• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Pārbauda kravas autotransportu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.04.2004., Nr. 67 https://www.vestnesis.lv/ta/id/87787

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 29.aprīlī, valstī

Vēl šajā numurā

29.04.2004., Nr. 67

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Pārbauda kravas autotransportu

Kopš pavasara iestāšanās Latvijas autovadītāji un arī autotransporta pasažieri aizvien asāk izjūt mūsu valsts ielu un ceļu negludumus. Kā ik gadu, pie darba jau ķērušies ceļu remonta uzņēmumi, taču viņu veikumam parasti nav ilgs mūžs. Protams, ceļu seguma stāvokli lielā mērā ietekmē klimatiskie apstākļi un ziemā kaisītā sāls, taču ir vēl kāds būtisks faktors – pārmērīgi smags kravas transports. Lai kontrolētu kravas pārvadāšanas un citu autotransporta normu ievērošanu, valsts institūcijas vakar rīkoja kārtējo pārbaudi.

Par kravas automobiļu pārbaudes vietu šoreiz kalpoja Rīgas rajona Vangaži, kas atrodas pie Rīgas – Siguldas šosejas. Vieta nebija izvēlēta nejauši, jo šoseja ir Rīgas – Veclaicenes autoceļa posms, kuru ik dienas izmanto liels skaits kravas autotransporta. Kontroli organizēja Satiksmes ministrija un tās pakļautībā esošā Autotransporta direkcija, un to veidoja vairāki elementi: automobiļa svēršana, nosakot tā pilnu masu un ass slodzi, transportlīdzekļa un kravas dokumentācijas kontrole, kā arī autovadītāja atpūtas režīma ievērošanas pārbaude. Uzmanība tika pievērsta arī kravas nostiprinājumam.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns norādīja, ka pārbaude nav uzskatāma par īpašu akciju, jo šādi pasākumi dažādās Latvijas vietās notiek regulāri, vienīgi citkārt tiem nav īpašas publicitātes. “Sabiedrības uzmanību ir svarīgi piesaistīt, lai uzsvērtu, cik liela loma šādām pārbaudēm būs arī pēc 1.maija. No kontroles dienestu darba efektivitātes atkarīgs, cik lielā mērā būs aizsargāti Latvijas pārvadātāji, jo tirgus būs atvērts,” teica A.Lubāns. Kontroles pasākumu saistība ar pārvadātāju aizsardzību ir saprotama, jo, kravu pārvadāšanas normas pārkāpjot, ne vien tiek bojāts ceļa segums, bet pārkāptas arī konkurences normas un deformēts tirgus.
Transporta pārbaudes veikšanai Ceļu policijas darbinieki pa šoseju braucošo kravas automobiļu vadītājus lūdza nobraukt malā un apstāties. Pēc brīža automobilis bija jāuzbrauc uz īpašiem svariem, kura rādījumi ar radioviļņu palīdzību tika raidīti uz Autotransporta direkcijas mikroautobusu. Jāatzīmē, ka spēkā esošās normas kā maksimālo kravas svaru nosaka 40 tonnas, bet, speciālu atļauju saņemot, drīkst pārvadāt arī kravu, kuras svars nepārsniedz 52 tonnas. Diemžēl nācās konstatēt, ka normatīvo aktu ignorēšana autopārvadātājiem kļuvusi par ikdienišķu parādību. Apmēram stundas laikā Autotransporta direkcijas darbiniekiem nācās sastādīt divus protokolus par pieļaujamā kravas svara pārsniegšanu kokmateriālu kravām un vienu – par bīstamas kravas pārvadāšanu bez attiecīgas atļaujas. Kāds autovadītājs, dzirdējis par pārbaudi, bija apstājies dažus kilometrus pirms svēršanas vietas un neparko nevēlējās doties tālāk, līdz beidzot policijai viņu izdevās pārliecināt par nepieciešamību pakļauties pārbaudei. Nekādu pārsteigumu neizraisīja šā auto kravas svēršanas rezultāti – 50 tonnas, tātad desmit tonnas virs normas. Jāpiebilst, ka šī kokmateriālu krava nebija arī pienācīgi nostiprināta. Ja par pārslodzi administratīvi sodīts tiek autovadītājs, tad par kravas nostiprināšanu atbildība saskaņā ar Autopārvadājumu likumu (“Latvijas Vēstnesis”, 12.09.1995.) un citiem normatīvajiem aktiem gulstas uz nosūtītāju.
Pārbaudes vietā bija ieradies arī Ministru prezidenta biedrs, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers, kurš izrādīja aktīvu interesi par automobiļu svēršanas rezultātiem un izteica vēlmi panākt stingrāku sankciju noteikšanu normu pārkāpējiem: “Tuvākajā laikā soda naudas apmērs, kas šobrīd var sasniegt 250 latus, tiks noteikts līdz 1000 latiem, kaut gan, pēc manas pārliecības, arī tūkstotis latu nav pietiekams sods pārvadātāju disciplinēšanai. Mana iniciatīva varētu būt šo sodu palielināt līdz 10 000 latu. Ceru, ka nākamā gada budžetā atradīsim līdzekļus, lai iegādātos vairāk svaru automobiļu kontrolei,” pauda A.Šlesers. Jāatzīmē, ka pārbaudes sākumā rīta stundās tika apturēts auto, kura kravas svars izrādījās 78 tonnas, atļauto svaru pārsniedzot par 38 tonnām.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!