Ministru kabineta 2004.gada 15.aprīļa sēdē
Noteikumi, kuri izdoti Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi
Pārtikas aprites uzraudzības likumā”. Lai radītu iespēju
pilnībā Ministru kabineta noteikumos ietvert atbilstošu direktīvu
prasības, noteikumos precizēts deleģējums Ministru kabinetam un
atbilstoši konkretizēta Latvijas Pārtikas centra kompetence.
Noteikumu projekta pieņemšana ir būtiska Latvijas Republikas
tiesību aktu harmonizācijas procesa pabeigšanai, iestājoties
Eiropas Savienībā, lai nodrošinātu Latvijā ražoto un importēto
pārtikas preču brīvu kustību, kā arī garantētu ģenētiski
modificētu organismu saturošu produktu un pārtikas prognozējamu
un drošu izmantošanu un izplatīšanu.
Pieņemti noteikumi “Elektronisko sakaru likums”. Noteikumi
nosaka publisko elektronisko sakaru komersantu, privāto
elektronisko sakaru tīklu īpašnieku un elektronisko sakaru
pakalpojumu lietotāju un valsts pārvaldes iestāžu kompetenci, kas
saistīta ar elektronisko sakaru nozares regulēšanu, elektronisko
sakaru tīklu nodrošināšanu, elektronisko sakaru pakalpojumu
sniegšanu, kā arī ierobežoto resursu – radiofrekvenču spektra,
interneta domēnu un numerācijas resursu piešķiršanu, lietošanu un
pārvaldību. Noteikumi attiecas arī uz radio vai televīzijas
programmu izplatīšanai nepieciešamajiem elektronisko sakaru
tīkliem. Radio vai televīzijas pārraižu satura regulēšanas
nosacījumus reglamentē Radio un televīzijas likums. Noteikumi
neattiecas uz informācijas sabiedrības pakalpojuma sniegšanu,
elektronisko sakaru tīklos pārraidāmās informācijas saturu un uz
tās informācijas saturu, kuru saņem, izmantojot elektronisko
sakaru pakalpojumus. Noteikumos ņemtas vērā Eiropas Savienības
direktīvu paketes, regulas un rekomendācijas prasības, kā arī
Latvijas Republikas elektronisko sakaru nozares politikas
pamatnostādnēs 2004.–2008.gadam noteiktie nozares attīstības
virzieni. Atšķirībā no spēkā esošā likuma “Par telekomunikācijām”
likumprojektā tiek detalizētāk regulēti tādi jautājumi kā:
• valsts pārvalde elektronisko sakaru nozarē;
• elektronisko sakaru tīklu veidi;
• elektronisko sakaru pakalpojumu komersanti;
• publisko elektronisko sakaru tīkla operators, kam ir būtiska
ietekme tirgū;
• tirgus noteikšana un analīzes procedūra;
• vispārēja atļauja;
• piekļuve un starpsavienojumi;
• starpsavienojumu un piekļuves saistības operatoriem ar būtisku
ietekmi tirgū;
• ierobežoto nacionālo resursu lietošana;
• elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāte;
• lietotāju datu aizsardzība elektronisko sakaru nozarē
utt.
Saskaņā ar noteikumu Pārejas noteikumu 1.punktu ir paredzēts, ka
likuma 46.pants, kas nosaka ierobežoto resursu datu bāzu
izveidošanu un uzturēšanu, stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.
Minētais ir paredzēts tādēļ, ka pašreiz nav iespējama likuma
46.panta dotā uzdevuma izpilde. Šis pants nav saistīts ar ES
tiesību aktiem.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Radio un televīzijas
likumā”. Noteikumi nodrošinās Radio un televīzijas likuma
normu atbilstību Elektronisko sakaru likumam. Noteikumos ir
precizēta terminoloģija atbilstoši radiofrekvenču spektra
lietošanas nosacījumiem, kas minēti Elektronisko sakaru
likumā.
Pieņemti noteikumi “Grozījums likumā “Par uzņēmumu, iestāžu un
organizāciju darbības apturēšanas kārtību””. Atsevišķi
noteikumos “Elektronisko sakaru likums” regulētie jautājumi
sasaucas ar likumā “Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju
darbības apturēšanas kārtību” noteikto regulējumu. Tādējādi
nepieciešams grozīt minēto likumu, lai tiktu nodrošināta
noteikumiem “Elektronisko sakaru likums”. Noteikumi paredz
noteikt, ka dot rīkojumu (pieņemt lēmumu) par uzņēmuma darbības
apturēšanu ir tiesīgas šādas amatpersonas: ja pārkāptas
elektronisko sakaru nozari regulējošo normatīvo aktu prasības —
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija vai tās pilnvarota
amatpersona.
Noteikumi, kuri pieņemti parastajā kārtībā.
Pieņemts rīkojums “Par
S.Veģeri”.
Saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 14.panta trešo daļu lēmumu
par iestādes vadītāja atbrīvošanu no amata pieņem ministrs,
pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu.
Rīkojums paredz saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 14.panta
trešo daļu izglītības un zinātnes ministram ar 2004.gada
16.aprīlī atbrīvot Sarmīti Veģeri no Izglītības un zinātnes
ministrijas valsts sekretāra amata, pamatojoties uz Valsts
civildienesta likuma 41.panta 1.punkta “a” apakšpunktu.
Pieņemti “Noteikumi par valsts nodevu ieraksta izdarīšanai
biedrību un nodibinājumu reģistrā”.
Noteikumi nosaka
valsts nodevas apmēru, samaksas kārtību un atvieglojumus par
ierakstu izdarīšanu biedrību un nodibinājumu reģistrā.
Valsts nodevas likmes ir šādas: biedrības vai nodibinājuma
reģistrācija (tajā skaitā pārveidoto bezpeļņas organizāciju
uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) ierakstīšana reģistrā) ? 8 lati;
statūtu grozījumu reģistrācija ? 6 lati. Ieraksts par biedrības
vai nodibinājuma reorganizāciju: ja pēc reorganizācijas rodas
jauna biedrība vai nodibinājums, par katru jaunizveidoto biedrību
vai nodibinājumu – 8 lati; pārējos gadījumos par katru
reorganizācijā iesaistīto biedrību vai nodibinājumu ? 6 lati, kā
arī citu ierakstu izdarīšana un ierakstu izmaiņas reģistrā par
biedrību vai nodibinājumu ? 4 lati; reģistrācijas apliecības
dublikāta izsniegšana ? 2 lati.
Valsts nodevu maksā pirms attiecīgā pieteikuma iesniegšanas un
pieteikumam pievieno valsts nodevas samaksu apliecinošu
dokumentu. Valsts nodevu ieskaita valsts pamatbudžetā.
Valsts nodevu par ierakstu izdarīšanu biedrību un nodibinājumu
reģistrā nemaksā: ja biedrībā apvienoti invalīdi, bāreņi vai
daudzbērnu ģimenes; ja biedrības mērķis ir bērnu un skolēnu
sporta pasākumu organizēšana; ja ieraksts ir saistīts ar
administratīvo teritoriju pārveidošanu, robežu vai nosaukuma
maiņu, kā arī ielas nosaukuma vai ēkas numerācijas maiņu; ja
ieraksts izdarāms, pamatojoties uz valsts iestādes lēmumu vai
tiesas nolēmumu.
Pieņemti noteikumi “Darījumu veikšanas ar piena kvotām, to
administrēšanas, kontroles un soda naudas aprēķināšanas un
iekasēšanas kārtība”.
Noteikumi nosaka piena kvotu
darījumu (pirkums, noma, dāvinājums, mantošana, pārveidošana un
atteikšanās) veikšanas, administrēšanas un kontroles, kā arī ar
piena kvotu administrēšanu saistīto soda naudas aprēķināšanas un
iekasēšanas kārtību.
Piena kvota ir noteikts termiski neapstrādāta piena pārdošanas
apjoms kvotas gadā (2004.gadā kvotas gads ir no 1.maija līdz
31.martam).
Nacionālajai rezervei paredz ne mazāk par 1% no piegādes kvotas
apjoma un ne mazāk par 1% no tiešās tirdzniecības kvotas
apjoma.
Pienam, ko piena ražotājs izmanto pašpatēriņam (pārtikai vai
lopbarībai), piena kvotu nenosaka.
Ar piena kvotu administrēšanu saistītos jautājumus risina
komisija septiņu cilvēku sastāvā. Komisijā ir pārstāvji no piena
ražotāju asociācijām, piena pārstrādātāju organizācijām,
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes, valsts sabiedrības
ar ierobežotu atbildību “Valsts ciltsdarba informācijas un datu
apstrādes centrs”, Lauku atbalsta dienesta. Komisijas
personālsastāvu apstiprina zemkopības ministrs. Komisijai ir
šādas funkcijas: izvērtēt piena ražotāju iesniegumus par piena
kvotām; izvērtēt piena pircēju atbilstību noteiktajām prasībām un
piešķirt tiem tiesības iepirkt pienu; izskatīt iesniegumus par
piena kvotas piešķiršanu vai palielināšanu no piena kvotas
nacionālās rezerves; izskatīt un izvērtēt Ciltsdarba valsts
inspekcijas iesniegtos dokumentus par: kvotas apjoma precizēšanu
piena ražotājam; noteikumos minētā apstiprinājuma apturēšanu
piena pircējam.
Zemkopības ministrija apstiprināto piena pircēju sarakstu publicē
laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
Piena ražotājs piešķirtās kvotas ietvaros var: slēgt līgumus ar
vienu vai vairākiem pircējiem; slēgt līgumu par visu vai daļu no
piegādes kvotas; mainīt piena pircēju, ja savstarpējā līgumā nav
atrunātas citas saistības.
Piena ražotājs par katru tam piešķirto kvotas veidu aizpilda:
piegādes kvotas piena uzskaites žurnālu; tiešās tirdzniecības
kvotas piena uzskaites žurnālu. Tiešās tirdzniecības kvotas
īpašnieki reizi ceturksnī līdz katra nākamā mēneša 15.datumam
iesniedz Datu centrā atskaiti par tiešās tirdzniecības kvotas
izpildi.
Pieņemti “Noteikumi par atkritumu ievešanu pārstrādei valsts
teritorijā, atkritumu eksportu un tranzītu”.
Lielrīgas
reģionālā vides pārvalde veic Padomes regulā (EEK) Nr.259/93 par
uzraudzību un kontroli attiecībā uz atkritumu pārvadājumiem
Eiropas Kopienā, ievešanu tajā un izvešanu no tās minētās
kompetentās iestādes funkcijas.
Lielrīgas reģionālā vides pārvalde pēc pieprasījuma sniedz
informāciju par atkritumu ievešanas pārstrādei, eksporta un
tranzīta kārtību.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments