Ministru kabineta 2004.gada 25.maija sēdē
Akceptēts Saeimas lēmumprojekts
“Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
priekšnieku”.
Saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu “Par
atklāta konkursa izsludināšanu uz Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja priekšnieka amatu” tika izsludināts konkurss
uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieka
amatu, kur kopumā tika saņemti 20 pretendentu pieteikumi.
Komisija rīkojās saskaņā ar tās apstiprināto pretendentu
izvērtēšanas nolikumu un, izvērtējot pretendentu iesniegtos
dokumentus un atbilstību amatam izvirzītajām prasībām, uz
pretendentu atlases otro kārtu izvirzīja 8 pretendentus.
Izpratne un zināšanas par korupcijas novēršanas un apkarošanas
jautājumiem saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroja likumā izvirzītajām prasībām biroja priekšniekam ir
būtisks kritērijs pretendentu atbilstībai ieņemt šo amatu, un
komisija nolēma tās pārbaudīt rakstveidā, kur pretendentiem bija
jāsniedz atbildes uz jautājumiem par prioritātēm KNAB darbībā.
Pretendentu teorētiskās un praktiskās zināšanas vadībā,
svešvalodas zināšanas, kā arī motivācija ieņemt šo amatu tika
vērtētas intervijā.
Pēc visu pretendentu noklausīšanās
konkursa komisija vienojās par vērtēšanas procedūru un
vienbalsīgi nolēma, ka katrs komisijas loceklis nosauc trīs amata
pretendentus prioritārā secībā, kuri ieguvuši visaugstāko
vērtējumu rakstu darbā un intervijā. Apkopojot komisijas locekļu
vērtējumu, tika konstatēts, ka lielāko balsu vairākumu ir
ieguvuši šādi pretendenti: Juta Strīķe – 3 balsis, Aleksejs
Loskutovs – 2 balsis un Alvis Vilks – 1 balss.
Tā kā neviena no kandidatūrām neieguva komisijas balsu vairākumu,
tika nolemts vienlaikus virzīt uz Ministru kabinetu kā
piemērotākās kandidatūras Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroja priekšnieka amatam trīs pretendentus – Jutu Strīķi,
Alekseju Loskutovu un Alvi Vilku, lai neierobežotu Ministru
kabineta izvēles tiesības lemt par piemērotāko kandidatūru
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka
amatam.
Ministru kabinets akceptēja Saeimas lēmumprojektu, kurš paredz
saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma
4.panta pirmo daļu, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta
ieteikumu, iecelt Alekseju Loskutovu Korupcijas novēršanas un
apkarošanas biroja priekšnieka amatā.
Lēmumprojekts nosūtīts apstiprināšanai Saeimā.
Pieņemts rīkojums “Par A.Grantu”.
Saskaņā ar likumu
“Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju”, kā arī
ievērojot valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvja – ministra,
kurš pārrauga valsts īpašuma privatizāciju, – ierosinājumu,
Arturs Grants iecelts par bezpeļņas organizācijas valsts akciju
sabiedrības “Privatizācijas aģentūra” ģenerāldirektoru un valdes
priekšsēdētāju.
Par spēku zaudējušu atzīts Ministru kabineta 2003.gada 2.oktobra
rīkojums Nr.623 “Par M.Līdumnieci”.
Pieņemts rīkojums “Par V.Seili”. Saskaņā ar Valsts civildienesta
likumu Valērija Seiļa kandidatūra apstiprināta iecelšanai
Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācijas direktora
amatā.
Uz vakanto Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta
administrācijas direktora amatu tika izsludināts konkurss.
Konkursa komisija izvērtēja pretendentu iesniegtos dokumentus un
apkopoja intervijas rezultātus atbilstoši vides ministra Raimonda
Vējoņa noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem.
