Projekts: Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums
Saeimas dok.Nr.2498; likumprojekts Nr.761
Ekonomikas
ministrijas izstrādāts, Ministru kabineta
2004.gada 13.aprīļa sēdē akceptēts (prot.Nr.21, 56.§)
un 15.aprīlī iesniegts Saeimas izskatīšanai
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants. Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi
termini:
1) informācijas sabiedrības pakalpojums ir distances pakalpojums
(puses vienlaicīgi nesatiekas), kuru parasti sniedz par maksu,
izmantojot elektroniskus līdzekļus (elektroniskas datu apstrādes
un uzglabāšanas, tai skaitā ciparu saspiešanas, iekārtas) un pēc
pakalpojuma saņēmēja individuāla pieprasījuma. Informācijas
sabiedrības pakalpojumi ietver preču un pakalpojumu elektronisku
tirdzniecību, komercziņojumu sūtīšanu, iespēju piedāvāšanu
informācijas meklēšanai, piekļūšanai un ieguvei, pakalpojumus,
kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko sakaru tīklā vai
piekļuvi elektronisko sakaru tīklam, informācijas glabāšanu
;
2) informācijas sabiedrības pakalpojuma sniedzējs (turpmāk –
pakalpojuma sniedzējs) – jebkura persona, kas sniedz informācijas
sabiedrības pakalpojumu;
3) informācijas sabiedrības pakalpojuma saņēmējs (turpmāk –
pakalpojuma saņēmējs) – jebkura persona, kas izmanto informācijas
sabiedrības pakalpojumu;
4) informācijas sabiedrības
starpnieka pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – starpnieka
pakalpojuma sniedzējs) – informācijas sabiedrības pakalpojuma
sniedzējs, kas nodrošina informācijas pārraidi elektronisko
sakaru tīklā, piekļuvi elektronisko sakaru tīklam vai
informācijas glabāšanu;
5) komercziņojums – jebkāds elektronisks ziņojuma veids, kas ir
paredzēts tiešai vai netiešai preču un pakalpojumu reklamēšanai
vai arī tāda komercsabiedrības, organizācijas vai personas tēla
reklamēšanai, kas veic komercdarbību vai nodarbojas ar kādu no
reglamentētajām profesijām. Par komercziņojumu neuzskata
informāciju, kas dod iespēju tieši piekļūt vispārējai
informācijai par pakalpojuma sniedzēju un tā darbību (domēna
nosaukums vai elektroniskā pasta adrese);
6) koordinētā sfēra – normatīvajos aktos noteikta kārtība
informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanai (prasības
komercdarbības uzsākšanai un veikšanai), kā arī prasības
informācijas sabiedrības pakalpojumiem. Koordinētajā sfērā
neietilpst prasības precēm vai to piegādei.
2.pants. Likuma mērķis un darbības joma
1) Šā
likuma mērķis ir nodrošināt brīvu informācijas sabiedrības
pakalpojumu apriti Eiropas Ekonomikas zonā.
(2) Šis likums attiecas uz informācijas sabiedrības pakalpojumu
sniegšanu, izņemot jomas, ko reglamentē normatīvie akti
par:
1) izlozēm un azartspēlēm ar naudas laimestu;
2) personas datu aizsardzību.
3.pants. Informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanas brīvība
(1) Pakalpojuma sniedzējs, kas
reģistrēts kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm (turpmāk –
valsts) un atbilst attiecīgās valsts koordinētās sfēras normatīvo
aktu prasībām, ir tiesīgs brīvi sniegt informācijas sabiedrības
pakalpojumus koordinētajā sfērā Latvijā.
(2) Uzraudzības iestādes ir tiesīgas veikt šā likuma 12.panta
otrajā daļā noteiktās darbības, kas ierobežo konkrētu
informācijas sabiedrības pakalpojumu, kurš rada vai varētu radīt
nopietnu risku, ja darbības ir proporcionālas attiecīgo interešu
aizsardzībai un tās ir nepieciešamas šādu iemeslu dēļ:
1) sabiedrības interesēs, īpaši noziedzīgu nodarījumu profilaksē,
izmeklēšanā un lietas ierosināšanā, tai skaitā attiecībā uz
nepilngadīgo aizsardzību, cīņā pret diskriminācijas paušanu pret
cilvēku viņa rases, dzimuma, reliģiskās pārliecības, nacionālās
izcelšanās dēļ, kā arī cilvēka cieņu un godu aizskarošiem
pārkāpumiem;
2) sabiedrības drošībai, tai skaitā nacionālajai drošībai un
aizsardzībai;
3) sabiedrības veselības aizsardzībai;
4) patērētāju un ieguldītāju aizsardzībai.
(3) Pirms šā panta otrajā daļā minēto darbību veikšanas
uzraudzības iestādes informē tās valsts uzraudzības iestādes,
kurā ir reģistrēts attiecīgā pakalpojuma sniedzējs, un lūdz tās
rīkoties, lai izbeigtu šā panta otrajā daļā minēto pārkāpumu.
Latvijas uzraudzības iestādes informē Eiropas komisiju un
attiecīgo valsti par darbībām, ko tās plāno veikt, ja attiecīgā
valsts neveic darbības pārkāpuma novēršanai vai veiktās darbības
nav pietiekamas.
(4) Steidzamos gadījumos, kad iespējams tūlītējs apdraudējums
sabiedrības drošībai, veselībai vai patērētāju interesēm,
uzraudzības iestādes var veikt šā panta otrajā daļā minētās
darbības pirms Eiropas komisijas un attiecīgās valsts
informēšanas. Šādā gadījumā uzraudzības iestādes nekavējoties
paziņo Eiropas komisijai un valstij par veiktajām darbībām un
pamatojumu to steidzamībai.
(5) Ministru kabinets nozīmē kontaktpunktu, kas nodrošina šā
likuma 3.panta trešajā un ceturtajā daļā minētās informācijas
aprites koordināciju starp Latvijas, Eiropas Ekonomikas zonas
valstu uzraudzības iestādēm un Eiropas Komisiju.
II nodaļa
Informācijas sniegšana
4.pants. Informācija par pakalpojuma sniedzēju
(1) Piedāvājot informācijas
sabiedrības pakalpojumus, pakalpojuma sniedzējs uzskatāmi, tieši
un pastāvīgi pieejamā veidā sniedz šādu informāciju:
1) pakalpojuma sniedzēja nosaukums un juridiskā adrese vai
fiziskās personas vārds uzvārds, dzīvesvietas adrese;
2) ja pakalpojuma sniedzējs ir reģistrējies Komercreģistrā vai
Uzņēmumu reģistrā, tā reģistrācijas numurs;
3) pakalpojuma sniedzēja kontaktinformācija, kas nodrošina ātras
sazināšanās iespējas tiešā veidā, ieskaitot elektroniskā pasta
adresi;
4) ja attiecīgās darbības veikšanai nepieciešama atļauja vai
licence, informācija par iestādi, kas izsniegusi atļauju vai
licenci;
5) attiecībā uz reglamentētajām profesijām – informācija par
profesionālo organizāciju, kas izsniegusi profesionālo
kvalifikāciju apliecinošus dokumentus, profesijai vai
kvalifikācijai atbilstošais nosaukums un valsts, kurā tas
piešķirts, kā arī atsauce uz piemērojamiem profesionāliem
noteikumiem reģistrācijas valstī un veids, kādā tie ir
pieejami;
6) ja attiecīgā darbība ir apliekama ar pievienotās vērtības
nodokli, pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas
apliecības numurs.
(2) Ja, piedāvājot informācijas sabiedrības pakalpojumus, norāda
cenu, pakalpojuma sniedzējs cenu norāda, lai tā būtu nepārprotama
un skaidri salasāma, sniedzot informāciju, vai cenā ir ietverti
nodokļi un piegādes izmaksas.
5.pants. Sniedzamā informācija pirms pasūtījuma izdarīšanas
(1) Pakalpojuma sniedzēja
pienākums ir nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmējam pirms
pasūtījuma izdarīšanas būtu pieejama vismaz šāda informācija,
izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas
citādi:
1) kārtība, kas jāievēro, lai izdarītu pasūtījumu;
2) noslēgtā līguma glabāšanas nosacījumi (vai noslēgtais līgums
tiek glabāts) un līguma pieejamība pasūtījuma veicējam;
3) tehniskie līdzekļi informācijas ievadkļūdu noteikšanai un
labošanai pirms pasūtījuma izdarīšanas;
4) līguma noslēgšanai piedāvātās valodas.
(2) Šis pants neattiecas uz līgumiem, kurus slēdz tikai ar
elektroniskā pasta vai cita līdzvērtīga saziņas līdzekļa
starpniecību.
6.pants. Pasūtījuma izdarīšana
(1) Ja pakalpojuma saņēmējs izdara
pasūtījumu, pakalpojuma sniedzējs apliecina pasūtījuma saņemšanu
ar elektroniskiem saziņas līdzekļiem. Pasūtījumu un tā saņemšanas
apliecinājumu uzskata par saņemtiem, kad tie kļuvuši pieejami
adresātam.
(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir nodrošināt pakalpojuma
saņēmējam iespēju noteikt un izlabot informācijas ievadkļūdas
pirms pasūtījuma izdarīšanas, izņemot gadījumus, kad puses, kas
nav patērētāji, vienojas citādi.
(3) Šis pants neattiecas uz līgumiem, kurus slēdz tikai ar
elektroniskā pasta vai cita līdzvērtīga saziņas līdzekļa
starpniecību.
7.pants. Informācija par līguma noteikumiem un uzvedības kodeksiem
(1) Pakalpojuma sniedzēja
pienākums ir nodrošināt, lai pakalpojuma saņēmēji var iepazīties
ar līguma noteikumiem un vispārējiem noteikumiem, kā arī tos
saglabāt.
(2) Pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt informāciju par
labas pakalpojumu sniegšanas prakses kodeksiem vai citiem
brīvprātīgiem uzvedības vai ētikas kodeksiem, kurus tas ievēro,
un kā ar šiem kodeksiem var iepazīties elektroniskā veidā,
izņemot gadījumus, kad puses, kas nav patērētāji, vienojas
citādi.
III nodaļa
Komercziņojumi
8.pants. Informācija par komercziņojumiem
(1) Komercziņojums atbilst
vispārīgām Reklāmas likuma prasībām.
(2) Komercziņojums atbilst sekojošām prasībām:
1) tas ir skaidri atpazīstams kā
komercziņojums;
2) ir skaidri nosakāma persona, kuras vārdā veikts
komercziņojums;
3) precīzi formulēts piedāvājuma saturs un pakalpojuma saņemšanas
noteikumi;
4) atlaides, prēmijas un balvas ir skaidri atpazīstamas un to
noteikumi skaidri izklāstīti;
5) reklāmas sacensības, loterijas vai spēles ir skaidri
atpazīstamas un to dalības noteikumi viegli pieejami un skaidri
un nepārprotami izklāstīti;
6) dod iespēju pakalpojuma saņēmējam atteikties no turpmākas
komercziņojumu saņemšanas.
(3) Ja komercziņojumu attiecībā uz informācijas sabiedrības
pakalpojumu sniedz reglamentētās profesijas pārstāvis, viņa
pienākums ir ievērot profesionālos noteikumus, īpaši attiecībā uz
neatkarību, cieņu un profesijas godu, profesionālo noslēpumu un
godīgumu attiecībā pret klientiem un citiem profesijas
pārstāvjiem.
9.pants. Komercziņojumu sūtīšanas ierobežojumi
Nelūgtu komercziņojumu, kuru saņemšanai pakalpojuma saņēmējs iepriekš nav piekritis, kā arī jebkuru citu saņēmējam traucējošu ziņojumu, nosūtīšana pa elektronisko pastu ir aizliegta.
IV.nodaļa
Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība un pienākumi
10.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja atbildība
(1) Starpnieka pakalpojuma
sniedzējs ir atbildīgs par informācijas pārraidīšanu un
uzglabāšanu elektronisko sakaru tīklā.
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par pārraidāmo
informāciju, ja starpnieka pakalpojuma sniedzējs:
1) neierosina informācijas pārraidi;
2) neizvēlas pārraidāmās informācijas saņēmēju;
3) neizvēlas vai nepārveido pārraidāmo informāciju.
(3) Šā panta otrajā daļā minētā informācijas pārraidīšana ietver
arī pārraidāmās informācijas uzglabāšanu, ja tās mērķis ir tikai
informācijas pārraidīšana un informāciju neuzglabā ilgāk par
laiku, kas nepieciešams tās pārraidīšanai.
