• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Tiekoties ar izglītības un zinātnes ministru, lai izvērtētu Izglītības un zinātnes ministrijas rīcības plānu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.05.2004., Nr. 74 https://www.vestnesis.lv/ta/id/88463

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeimas priekšsēdētāja paziņojums

Atrodoties ārpus valsts robežām un nododot Valsts prezidenta vietu Saeimas priekšsēdētājam

Vēl šajā numurā

12.05.2004., Nr. 74

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Tiekoties ar izglītības un zinātnes ministru, lai izvērtētu Izglītības un zinātnes ministrijas rīcības plānu

10.maijā, Ministru prezidents Indulis Emsis apmeklēja Izglītības un zinātnes ministriju (IZM), kur tikās ar ministru Juri Radzeviču un ministrijas pārstāvjiem, lai iepazītos ar institūcijas rīcības plāna projektu.
J.Radzevičs pastāstīja, ka IZM rīcības plāna projekta pamatā ir seši savstarpēji saistīti virzieni.
1. Zinātne. Ministrs uzsvēra nepieciešamību pilnveidot valsts pētījumu programmas un grantu finansēšanas principus. J.Radzevičs teica, ka zinātnes attīstība ir cieši saistīta ar valsts spēju šai jomai piesaistīt Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus un veicināt Latvijas zinātnieku dalību ES zinātnes programmās. Savukārt I.Emsis atzina, ka svarīgi būtu skaidri noteikt prioritārās zinātnes jomas.
2. Augstākā izglītība. J.Radzevičs pastāstīja, ka rūpīgi jāizvērtē visu finanšu līdzekļu izlietojums un jādomā par Latvijas tautsaimniecības prasībām ilgtermiņā. “Augstākās izglītības jomā nepieciešama studiju vietu optimizācija, palielinot dabas un tehnisko zinātņu īpatsvaru, vienlaikus vēlama maģistrantu un doktorandu skaita palielināšana un promocijas kārtības vienkāršošana” – tā ministrs. J.Radzevičs atzinīgi vērtēja reģionālo augstskolu lomu Latvijas augstākās izglītības kontekstā.
I.Emsis norādīja, ka pašlaik būtu īstais brīdi domāt par augstākās izglītības kvalitātes uzlabošanu. Vēl viņš interesējās par tālmācības iespējām Latvijā. Ministrs norādīja, ka tālmācības iespējas Latvijas augstskolās ir un tās jāatbalsta: „Plānots, ka tālmācība tiks atbalstīta ar Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem.”
3. Profesionālā izglītība. Tikšanās dalībnieki pārrunāja profesionālās izglītības sistēmas pilnveides iespējas, saņemot finansējumu gan no ES fondiem, gan arī pārņemot citu ministriju pārziņā esošās profesionālās izglītības iestādes. Ministru prezidents un J.Radzevičs bija vienisprātis, ka Latvijā jāpilnveido profesionālā izglītība un jāstiprina tās kvalitāte.
4. Vispārējā izglītība. Ministrs informēja valdības vadītāju, ka arī nākotnē tiks turpinātas diskusijas ar mazākumtautību skolu pārstāvjiem par mazākumtautību skolu izglītības programmu pēc 1.septembra.
“Tāpat mums jādomā par eksakto zinību īpatsvara palielināšanu, kā galveno instrumentu izmantojot Eiropas Sociālā fonda līdzekļus,” norādīja ministrs.
5. Sports. “Līdzīgi kā citās jomās, arī sportā nepieciešams noteikt prioritārās lietas, jo visu vienlaikus atbalstīt nav iespējams,” sacīja ministrs. Viņaprāt, būtu atbalstāmi divu veidu sporta pasākumi: tādi, kuros piedalās pēc iespējas vairāk cilvēku, kā arī augstas klases sasniegumi sportā.
Ministru prezidents interesējās par iespēju papildus atbalstīt sporta skolas, iekļaujot tās valsts investīciju programmā. J.Radzevičs norādīja, ka valstī jāpilnveido sporta skolu politika, vienlaikus piesaistot privāto kapitālu. I.Emsis un J.Radzevičs bija vienisprātis, ka iespējas sportot pirmām kārtām jārada jauniešiem un studentiem.
6. Valoda. Svarīgākais – pilnveidot valsts valodas politiku. Ministrs pastāstīja, ka izveidota Valsts valodas aģentūra.
I.Emsis interesējās par IZM iespējām sniegt atbalstu trimdā dzīvojošiem latviešiem latviskās diasporas stiprināšanā: „Esot ārvalstīs un tiekoties ar svešumā mītošiem tautiešiem, bieži esmu dzirdējis līdzīgus jautājumus.” Ministrs norādīja, ka šī lieta tiks risināta kompleksi, sadarbojoties Ārlietu, Kultūras un Izglītības un zinātnes ministrijām, kā arī Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātam.
Noslēgumā I.Emsis interesējās par nesekmīgajiem skolēniem, kādas viņiem ir nākotnes iespējas. Ministrs norādīja, ka iespējami trīs risinājuma varianti: palikt tajā pašā klasē otru gadu, turpināt mācības sociālās korekcijas klasēs vai izvēlēties kādu amatu un turpināt profesionālo izglītošanos.
Ministrs pateicās valdības vadītājam par rasto iespēju apmeklēt IZM. I.Emsis pauda cerības par IZM turpmāku veiksmīgu darbību.

Valsts kancelejas Komunikācijas departaments

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!