Latvijas nākotnes bizness
Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Endrjū Rasbašs un Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības “BT1” direktors Viesturs Tīle izstādes atklāšanā Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I. |
Vakar svinīgi tika atklāta 2. starptautiskā Baltijas jūras baseina valstu transporta biznesa izstāde un konference “Transports un loģistika 2004”. Pasākumos piedalās gan Latvijas un ārvalstu biznesa pārstāvji, gan arī dažādu valsts un starptautisko institūciju amatpersonas.
Konferenci un izstādi atklājot,
Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra pienākumu
izpildītājs Ainārs Šlesers uzsvēra pasākumu norises brīža
vēsturisko nozīmīgumu. Viņš atgādināja, ka kopš 1.maija Latvija
pārstāv visas Eiropas Savienības (ES) tirgu, kurā iesaistīti 450
miljoni iedzīvotāju. Viņš pauda pārliecību, ka jaunās iespējas
tiks izmantotas, un norādīja, ka tieši transports un loģistika kā
biznesa nozares gūs visvairāk labuma no Latvijas pievienošanās
ES. A.Šlesers šo tēzi pamatoja ar Latvijas izdevīgo ģeopolitisko
stāvokli – kopš šā mēneša sākuma Latvijas robeža ar Krieviju
kļuvusi par ES robežu, un šī situācija liek veidot gluži jaunas
politiskās un ekonomiskās attiecības. Arī nesenā viesošanās Ķīnā
Valsts prezidentes vadītās delegācijas sastāvā likusi saprast,
cik nozīmīga ir Latvijas loma jaunajā Eiropā – Ķīnas pārstāvji
pauduši vēlmi nopietni sadarboties. A.Šlesers prognozēja, ka
nākotnē palielināsies Ķīnas tranzītkravu plūsma caur Latviju,
turklāt šīs ekonomikas lielvalsts uzņēmējus interesē arī Latvija
kā loģistikas bāze Ķīnas preču tirdzniecībai ES valstīs. Kā
pozitīvu paraugu sadarbībai ar trešajām valstīm A. Šlesers minēja
Čehiju, kurā Japānas uzņēmumi lielā apjomā ražo produkciju
Eiropas tirgum, un atzīmēja, ka Japānas un Indijas uzņēmēji
raugās arī Latvijas virzienā.
Viena no valsts prioritātēm ir aviotransporta, tajā skaitā
pasažieru pārvadājumu jomas, attīstīšana. A.Šlesers sacīja, ka
šogad plānots lidostā “Rīga” apkalpoto pasažieru skaitu
palielināt par 30 procentiem, kā arī uzsvēra, ka jāuzlabo
autoceļu sistēma, lai varētu nodrošināt autotransporta tranzīta
plūsmu. Viņš arī atzina, ka daudziem Latvijas mazajiem
autotransporta uzņēmumiem nāksies apvienoties, lai varētu
izdzīvot un konkurēt vienotajā Eiropas tirgū. Taču būtisks
ieguvums ir ES likumdošanas garantētā stabilā uzņēmējdarbības
vide, kas Latvijas uzņēmējiem ļauj radīt produktus ar augstu
pievienoto vērtību. “Latvija būs šā reģiona biznesa, finanšu,
transporta un loģistikas centrs,” uzsvēra A. Šlesers.
Eiropas Komisijas delegācijas Latvijā vadītājs Endrū Rasbašs
atgādināja par Baltijas valstu sadarbības nepieciešamību un
norādīja, ka automaģistrāle “Via Baltica” rada labus
priekšnoteikumus kopīgam darbam transporta un loģistikas sfērā.
Savukārt asociācijas “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš
pauda gandarījumu par faktu, ka izstāde un konference jau
kļuvušas par tradīciju un labu iespēju veidot biznesa kontaktus.
“Pirms dažiem gadiem mēs tikai piedalījāmies ārvalstu izstādēs,
bet šodien ārzemju uzņēmēji paši brauc pie mums. Tas nozīmē, ka
ir interese par sadarbību,” sacīja V.Trēziņš.
Šodien konference turpinās, bet izstāde būs apskatāma arī
rīt.
Juris Bārtulis, “LV”