(4) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par
automātiski uzglabātas informācijas saturu, ja uzglabāšanas
mērķis ir veikt efektīvāku informācijas tālāku pārraidīšanu
citiem pakalpojuma saņēmējiem pēc to pieprasījuma, ja starpnieka
pakalpojuma sniedzējs:
1) nepārveido informāciju;
2) ievēro informācijas pieejamības un atjaunošanas
nosacījumus;
3) nepārkāpj tehnoloģiju izmantošanas noteikumus, lai iegūtu
ziņas par informācijas izmantošanu;
4) nekavējoties veic darbības, lai likvidētu uzglabāto
informāciju vai liegtu pieeju uzglabātajai informācijai, pēc ziņu
iegūšanas, ka šī informācija sākotnējā pārraidīšanas avotā ir
izņemta no elektronisko sakaru tīkla, vai ir liegta pieeja tai,
vai tās izņemšanu vai pieejas liegšanu ir pieprasījusi
uzraudzības iestāde.
(5) Starpnieka pakalpojuma sniedzējs nav atbildīgs par uzglabātās
informācijas saturu, ja uzglabāšanu veic pēc pakalpojuma saņēmēja
pieprasījuma un:
1) starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pieejama informācija,
kas liecinātu par nelegālu darbību vai informāciju;
2) starpnieka pakalpojuma sniedzējs nekavējoties veic darbības,
lai likvidētu vai liegtu pieeju uzglabātajai informācijai, ja
pakalpojuma sniedzējam kļūst zināma 1.punktā minētā
informācija.
11.pants. Starpnieka pakalpojuma sniedzēja pienākumi
(1) Starpnieka pakalpojuma
sniedzējam ir pienākums informēt uzraudzības iestādes par
iespējamiem pakalpojuma saņēmēja veiktajiem likuma pārkāpumiem,
jā tādi kļūst zināmi, kā arī sniegt uzraudzības iestādēm to
pieprasīto informāciju par pakalpojumu saņēmēju.
(2) Starpnieka pakalpojuma sniedzējam nav pienākums pārraudzīt
informāciju, ko tas pārraida vai uzglabā, kā arī aktīvi meklēt
faktus un apstākļus, kas norāda uz iespējamiem likuma
pārkāpumiem.
IV nodaļa
Informācijas sabiedrības pakalpojumu aprites uzraudzība
12.pants. Uzraudzības iestādes
(1) Informācijas sabiedrības
pakalpojumu apriti savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju
tiesību aizsardzības centrs un citas uzraudzības un kontroles
iestādes (uzraudzības iestādes).
(2) Šī likuma prasību pārkāpumu konstatēšanas gadījumā
uzraudzības iestādes ir tiesīgas:
1) pieprasīt visu nepieciešamo informāciju lietas būtības
noskaidrošanai,
2) uzdot pakalpojuma sniedzējam pārtraukt likuma pārkāpumu vai
veikt noteiktas darbības tā novēršanai, kā arī noteikt termiņu šo
darbību izpildei.
(3) Uzraudzības iestādes sniedz informāciju pakalpojuma
sniedzējiem un pakalpojuma saņēmējiem par sūdzību izskatīšanas
kārtību un citu informāciju.
Informatīvā atsauce uz Eiropas savienības direktīvām
Likumā ir ietvertas normas, kas
izriet no Eiropas Savienības direktīvām 2000/31/EK un
98/48/EK.
Par likumprojektu
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums.
Pēdējos gados ir vērojama strauja informācijas tehnoloģiju
attīstība un interneta lietotāju skaita palielināšanās, kas ir
apliecinājums tam, ka virtuālo vidi gan privātām, gan
komercdarbības vajadzībām kā nozīmīgu saskata daudzi Latvijas
iedzīvotāji. Informācijas sabiedrības pakalpojumu lietotāju
skaitam pieaugot, ir nepieciešams noteikt tiesisko regulējumu šai
sfērā.
Ministru kabinets (MK) 2001.gada 13.martā akceptēja Ekonomikas
ministrijas (EM) izstrādāto “Koncepciju par elektronisko
komerciju”. Koncepcija ir pamats rīcības plānam, kurš paredz ar
e–komercijas attīstību saistītu problēmu adekvātu
risinājumu.
Saskaņā ar MK 2001.gada 18.decembra sēdē apstiprināto
“Koncepcijas par elektronisko komerciju rīcības plānu” Latvijas
likumdošanā nepieciešams adaptēt Eiropas Savienības (ES)
direktīvu 2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības
pakalpojumu tiesiskajiem aspektiem, jo īpaši elektronisko
komerciju.
Šā likuma pieņemšana ir nepieciešama, lai būtu iespējams novērst
iespējamos šķēršļus brīvai pakalpojumu kustībai starp Eiropas
ekonomikas zonas valstīm.
2. Normatīvā akta projekta būtība.
Likumprojekts nosaka kārtību, kādā notiek informācijas
sabiedrības pakalpojumu sniegšana, tas nosaka informācijas
sabiedrības pakalpojumu sniegšanas brīvību, norādāmo informāciju,
sniedzot informācijas sabiedrības pakalpojumus, prasības
komercziņojumiem un informācijas sabiedrības pakalpojumu
sniedzēju pienākumus un atbildību, kā arī uzraudzības iestādes.
Projekts veicinās informācijas sabiedrības pakalpojumu
sniedzējiem pilnībā izmantot iekšējā tirgus priekšrocības un
vairos patērētāju uzticību informācijas sabiedrības
pakalpojumiem. Likumprojekts paredz aizliegt nelūgtu
komercziņojumu un citu ziņojumu sūtīšanu, tādējādi aizsargājot
interneta lietotājus pret dažādiem nesankcionētiem
sūtījumiem.
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
1. Ietekme uz makroekonomisko
vidi.
Elektroniskās tirdzniecības attīstība informācijas sabiedrībā
piedāvā attīstības iespējas, jo īpaši mazajos un vidējos
uzņēmumos, un stimulē ekonomisko izaugsmi un investīcijas
inovācijās.
Likumprojekta pieņemšana pozitīvi ietekmēs tautsaimniecības
attīstību Latvijā.
Likumprojektu pieņemot valstī veidosies labvēlīga vide visu veidu
komerciālajām darbībām interneta vidē un tiks paaugstināta
patērētāju uzticība, lietojot informācijas sabiedrības
pakalpojumus.
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu.
Likumprojekta pieņemšana veicinās uzņēmējdarbības attīstīšanos
informācijas tehnoloģiju vidē, proti, elektroniskās komercijas
vidē, jo tiks vairota patērētāju uzticība informācijas
sabiedrības pakalpojumu sniedzējiem, un sniegtie pakalpojumi tiks
tiesiski regulēti, noteiks kārtību, kā tiek sūtīti
komercziņojumi.
3. Sociālo seku izvērtējums.
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumprojekta pieņemšana
veicinās patērētāju uzticību, tādējādi tiks veicināta arī jaunu
produktu un pakalpojumu izveidošana, dodot iespēju izveidot
jaunas darbavietas visā Latvijas teritorijā.
4. Ietekme uz vidi.
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumprojekta pieņemšana
tiešā veidā apkārtējo vidi neietekmēs.
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
tūkst.Ls
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
||
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
40,633 |
38,5 |
35 |
35 |
|
3. Finansiālā ietekme |
-40,633 |
-38,5 |
-35 |
-35 |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Valsts budžeta līdzekļi |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||
Papildus izdevumi Patērētāju tiesību aizsardzības centram normatīvā akta uzraudzībai elektroniskās tirdzniecības jomā |
Kopā: 40,633 |
Kopā: 38,5 |
Kopā: 35 |
Kopā: 35 |
|
1) darbinieku skaita palielināšana par 3 štata vietām: |
10,533 |
10,533 |
10,533 |
10,533 |
|
• darba alga mēnesī 3*209 Ls; |
7,524 |
7,524 |
7,524 |
7,524 |
|
• 40% piemaksa 3*83,6 Ls; |
3,009 |
3,009 |
3,009 |
3,009 |
|
2) sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) |
2,537 |
2,537 |
2,537 |
2,537 |
|
3) apmācība, kvalifikācijas paaugstināšana |
3,753 |
3,753 |
3,753 |
3,753 |
|
4) ārvalstu komandējumi |
3 |
4,5 |
3 |
3 |
|
5) pakalpojumi un uzturēšanas izdevumi 3 darbiniekiem Ls 430 mēn. |
5,16 |
5,16 |
5,16 |
5,16 |
|
6) kapitālie izdevumi infrastruktūras un darbavietu izveidošanai 3 darbiniekiem |
5,117 |
||||
6) Cita informācija |
Papildu finansējums nepieciešams tikai Patērētāju tiesību aizsardzības centram |
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.
Jāizstrādā grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā par
atbildību par nelūgtu komercziņojumu sūtīšanu.
Grozījumi 28.05.2002. MK noteikumos Nr.207 “Noteikumi par
distances līgumu”.
MK rīkojums par kontaktpunkta nozīmēšanu informācijas apritei
starp Latviju, Eiropas Komisiju un Eiropas ekonomiskās zonas
valstīm
2. Cita informācija.
Likumprojekts ir saistīts ar:
Komerclikumu, Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, Reklāmas
likumu, Elektronisko dokumentu likumu u.c.
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?
1. Saistības pret Eiropas
Savienību.
Likumprojektu nepieciešams pieņemt, lai ieviestu ES acquis
communautaire Latvijas likumdošanā – Eiropas Parlamenta un
Pa
domes 2000.gada 8.jūnija Direktīvu
2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības pakalpojumu
tiesiskajiem aspektiem, jo īpaši elektronisko tirdzniecību,
iekšējā tirgū (Direktīva par elektronisko tirdzniecību).
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
4. Atbilstības izvērtējums.
1. tabula
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Likumprojekts pilnībā ievieš
Eiropas Parlamenta un Padomes 2000.gada 8.jūnija Direktīvu
2000/31/EK par dažiem informācijas sabiedrības pakalpojumu
tiesiskajiem aspektiem, jo īpaši elektronisko tirdzniecību,
iekšējā tirgū (Direktīva par elektronisko tirdzniecību),
publicēta 2000.gada 17.jūlija “Eiropas Kopienu Oficiālajā
Vēstnesī” (“Official Journal of the European
Communities”). |
2. tabula
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komen-tāri |
1.panta 1.punkts |
Direktīva 98/48/EK 1.panta 2.punkts |
atbilst |
|
Direktīva 2000/31/EK |
|||
2.pants |
1.pants |
atbilst |
|
1.panta 2); 3); 4); 5) punkts |
2.pants |
atbilst |
|
3.pants |
3.pants |
atbilst |
|
3.panta (1) daļa |
4.pants |
atbilst |
|
4.pants |
5.pants |
atbilst |
|
8.panta (2) daļa |
6.pants |
atbilst |
|
9.pants |
7.pants |
atbilst |
|
8.panta (3) daļa |
8.pants |
atbilst |
|
5., 7.pants |
10.pants |
atbilst |
|
6.pants |
11.pants |
atbilst |
|
10.panta (2); (3) daļa |
12.pants |
atbilst |
|
10.panta (4) daļa |
13.pants |
atbilst |
|
10.panta (5) daļa |
14.pants |
atbilst |
|
11.pants |
15.pants |
atbilst |
|
3.panta (2) daļa |
Pielikums |
atbilst |
5. Cita informācija.
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas.
Konsultācijas notikušas likumprojekta izstrādes darba grupas ietvaros ar Latvijas Informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju asociāciju (LITTA) un Latvijas Elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociāciju (LETERA).
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta).
Nevalstiskās organizācijas atbalsta izstrādāto likumprojektu.
Ņemts vērā priekšlikums par nelūgto komercziņojumu un citu
ziņojumu aizliegumu.
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti, un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis.
Likumprojekts drīzumā tiks ievietots Ekonomikas ministrijas
interneta mājaslapā.
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav
notikušas.
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?
1. Kā tiks nodrošināta tiesību
akta izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.
Atbildīgās institūcijas, kas nodrošina brīvu informācijas
sabiedrības pakalpojumu apriti savas kompetences ietvaros, ir jau
esošās valsts institūcijas – Patērētāju tiesību aizsardzības
centrs, kuram tiek paplašināta kompetence, un Datu valsts
inspekcija.
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu.
Pēc likuma pieņemšanas to publicēs laikrakstā “Latvijas
Vēstnesis”.
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo.
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības vispārējā normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā atbilstoši Administratīvā procesa likumā
noteiktajam