latvijā auto cenas ir vienas no lētākajām Eiropā. “Tas ir cieši saistīts ar nodokļu politiku, proti, par jaunu auto katrā valstī ir jāmaksā atšķirīgi nodokļi. Piemēram, Dānijā un Somijā jaunas automašīnas maksā krietni dārgāk nekā pie mums, jo tur tās tiek apliktas ar lielākiem nodokļiem.” Autotirgotāju pārstāvis tomēr norāda, ka ES vērojama cenu izlīdzināšanās. “Tas ir lēns process, bet pamazām tas notiek.”
Cenu izlīdzināšanos sekmējot, arī autoražotāji piedāvājot īpašu cenu politiku to valstu dīleriem, kur nodokļu sistēma jaunajām automašīnām ir mazāk draudzīga. “Ir jāizšķir divas cenas – importa un pārdošanas cena. Tajās valstīs, kur ir augstākas nodokļu likmes, nereti importa cena ir zemāka. Pašreizējās ES valstīs iepirkuma cenas atšķiras pat par 25%,” teic O. Ozols. Latvijas un citu jauno dalībvalstu importa cenu atšķirības gan neesot zināmas. “Tas ir komercnoslēpums,” norāda O. Ozols.

Situācija ar lietotiem
auto – neskaidra

Diemžēl “Latvijas Vēstneša” mēģinājumi noskaidrot, kā mainīsies lietotu auto cenas, nebija veiksmīgi. Latvijas Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas pārstāvis no sarunas atteicās, norādot, ka nesniegs nekādu informāciju par iespējamām lietotu auto cenu izmaiņām. Tas netieši vedina domāt, ka vai nu pašiem lietoto auto tirgotājiem nav zināmas varbūtējās cenu izmaiņas, vai arī tās ir tādas, ka tirgotājiem par to runāt ir nepārprotami neizdevīgi.

Ilze Sedliņa, “LV”
ilze.sedlina@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!