Konkursa komisija ieteica Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta
administrācijas direktora amatā Valēriju Seili. Konkursa komisija
atzina, ka V.Seilis atbilst izvirzītajām prasībām. V.Seilis
apliecināja izpratni par iestādes funkcijām un uzdevumiem, viņam
ir pieredze vadītāja amatos gan valsts, gan pašvaldības iestādē,
kā arī darba pieredze gan vietēja, gan starptautiska līmeņa
projektos, ir darba pieredze normatīvo aktu piemērošanā, kas
saistīti ar administratīvo vadību un citiem jautājumiem.
Pieņemti “Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr.469
“Noteikumi par pārejas posma pasākumu piemērošanas kārtību cukura
un cukuru saturošu produktu tirdzniecībā sakarā ar pievienošanos
Eiropas Savienībai””.
Izdarīti grozījumi Ministru
kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.469 “Noteikumi par
pārejas posma pasākumu piemērošanas kārtību cukura un cukuru
saturošu produktu tirdzniecībā sakarā ar pievienošanos Eiropas
Savienībai”.
Grozījumos noteikts, ka persona līdz 2004.gada 30.jūnijam
iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā deklarāciju cukura un cukura
pārstrādes produktu normālo un lieko krājumu noteikšanai, ja tās
īpašumā 2004.gada 1.maijā ir brīvā apgrozībā esošs produktu
krājuma apjoms, kas pārsniedz: pēdējo trīs gadu vidējo cukura
(kombinētās nomenklatūras kods (KN kods) 1701) vai kāda no šo
noteikumu 2.pielikumā (izņemot KN kodu 1701) minēto cukura
pārstrādes produktu triju mēnešu resursu nepieciešamības
nodrošinājumu, vai vienu tonnu cukura (KN kods 1701) vai piecas
tonnas kāda no šo noteikumu 2.pielikumā (izņemot KN kodu 1701)
minētajiem cukura pārstrādes produktiem.
Grozījums paredz, ka par produktu normālo krājumu uzskatāms
2002.gada 1.maijā un 2003.gada 1.maijā fiksētais vidējais
produktu krājuma apjoms vai 2003.gada 1.maijā fiksētais produktu
krājuma apjoms (ja saimnieciskā darbība sākta pēc 2002.gada
1.maija), kam pieskaitīts tas produktu krājuma apjoms, kas radies
objektīvu krājumu veidošanās apstākļu dēļ.
Par objektīviem krājumu veidošanās apstākļiem atzīstami tādi
deklarējamo produktu normālo krājumu aprēķināšanā vērā ņemami
apstākļi, attiecībā uz kuriem deklarācijas iesniedzējs rakstveidā
var pierādīt, ka tie izveidojušies tādu plānotu ražošanas un
tirdzniecības jaudu palielināšanas pasākumu rezultātā, kuru
mērķis nav ļaunprātīgi izmantot Eiropas Savienības un Latvijas
ievedmuitas likmju atšķirības un Eiropas Savienības piemērojamās
eksporta subsīdijas deklarējamiem produktiem.
Noteikumi nosaka, ka persona, kuras kopējais darījumu apjoms ar
cukuru (KN kods 1701) mēnesī pārsniedz vienu tonnu, sagatavo un
iesniedz pārskatu Lauku atbalsta dienestā līdz nākamā mēneša
15.datumam par veiktajiem darījumiem ar cukuru, kas līdz
2004.gada 30.aprīlim bija brīvā apgrozībā jaunajās dalībvalstīs
un ko tā iegādājusies no 2004.gada 1.maija līdz 2005.gada
30.aprīlim. Pārskatā norāda darījumu datumu, apjomu un
iesaistītās puses un pārskatam pievieno: darījuma apliecinošu
dokumentu kopiju; jauno dalībvalstu noteiktās kompetentās
iestādes, Komisijas regulas Nr. 60/2004 6.panta 2. un 3.punkta
piemērošanai, izsniegtu apliecinājumu, ka šo noteikumu 18.punktā
noteiktais iegādātais cukurs nav noteikts kā liekais krājums
cukura pārdevējam. Par darījumu ar cukuru, kas veikts līdz
2004.gada 30.jūnijam, persona pārskatam pievieno tikai darījuma
apliecinošu dokumenta kopiju.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Nacionālo bruņoto spēku
likumā”.
Nacionālo bruņoto spēku komplektēšanas
principus nosaka Nacionālo bruņoto spēku likums. Likuma 5.pants
nosaka NBS militāro formējumu komplektēšanas principus miera
laikam.
Lai noteiktu personu loku, kuri veido Nacionālo bruņoto spēku
personālsastāvu, NBS,piedaloties starptautiskajās operācijās, ir
nepieciešams attiecīgi papildināt Nacionālo bruņoto spēku
likumu.
Sagatavotais likumprojekts nosaka Nacionālo bruņoto spēku
personālsastāva komplektēšanas principus dalībai starptautiskajās
operācijās.
Likumprojekts paredz, ka Nacionālo bruņoto spēku personālsastāvu
dalībai starptautiskajās operācijās veido profesionālā militārā
dienesta karavīri un militārie darbinieki.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada
24.februāra noteikumos Nr.96 “Kārtība, kādā veidojamas,
sagatavojamas un finansējamas Latvijas Nacionālo bruņoto spēku
vienības, kas piedalās starptautiskajās operācijās””
Šā
gada 8.martā tika pieņemti noteikumi Nr.131 “Noteikumi par
karavīru dienesta atalgojumu”. Šie noteikumi nosaka aktīvā
dienesta karavīra dienesta atalgojumu un ir attiecināmi uz
karavīriem, kuri piedalās starptautiskajās operācijās. Pašlaik
karavīru, kuri piedalās starptautiskajās operācijās, atalgojums
ir noteikts MK 2004.gada 24.februāra noteikumu Nr.96 “Kārtība,
kādā veidojamas, sagatavojamas un finansējamas Latvijas Nacionālo
bruņoto spēku vienības, kas piedalās starptautiskajās operācijās”
10.punktā. Lai novērstu normu dublēšanos, nepieciešams veikt
grozījumu iepriekšminētajos Ministru kabineta noteikumos,
svītrojot 10.punktu.
Noteikts, ka noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.jūliju.
Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 2001.gada
23.janvāra noteikumos Nr.28 “Noteikumi par valsts nodevu par
notariālo darbību izpildi un īpašuma tiesību un ķīlas tiesību
nostiprināšanu zemesgrāmatā””.
Latvija 2002.gada 21.novembrī tika
uzaicināta pievienoties Ziemeļatlantijas līguma organizācijai
(NATO). Pēc pievienošanās līguma parakstīšanas un ratifikācijas
Latvija pilnā apmērā piedalīsies dažādās NATO programmās.
Viena no šīm programmām ir NATO drošības investīciju programma
(NDIP). Latvijai NDIP ietvaros būs nepieciešams veikt un saņemt
attiecīgus finansējuma pārskaitījumus, sagatavot NDIP projektus,
tos iesniegt atbilstoši NATO NDIP prasībām utt. NDIP ietvaros
Latvija iegūs NATO investīcijas, kas galvenokārt tiks investētas
infrastruktūrā (militārie štābi, lidlauki, ostas u.c. objektu
būvniecība), kam nepieciešamības gadījumā būs jākalpo drošības
vajadzībām (starptautiskām militārajām misijām, valsts
aizsardzībai u.c.). Visi šo projektu rezultātā tapušie nekustamā
īpašuma objekti ir NATO īpašums. Visos valsts reģistros, tai
skaitā arī zemesgrāmatā, tas nostiprināms kā NATO īpašums.
Noteikumi paredz, ka no valsts nodevas ir atbrīvojama
Ziemeļatlantijas līguma organizācija par īpašuma tiesību
nostiprināšanu zemesgrāmatā.
Pieņemts rīkojums “Grozījums Ministru kabineta 2003.gada
29.maija rīkojumā Nr.359 “Par Koncepciju par darba samaksas
sistēmas regulējumu no valsts budžeta finansējamo iestāžu, valsts
uzņēmumu un statūtsabiedrību ārstniecības personām un sociālā
darba speciālistiem””.
