Valsts sekretāru 2004.gada 27.maija sanāksmē
Ekonomikas ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu
“Par būvatļaujām Rīgas Dienvidu tilta
būvniecībai”.
Rīgas pilsētas dome ir pieņēmusi lēmumu
uzsākt Dienvidu tilta būvniecību pār Daugavu. Tilta būvizmaksas
ir Ls 82,24 miljoni, no tām būvprojektēšanas izmaksas Ls 2,39
milj.. Lai saīsinātu investīciju ciklu, lietderīgi uzsākt
būvdarbus, tiklīdz izstrādāts un akceptēts pirmā būvdarbu etapa
tehniskais projekts, līdzīgi kā tas ir ēkām, uz kuru nulles cikla
būvdarbiem saskaņā ar Vispārīgiem būvnoteikumiem ir iespējams
saņemt būvatļauju, ja visai būvei kopumā ir izstrādāts un
būvvaldē saskaņots skiču projekts un nulles cikla darbiem ir
izstrādāts tehniskais projekts, kam ir veikta būvprojekta
ekspertīze un saņemts pozitīvs ekspertīzes atzinums, kā arī
nulles cikla tehnisko projektu ir akceptējusi būvvalde. Tiltu
būvniecībai Vispārīgo būvnoteikumu 116.1 punkts nav
piemērojams, jo tiltiem nav nulles cikla darbu.
Rīkojuma projekts paredz atļaut izsniegt būvatļaujas Rīgas
Dienvidu tilta atsevišķu būvdarbu etapu veikšanai, kuriem ir
izstrādāts tehniskais projekts, kam ir veikta būvprojekta
ekspertīze, saņemts pozitīvs ekspertīzes atzinums, un tehniskais
projekts ir akceptēts Ministru kabineta 2001.gada 23.oktobra
noteikumos Nr.446 „Būvnoteikumi darbiem autoceļu tīklā” paredzētā
kārtībā, ja visai būvei kopumā ir izstrādāts un saskaņots skiču
projekts.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Iekšlietu,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Vides
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Latvijas
Pašvaldību savienībā.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
— pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Kārtība, kādā Ministru kabinets saskaņo ar pašvaldībām
jautājumus, kas skar pašvaldību intereses”.
Noteikumu
projekts nosaka kārtību, kādā Ministru kabinets saskaņo ar
pašvaldībām jautājumus par: kārtējā saimnieciskajā gadā
pašvaldībām piešķiramo dotāciju un mērķdotāciju apmēriem;
pašvaldību finanšu resursu izlīdzināšanas kārtību, ja tā nav
noteikta likumā; likuma “Par pašvaldībām” 8.pantā noteikto
funkciju veikšanai nepieciešamajiem finansēšanas avotiem. Sarunās
par minētajiem jautājumiem Ministru kabinetu pārstāv finanšu
ministrs.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā Ministru kabinets saskaņo
ar pašvaldībām likumprojektus un Ministru kabineta noteikumu
projektus, kuros skarti ar pašvaldību darbību saistīti jautājumi;
citiem ar pašvaldību darbību saistītiem jautājumiem, par kuriem
Ministru kabinets katru gadu pirms saimnieciskā gada sākuma
vienojas ar pašvaldībām. Minētajos jautājumos Ministru kabinetu
pārstāv attiecīgās nozares ministrs vai viņa pilnvarota
amatpersona.
Saskaņošanas procesā pašvaldības pārstāv Latvijas Pašvaldību
savienība.
Katru gadu līdz 1.martam Latvijas Pašvaldību savienība iesniedz
ministrijām un par pašvaldību pārraudzību atbildīgajam reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministram to amatpersonu
sarakstus, kuras ir pilnvarotas piedalīties sarunās ar
attiecīgajām ministrijām. Latvijas Pašvaldību savienībai laikus
jāinformē attiecīgās ministrijas par izmaiņām sarakstā.
Katru gadu līdz 1.aprīlim ministrijas vienojas ar Latvijas
Pašvaldību savienību par saskaņojamo jautājumu loku un to
izskatīšanas termiņiem. Saskaņojamo jautājumu loks var tikt
mainīts, ja puses par to vienojas.
Katru gadu līdz 1.jūlijam notiek ministriju un Latvijas
Pašvaldību savienības sarunas. Sarunu rezultātus noformē
protokola veidā, kuru paraksta nozares ministrs vai viņa
pilnvarota amatpersona. No Latvijas Pašvaldību savienības puses
protokolu paraksta tās priekšsēdis vai viņa pilnvarota
amatpersona.
