Pozitīvi vērtē Latvijas izredzes tūrismā
“Latvijas Vēstnesis” jau ziņojis par dažādām valsts, sabiedrisko organizāciju un uzņēmumu veiktām aktivitātēm tūrisma nozarē. Šādu pasākumu kļūst aizvien vairāk, kas ir likumsakarīgi, – ne velti tūrisma attīstība pasludināta par vienu no Latvijas ekonomikas attīstības prioritātēm. Vakar Rīgā, viesnīcas “Maritim Park Hotel” telpās, tika atklāta šīs biznesa jomas aktuālajām problēmām un jaunumiem veltīta starptautiska konference.
Konferences pirmajā dienā tās dalībniekus uzrunāja (no kreisās) ekonomikas ministrs Juris Lujāns, Eiropas Lauku tūrisma federācijas “EuroGites” prezidents Klauss Ērlihs, Pasaules tūrisma organizācijas ģenerālsekretārs Frančesko Frandžjali, kā arī asociācijas “Lauku ceļotājs” prezidente Asnāte Ziemele Ekonomikas ministrijas foto |
Starptautisko tūrisma konferenci
organizējusi Latvijas Lauku tūrisma asociācija “Lauku ceļotājs”
sadarbībā ar Eiropas lauku tūrisma federāciju “EuroGites”,
Pasaules tūrisma organizāciju (PTO) un Latvijas Ekonomikas
ministriju.
Pasākumu rīkot pamudinājis fakts, ka “Lauku ceļotājs” šogad
noslēgs trīs Eiropas Savienības projektus, kuru rezultāti ir
būtiski un interesanti ne tikai Latvijas tūrisma biznesa
pārstāvjiem, bet arī ārvalstu speciālistiem. Tā, piemēram,
projekta “Kvalitāte lauku tūrismā Eiropā – jauna pieeja
attīstībai” uzdevums bija izstrādāt universālu kritēriju sistēmu,
kas šā tūrisma sektora piedāvājumu kvalitāti ļautu vērtēt gan
pašiem uzņēmējiem, gan kompetentiem inspektoriem. Praksē jau
ieviesti projekta “Zaļā sertifikāta kritēriju izstrāde, ieviešana
un kontrole tūrisma mītnēm lauku teritorijās un mazpilsētās”
rezultāti – 53 Latvijas lauku tūrisma mītnes jau saņēmušas “Zaļo
sertifikātu”. Tas nozīmē, ka šīs mītnes pozitīvi novērtētas tādos
ekoloģiski svarīgos aspektos kā, piemēram, ūdens un enerģijas
resursu ekonomija, dabiskās ainavas saglabāšana un tūristu
izglītošana. Savukārt projekta “Vienota informācijas sistēma
maziem un vidējiem uzņēmumiem lauku teritorijās – vienota
attīstības stratēģija lauku tūrismam Baltijā” īstenošanas
nepieciešamību diktē laikmets un Latvijai pieejamā tirgus
paplašināšanās. Šā projekta mērķis ir izveidot kopīgu platformu
Baltijas lauku tūrisma produktu tirdzniecībai internetā.
Pasākuma ietvaros rīkotajā preses konferencē ekonomikas ministrs
Juris Lujāns pauda prieku par uzņēmēju un masu saziņas līdzekļu
pārstāvju interesi, kas pievērsta pasākumam, un secināja, ka
sabiedrībai tūrisma attīstība ir nozīmīga. Viņš atzīmēja, ka
lauku tūrismam mūsu valstī ir milzīgs potenciāls, un solīja arī
turpmāku valsts atbalstu šai biznesa nozarei. Ministrs norādīja,
ka tūrismam mūsu valstī ir raksturīga pozitīva dinamika, un
izteica pārliecību, ka tuvākos četros piecos gados Latvijas viesu
skaits pieaugs no pašreizējiem apmēram trim miljoniem – līdz
desmit miljoniem cilvēku gadā.
Tūrisma kā uzņēmējdarbības jomas nozīmīgumu akcentēja PTO
ģenerālsekretārs Frančesko Frandžalli, atzīmējot, ka pasaules
tūrisma biznesa gada apgrozījums apjoma ziņā pielīdzināms naftas
eksporta apgrozījumam, bet, piemēram, dabasgāzes eksporta
apgrozījumu pat pārspēj. Kā būtisku faktoru F. Frandžalli minēja
arī daudzās darba vietas, kuras spēj piedāvāt tūrisma industrija.
Jo sevišķi būtiski, norādīja PTO ģenerālsekretārs, ka šajā
biznesā paveras labas darba iespējas sievietēm, kā arī reģionu
iedzīvotājiem. Viņš pauda uzskatu, ka Latvija tieši lauku tūrisma
jomā var piedāvāt to, kas jau sen kļuvis problemātisks vairumam
Rietumeiropas valstu iedzīvotāju – atpūtu nesabojātā vidē un
saikni ar dabu. “EuroGites” prezidents Klauss Ērlihs
uzsvēra nepieciešamību Latvijas lauku tūrisma uzņēmumiem izmantot
interneta mārketinga paņēmienus, kā arī pastāstīja par Eiropas
lauku tūrisma federācijas veikto darbu. Savukārt PTO pārstāvis
Luidži Gabrini atzīmēja, ka Latvijai tūrisma biznesā ir būtiskas
priekšrocības: izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis, augsti servisa
standarti, bagāts kultūras mantojums un cilvēkresursi.
Juris Bārtulis, “LV”