Frakciju viedokļi
Pēc 2004.gada 29.aprīļa sēdes
Latvijas radio tiešajā raidījumā
A.Pabriks
(Tautas partijas frakcija):
Šodien Saeimas
vairākums un valdošā koalīcija arī ar citu labējo partiju
atbalstu noraidīja atsevišķu kreiso partiju pārstāvju aicinājumu
uzsākt debates par Latvijas karaspēka atsaukšanu no Irākas. Šeit
jāatzīmē, ka gan Ārlietu ministrija, gan Aizsardzības ministrija,
gan arī Tautas partija jau vairākkārt ir paudusi viedokli, ka
mūsu karavīru uzturēšanās Irākā atbilst Latvijas stratēģiskajām
interesēm, kā arī mūsu
interesēm izrādīt solidaritāti gan NATO, kurā mēs pašreiz jau
esam, gan arī pārējām NATO dalībvalstīm un mūsu sabiedroto
karavīriem, kas atrodas Irākā.
Latvijas interesēs, protams, nav,
lai, nedod Dievs, kāds no mūsu karavīriem tur tiktu savainots vai
pat ietu bojā.
Bet mums jāsaprot: ja mēs gribam, lai arī mūsu valsts tiktu
aizstāvēta, tad arī mums pašiem ir jābūt gataviem aizsargāt citu
valstu un pilsoņu vērtības un brīvības. Un tie argumenti, kas
bieži vien tiek minēti, ka, ja mēs esam Irākā, tad terorisms
apdraud arī Latviju, ir pavisam nepamatoti – tie ir demagoģiski.
Mēs zinām, ka arī tās valstis, kuras stingri iestājas pret savu
spēku sūtīšanu uz Irāku, nav paglābtas no terorisma. Mēs arī
zinām, ka pirms mēneša Vācijas prezidentam vajadzēja atgriezties
atpakaļ no ārkārtas brauciena uz Džibuti, jo bija uzbrukuma
draudi; arī Francija nav brīva.
Ja mēs gribam aizstāvēt gan savu brīvību, gan demokrātiju, gan
būt droši par savu neatkarību, mums jāturas kopā ar pārējiem NATO
spēkiem, kopā ar amerikāņiem. Līdz ar to gan Tautas partija, gan
arī Saeimas vairākums šo pieprasījumu noraidīja. Mēs arī ceram uz
visas Latvijas sabiedrības izpratni par spīti šim grūtajam
uzdevumam, ko mūsu karavīri pilda Irākā, jo tomēr Latvijas
valstiskās intereses sniedzas tālāk par atsevišķu frakciju
interesēm.
J.Stalidzāne
(Latvijas Pirmās partijas frakcija):
Šodien Saeimas
sēdē tika izskatīti daudzi būtiski jautājumi. Viens no tiem bija
Tautas saskaņas partijas deputātu sagatavotais priekšlikums
pārskatīt pabalsta apmēru Černobiļas atomelektrostacijas avārijas
seku likvidēšanas dalībniekiem, kas 1999.gadā tika noteikts Ls
12,50 apjomā, un tas visu šo laiku netika indeksēts. Bet gribu
atzīmēt, ka likumprojektu “Grozījums Černobiļas
atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un
Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu
sociālās aizsardzības likumā” šodien neatvērām ne jau tāpēc, ka
negribam šo pabalstu palielināt, bet tāpēc, ka Sociālo un darba
lietu komisija šo jautājumu jau skatīja un tika nolemts, ka
Labklājības ministrija līdz 7.maijam sagatavos savus
priekšlikumus – vai šo jautājumu risināt ar Ministru kabineta
noteikumu izdošanu vai arī veikt grozījumus likumā.
Vēl atzīmēšu, ka bez šī pabalsta ir arī citi pabalsti, kas ir
noteikti, bet jau ilgāku laiku nav ne indeksēti, ne arī mainīti.
Piemēram, invalīdiem, kuriem ir apgrūtināta pārvietošanās, ir
noteikts 28 latu pabalsts pusgadā transporta izdevumu
kompensēšanai, bet tas nav pārskatīts kopš 1996.gada. Šo
jautājumu risināšanai nepieciešama kompleksa pieeja, sastādot
2005.gada valsts budžeta projektu. Tātad Labklājības ministrija
ir apsolījusi līdz 7.maijam sagatavot savus priekšlikumus, un tad
arī Sociālo un darba lietu komisija tos varēs izvērtēt, vai nu
sagatavojot grozījumus likumā, vai arī sekojot līdzi Ministru
kabineta noteikumu izdošanai.