Par tehnisko nodrošinājumu katrā ministrijas un Latvijas
Pašvaldību savienības sarunu posmā ir atbildīga attiecīgā
ministrija.
Ministriju un Latvijas Pašvaldību savienības sarunu rezultātus
noformē protokola veidā. Protokolā tiek fiksēti saskaņotie
jautājumi un domstarpības. Protokola projektu pirms tā
parakstīšanas attiecīgā ministrija nosūta Finanšu ministrijai,
Tieslietu ministrijai un atbildīgajam ministram, kuri divu nedēļu
laikā sniedz attiecīgus atzinumus par panāktās vienošanās
atbilstību normatīvajiem aktiem, valsts budžeta iespējām finansēt
panākto vienošanos, kā arī tās ietekmi uz pašvaldību
darbību.
Katru gadu līdz 1.augustam ministrijas iesniedz parakstītos
protokolus atbildīgajam ministram. Protokolu kopijas tiek
iesniegtas Finanšu ministrijai. Finanšu ministrija savu
vienošanās protokolu ar Latvijas Pašvaldību savienību iesniedz
atbildīgajam ministram līdz 1.septembrim. Protokoli tiek
ievietoti (publicēti) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas interneta mājaslapā mēneša laikā pēc katrām
notikušajām sarunām.
Finanšu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības sarunu
protokolu sagatavo, ņemot vērā pārējo ministriju noslēgto
vienošanos finansējuma jautājumus. Protokolu pēc tā parakstīšanas
iesniedz Ministru kabinetā vienlaikus ar valsts budžeta
likumprojektu, un tā tālākā izskatīšana un nosūtīšana Saeimai
notiek atbilstoši likuma “Par pašvaldību budžetiem” 13.panta
prasībām, bet protokola kopijas nosūta pārējām ministrijām
zināšanai.
Likumprojektu, noteikumu projektu, kā arī citu jautājumu
saskaņošana ar pašvaldībām un izskatīšana Ministru kabinetā
notiek atbilstoši Ministru kabineta 2002.gada 12.marta
noteikumiem Nr.111 “Ministru kabineta kārtības rullis”.
Par spēku zaudējušiem paredzēts atzīt Ministru kabineta 1996.gada
24.decembra noteikumus Nr.460 „Kārtība, kādā Ministru kabinets
saskaņo ar pašvaldībām jautājumus, kas skar pašvaldību
intereses”.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Labklājības,
Veselības, Zemkopības ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Valsts kancelejā, saskaņojumi jāsniedz līdz 7.jūnijam.
Satiksmes ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu
projektu “Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas
noteikumi”.
Noteikumu projekts nosaka administratīvos
pārkāpumus ceļu satiksmē, par kuriem reģistrē pārkāpumu uzskaites
punktus, to skaitu, noilgumu, reģistrēšanas un dzēšanas kārtību,
informācijas apmaiņas kārtību un kārtību, kādā reģistrā esošā
informācija paziņojama transportlīdzekļa vadītājam, kā arī
transportlīdzekļu vadītāju uzvedības ietekmēšanas līdzekļu
piemērošanas kārtību.
Uzskaites punktus nepiešķir
velosipēdu un mopēdu vadītājiem.
Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi
nosaka: administratīvos pārkāpumus ceļu satiksmē, par kuriem
piešķirami pārkāpumu uzskaites punkti, pārkāpumiem atbilstošos
uzskaites punktus (noteikumu pielikums), to noilgumu, pārkāpumu
uzskaites punktu reģistrēšanas un dzēšanas kārtību, informācijas
apmaiņas kārtību un kārtību, kādā reģistrā esošā informācija
paziņojama transportlīdzekļa vadītājam, kā arī transportlīdzekļu
vadītāju uzvedības ietekmēšanas līdzekļu piemērošanas.
Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas mērķi un piemērošanas
pamatnoteikumus nosaka Ceļu satiksmes likums, proti,
43.1 pantā noteikts – lai ietekmētu transportlīdzekļu
vadītāju uzvedību, veicinot transportlīdzekļu drošu vadīšanu un
normatīvo aktu ievērošanu ceļu satiksmē, kā arī tāpēc, lai pēc
iespējas mazāk būtu apdraudēta cilvēku dzīvība, veselība un
manta, transportlīdzekļu vadītāju izdarītie administratīvie
pārkāpumi tiek reģistrēti Sodu reģistrā, bet pārkāpumu uzskaites
punkti — transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kā arī
traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā.
Maksimālais reģistrējamo punktu skaits ir 10 punkti
transportlīdzekļu vadītājiem, kuru transportlīdzekļu vadīšanas
stāžs ir mazāks par diviem gadiem, un 16 punkti pārējiem
transportlīdzekļu vadītājiem. Maksimālais par vienu pārkāpumu
reģistrējamais punktu skaits ir astoņi punkti.