Saskaņā ar apstiprināto
koncepciju Finanšu ministrijai kopīgi ar Veselības ministriju
bija jāizstrādā un finanšu ministram līdz 2003.gada 15.jūlijam
jāiesniedz noteiktā kārtībā Ministru kabinetā noteikumu projekts
par darba samaksas noteikšanu no valsts budžeta finansējamo
iestāžu, valsts uzņēmumu un statūtsabiedrību ārstniecības
personām un sociālā darba speciālistiem.
“Noteikumupar darba samaksas sistēmu valsts uzņēmumu,
statūtsabiedrību un no valsts budžeta finansējamo iestāžu
ārstniecības personām un sociālā darba speciālistiem” projekts ir
izstrādāts un skatīts Ministru kabineta Komitejas 2003.gada
10.novembra sēdē. Ministru kabineta Komitejas sēdē noteikumu
projekts netika akceptēts, jo 2004.gada valsts budžetā bija
nodrošināts finansējums tikai Veselības ministrijas sistēmā
strādājošām ārstniecības personām, lai gan ārstniecības personas
ir nodarbinātas arī citu ministriju sistēmās. 2003.gada
14.novembrī tika rīkota starpministriju sanāksme ar
ieinteresētajām ministrijām, kurā tika panākta vienošanās
noteikumu projektu virzīt atkārtotai izskatīšanai Ministru
kabinetā vienlaikus ar likumprojektu “Grozījumi Likumā par valsts
budžetu 2004.gadam”.
Finanšu ministrija ir izstrādājusi grozījumu rīkojumā, kas
pagarina uzdevuma izpildes termiņu līdz 2004.gada
15.septembrim.
Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 2003.gada
9.decembra noteikumos Nr.691 “Ārzemnieku veselības apdrošināšanas
noteikumi””.
Grozījums noteikumos paredz, ka ārzemnieks
drīkst uzturēties Latvijas Republikā bez veselības apdrošināšanas
polises, ja viņš ir tāda starptautiska līguma subjekts, kas
nosaka vienkāršotu vīzu izsniegšanas kārtību pierobežas
iedzīvotājiem saskaņā ar paritātes principu.
Šie grozījumi nepieciešami, lai varētu atteikties no veselības
apdrošināšanas prasības personām, kuras ir Latvijas Republikas
valdības un Baltkrievijas Republikas valdības Nolīguma par
vienkāršotu robežas šķērsošanas kārtību pierobežas iedzīvotājiem
subjekti un Latvijā uzturas pierobežas teritorijā. Baltkrievijas
puse ir atteikusies no veselības apdrošināšanas polises prasības
šajā gadījumā attiecībā uz Latvijas pilsoņiem, bet sagaida šādu
attieksmi arī no Latvijas.
Ir paredzēts, ka saskaņā ar Latvijas Republikas valdības un
Baltkrievijas Republikas valdības vienošanos par vienkāršotu vīzu
izsniegšanas kārtību pierobežas iedzīvotājiem apdrošināšanas
polises netiks prasītas no Latvijas Republikas un Baltkrievijas
Republikas pierobežas iedzīvotājiem, izsniedzot vīzu, lai viņi
varētu uzturēties otras valsts pierobežas teritorijā sakarā ar
piedalīšanos kultūras, sporta un citos pasākumos, ko rīko mācību
un pirmsskolas iestādes, nekustamā īpašuma valdījumu pierobežas
teritorijā, radinieku apmeklējumu, radinieka smagu slimību vai
nāvi, radinieku apbedījuma vietu apmeklēšanu, medicīniskās vai
cita veida palīdzības sniegšanu, rituālu un vietējo tradīciju
piekopšanu, kā arī citos gadījumos, kad iedzīvotājiem
nepieciešams atrasties otras valsts pierobežas teritorijā.
Iepriekš minētajā nolīgumā arī definēts, kas ir pierobežas
teritorijas (“pierobežas teritorijas” – Latvijas-Baltkrievijas
robežai piegulošās Latvijas Republikas pagastu un Baltkrievijas
Republikas ciemu un ciematu deputātu padomju teritorijas), kā arī
pielikumā ir saraksts ar precīziem pagastu nosaukumiem.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 319 pilsonības
pretendenti, tai skaitā viņu 35 nepilngadīgie bērni.
