Konkurences padomes lēmums Nr.31
Rīgā 2004.gada 6.aprīlī (prot.Nr.22, 5.§)
Par lietas izpētes izbeigšanu
Par SIA “Izstāžu sabiedrība Prima” 15.03.2004. iesniegumu
Lieta Nr.237/04/09/5
Konkurences padome 16.03.2004.
saņēma SIA “Izstāžu sabiedrība Prima” 15.03.2004. iesniegumu par
Reklāmas likuma iespējamiem pārkāpumiem SIA “BT 1” darbībās
(turpmāk – Iesniegums).
Iesniedzējs norādījis, ka SIA “BT 1” rīkotā 18.Starptautiskā
būvniecības industrijas izstāde “Māja I 2004” (turpmāk – Izstāde
2004) interneta mājaslapās `www.bt1.lv` un `www.buvetajs.lv` tiek
reklamēta kā pirmā būvniecības izstāde Baltijā – “Baltijas
Būvniecības izstāde Nr.1” (turpmāk – Reklāma). Ņemot vērā to, ka
izstāde “Māja I 2004” tika organizēta pēc izstādes “Būvniecības
pasaule 2004”, SIA “BT 1” nebija pamata apgalvot, ka izstāde
“Māja I 2004” ir “Baltijas Būvniecības izstāde Nr.1”. Norādīts,
ka izstāde “Būvniecības pasaule 2004” tika organizēta kā pirmā
būvniecības izstāde Baltijā 2004.gadā un laika periodā no
2004.gada janvāra līdz 2004.gada 7.martam Baltijā nebija
organizēta neviena būvniecības izstāde. Vienlaikus Iesniegumā
norādīts, ka interneta mājaslapā `www.building.lv` izstāde “Māja”
tiek reklamēta kā Baltijas zināmākā būvniecības izstāde.
Iesniegumā lūgts Konkurences padomi uzsākt lietas izpēti par SIA
“BT 1” izplatīto Izstādes 2004 Reklāmu.
Konkurences padome 17.03.2004., pamatojoties uz Reklāmas likuma
14.panta pirmo daļu, nolēma ierosināt lietu par SIA “Izstāžu
sabiedrība Prima” 15.03.2004. Iesniegumu par Reklāmas likuma
iespējamiem pārkāpumiem SIA “BT 1” darbībās.
Konkurences padome 24.03.2004., pamatojoties uz Reklāmas likuma
14.panta otro daļu, pieņēma lēmumu (prot.Nr.17, 4.§) pagarināt
lietas Nr.237/04/09/5 izskatīšanas termiņu līdz 2004.gada
6.aprīlim.
Izvērtējot Iesniegumā norādīto un papildus iegūto informāciju,
Konkurences padome
konstatēja:
Konkurences padome 24.03.2004.
saņēma SIA “BT 1” 24.03.2004. atbildes vēstuli Nr.97/03 ar
pielikumu (turpmāk – Vēstule), kurā sniegta atbilde uz
Konkurences padomes Biroja 19.03.2004. vēstulē Nr.9-451 norādīto
lūgumu iesniegt paskaidrojumus, dokumentus un pierādījumus, kas
apstiprinātu Izstādes 2004 Reklāmas atbilstību Reklāmas likuma
noteikumiem.
Vēstulē apstiprināts, ka Iesniegumā norādītās Izstādes 2004
Reklāmas devējs un apmaksātājs ir SIA “BT 1”. Izstādes 2004
Reklāmas izgatavotājs un izplatīšanas organizētājs ir SIA “BTR”.
Reklāma izplatīta ar Vēstules Pielikumā norādīto televīzijas
kanālu, radio, preses, interneta mājaslapu starpniecību un kā
reklāmas bukleti un vides reklāma.
Papildus SIA “BT 1” Konkurences padomei iesniedza Izstādes 2004
Reklāmas izplatīšanā iesaistītos masu informācijas līdzekļus, kā
arī konkrētos Reklāmas izplatīšanas laika periodus un
apjomus.
