• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Latvijas nākotnes bizness. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.05.2004., Nr. 76 https://www.vestnesis.lv/ta/id/88608

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Priekšlikums, kā palielināt neapliekamo algas minimumu

Vēl šajā numurā

14.05.2004., Nr. 76

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Latvijas nākotnes bizness

IZSTADE.PNG (112815 bytes)
Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Endrjū Rasbašs un Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības “BT1” direktors Viesturs Tīle izstādes atklāšanā
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I.

Vakar svinīgi tika atklāta 2. starptautiskā Baltijas jūras baseina valstu transporta biznesa izstāde un konference “Transports un loģistika 2004”. Pasākumos piedalās gan Latvijas un ārvalstu biznesa pārstāvji, gan arī dažādu valsts un starptautisko institūciju amatpersonas.

Konferenci un izstādi atklājot, Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers uzsvēra pasākumu norises brīža vēsturisko nozīmīgumu. Viņš atgādināja, ka kopš 1.maija Latvija pārstāv visas Eiropas Savienības (ES) tirgu, kurā iesaistīti 450 miljoni iedzīvotāju. Viņš pauda pārliecību, ka jaunās iespējas tiks izmantotas, un norādīja, ka tieši transports un loģistika kā biznesa nozares gūs visvairāk labuma no Latvijas pievienošanās ES. A.Šlesers šo tēzi pamatoja ar Latvijas izdevīgo ģeopolitisko stāvokli – kopš šā mēneša sākuma Latvijas robeža ar Krieviju kļuvusi par ES robežu, un šī situācija liek veidot gluži jaunas politiskās un ekonomiskās attiecības. Arī nesenā viesošanās Ķīnā Valsts prezidentes vadītās delegācijas sastāvā likusi saprast, cik nozīmīga ir Latvijas loma jaunajā Eiropā – Ķīnas pārstāvji pauduši vēlmi nopietni sadarboties. A.Šlesers prognozēja, ka nākotnē palielināsies Ķīnas tranzītkravu plūsma caur Latviju, turklāt šīs ekonomikas lielvalsts uzņēmējus interesē arī Latvija kā loģistikas bāze Ķīnas preču tirdzniecībai ES valstīs. Kā pozitīvu paraugu sadarbībai ar trešajām valstīm A. Šlesers minēja Čehiju, kurā Japānas uzņēmumi lielā apjomā ražo produkciju Eiropas tirgum, un atzīmēja, ka Japānas un Indijas uzņēmēji raugās arī Latvijas virzienā.
Viena no valsts prioritātēm ir aviotransporta, tajā skaitā pasažieru pārvadājumu jomas, attīstīšana. A.Šlesers sacīja, ka šogad plānots lidostā “Rīga” apkalpoto pasažieru skaitu palielināt par 30 procentiem, kā arī uzsvēra, ka jāuzlabo autoceļu sistēma, lai varētu nodrošināt autotransporta tranzīta plūsmu. Viņš arī atzina, ka daudziem Latvijas mazajiem autotransporta uzņēmumiem nāksies apvienoties, lai varētu izdzīvot un konkurēt vienotajā Eiropas tirgū. Taču būtisks ieguvums ir ES likumdošanas garantētā stabilā uzņēmējdarbības vide, kas Latvijas uzņēmējiem ļauj radīt produktus ar augstu pievienoto vērtību. “Latvija būs šā reģiona biznesa, finanšu, transporta un loģistikas centrs,” uzsvēra A. Šlesers.
Eiropas Komisijas delegācijas Latvijā vadītājs Endrū Rasbašs atgādināja par Baltijas valstu sadarbības nepieciešamību un norādīja, ka automaģistrāle “Via Baltica” rada labus priekšnoteikumus kopīgam darbam transporta un loģistikas sfērā. Savukārt asociācijas “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš pauda gandarījumu par faktu, ka izstāde un konference jau kļuvušas par tradīciju un labu iespēju veidot biznesa kontaktus. “Pirms dažiem gadiem mēs tikai piedalījāmies ārvalstu izstādēs, bet šodien ārzemju uzņēmēji paši brauc pie mums. Tas nozīmē, ka ir interese par sadarbību,” sacīja V.Trēziņš.
Šodien konference turpinās, bet izstāde būs apskatāma arī rīt.

Juris Bārtulis, “LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!