Atbilstoši izdarītajam pārkāpumam reģistrētie punkti ir spēkā
divus līdz piecus gadus atkarībā no pārkāpuma smaguma. Atbilstoši
pārkāpumu uzskaites punktu sistēmai transportlīdzekļu vadītājiem
piemēro šādus ietekmēšanas līdzekļus:
1) brīdinājums, nosūtot pa pastu transportlīdzekļa vadītājam
informāciju par viņam reģistrēto punktu skaitu;
2) apmācības kursi (semināri) ceļu satiksmes drošības
jautājumos;
3) apmācības kursi (semināri) drošas transportlīdzekļa vadīšanas
jautājumos;
4) eksāmens ceļu satiksmes drošības jautājumos;
5) transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaude;
6) transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums uz
vienu gadu, ja sasniegts maksimālais uzskaites punktu
skaits.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu ministrijā, Īpašu
uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariātā,
Iekšlietu, Zemkopības ministrijā, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, saskaņojumi jāsniedz līdz 4.jūnijam.
Vides ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu
projektu “Kārtība, kādā notiek darbības ar emisijas kvotām un
tiek veidoti iekārtu kopfondi”.
Noteikumu projekts
paredz noteikt: kārtību, kādā emisijas kvotas tiek piešķirtas,
uzkrātas, pārskaitītas, nodotas, aizstātas un anulētas; kārtību
un termiņu, kādā operators nodod Latvijas Vides aģentūrai
emisijas kvotas, kas atbilst iepriekšējā kalendārajā gadā
iekārtas emitētajam siltumnīcefekta gāzu daudzumam; kārtību un
termiņu, kādā iesniedz Latvijas Vides aģentūrai pieteikumu par
iekārtu kopfonda izveidi; kārtību, kādā tiek veidoti iekārtu
kopfondi.
Vides ministrija emisijas kvotas piešķir operatoram, kurš saņēmis
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju, un iekārtu kopfonda
operatoru pilnvarotajai personai. Operatoram, kurš saņēmis
atļauju pēc Vides ministrijas lēmuma pieņemšanas par emisijas
kvotu piešķiršanu likuma “Par piesārņojumu” 24.1pantā
minētajam periodam vai kuram izsniegtajā atļaujā veikti grozījumi
sakarā ar izmaiņām esošajā piesārņojošajā darbībā, Vides
ministrija piešķir emisijas kvotas divu nedēļu laikā pēc atļaujas
izsniegšanas vai atļaujas grozījumu maiņas.
Lēmumu par emisijas kvotu piešķiršanu papildus likumā “Par
piesārņojumu” noteiktajai kārtībai Vides ministrija pieņem divu
nedēļu laikā pēc Eiropas Komisijas apstiprinājuma saņemšanas
papildu emisijas kvotu piešķiršanai. Emisijas kvotas
pilnvarotajai personai Vides ministrija piešķir divu nedēļu laikā
pēc Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas par iekārtu kopfonda
izveides pieteikuma apstiprināšanu, vienlaikus nodrošinot
turpmāku emisijas kvotu nepiešķiršanu iekārtu kopfondā
ietilpstošajiem operatoriem.
Noteikumu projekts attiecas uz juridiskām un fiziskām personām,
kuras veic darbības ar emisijas kvotām, tai skaitā arī
operatoriem; operatoriem, kuri vēlas izveidot iekārtu kopfondu;
iekārtu operatora pilnvaroto personu; kā arī valsts iestādēm –
Vides ministriju, kura izdod lēmumus par kvotu piešķiršanu, un
Latvijas Vides aģentūru, kura nodrošina siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienību reģistra izveidi un uzturēšanu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības,
Zemkopības ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas
birojā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā trīspusējās
sadarbības padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Dabas resursu nodokļa aprēķināšanas un maksāšanas
kārtība”.
Noteikumu projekts paredz noteikt: dabas
resursu lietošanas, zemes dzīļu derīgo īpašību izmantošanas,
vides piesārņojuma un videi kaitīgu preču, preču iepakojuma,
vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu, radioaktīvo vielu,
transportlīdzekļu uzskaites, nodokļa aprēķinu un samaksas
kārtību. Noteiks kārtību, kādā piemērojamas papildlikmes par
Iepakojuma likumā noteikto izlietotā iepakojuma reģenerācijas
normu neievērošanu.