Šodien tika akceptēti grozījumi Ministru kabineta iekārtas
likumā, kas paredz izveidot Bērnu un ģimenes lietu ministriju
bijušā sekretariāta vietā. Ministrijai būs ļoti daudz darba, jo
jautājumi, kas saistīti ar bērniem, ir ļoti būtiski. Demogrāfiskā
situācija valstī tiešām ir graujoša, un tieši tāpēc arī Latvijas
Pirmā partija stingri iestājās par ministrijas izveidošanu, kurai
būtu daudz lielākas tiesības likumdošanas jomā un arī citu
jautājumu risināšanā.
Šodien tika pieņemts lēmums par parlamentārās izmeklēšanas
komisijas Einara Repšes finansiālo darbību pārbaudei darbības
laika pagarināšanu līdz 2004.gada 1.novembrim, jo izmeklēšanas
komisija nav saņēmusi atbildes no vairākām valsts institūcijām,
kurās komisija ir vērsusies, pieprasot informāciju, lai varētu
izdarīt galīgos secinājumus.
Sveiciens visiem tuvojošajos svētkos!
S.Bendrāte
(partijas “Jaunais laiks” frakcija):
Šodien Saeimas
sēdē tika skatīti vairāki svarīgi sociālie jautājumi. Atzīmēšu
sagatavotos grozījumus Černobiļas atomelektrostacijas avārijas
seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas atomelektrostacijas
avārijas rezultātā cietušo personu sociālās aizsardzības likumā,
kas paredzēja paaugstināt ikmēneša valsts pabalstu avārijas seku
likvidēšanas dalībniekiem, kuriem noteikta invaliditāte
cēloņsakarībā ar darbu veikšanu, likvidējot avārijas sekas.
Atgādināšu, ka kopš 1999.gada pabalsta apjoms nav mainījies – 12
lati un 50 santīmi mēnesī. Frakcija “Jaunais laiks” atbalstīja šī
likumprojekta virzību Saeimā, tomēr vairākuma atbalstu tas
neguva. Es ceru, ka šis jautājums vēlreiz tiks skatīts Sociālo un
darba lietu komisijā un arī atrisināts. Mēs uzskatām, ka pabalstu
sistēmai mūsu valstī jābūt ciešāk sasaistītai ar valsts
ekonomisko attīstību, paredzot šāda mehānisma iestrādāšanu
likumā, nevis atstājot to tikai Ministru kabineta pārziņā.
Šī iemesla dēļ frakcija “Jaunais laiks” šonedēļ nāca klajā ar
grozījumiem Valsts sociālo pabalstu likumā, kas saistīti ar
Einara Repšes vadītā Ministru kabineta vēl februārī pieņemto
koncepciju par bērna piedzimšanas un kopšanas pabalsta ievērojamu
palielināšanu jau ar 2005.gadu. Koncepcija paredz bērna kopšanas
pabalstu noteikt ne mazāku kā vienas minimālās mēnešalgas apmērā,
tas ir 90 lati, un ne lielāku par piecām minimālajām mēnešalgām –
450 latiem. Nākamajā gadā, kā zināms, minimālā mēnešalga būs 90
latu apmērā, bet šobrīd bērna kopšanas pabalsts ir 30 lati
mēnesī. Grozījumi nepieciešamajos Ministru kabineta noteikumos,
kas bija jāizstrādā līdz 23.aprīlim, kavējas, tāpēc frakcija
“Jaunais laiks” šo jautājumu ir aktualizējusi, iesniedzot
izskatīšanai Saeimā savu sagatavoto likumprojektu, piedāvājot
bērna kopšanas pabalsta mehānismu nostiprināt Valsts sociālo
pabalstu likumā. Tas, savukārt, dotu lielākas garantijas un arī
drošību ģimenēm, plānojot pieaugumu.
Un vēl viens ļoti jutīgs un svarīgs sociālās sfēras jautājums,
kuru esam šonedēļ aktualizējuši, ir aktīvi uzsāktā diskusija par
neapliekamā minimuma palielināšanu. Vakar tikšanās laikā ar
vairākām nevalstiskajām organizācijām saņēmām viņu atbalstu mūsu
piedāvājumam jau no šī gada 1.septembra neapliekamo minimumu par
katru apgādājamo no 10 latiem 50 santīmiem palielināt līdz 21
latam, to pakāpeniski turpinot līdz 40 latiem. Tādējādi vairāk
tiktu atbalstītas ģimenes un strādājošie ar mazākiem
ieņēmumiem.
Visbeidzot, pēdējie sabiedrības aptauju rezultāti liecina, ka jūs
mums joprojām uzticaties. Paldies par to! Mēs paļaujamies uz jums
un jūsu atbalstu arī turpmāk!
Sveicu svētkos!
A.Aleksejevs
(politisko organizāciju apvienības
“Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcija):
Šodien Saeima
sēdē izskatīja vairāk nekā 20 dažādus jautājumus. Starp tiem bija
divi mūsu frakcijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā”
sagatavotie, kas šobrīd mūs satrauc – denacionalizēto namu
īrnieku stāvoklis un situācija Irākā.
Vispirms runāšu par denacionalizēto namu īrniekiem. Pēc Centrālās
statistikas pārvaldes datiem, no 1992. līdz 2002.gadam valstī
denacionalizēta 10 321 māja, lielākā daļa no tām Rīgā, Liepājā un
Jūrmalā, kur atrodas vairāk nekā 6000 māju un ap 60 000 dzīvokļu.
Rīgā jau šobrīd dzīvokļu rindā stāv ap 7000 ģimeņu, savukārt
nesen uzsāktā municipālā dzīvojamo māju būvniecība ar dzīvokļiem
šobrīd var nodrošināt tikai ap tūkstoti ģimeņu gadā. Runa ir par
maznodrošinātajām ģimenēm un tām personām, kuras nespēs samaksāt
vienu latu un vairāk par vienu kvadrātmetru dzīvojamās platības.
Un tādu ir tūkstošiem. Mūsu valsts šiem cilvēkiem jau ir parādā,
jo 90.gadu sākumā pieņemtais likums par denacionalizāciju vienu
vēsturisko netaisnību pagrieza otrādi – cilvēkiem tika liegts
privatizēt savus dzīvokļus atšķirībā no tiem, kas dzīvoja
pašvaldību namos. Toreiz viņiem tika solīts, ka bez jebkādiem
šķēršļiem varēs dzīvot savos dzīvokļos un pēc tam tos privatizēt.
Taču tie bija kārtējie meli – likums “Par dzīvojamo telpu īri”
nosaka, ka namīpašnieki, sākot ar 2005.gada 1.janvāri, būs
tiesīgi noteikt neierobežotu īres maksu, tai skaitā izlikt
īrniekus kopā ar visiem ģimenes locekļiem bez citas dzīvojamās
telpas ierādīšanas. Frakcija “Par cilvēka tiesībām vienotā
Latvijā” ierosina valstij un pašvaldībām uzņemties atbildību par
šo rīcību un sākt risināt šo
milzīgo
problēmu. Jau pirms vairākiem gadiem valstij vajadzēja iejaukties
šajā lietā un sākt to risināt pēc būtības. Tāpēc, lai šobrīd
rastu kompromisu un panāktu pozitīvu rezultātu, mums tomēr
nepieciešams laiks – mēs piedāvājam pagarināt īres griestu
darbības termiņu denacionalizēto māju īrniekiem un uzlikt par
pienākumu Ministru kabinetam izstrādāt un nekavējoties sākt
realizēt šīs programmas.
Runājot par situāciju Irākā, gribu teikt, ka šis ir ļoti aktuāls
jautājums. Es nevaru piekrist iepriekšējam runātājam, ka mēs esam
droši un tādi arī varam justies. Es personīgi nevaru teikt, ka
jūtos droši. Mēs redzam, kas notiek Eiropā, atceramies notikumus
Spānijā, un šobrīd jau 66% Polijas iedzīvotāju arī neatbalsta
savu bruņoto spēku atrašanos Irākā. Tāpēc mēs iesniedzām savu
pieprasījumu ārlietu ministram Rihardam Pīkam izskaidrot, kāpēc
mēs esam tur, ko mēs ar to gribam panākt, un vai tiešām tie
mērķi, kas nosprausti pirms tam, atbilst patiesībai. Šobrīd jau
neviens vairs nerunā par to, ka koalīcijas spēku nesauc citādi kā
okupācijas spēki. Mēs negribam kļūt par kārtējiem
okupantiem.
