No lidmašīnas – vilcienā
“airBaltc” prezidents Bertolds Fliks un “airBaltc” reģionālās tirdzniecības pārstāvis Mārtiņš Mikstāns Foto: Boriss Koļesņikovs, A.F.I. |
Pēdējā laikā valsts līmenī
izskanējis ne mazums aicinājumu attīstīt satiksmi kā biznesa
nozari. Jo īpaši šajā kontekstā tiek akcentēta aviotransporta
pieaugošā nozīme un nepieciešamība palielināt pasažieru plūsmu
Rīgas lidostā. Jādomā, ka savu artavu šo uzdevumu realizēšanā
varētu dot arī aviosabiedrības “airBaltic” jaunais,
Baltijas reģionā vēl nebijušais piedāvājums.
Apmēram pirms gada “airBaltic” ar lielāko Vācijas
dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu “Deutsche Bahn” sāka
sarunas par iespējamo sadarbību. Sarunas beigušās sekmīgi, un jau
no šā gada 1. jūnija Latvijas un Lietuvas pasažieri varēs
izmantot jauno piedāvājumu.
Akciju sabiedrības “airBaltic” prezidents Bertolts Fliks
norādīja, ka gaisa transports kļūst aizvien demokrātiskāks
ceļošanas līdzeklis, bet sadarbībā ar “Deutsche Bahn”
tapušais jaunievedums iespēju izmantot lidmašīnu dos vēl lielākam
cilvēku pulkam. Proti, no 1. jūnija “airBaltic”
pasažierim, kas vēlēsies lidot no Rīgas vai Viļņas uz Vāciju, būs
iespēja reizē ar aviobiļeti iegādāties arī biļeti dzelzceļa
braucieniem Vācijas teritorijā. Nepieciešamība pēc vilciena
izmantošanas ir daudziem ceļotājiem, kuri pēc lidojuma vēlas
turpināt ceļu.
“airBaltic” reģionālais tirdzniecības pārstāvis Mārtiņš
Mikstāns pastāstīja, ka apvienotās lidojuma un dzelzceļa biļetes,
kuras mēdz dēvēt par “Rail & Fly”, pasažieriem ļauj
ietaupīt daudz līdzekļu, jo atsevišķa dzelzceļa biļete Vācijā ir
ievērojami dārgāka. Turklāt jāņem vērā, ka sadarbība ar
“Deutsche Bahn” ceļotājiem nodrošina gan augstu komforta
līmeni, gan ātru pārvietošanos. M. Mikstāns paskaidroja, ka
sevišķi izdevīga “Rail & Fly” biļešu iegāde ir
pasažieriem, kuriem ar vilcienu veicams tāls ceļš. Turklāt biļete
nav piesaistīta konkrētam vilcienam – ceļotājs pats var
izvēlēties sev ērtāko izbraukšanas laiku, jo biļete vienā
virzienā ir derīga visu diennakti.
Jāpiezīmē, ka 52,6 procenti “airBaltic” akciju pieder
Latvijas valstij, bet 47,2 procenti – kompānijai SAS AB. Vaicāts
par varbūtēju valstij piederošo kapitāla daļu pārdošanu, B. Fliks
sacīja, ka viņa rīcībā informācijas par tamlīdzīgiem plāniem
nav.
Juris Bārtulis, “LV”