Pieņemti noteikumi “Profesionālās izglītības centra
nolikums”.
Profesionālās izglītības centrs ir Izglītības
un zinātnes ministrijas pakļautībā esoša tiešās pārvaldes
iestāde. Centram noteiktas šādas funkcijas: nodrošināt
izglītības jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un
profesionālās vidējās izglītības procesa darbību, kvalitāti un
attīstību; nodrošināt izglītības jomu regulējošajos
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā profesionālās
tālākizglītības, profesionālās pilnveides un profesionālās
ievirzes izglītības procesa darbību, kvalitāti un attīstību;
piedalīties valsts profesionālās izglītības politikas
veidošanā.
Lai nodrošinātu funkciju izpildi, centrs: organizē profesionālās
izglītības programmu licencēšanu; organizē profesionālās
izglītības iestāžu, eksaminācijas centru, profesionālās
izglītības programmu akreditāciju, izstrādā nolikumus un
procedūru; nodrošina profesionālās izglītības jomu
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā profesiju
standartu izstrādi un ekspertīzi; izstrādā profesionālās
izglītības programmu paraugus; novērtē profesionālās
izglītības programmu atbilstību valsts profesionālās vidējās
izglītības standartam un valsts arodizglītības standartam, kā arī
profesijas standartam, kā arī organizē profesionālās
izglītības vajadzībām nepieciešamo mācību un metodisko līdzekļu
izstrādi un izvērtēšanu; apstiprina profesionālās izglītības
vajadzībām nepieciešamos mācību līdzekļus; veicina sociālo
partneru iesaistīšanu profesionālās izglītības
īstenošanā; organizē profesionālās izglītības pedagogu
tālākizglītību un profesionālo pilnveidi u.c.
Centram ir tiesības: pieprasīt un bez maksas saņemt no
juridiskajām personām centra uzdevumu izpildei nepieciešamo
informāciju un dokumentus; iesaistīt profesionālās
izglītības jautājumu risināšanā ministriju un citu institūciju
pārstāvjus; piedalīties starptautisku organizāciju rīkotajos
pasākumos un slēgt sadarbības līgumus; izstrādāt
profesionālās izglītības attīstības projektus un piedalīties
tajos; īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.
Centra darbu vada vadītājs, kurš pilda Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja
funkcijas. Centra struktūrvienības ir daļas, kuru
reglamentus apstiprina vadītājs.
Pieņemts rīkojums “Par Eiropas Bēgļu fondu”.
Lai
nodrošinātu Eiropas Bēgļu fonda vadības un kontroles sistēmas
ieviešanu, nolemts noteikt Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldi par fonda vadošo iestādi Latvijā. Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldei uzdots: nodrošināt fonda vadības
un kontroles sistēmas ieviešanai nepieciešamās informācijas
apmaiņu ar Eiropas Komisiju; nodrošināt fonda vadības un
kontroles sistēmas darbību.
Latvijas Republikai saskaņā ar ES Padomes 2000. gada 28.
septembra lēmumu 2000/596 EC kā ES dalībvalstij no 2004. gada 1.
maija ir iespējams saņemt Eiropas Bēgļu fonda līdzekļus. Fonda
budžets 2004. gadam sastāda 39 271 000 eiro. Latvijai paredzēts
piešķirt 100 908,57 eiro.
Atbalstu no fonda ir iespējams izmantot, izpildot šādus
nosacījumus: fonda ieguldījums ir 75% no projektu kopējām
izmaksām, Latvijas Republikai ir jānodrošina nacionālais
līdzfinansējums 25% apmērā. Fonda līdzfinansējumu var saņemt
valsts un pašvaldību iestādes, nevalstiskās organizācijas.
Fonda izveidošanas mērķis ir nodrošināt atbalstu patvēruma
meklētāju un pārvietoto personu uzņemšanai, bēgļu integrācijai un
brīvprātīgai repatriācijai.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments