• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Esam un būsim tranzītvalsts. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.05.2004., Nr. 73 https://www.vestnesis.lv/ta/id/88376

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jauns LTV ģenerāldirektors

Vēl šajā numurā

11.05.2004., Nr. 73

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Esam un būsim tranzītvalsts

Latvijas pievienošanās Eiropas Savienībai (ES) mūsu valsts tautsaimniecībā strādājošajiem sniedz ne tikai daudz iespēju un priekšrocību, bet dažkārt arī ne mazumu problēmu. Jo asi tās izjūt transporta un loģistikas uzņēmēji un darbinieki. Tāpēc par īsti savlaicīgu pasākumu uzskatāma šīs nozares organizāciju sadarbībā ar valsts institūcijām rīkotā konference. Tās namatēvi pirms tam ieskicēja konferencē iztirzājamo un risināmo akūto problēmu loku, kā arī skāra tuvas nākotnes jautājumus.

Konference “Transports un loģistika 2004” tiek rīkota jau otro reizi (pirmais šāda veida pasākums notika aizpērn), un tās laikā ir apskatāma 2. starptautiskā transporta, komunikāciju un loģistikas izstāde. Pasākumi tiek atklāti 13. maijā, un to norises vieta ir sabiedrības “BT 1” Starptautisko izstāžu centrs Ķīpsalā.
“Latvija bija, ir un būs tranzītvalsts,” plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem sacīja Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš, norādot, ka iekļaušanās ES struktūrās nozīmē darba turpināšanu citā, augstākā līmenī. Viņš sacīja, ka konferences mērķis ir transporta un loģistikas sfēras problēmu analīze un risināšana, piedaloties kompetentiem dažādu valstu speciālistiem. Kā svarīgu aspektu V. Trēziņš atzīmēja arī konkurējošo kaimiņvalstu ekspertu, kā arī Latvijas atbildīgo valsts institūciju – muitas un robežsardzes – pārstāvju piedalīšanos. Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups uzsvēra, ka ministrija labprāt atbalstījusi konferences rīkošanu, jo tā uzskatāma par pirmo izdevušos šāda veida pasākumu, kas turklāt jau kļuvis regulārs. Ļoti izdevīgi izvēlēts arī konferences norises laiks, atzīmēja A. Maldups, jo transporta un loģistikas nozarēs strādājošie divās nedēļās jau būs paguvuši apzināt un izvērtēt jaunās problēmas un grūtības.
Par operatīvo situāciju ar satraukumu un kritiku runāja Latvijas Loģistikas un muitas brokeru asociācijas prezidents Aivars Tauriņš. Viņš norādīja uz kritisko stāvokli muitā – datorizētās sistēmas problēmu dēļ būtiski kavējas muitas procedūru veikšana, tāpēc muitas darbiniekiem daudzas darbības jāveic ar vecajām metodēm, proti, jāstrādā ar papīra dokumentiem. Šāda situācija nozīmē nepieciešamību visu reģionālo muitas iestāžu darbu veikt atbilstoši “avārijas režīma” prasībām, pretējā gadījumā pārvadātājiem nāksies ciest milzu zaudējumus – kravas auto dīkstāve izmaksā vismaz 100 eiro diennaktī, bet kuģa dīkstāves radītie zaudējumi rēķināmi tūkstošos. Zaudējumu summas firmai nākas iekļaut cenās, tāpēc galarezultātā tos sedz patērētājs, jo uzņēmumu izredzes tiesā uzvarēt valsts iestādi vērtējamas kā problemātiskas, atzina A.Tauriņš.
Kā pozitīvu piemēru A. Tauriņš minēja Igaunijas muitas darbu, kas norit sekmīgi, jo tiek izmantotas kvalitatīvas datorprogrammas. Viņš uzsvēra nepieciešamību konferencē rast problēmas risinājumu, lai neatkārtotos bēdīgā pieredze ar veterinārās kontroles punktiem.
Latvijas Kuģu brokeru un aģentu nacionālās asociācijas ģenerālsekretārs Raimonds Toms nosauca konkrētu skaitli – prasībām atbilstošu veterinārās kontroles punktu trūkums radījis zaudējumus apmēram 50 miljonu dolāru vērtībā. Kā traucēkli sekmīgam biznesam viņš minēja arī Rīgas ostas tarifu neprognozējamību – sevišķi negatīvi tā ietekmē prāmju pārvadājumus, kas ir ilgtermiņā plānojams bizness. R. Toms norādīja, ka tranzīta attīstību kavē arī kvalitatīvu autoceļu trūkums. Ceļu renovācijas nepieciešamību atzina arī Latvijas Tranzītbiznesa asociācijas izpilddirektors Ģirts Verners.
Projekta “Transports un loģistika” vadītājs Kaspars Cimermanis pastāstīja, ka izstādē būs pārstāvētas apmēram 100 firmas no deviņām valstīm, un pauda nožēlu par Latvijas ostu nepiedalīšanos. Ārzemju uzņēmumi labprāt izmanto savās mājās notiekošas izstādes, lai nodibinātu biznesa kontaktus un piesaistītu pircējus klientus, sacīja K. Cimermanis. Izstādē būs aplūkojama visdažādākā tehnika – vilcēji, piekabes, transportlīdzekļi, būs iespēja arī iepazīties ar transporta un loģistikas uzņēmumu pakalpojumu piedāvājumu klāstu.

Juris Bārtulis, “LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!