Novēlu jums labas brīvdienas un apsveicu ar Latvijas iestāšanos
Eiropas Savienībā!
P.Tabūns
(apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK frakcija):
Sākšu ar
pateicību par uzticību, ko esat parādījuši mums – apvienībai
“Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK, novērtējot mūsu konsekvento
nacionālo politiku, risinot sociālās problēmas, kā arī aizstāvot
mūsu nacionālos karavīrus, pensionārus, bet īpaši tos, kuriem
klājas ļoti grūti. Sabiedrības aptaujā par partiju popularitāti
jūs esat ierindojuši mūs otrajā vietā aiz partijas “Jaunais
laiks”. Tas, protams, mums ir liels stimuls turpināt cīņu par
Latvijas valsti, mūsu neatkarību, nabadzības izskaušanu, jo,
runājot par Eiropas Savienību, arī tur vajadzēs aizstāvēt mūsu
valsti un mūsu intereses. Šīs lietas ir ārkārtīgi svarīgas, tādēļ
uz Eiropas Parlamentu mēs rekomendējam ļoti spēcīgu sastāvu –
bijušo Ministru prezidentu Guntaru Krastu un bijušos ministrus
Ģirtu Valdi Kristovski, Robertu Zīli un citus.
Vēl minēšu, ka šonedēļ mēs tikāmies ar Latvijas Radio
ģenerāldirektoru Kolāta kungu. Problēma ļoti nopietna –
sabiedriskajā radio strādājošo žurnālistu atalgojums ir zems. Mēs
visi zinām, ka Latvijas Radio ieguldījums atmodas un barikāžu
laikā, kad tas tika nosaukts par Tautas Radio, ir ļoti liels, arī
šodien – jaunās paaudzes audzināšanā, vēstures izskaidrošanā un
tā tālāk. Tāpēc mēs, protams, atbalstīsim šī atalgojuma
paaugstināšanu.
Un nobeigumā par kreiso spēku pieprasījumu ārlietu ministram
Rihardam Pīkam par mūsu karavīru atsaukšanu no Irākas. Jāteic
pavisam strikti – ja gribam būt drošībā, lai neatkārtotos kā
toreiz, kad bija totāla padomju okupācija pēc kara piecdesmit
gadu garumā, tad mums ir jābūt kopā ar sabiedrotajiem – NATO, kur
esam iestājušies, un īpaši ar mūsu draugiem ASV, kas ir drošības
garants. Jurkāna, Rubika un Ždanokas partijām, protams, nepatīk
mūsu sadarbība ar NATO, bet tā ir viņu problēma, ne mūsu.
Sveiciens tuvajos svētkos un labu atpūtu!
S.Fjodorovs
(Latvijas Sociālistiskās partijas frakcija):
Šodien
deputātu pieprasījums ārlietu ministram Rihardam Pīkam par
Latvijas Republikas bruņoto spēku dalību Irākas okupācijā, kuru
veic ASV un tās sabiedrotie, tika nodots Pieprasījumu komisijai.
Jau no paša šīs okupācijas sākuma mēs bijām pret, un tagad ir
skaidrs, ka mums bija taisnība, jo masu iznīcināšanas ieroču
krājumi Irākā netika atrasti un ASV sniegtā informācija bija
apzināti meli. Mēs gribam zināt, cik ilgi mūsu puiši – Latvijas
karavīri – riskēs ar savām dzīvībām, cik ilgi Latvija
piedalīsies šajā okupācijā, kad notiek cilvēku tiesību pārkāpšana
un svešu valstu iejaukšanās citas valsts iekšējās lietās īpaši
tagad, kad dažas valstis ir paziņojušas par savu karaspēku
atsaukšanu no Irākas.
Šodien galīgajā lasījumā tika pieņemti grozījumi Ministru
kabineta iekārtas likumā. Arī mēs bijām sagatavojuši savus
priekšlikumus, kuri diemžēl tika noraidīti, un par to runāšu
sīkāk. Mūsu priekšlikums, ka pārejas periodā Ministru kabinets
nav tiesīgs parakstīt starptautiskos līgumus un uzņemties valsts
saistības virs 150 tūkstošiem eiro bez Saeimas akcepta, vērsts uz
to, lai neatkārtotos situācija, kāda bija ar SIA “Lattelekom”
Einara Repšes vadītās valdības pēdējās dienās.
Nākamais priekšlikums paredzēja, ka Ministru prezidents, Ministru
kabineta locekļi, valsts ministri un parlamentārie sekretāri
atalgojumu, reprezentācijas un transporta izdevumus saņem saskaņā
ar atsevišķiem Ministru kabineta noteikumiem, bet atkarībā no
valsts noteiktās minimālās darba algas. Varbūt valdībai
jāpaaugstina minimālā alga arī tautai?
Un pēdējais mūsu priekšlikums bija par kompensāciju ierobežošanu
Ministru kabineta locekļu demisijas gadījumā. Šobrīd, ja Saeima
izteiktu neuzticību Ministru kabinetam, ministri par savu
“izcilo” darbu saņemtu vairāk nekā sešus tūkstošus latu.
Visbeidzot runāšu par grozījumiem likumā “Par dzīvojamo telpu
īri”. Pašlaik regulāri notiek masu protesta akcijas, līdzīgi kā
aprīļa sākumā, ko organizēja Latvijas Sociālistiskā partija un
kurās aktīvi piedalījās vairāki tūkstoši denacionalizēto māju
īrnieku. Šāda situācija ir radusies tikai tāpēc, ka namu
īpašnieki pārkāpj īrnieku tiesības, nelikumīgi paaugstinot
tarifus un nepamatoti veicot kapitālremontus. Mūsu sagatavotais
likumprojekts paredzēja iesaldēt īres maksu 48 santīmu apjomā par
kvadrātmetru līdz 2008.gada 31.decembrim. Tādējādi
denacionalizēto namu īrnieki tiktu aizsargāti arī pret izlikšanu
no dzīvokļa. Diemžēl par šī likumprojekta nodošanu izskatīšanai
komisijās balsoja tikai astoņpadsmit deputāti no Latvijas
Sociālistiskās partijas, Tautas saskaņas partijas un PCTVL.
Sveicu visus gaidāmajos svētkos un novēlu labu veselību un
izturību.
A.Klementjevs
(Tautas saskaņas partijas frakcija):
26.aprīlī mēs
atceramies tos varoņus, kas izglāba Eiropu no tehnogēnās
katastrofas Černobiļā. Ļoti žēl, ka Latvijas valdība kopš
1990.gada nevarēja atrast laiku un iespējas, lai palielinātu līdz
pat šai dienai esošo niecīgo pabalstu – 12 latus un 50 santīmus.
Latvijā ir 3000 cilvēku, kuri kopā ar visu bijušo Padomju
Savienību un Eiropu glāba pasauli no šīs katastrofas. Skaidrs, ka
kopš tiem laikiem ļoti daudz kas ir mainījies – dažādi pabalsti,
cenas. Viss palicis dārgāks – gan zāles, gan dzīvokļu īre un tā
tālāk. Bet šiem cilvēkiem šo viņu varoņdarbu neviens nekā
nekompensē. Viņi turp brauca tāpēc, ka to piespieda darīt;
labprātīgi to nedarīja neviens. Un nav svarīgi, kādu valstu
pilsoņi viņi bija – baltkrievi, ukraiņi vai kādi citi. Latvijai
ir jābūt pilnīgi atbildīgai par šo cilvēku dzīves sociālo līmeni,
kādā viņi dzīvo šodien. Šodien, skatot grozījumus Černobiļas
atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un
Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu
sociālās aizsardzības likumā, bija priekšlikums par pabalsta
palielināšanu šiem cilvēkiem līdz 25 latiem mēnesī. Visi jau ļoti
labi runāja, piemēram, no Latvijas Pirmās partijas un partijas
“Jaunais laiks”, bet reāli neviens no viņiem, kas pēdējā gada
laikā bija pie varas, kontrolēja valsts budžetu un Ministru
kabinetu, šos cilvēkus pat neatcerējās. Arī šodien Latvijas Pirmā
partijas, Tautas partijas un Zaļo un Zemnieku savienības
frakcijas priekšlikumu par šo pabalstu palielināšanu
neatbalstīja, solot, ka jautājums tiks izskatīts. Bet atklāti
neviens nerunā par to, vai valsts budžetā līdzekļi tam ir vai
nav, būs vai nebūs. Turklāt šiem cilvēkiem jānodrošina iespēja
arī pēc 1.maija saņemt viņiem nepieciešamos medikamentus, jo viņu
veselības stāvoklis ir ļoti slikts.
Kopumā par sociālo politiku tiek runāts ļoti daudz, bet būtībā
valdošā koalīcija, pieņemot lēmumus par budžeta līdzekļu
izmantošanu, īpaši nerūpējas par sociālo jautājumu
risināšanu.
S.Šķesters
(Zaļo un Zemnieku savienības frakcija):
Šodien Saeima
galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ūdens apsaimniekošanas
likumā, kas paredz noteikt virszemes ūdeņu augstas, labas,
vidējas, sliktas un ļoti sliktas ekoloģiskās kvalitātes
kritērijus un labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes kritērijus, kā
arī pazemes ūdeņu labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes
kritērijus. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka likumprojekts saistīts
ar Eiropas Savienības prasībām un arī ar jautājumiem, kas šodien
aktuāli Latvijā, piemēram, iespējamo celulozes rūpnīcas
celtniecību Ozolsalā, kas daļēji apdraud Daugavas ūdens
kvalitāti. Tādējādi grozījumi palīdzēs šīs lietas sakārtot tā,
lai netiktu apdraudēta ūdens kvalitāte.
Otrs jautājums, par ko gribu runāt un pie kā strādā arī Zaļo un
Zemnieku savienība, ir grozījumi likumā “Par dzīvojamo telpu
īri”. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ir pieņēmusi
galīgo lēmumu par šo grozījumu sagatavošanu, lai tiktu atrunāti
visi denacionalizēto namu likumīgo īpašnieku un šajos namos
dzīvojošo īrnieku sasāpējušie jautājumi un problēmas. Apvienības
PCTVL sagatavotie grozījumi šajā likumā ir tikai neliela daļa no
tām problēmām, kas būtu jārisina. No nākamā gada, kā zināms,
pašlaik spēkā esošais likums paredz atcelt īres griestus, tāpēc
jādomā, kā veidot šo aizsardzības mehānismu, lai tiktu
aizsargātas īrnieku intereses un šīs normas tiesiski un precīzi
tiktu arī ievērotas. Būtībā tas nozīmē, ka likums par dzīvojamo
telpu īri ir nopietni jāpārstrādā, papildinot to ar
normām,
kas, tiesiski
pamatojot, cilvēkus aizsargātu no izlikšanas uz ielas jau no
nākamā gada 1.janvāra.
Vēl viens svarīgs jautājums, pie kā strādā gan Zemkopības
ministrija, gan arī Zaļo un Zemnieku savienība, ir par
lauksaimnieciskajai ražošanai mazāk labvēlīgo apvidu noteikšanu.
Latvija pašlaik ir vienīgā no visām ES kandidātvalstīm, kur 76%
visas teritorijas atrodas zem šī statusa, tādējādi Latvija no
Briseles saņem maksājumus par šīm teritorijām. Es domāju, ka
nelabvēlīgo apvidu novērtējuma procesā tika ņemti vērā četri
kritēriji – zemes balles novērtējums, iedzīvotāju ienākumu
nodokļa apjoms uz vienu iedzīvotāju šajā teritorijā, iedzīvotāju
blīvums un lauksaimnieciskajā ražošanā iesaistīto uzņēmumu
īpatsvars. Tātad ir cerība, ka šie maksājumi mūsu valstij nāks
par labu un ļaus mūsu zemniekiem nopietni un labi strādāt.
Sveicu visus svētkos, kā arī novēlu lauku ļaudīm patiešām labu
laiku pavasara darbu pabeigšanai.
Saeimas preses
dienests