Projekts noteiks kārtību, kādā aprēķināms nodoklis par iekārtas
emitēto siltumnīcefekta gāzu apjomu, kas nav ietverts nodoto
siltumnīcefekta gāzu emisijas kvotu daudzumā; piesārņojuma veida
un apjoma deklarācijas veidlapas paraugu, aizpildīšanas un
iesniegšanas kārtību C kategorijas piesārņojošām darbībām.
Noteiks iepakojuma materiālu veidu un svaru apliecinošu uzskaites
dokumentu veidus, kā arī šajos dokumentos iekļaujamo informāciju,
kā arī institūciju, kura var izsniegt iepakojuma materiāla veidu
un svaru apliecinošu dokumentu gadījumos, kad nodokļu maksātājs
pats nevar nodrošināt iepakojuma materiāla veida un svara
pamatošanu ar uzskaites dokumentiem; iepakojuma materiāla veida
un svara noteikšanas metodes gadījumos, kad maksātāja rīcībā nav
nepieciešamie iepakojuma materiāla veidu un svaru apliecinoši
dokumenti.
Projekts paredz noteikt kārtību, kādā nodokļa atlaidi var saņemt
nodokļa maksātājs, kuram nav nodokļu parādu un kas finansē
projektus, kuru mērķis ir, veicot tehnoloģiskus uzlabojumus vai
vides aizsardzības pasākumus, samazināt vides piesārņošanu vai
dabas resursu patēriņu; kārtību, kādā samaksātais nodoklis par
videi kaitīgām precēm atmaksājams no fondam gadskārtējā valsts
budžeta likumā paredzētās dotācijas subsīdiju veidā juridiskajām
personām, kuras atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām
tehnoloģiskajām un vides aizsardzības prasībām veic šo preču
atkritumu pārstrādi un reģenerāciju, vai izved šādus atkritumus
reģenerācijai vai pārstrādei ārpus Latvijas Republikas
teritorijas, kā arī mērķprogrammu realizācijai.
Projekts nosaka konkrēto dabas resursu, piesārņojošo vielu, preču
un produktu un radioaktīvo vielu klasifikāciju un atbilstību
nodokļa likmju grupām; kā arī to konkrēto videi kaitīgo preču un
produktu klasifikāciju un tehniskos raksturojumus, par kuriem
jāmaksā nodoklis; pieļaujamās svara noviržu normas
iepakojumam.
Noteikumu projekts noteiks kārtību, kādā maksājams nodoklis par
nelietderīgiem zudumiem, kas radušies ieguves procesā, par
zudumiem, kas saistīti ar izrakteņa kondīcijas bojājumiem, un par
iegūtajiem izrakteņu apjomiem, kas neatbilst izpētes atzinumā
uzrādītajam izrakteņa veidam un kondīcijai.
Projekts nosaka kārtību, kādā piemērojama nodokļa likme par parka
vīngliemeža (Helix pomatia L.) vākšanu; kārtību, kādā
piemērojama nodokļa likme par ģeoloģiskajās struktūrās kārtējā
taksācijas periodā iesūknēto dabasgāzi; nodokļa ieņēmumu
izmantošanu atbilstoši likuma norādītajiem ieņēmumu izlietojuma
normatīviem.
Nodokļa maksātāja pienākums ir nodrošināt uzskaiti par dabas
resursu ieguves un izmantošanas veidu un apjomu, par vidē
novadītā piesārņojuma veidu un apjomu, par taksācijas periodā
zemes dzīlēs iesūknēto dabasgāzes apjomu, par iepakojuma
materiāla veidu un svaru, par vienreiz lietojamiem galda traukiem
un piederumiem, par videi kaitīgām precēm, radioaktīvajām
vielām.
Nodokli par dabas resursu ieguvi un izmantošanu limitos
noteiktajos apjomos, par vides piesārņojumu limitos noteiktajos
apjomos, par zemes dzīļu derīgo īpašību izmantošanu, iesūknējot
tajās dabasgāzi, par videi kaitīgu preču, par preču iepakojumā
realizāciju vai izmantošanu savas saimnieciskās darbības
nodrošināšanai, par vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu
realizāciju mazumtirdzniecībā un sabiedriskajā ēdināšanā, par
radioaktīvo vielu izmantošanu un par transportlīdzekļu
pirmreizējo reģistrāciju nodokļa maksātājs iekļauj
uzņēmējdarbības izmaksās. Nodokļa maksājumus par apjomiem, kas
pārsniedz limitos noteiktos, kā arī visas likuma 19. un 20.pantā
minētās soda naudas un nokavējuma naudas nodokļa maksātājs maksā,
kad atskaitīts uzņēmuma ienākuma nodoklis.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes,
Veselības, Zemkopības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments