• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sliktu preci nevajag paturēt. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.05.2004., Nr. 71 https://www.vestnesis.lv/ta/id/88224

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien, 6. maijā

Vēl šajā numurā

06.05.2004., Nr. 71

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Sliktu preci nevajag paturēt

Iedzīvotāji gada pirmajā ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) iesnieguši vairāk nekā 250 sūdzības un iesniegumus, no kuriem lielākā daļa bijuši par preces nepienācīgu kvalitāti. Apstrīdētās kvalitātes preču kopējā vērtība ir gandrīz 18 tūkstoši latu.

Vairākums sūdzību par apšaubāmu preču kvalitāti atzītas par pamatotām un par labu iesniedzējiem atrisinātas 93 pretenzijas par pirkumiem gandrīz 14 tūkstošu latu kopvērtībā. Par nepamatotām atzītas vienpadsmit sūdzības. Tieši tikpat lielu sūdzību skaitu par aptuveni pusotru tūkstoti latu vērtu preču kvalitāti atsaukuši paši patērētāji. Sešu sūdzību izskatīšanu PTAC atteicis, bet desmit sūdzības aprīļa sākumā vēl bija izskatīšanas stadijā. Tradicionālākās pretenzijas ir par apavu, mobilo tālruņu un tekstilizstrādājumu kvalitāti.
Lielākā daļa pretenziju par pirkuma defektiem (95) iesniegtas Rīgā. 68 sūdzības apmierinātas par labu iesniedzējam. Salīdzinājumam – PTAC reģionālajai iestādei Daugavpilī neapmierinātību par preces kvalitāti pauduši astoņi iedzīvotāji, Liepājā deviņi, Rēzeknē un Ventspilī katrā septiņi, Valmierā un Jelgavā pieci. Tukumā nav iesniegta neviena sūdzība. Tas, protams, nenozīmē, ka reģionos patērētājiem nav gadījies vai ļoti reti gadījies nopirkt nekvalitatīvu preci. Teicamāk, iedzīvotāji nav rīkojušies, lai situāciju vērstu sev par labu. Taču, kopumā vērtējot, patērētāji arvien vairāk interesējas par savām tiesībām un līdz ar to apzinās, kā tās īstenot. To apliecina arī dati. Piemēram, pagājušajā gadā par nepienācīgu preces kvalitāti PTAC saņēmis vairāk nekā trīssimt sūdzību un iesniegumu, šogad trijos mēnešos – jau gandrīz pusotru simtu.

Iesniegumi un sūdzības (norādītās pretenzijas) līdz 1. aprīlim

1. Līguma noteikumiem neatbilstoša prece
2. Līguma noteikumiem neatbilstošs pakalpojums
3. Līgumslēdzēju tiesiskās
vienlīdzības principa neievērošana
4. Nepilnīga informācija
5. Nepareizi noteikta samaksa
par pirkumu un svars vai mērs
6. Tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas noteikumu pārkāpumi u.c.
7. Prasījuma izskatīšanas pārkāpumi

PATERETAJS.PNG (61930 bytes)

Ilze Apine, “LV”

ilze.apine@vestnesis.lv

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!