Televīzija:
Kanāls |
Laika periods |
Spotu skaits |
TV 3 |
25.02.2004.–20.03.2004. |
79 |
TV3+ |
28.02.2004.–20.03.2004. |
60 |
Latvijas Neatkarīgā televīzija |
13.03.2004.–19.03.2004. |
19 |
Latvijas Televīzija |
28.02.2004.–19.03.2004. |
28 |
Pirmais Baltijas kanāls |
05.03.2004.–20.03.2004. |
30 |
Radio:
Kanāls |
Laika periods |
Spotu skaits |
Latvijas Radio |
27.02.2004.–05.03.2004. |
36 |
SWH |
08.03.2004.–20.03.2004. |
33 |
SWH + |
08.03.2004.–20.03.2004. |
34 |
PIK |
15.03.2004.–20.03.2004. |
35 |
Radio Skonto |
12.03.2004.–19.03.2004. |
36 |
Radio Star FM |
15.03.2004.–21.03.2004. |
34 |
Prese:
Izdevums |
Laika periods |
Lietuvos Rytas |
6.marts |
Postimees |
5.marts |
Žurnāls “Objekts” |
Februāris |
Avīze “Latvijas Reklāma” |
13.marts |
Avīze “Mana Māja” |
15.marts |
Avīze “Būve.Interjers.Celtne” |
27.februāris; 15.marts |
Avīze “Diena” |
4.marts; 17.marts |
Avīze “Čas” |
4.marts; 17.marts |
Avīze “Market +” |
Marts |
Avīze “Moi Dom” |
9.marts |
Žurnāls “Bizness Klass” |
5.marts |
Žurnāls “Būvēt” |
Februāris |
Žurnāls “Dom Foto” |
24.februāris |
Žurnāls “Māja & Dārzs” |
Marts |
Žurnāls “Māja. Dzīvoklis” |
Marts |
Žurnāls “Kapital Region” |
Marts |
Žurnāls “Mans Īpašums” |
Marts |
Žurnāls “Enerģija & Automatizācija” |
Februāris |
Žurnāls “Praktiskā Būvniecība” |
Marts |
Žurnāls “Rem & Stroi” |
Marts |
Avīze “Reklama” |
11.,15.,18.marts |
PRO katalogs 2003 “abc” |
Janvāris |
Internets:
Portāls |
Laika periods |
www.buvetajs.lv |
11.03.2004.–23.03.2004. |
www.117.lv |
10.03.2004.–21.03.2004. |
www.webcargo.lv |
12.03.2004.–23.03.2004. |
www.realty.lv |
11.03.2004.–23.03.2004. |
www.building.lv |
11.03.2004.–23.03.2004. |
www.baltenergy.com |
11.03.2004.–23.03.2004. |
www.oho.lv |
10.03.2004.–23.03.2004. |
Vides reklāma: |
|
Vieta |
Ekspozīcijas dienu skaits |
Mikroautobusu slietnis pie Katedrāles /Rīga/ |
11 |
Planšete pie pagrieziena uz Ķīpsalas ielu /Rīga/ |
11 |
Vēstulē sniegti paskaidrojumi
attiecībā uz Iesniegumā norādīto interneta mājaslapā
`www.building.lv` 05.05.2003. publicēto rakstu, kurā norādīts:
“(..) mēs uzskatām, ka Māja ir Baltijas zināmākā būvniecības
izstāde.” SIA “BT 1” norādījusi, ka minētais citāts ietverts
rakstā ““Māja I” – vislielākā stendu kopplatība un firmu skaits”,
un tas ir izteikts savādāk – “Komentējot saukli “Baltijas
būvniecības izstāde Nr.1”, Kazāka kungs minējis paralēli ar
autosporta Formulu 1: “Tās varbūt nav ātrākās, taču
visatpazīstamākās sacīkstes, un mēs uzskatām, ka “Māja” ir
Baltijas zināmākā būvniecības izstāde.” Vēstulē paskaidrots, ka
žurnālists rakstā nav precīzi un pilnībā norādījis SIA “BT 1”
produktu – izstādi “Māja I 2003”. Izvērtējot rakstu kopumā
(minēti konkrēti statistikas dati, sadarbības partneri u.c.), nav
šaubu par raksta objektu, kas noteikti nav uztverams kā izstāde
“Māja I 2004”. SIA “BT 1” norādījusi, ka raksts bija gatavots kā
ziņas ar statistikas datiem un citētiem neoficiālo amatpersonu
viedokļiem, un uzskata, ka raksts ar tajā ietverto citātu “Māja
ir Baltijas zināmākā būvniecības izstāde” nevar tikt atzīts par
reklāmu Reklāmas likuma izpratnē. Minēto apliecina arī tas, ka
rakstam iztrūkst reklāmai raksturīgais un būtiski nepieciešamais
elements – Reklāmas devējs, jo SIA “BT 1” nav ne izgatavojusi un
izplatījusi, ne arī citam uzdevusi savās interesēs izgatavot un
izplatīt rakstu.
