Sliktu preci nevajag paturēt
Iedzīvotāji gada pirmajā ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) iesnieguši vairāk nekā 250 sūdzības un iesniegumus, no kuriem lielākā daļa bijuši par preces nepienācīgu kvalitāti. Apstrīdētās kvalitātes preču kopējā vērtība ir gandrīz 18 tūkstoši latu.
Vairākums sūdzību par apšaubāmu
preču kvalitāti atzītas par pamatotām un par labu iesniedzējiem
atrisinātas 93 pretenzijas par pirkumiem gandrīz 14 tūkstošu latu
kopvērtībā. Par nepamatotām atzītas vienpadsmit sūdzības. Tieši
tikpat lielu sūdzību skaitu par aptuveni pusotru tūkstoti latu
vērtu preču kvalitāti atsaukuši paši patērētāji. Sešu sūdzību
izskatīšanu PTAC atteicis, bet desmit sūdzības aprīļa sākumā vēl
bija izskatīšanas stadijā. Tradicionālākās pretenzijas ir par
apavu, mobilo tālruņu un tekstilizstrādājumu kvalitāti.
Lielākā daļa pretenziju par pirkuma defektiem (95) iesniegtas
Rīgā. 68 sūdzības apmierinātas par labu iesniedzējam.
Salīdzinājumam – PTAC reģionālajai iestādei Daugavpilī
neapmierinātību par preces kvalitāti pauduši astoņi iedzīvotāji,
Liepājā deviņi, Rēzeknē un Ventspilī katrā septiņi, Valmierā un
Jelgavā pieci. Tukumā nav iesniegta neviena sūdzība. Tas,
protams, nenozīmē, ka reģionos patērētājiem nav gadījies vai ļoti
reti gadījies nopirkt nekvalitatīvu preci. Teicamāk, iedzīvotāji
nav rīkojušies, lai situāciju vērstu sev par labu. Taču, kopumā
vērtējot, patērētāji arvien vairāk interesējas par savām tiesībām
un līdz ar to apzinās, kā tās īstenot. To apliecina arī dati.
Piemēram, pagājušajā gadā par nepienācīgu preces kvalitāti PTAC
saņēmis vairāk nekā trīssimt sūdzību un iesniegumu, šogad trijos
mēnešos – jau gandrīz pusotru simtu.
Iesniegumi un sūdzības (norādītās pretenzijas) līdz 1. aprīlim 1. Līguma noteikumiem
neatbilstoša prece |
Ilze Apine, “LV”