• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2004. gada 13. aprīļa noteikumi Nr. 286 "Veselības ministrijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.04.2004., Nr. 60 https://www.vestnesis.lv/ta/id/87141

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.287

Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada 18.jūlija noteikumos Nr.241 "Dabas lieguma "Pārabaine" individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi"

Vēl šajā numurā

16.04.2004., Nr. 60

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 286

Pieņemts: 13.04.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.286

Rīgā 2004.gada 13.aprīlī (prot. Nr.21, 41.§)

Veselības ministrijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Veselības ministrija (turpmāk — ministrija) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde veselības nozarē. Veselības nozare ietver sabiedrības veselības, veselības aprūpes, farmācijas un narkotiku legālās aprites apakšnozari.

2. Ministrija ir tieši pakļauta veselības ministram (turpmāk — ministrs).

3. Ministrija ir augstākā iestāde ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm.

II. Ministrijas funkcijas, uzdevumi un kompetence

4. Ministrijas funkcijas:

4.1. izstrādāt veselības politiku;

4.2. organizēt un koordinēt veselības politikas īstenošanu;

4.3. veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

5. Lai nodrošinātu šo noteikumu 4.punktā minēto funkciju izpildi, ministrija veic šādus uzdevumus:

5.1. sabiedrības veselības jomā:

5.1.1. izstrādā valsts politiku epidemioloģiskās drošības, vides veselības, veselības veicināšanas un atkarību izraisošo vielu kaitīguma samazināšanas apakšjomās;

5.1.2. koordinē pretepidēmijas pasākumu veikšanu valstī;

5.1.3. pārrauga peldvietu un peldūdeņu monitoringu;

5.1.4. izstrādā vispārīgās pārtikas nekaitīguma prasības un ģenētiski modificētu organismu un produktu aprites prasības;

5.1.5. piedalās ķīmisko vielu un ķīmisko produktu aprites politikas veidošanā;

5.1.6. nodrošina valsts kontroli un uzraudzību epidemioloģiskās drošības, vides higiēnas, dzeramā ūdens nekaitīguma, ķīmisko vielu un ķīmisko produktu tirdzniecības un lietošanas, kā arī kosmētikas līdzekļu drošuma jomā;

5.2. veselības aprūpes jomā:

5.2.1. izstrādā valsts politiku slimību profilakses, diagnostikas, ārstēšanas, pacientu rehabilitācijas un veselības aprūpes organizācijas apakšjomās;

5.2.2. pārrauga ārstniecības personu un ārstniecības iestāžu, kā arī pacientu un ar noteiktām slimībām slimojošu personu reģistrus;

5.2.3. pārrauga ārstniecības iestāžu un to struktūrvienību atbilstības novērtēšanu;

5.2.4. koordinē no valsts budžeta finansēto rezidentu apmācību;

5.2.5. pārrauga veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanu ārstniecības iestādēs;

5.2.6. pārrauga veselības aizsardzības valsts statistiskās informācijas programmas īstenošanu;

5.2.7. pārrauga medicīnisko ierīču realizācijas, izplatīšanas, reģistrācijas, ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kārtību;

5.2.8. nodrošina ārkārtējo medicīnisko situāciju pārvaldīšanu valstī;

5.2.9. apstiprina veselības aprūpē izmantojamās medicīniskās tehnoloģijas;

5.2.10. pārrauga veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību;

5.3. farmācijas jomā:

5.3.1. izstrādā valsts politiku farmācijas, kā arī narkotisko un psihotropo vielu un prekursoru legālās aprites jomā;

5.3.2. koordinē, analizē un sniedz priekšlikumus par zāļu kompensācijas sistēmas attīstību un racionālu valsts budžeta līdzekļu izlietojumu par zālēm;

5.3.3. nodrošina kvalitatīvu un efektīvu zāļu pieejamību patērētājiem un koordinē zāļu izplatīšanas uzraudzību;

5.3.4. nodrošina pieeju kvalitatīvai un drošai, no ražotājiem neatkarīgai informācijai par zālēm un koordinē zāļu reklāmas uzraudzību;

5.3.5. koordinē zāļu blakusparādību uzraudzības sistēmas izveidošanu;

5.3.6. nodrošina zāļu farmakoekonomisko rādītāju analīzi;

5.4. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

6. Ministrija:

6.1. izstrādā nozari reglamentējošo tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus;

6.2. sniedz atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektiem;

6.3. ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izdod administratīvos aktus;

6.4. nodrošina nozares politikas īstenošanu ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs, ministrijas pārziņā esošajos valsts uzņēmumos un valsts kapitālsabiedrībās (uzņēmējsabiedrībās), kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja;

6.5. sagatavo un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz priekšlikumus par normatīvajos aktos un attiecīgajos politikas plānošanas dokumentos paredzēto pasākumu īstenošanai un ministrijas uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;

6.6. atbilstoši kompetencei pārstāv valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās;

6.7. valsts vārdā veic privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami ministrijas darbības nodrošināšanai;

6.8. veic funkciju izpildes, kā arī citas pārbaudes ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs;

6.9. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sadarbojas ar citām valsts pārvaldes iestādēm vienotas valsts politikas izstrādāšanā un īstenošanā;

6.10. informē sabiedrību par nozares politiku un ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību, konsultējas ar nevalstiskajām organizācijām lēmuma pieņemšanas procesā, veicina sociālo dialogu jautājumos, kas saistīti ar politikas izstrādi un īstenošanu, kā arī iesaista sabiedrības pārstāvjus valsts pārvaldē.

7. Ministrijas tiesības:

7.1. ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieprasīt un bez maksas saņemt no fiziskajām personām un privāto tiesību juridiskajām personām ministrijas uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;

7.2. iesaistīt nozares politikas jautājumu risināšanā ministriju, citu valsts pārvaldes iestāžu, pašvaldību un citu institūciju pārstāvjus;

7.3. piedalīties starptautisko organizāciju rīkotajos pasākumos, noslēgt starptautiskās sadarbības līgumus un koordinēt starptautisko sadarbību;

7.4. veikt finanšu revīziju ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs;

7.5. īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.

III. Ministrijas struktūra un amatpersonu kompetence

8. Ministrijas darbu vada ministrs.

9. Ministrs:

9.1. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

9.2. dod rīkojumus valsts sekretāram un ministrijas politiskajām amatpersonām;

9.3. dod rīkojumus ministrijas pārvaldes amatpersonām un darbiniekiem, kuri par to informē augstāku amatpersonu;

9.4. dod rīkojumus ministra un ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu pārvaldes amatpersonām un darbiniekiem un izdod tiem saistošus iekšējos normatīvos aktus, ciktāl ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

9.5. ārējos normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros uzrauga ministra vai ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu darbību, kapitālsabiedrību (uzņēmējsabiedrību), kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, kā arī amatpersonu darbību vai pilnvaro tam attiecīgu ministrijas amatpersonu;

9.6. var atcelt parlamentārā sekretāra, valsts sekretāra un citu ministrijas pārvaldes amatpersonu izdotos iekšējos normatīvos aktus, lēmumus un rīkojumus, izņemot administratīvos aktus;

9.7. var atcelt ministra un ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu pārvaldes amatpersonu izdotos iekšējos normatīvos aktus, lēmumus un rīkojumus, izņemot administratīvos aktus, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

9.8. ieceļ amatā un atbrīvo no amata ministrijas valsts sekretāru un ministrijas padotībā esošos valsts pārvaldes iestāžu vadītājus, ciktāl ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi;

9.9. nosaka iekšējā audita sistēmu ministrijā;

9.10. ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā slēdz starptautiskos līgumus;

9.11. veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

10. Parlamentārais sekretārs pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā un citos normatīvajos aktos noteiktos pienākumus.

11. Valsts sekretārs:

11.1. organizē nozares politikas un stratēģijas izstrādi un nozares politikas īstenošanu;

11.2. vada iestādes administratīvo darbu un organizē ministrijas funkciju izpildi;

11.3. nodrošina ministra un parlamentārā sekretāra rīkojumu izpildi;

11.4. izveido racionālu struktūru ministrijas funkciju izpildei;

11.5. plāno finanšu resursus ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm;

11.6. pieņem pārvaldes lēmumus un izdod iekšējos normatīvos aktus;

11.7. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

11.8. dod tiešus rīkojumus ministrijas pārvaldes amatpersonām un darbiniekiem;

11.9. nodrošina ministrijas darbības nepārtrauktību, ja notikusi ministrijas politiskās vadības maiņa;

11.10. veic citas Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas un citos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

12. Valsts sekretāram ir vietnieki. Valsts sekretāra vietnieka kompetenci, kā arī attiecīgajam valsts sekretāra vietniekam tieši pakļautās ministrijas struktūrvienības nosaka valsts sekretārs.

13. Ministrijas struktūrvienības ir departamenti, to nodaļas un patstāvīgās nodaļas. Departamentus, to nodaļas un patstāvīgās nodaļas izveido, reorganizē un likvidē valsts sekretārs. Departamentu, to nodaļu un patstāvīgo nodaļu reglamentus pēc saskaņošanas ar valsts sekretāru izdod attiecīgās struktūrvienības vadītājs.

14. Departamenti un patstāvīgās nodaļas ir pakļautas valsts sekretāram vai viņa vietniekam saskaņā ar valsts sekretāra noteikto funkciju sadalījumu.

15. Departamentu vada departamenta direktors. Departamenta direktoram var būt vietnieki. Departamenta direktora un viņa vietnieku kompetenci nosaka ierēdņa amata aprakstā vai darba līgumā.

16. Nodaļu vada nodaļas vadītājs. Nodaļas vadītājam var būt vietnieks. Nodaļas vadītāja un viņa vietnieka kompetenci nosaka ierēdņa amata aprakstā vai darba līgumā.

17. Ministrs un valsts sekretārs ministrijā var izveidot padomes, darba grupas un komisijas. Minētajās institūcijās var iesaistīt citu institūciju pilnvarotos pārstāvjus, kā arī privātpersonas. Institūciju nolikumus apstiprina attiecīgi ministrs vai valsts sekretārs.

IV. Ministrijas darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms un ministrijas darbības pārskati

18. Ministrijas darbības tiesiskumu nodrošina valsts sekretārs. Valsts sekretārs ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

19. Valsts sekretāram ir tiesības atcelt ministrijas pārvaldes amatpersonu lēmumus un iekšējos normatīvos aktus.

20. Valsts sekretārs pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto ministrijas pārvaldes amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai pārvaldes amatpersonas un darbinieka faktisko rīcību, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

21. Valsts sekretāra izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību privātpersona var pārsūdzēt tiesā.

22. Ministrija ne retāk kā reizi gadā sniedz ministram pārskatu par nozares politikas īstenošanu, ministrijas funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu, kā arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavo gada publisko pārskatu par nozares politikas īstenošanu.

23. Ministram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatu par nozares vai atsevišķas jomas politikas īstenošanu, kā arī par ministrijas padotībā esošas valsts pārvaldes iestādes darbību.

V. Ministrijas padotībā esošās valsts pārvaldes iestādes, pārziņā esošie valsts uzņēmumi un kapitālsabiedrības (uzņēmējsabiedrības), kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja

24. Ministrijas padotībā ir:

24.1. AIDS profilakses centrs;

24.2. Valsts asinsdonoru centrs;

24.3. Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija;

24.4. Katastrofu medicīnas centrs;

24.5. Valsts sanitārā inspekcija;

24.6. Valsts farmācijas inspekcija;

24.7. Latvijas Pārtikas centrs;

24.8. valsts aģentūra “Sabiedrības veselības aģentūra”;

24.9. Medicīnas profesionālās izglītības centrs;

24.10. valsts slimnīca “Leprozorijs”;

24.11. Valsts rezervju centrālā medicīnas iekārtu bāze;

24.12. medicīnas skolas;

24.13. Rīgas Stradiņa universitāte;

24.14. Medicīnas zinātniskā bibliotēka;

24.15. Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs;

24.16. Latvijas eksperimentālās un klīniskās medicīnas institūts;

24.17. Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs;

24.18. Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra;

24.19. Narkoloģijas valsts aģentūra.

25. Ministrijas pārziņā ir šādi valsts uzņēmumi:

25.1. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari””;

25.2. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Vidzemes novada rehabilitācijas centrs “Līgatne””;

25.3. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Latgales novada rehabilitācijas centrs “Rāzna””;

25.4. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Kurzemes novada rehabilitācijas centrs “Tērvete””;

25.5. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Rehabilitācijas slimnīca “Ogre””;

25.6. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Diagnostikas centrs”;

25.7. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Tuberkulozes un plaušu slimību valsts centrs”;

25.8. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Balvu tuberkulozes slimnīca”;

25.9. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Cēsu tuberkulozes slimnīca”;

25.10. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Jēkabpils tuberkulozes slimnīca”;

25.11. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Rēzeknes tuberkulozes slimnīca”;

25.12. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Tuberkulozes slimnīca “Ceplīši””;

25.13. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Tuberkulozes slimnīca “Lielbērze””;

25.14. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Latvijas onkoloģijas centrs”;

25.15. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Daugavpils onkoloģiskā slimnīca”;

25.16. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Liepājas onkoloģiskā slimnīca”;

25.17. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Jelgavas narkoloģiskā slimnīca”;

25.18. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Rindzeles narkomānu rehabilitācijas centrs”;

25.19. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Daugavpils narkoloģiskā slimnīca”;

25.20. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Straupes narkoloģiskā slimnīca”;

25.21. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Liepājas narkoloģiskā slimnīca”;

25.22. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Rīgas narkomānijas slimnieku rehabilitācijas centrs”;

25.23. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Latvijas infektoloģijas centrs”;

25.24. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Valsts zobārstniecības centrs”;

25.25. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Latvijas sertifikācijas centrs”.

26. Ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja šādās kapitālsabiedrībās (uzņēmējsabiedrībās):

26.1. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūra”;

26.2. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Valsts zāļu aģentūra”;

26.3. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Veselības veicināšanas centrs”;

26.4. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Slimnīca “Linezers””;

26.5. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Psihiatrijas centrs”;

26.6. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Liepājas psihoneiroloģiskā slimnīca”;

26.7. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Jelgavas psihoneiroloģiskā slimnīca “Ģintermuiža””;

26.8. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca”;

26.9. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca”;

26.10. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Vecpiebalgas psihoneiroloģiskā slimnīca”;

26.11. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca”;

26.12. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Dzelzceļa slimnīca “Biķernieki””;

26.13. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Zāļu cenu aģentūra”;

26.14. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Patoloģijas centrs”;

26.15. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Seksuāli transmisīvo ādas slimību centrs”;

26.16. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Bērnu slimnīca “Gaiļezers””;

26.17. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Bērnu psihoneiroloģiskā slimnīca “Ainaži””;

26.18. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Aknīstes psihoneiroloģiskā slimnīca”;

26.19. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “P.Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca”;

26.20. bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”;

26.21. bezpeļņas organizācija valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sporta medicīnas centrs”.

VI. Noslēguma jautājums

27. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2003.gada 14.janvāra noteikumus Nr.20 “Veselības ministrijas nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2003, 10.nr.).

Ministru prezidents I.Emsis

Veselības ministrs R.Muciņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 17.aprīli.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!