Attiecībā uz Iesniegumā norādīto paziņojumu “Baltijas būvniecības
izstāde Nr.1” SIA “BT 1” Vēstulē paskaidrojusi, ka, veidojot
Reklāmu, dominējošais uzsvars likts uz Reklāmas verbālo formu kā
jēgas pamatni pēc būtības. Tekstuālā forma lietota kā verbālās
formas pieraksta veids grafiskos komunikāciju materiālos (Nr.,
nr. – numurs (kopā ar skaitli; arī No )).
Vēstulē norādīts, ka, uzskaitot informāciju/kritērijus, kas ņemti
vērā Reklāmas izveidē, SIA “BT 1” vēlējusies Izstādi 2004
reklamēt kā izcilu, svarīgu Baltijas būvniecības izstādi,
jo atbilstoši vispārpieņemtām sarunvalodas paražām ko izcilu,
svarīgu dēvē par numur viens. SIA “BT 1” uzskata, ka
Izstāde 2004 ir ievērojama, nozīmīga un atšķiras ar sevišķu
kvalitāti vairāku iemeslu pēc:
1/ Izstāde 2004 ir
ievērojama, jo par to ir liela mediju interese, tādējādi
veidojot būtisku publicitāti. Izstādes 2004 ievērojamību
apliecina arī plašā Reklāmas kampaņa Latvijas, Lietuvas un
Igaunijas presē, radio, TV un citos elektroniskajos medijos, kā
arī vides reklāma.
2/ Izstāde 2004 atzīstama par nozīmīgu, jo ievērojama daļa no
sabiedrības indivīdiem (51 884 interesenti) personīgi ir
apmeklējuši Izstādi 2004. Izstādes 2004 nozīmība redzama arī pēc
tā, ka to atbalsta lietišķi un cienījami sadarbības
partneri.
3/ Izstādes 2004 sevišķo kvalitāti raksturo vairākas
pozīcijas – ģeogrāfiskā atrašanās vieta Baltijas telpā;
ģeogrāfiskā atrašanās vieta Latvijas un Rīgas kontekstā;
kvalitatīva, funkcionāla un piemērota darbības vide, ievērojama
organizatoriskā pieredze.
Vēstulē paskaidrots, ka Reklāmas mērķis un uzdevums ir informēt
iespējamos Izstādes 2004 dalībniekus un apmeklētājus par Izstādes
2004 norisi. Reklāmas mērķauditorija ir SIA “BT 1” rīkotās
izstādes “Māja I 2004” dalībnieki un apmeklētāji visā Baltijas
reģionā.
01.04.2004.Konkurences padome saņēma SIA
“1.Sabiedrība” 31.03.2004. atbildes vēstuli (turpmāk – Vēstule)
uz Konkurences padomes Biroja 29.03.2004. pieprasījumu Nr.9–525
“Par informācijas sniegšanu.”
Vēstulē norādīts, ka interneta mājaslapā `www.building.lv`
05.05.2003. publicētā raksta “Māja I” –vislielākā stendu
kopplatība un firmu skaits” (turpmāk –Raksts) pasūtītājs ir SIA
“1.Sabiedrība” būvniecības portāla `www.building.lv` īpašnieks,
Raksta autors ir no pasūtītāja neatkarīgs žurnālists Juris
Rudenko.
Norādīts, ka Raksts tika publicēts 2003.gada 5.maijā, un tas ir
izrauts no interneta mājaslapā
http://www.building.lv/showsub.php?sub_id=52329 izplatītās tēmas,
kuras mērķis bija ļaut izteikt izstāžu kompānijām “BT 1” un
“Prima Skonto” savu viedokli par būvniecības izstādēm Latvijā, to
lielumu, dalībnieku un apmeklētāju skaitu, kā arī dalības
lietderību.
05.04.2004. Konkurences padome saņēma Valsts valodas centra
01.04.2004. atbildes vēstuli Nr.20.1–8/3 (turpmāk –VVC Vēstule)
uz Konkurences padomes Biroja 26.03.2004. pieprasījumu Nr.9–520
“Par atzinuma sniegšanu”.
VVC Vēstulē paskaidrojis, ka apzīmējums “No 1” ietver
apstākļa vārda “numur” saīsinājumu un skaitli nozīmes “numur
viens” izteikšanai, norādot, ka latviešu valodā parasti lieto
vārda “numur” saīsinājumu – Nr. vai nr.
Norādīts, ka apzīmējums “Nr.1”, ja to pievieno kāda konkrēta
pasākuma vai objekta (piemēram, Baltijas Būvniecības izstāde)
nosaukumam, vai nu izsaka vārda “pirmais” pamatnozīmi – “tāda,
pirms kura nav neviena cita (no kā vienveidīga virknes, kopuma)”,
vai arī lietots sarunvalodas stilā ar nozīmi “izcils, svarīgs”,
tādējādi norādot uz šā pasākuma rīkotāju vai objekta veidotāju
ambīcijām.
Vēstulē atzīts, ka no latviešu valodas kultūras viedokļa
apzīmējuma “Nr.1” lietojums saistībā ar konkrēta pasākuma vai
objekta nosaukumu atbalstāms tikai tādā gadījumā, ja konkrētajā
vietā paredzēti vēl citi tā paša veida (formāta) pasākumi vai
objekti.
02.04.2004. Konkurences padome saņēma Valsts valodas aģentūras
31.03.2004. atbildes vēstuli Nr.1–2/37 (turpmāk – VVA Vēstule) uz
Konkurences padomes Biroja 26.03.2004. pieprasījumu Nr.9–519 “Par
atzinuma sniegšanu”.
VVA Vēstulē sniegusi apzīmējuma “No 1”
skaidrojumu, t.sk. norādot, ka jaunākajā laikā latviešu valodā
vārds “pirmais” (ar nozīmi “numur viens”) tiek lietots tīri
simboliski, piemēram, tādos nosaukumos kā “Pirmā banka”, “Pirmā
partija”, kur vārds “pirmais” ir desemantizējies, t.i., zaudējis
nozīmi “izcils, svarīgs”.
SIA “Izstāžu sabiedrība
Prima” 02.04.2004. Konkurences padomē iepazinās ar lietā
Nr.237/04/09/5 esošajiem pierādījumiem un izteica viedokli par
tiem. SIA “Izstāžu sabiedrība Prima” norādīja, ka nepiekrīt SIA
“BT 1” Izstādes 2004 Reklāmās lietotā apzīmējuma “Nr.1”
skaidrojumam, līdz ar to uzskata, ka SIA “BT 1”, izplatot reklāmu
ar tajā izmantoto paziņojumu “Baltijas Būvniecības izstāde Nr.1”,
ir pārkāpusi Reklāmas likuma noteikumus.
SIA “BT 1” 02.04.2004. Konkurences padomē iepazinās ar lietā
Nr.237/04/09/5 esošajiem pierādījumiem un izteica viedokli par
tiem. SIA “BT 1” norādīja, ka piekrīt Valsts valodas aģentūras
sniegtajam atzinumam par apzīmējuma “Nr.1” lietojumu, saskaņā ar
kuru minētais apzīmējums skaidrojams kā “numur viens”. SIA “BT 1”
paskaidroja, ka tā Izstādes 2004 Reklāmās nav pārkāpusi Reklāmas
likuma noteikumus, un līdz ar to uzskata, ka lietas izpēte
izbeidzama. Vienlaikus SIA “BT 1” paskaidroja, ka nepiekrīt
Valsts valodas centra atzinumā sniegtajam apzīmējuma “Nr.1”
skaidrojumam, ka minētais apzīmējums var tikt skaidrots kā “numur
pirmais”, un norādīja, ka saskaņā ar Valsts valodas centra
atzinumā sniegto informāciju šobrīd atzinumus latviešu valodas
lietošanas jautājumos sniedz Valsts valodas aģentūra.
Konkurences padome, ņemot vērā iepriekš norādītos pierādījumus,
ir ieguvusi apstiprinājumu faktam, ka Iesniedzēja norādītās
Izstādes 2004 Reklāmas devējs ir SIA “BT 1”.
Saskaņā ar SIA “BT 1” sniegto informāciju Izstādes 2004 Reklāmas
mērķauditorija ir Izstādes “Māja I 2004” dalībnieki un
apmeklētāji visā Baltijas reģionā.
