Informatīvais tālrunis nestāv dīkā
Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK)
informatīvais tālrunis vēlētājiem par Eiropas Parlamenta (EP)
vēlēšanām darbojas nepilnu mēnesi, bet uz to piezvanījuši jau
gandrīz 6000 cilvēku. Vislielākā zvanītāju aktivitāte bijusi
pēdējās divās nedēļās, kad par EP vēlēšanu kārtību interesējušies
attiecīgi 2702 un 2547 zvanītāji, liecina CVK priekšsēdētāja
palīdzes Kristīnes Bērziņas sniegtās ziņas. Pusotrs procents
zvanu gan novērtēti kā tēmai neatbilstoši.
Pēc uzņēmuma “Lattelekom”, kura darbinieki apkalpo CVK
informatīvo tālruni, apkopotās informācijas, ceturtā daļa visu
zvanu bijuši pieprasījums sniegt ziņas no vēlētāju reģistra.
Vēlētāji gribējuši uzzināt, kādu iemeslu dēļ nav saņēmuši
paziņojumu par reģistrāciju EP vēlēšanām, kā arī kurā iecirknī
reģistrēti EP vēlēšanām. Katrs septītais zvanītājs informējis par
dažādām kļūdām saņemtajos paziņojumos, piemēram, nepareizi
norādītiem personas datiem un vēlēšanu iecirkņu adresēm. Nedaudz
mazāku skaitu zvanītāju interesējusi kārtība, kā nomainīt
reģistrēto vēlēšanu iecirkni. Aptuveni katrs astotais gribējis
uzzināt, kur atrodas dzīvesvietai tuvākie vēlēšanu iecirkņi.
Savukārt katru desmito vēlētāju interesējuši dažādi jautājumi par
balsošanas un vēlētāju reģistrācijas kārtību.
CVK informācijas tālrunis – 7049999 – vēlētājiem būs pieejams
līdz pat EP vēlēšanu dienai, 12.jūnijam, kad informācijas tālruņa
galvenais uzdevums būs sniegt informāciju no vēlētāja reģistra
vēlētājiem, kuri būs piemirsuši, kurā iecirknī reģistrēti.
“LV” informācija