Reklāmas likuma
3.panta pirmajā daļā noteikts, ka Reklāmai ir jābūt likumīgai,
patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu
reklāmas praksi. Reklāma nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos
reklāmai, un tai jāatbilst godīgas konkurences principiem.
Saskaņā ar Reklāmas likuma 8.panta otro daļu Maldinoša reklāma ir
tāda reklāma, kura jebkādā veidā, ieskaitot tās pasniegšanas
veidu, tieši vai netieši maldina vai varētu maldināt un kura sava
maldinošā rakstura dēļ varētu ietekmēt personas ekonomisko rīcību
vai kura kaitē vai varētu kaitēt konkurentam. Reklāmas likuma
8.panta pirmajā daļā noteikts, ka Maldinoša reklāma ir aizliegta.
Atbilstoši Reklāmas likuma 8.panta trešās daļas 1.punktam,
nosakot, vai reklāma ir maldinoša, ņem vērā visas reklāmas
pazīmes – atsevišķo sastāvdaļu un kopējo saturu, noformējumu,
īpaši jebkuru informāciju, kas reklāmā sniegta par “(..)
pakalpojumu (..) īpašībām (..)”.
Laika periodā no 2004.gada
17.marta līdz 2004.gada 21.martam Rīgā, Izstāžu centrā Ķīpsala,
notika SIA “BT 1” rīkotā 18.Starptautiskā būvniecības industrijas
izstāde “Māja I 2004”, kuras Reklāmās izmantots paziņojums par
minēto izstādi kā “Baltijas Būvniecības izstādi Nr.1”.
Konkurences padome norāda, ka izvērtējumu apgalvojuma “Nr.1”
lietojumam reklāmā ietvertajos paziņojumos tā ir devusi
05.06.2002. lēmumā Nr.29 lietā Nr.136/02/07/13 Par
Janssen-Cilag 19.03.2002. iesniegumu, kurā Konkurences padome
ir atzinusi, ka pašslavinoša rakstura paziņojumu izmantošana
tirgus dalībnieka reklāmā, izņemot salīdzinošu reklāmu Reklāmas
likuma 9.panta izpratnē, kamēr to pareizība, patiesums un
precizitāte nav objektīvi pārbaudāma, ir pieļaujama. Saskaņā ar
Latvijas Republikas Civillikuma 1618.pantu lietas slavēšana
vispārējos izteicienos neuzliek atsavinātājam nekādus citus
pienākumus, bez tās atbildības, ko nes katrs atsavinātājs.
Konkurences padome, izvērtējusi lēmumā iepriekš norādītajos
informācijas nesējos izplatītās Izstādes 2004 Reklāmā sniegto
informāciju kopumā, secina, ka izstādes “Māja I 2004” Reklāmā
izteiktajā paziņojumā “Baltijas Būvniecības izstāde Nr.1” nav
ietverta informācija, kas attiecas uz konkrētu nomināciju, kurā
Izstāde 2004 ir atzīstama par Nr.1 Baltijā. Līdz ar to
Konkurences padome atzīst, ka šādu pašslavinošu, vispārēju
informāciju saturošs paziņojums, ņemot vērā to, ka nav nosakāmi
konkrēti kritēriji apgalvojuma pārbaudei, nav uzskatāms par
Reklāmas likuma 3. un 8.pantā reklāmai izvirzīto vispārējo
prasību un aizliegumu pārkāpumu.
SIA “BT 1” 24.03.2004. vēstulē Nr.97/03 Konkurences padomei ir
sniegusi pamatojumu Izstādes 2004 Reklāmā ietvertā paziņojuma
“Baltijas Būvniecības izstāde Nr.1” atbilstībai Reklāmas likuma
noteikumiem, kas, ņemot vērā iepriekš norādīto, uzskatāms par
pietiekamu.
Turklāt, izvērtējusi Izstādes 2004 Reklāmu kopumā, tās saturu,
noformējumu un pasniegšanas veidu, kā arī Valsts valodas
aģentūras 31.03.2004. vēstulē Nr.1–2/37 un Valsts valodas centra
01.04.2004. vēstulē Nr.20.1–8/3 sniegtajos apzīmējuma
“No 1” skaidrojumos norādīto, Konkurences padome
uzskata, ka Izstādes 2004 Reklāmā izteiktais paziņojums “Baltijas
Būvniecības izstāde No 1” vidusmēra patērētājam
uztverams kā “Baltijas Būvniecības izstāde numur viens”, un,
ņemot vērā reklāmā kā publiskā paziņojumā šāda apzīmējuma
izmantošanas nozīmi un tā saistību (attiecināmību) ar
reklamējamās preces/pakalpojuma vispārēju īpašību izcelšanu, nav
pamata atzīt, ka vidusmēra patērētājs ar apzīmējumu
“No 1” varētu saprast konkrētās izstādes kārtas
numuru. Līdz ar to SIA “Izstāžu sabiedrība Prima” Iesniegumā
norādītajam argumentam, ka SIA “BT 1” Izstāde 2004 tika rīkota
pēc Iesniedzēja organizētās izstādes “Būvniecības pasaule 2004”,
nav nozīmes lietā, jo tas nemaina Valsts valodas aģentūras un
Valsts valodas centra atzinumos sniegto vārdu savienojuma “numur
viens” semantiskās nozīmes skaidrojumu, saskaņā ar kuriem “numur
viens” sarunvalodā tiek lietots ar nozīmi “izcils, svarīgs”, un
apzīmējuma “No 1” lietojuma nozīmi Izstādes 2004
Reklāmā.
Konkurences padome ir izvērtējusi Iesniegumā sniegtās ziņas par
interneta mājaslapā `www.building.lv` izplatīto paziņojumu
(turpmāk – Paziņojums): “(..) mēs uzskatām, ka “Māja” ir Baltijas
zināmākā būvniecības izstāde” un secina, ka minētais paziņojums
nav atzīstams par reklāmu Reklāmas likuma 1.panta izpratnē un
līdz ar to nav izvērtējama tā atbilstība Reklāmas likuma
noteikumiem.
Reklāmas likuma 1.pantā noteikts, ka Reklāma ir ar uzņēmējdarbību
vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura
veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai
pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību)
popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. Saskaņā ar Reklāmas
likuma 10.panta pirmo daļu Reklāmas devējs ir persona, kura
nolūkā gūt komerciālu vai citādu labumu pati izgatavo un izplata
reklāmu vai kuras uzdevumā un interesēs cita persona izgatavo vai
izplata reklāmu.
Lietā nodibināts, ka Iesniegumā norādītais Paziņojums ir ietverts
interneta mājaslapā `www.building.lv`
(sk.http://www.building.lv/showsub.php?sub_id=52329) 2003.gada
5.maijā publicētajā rakstā “Māja I” – vislielākā stendu
kopplatība un firmu skaits””, kura pasūtītājs ir interneta
mājaslapas `www.building.lv` īpašnieks – SIA “1.Sabiedrība”.
Raksts tika veidots kā informatīvs materiāls, kurā izstāžu
rīkotājas SIA “Izstāžu sabiedrība Prima” un SIA “BT 1” varēja
izteikt viedokli par būvniecības izstādēm Latvijā, nevis ar
Reklāmas likuma 1.pantā reklāmai noteikto mērķi.
Saskaņā ar SIA “1.Sabiedrība” 31.03.2004. vēstulē Konkurences
padomei sniegto informāciju SIA “BT 1” nav pasūtījusi,
apmaksājusi un izgatavojusi Rakstu un līdz ar to nav atzīstama
par reklāmas devēju Reklāmas likuma 10.panta pirmās daļas
izpratnē.
Vienlaikus Konkurences padome, izvērtējusi interneta mājaslapā
http://www.building.lv/showsub.php?sub_id=52329 izplatītajā
Rakstā sniegto informāciju, kā arī Raksta publicēšanas laiku
(05.05.2003.), secina, ka Iesniegumā norādītais Paziņojums nevar
tikt vērtēts atsevišķi no pārējās Rakstā ietvertās informācijas
un minētais Paziņojums nav attiecināms uz SIA “BT 1” rīkoto
Izstādi 2004.
Konkurences padome, ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Reklāmas
likuma 1.pantu, 3.panta pirmo daļu, 8.pantu, 10.pantu, 13.panta
pirmo daļu, 14.panta trešo daļu, 15.panta sesto un septīto
daļu,
nolēma:
1. Nekonstatēt SIA “BT 1” darbībās
Reklāmas likumā reklāmai noteikto prasību un aizliegumu
pārkāpumu.
2. Izbeigt lietas Nr.237/04/09/5 izpēti.
Konkurences padomes lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzināja vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto lēmumu.
Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks