• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrijas 2004. gada 21. maija noteikumi Nr. 2 "Noteikumi par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.2004., Nr. 92 https://www.vestnesis.lv/ta/id/89684

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.241

Par tieslietu ministra vietas izpildītāju

Vēl šajā numurā

09.06.2004., Nr. 92

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Satiksmes ministrija

Veids: noteikumi

Numurs: 2

Pieņemts: 21.05.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta noteikumi Nr.2

Rīgā 2004.gada 21.maijā

Noteikumi par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem

Izdoti saskaņā ar likuma “Par aviāciju” 28.pantu

1. Šie noteikumi nosaka maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem un to iekasēšanas kārtību par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR)un starptautiskajās lidostās “Rīga” un “Liepāja”:

2. Maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem maršrutā iekasē par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR), pamatojoties uz lidmašīnas maksimālo pacelšanās svaru (MTOW), un to nosaka šādi:

R=P x D x W,

kur:

R — maksa par maršrutā saņemtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem;

P — maksas vienības izcenojums Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR). Maksas vienības izcenojums ir 35 ASV dolāri. Maksas vienības izcenojums starptautiskajos maršrutos, kuru valsts akciju sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” uzdevumā iekasē Centrālais maršrutu maksājumu birojs (CROC), ir 35,32 ASV dolāri.

D — 1/100 daŗa no visa attāluma, kas veikts Rīgas lidojumu informācijas rajonā, kuru pārrēķina pēc lielā loka maršruta un izsaka kilometros ar precizitāti divas zīmes aiz komata. Gaisa kuģim nosēžoties Latvijas Republikas lidlaukos vai paceŗoties no tiem, šis attālums tiek samazināts par nolidoto attālumu lidlauka vadības zonā (TMA);

W = gaisa kuģa svara faktors, kuru aprēķina šādi:

maksimālais pacelšanās svars

FORMEL.JPG (2529 bytes)

t.i., velkot kvadrātsakni no dalījuma, ko iegūst, gaisa kuģa maksimāli pieŗaujamā pacelšanās svara metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā dokumentā, dalot ar skaitli 50.

3. Par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas zonā maksu nosaka šādi:

A = PxK,

kur:

A — maksa par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem lidlauka pieejas zonā;

P — maksas vienības izcenojums 35 USD;

K — gaisa kuģa svara faktors, kurš norādīts šajā punktā iekŗautajā tabulā:

No

MTOW (tonnās)

K

1

0 – 5

0,5 *

2

5,01 – 10

0,8

3

10,01 – 20

1,5

4

20,01 – 25

2,0

5

25,01 – 30

2,7

6

30,01 – 45

3,5

7

45,01 – 50

4,2

8

50,01 – 60

5,0

9

60,01 – 80

5,7

10

80,01 – 90

6,5

11

90,01 – 110

7,5

12

110,01 – 150

9,0

13

150,01 – 200

12,0

14

200,01 – 300

15,0

15

300,01 –UP

20

* — ja gaisa kuģa svars ir mazāks par 2 t un tas neveic komerciālu lidojumu, tiek piemērots K = 0.

Liepājas lidlauka pieejas zonā tiek piemērots koeficients 0,6.

4. Maksa par gaisa kuģu pacelšanos un nosēšanos Latvijas Republikas lidostās:

4.1. pamattarifs lidostā “Rīga” tiek noteikts 1,0 USD apmērā, lidojumiem attālumā līdz 350 km, un 10,0 USD apmērā, lidojumiem, kas pārsniedz 350 km attālumu, par katriem 1000 gaisa kuģa maksimālā pacelšanās svara kg (noapaŗojot uz augšu līdz 10 kg);

4.2. pamattarifs lidostā “Liepāja” tiek noteikts 8,2 USD apmērā par katriem 1000 gaisa kuģa maksimālā pacelšanās svara kg (noapaŗojot uz augšu līdz 10 kg). Šo summu iekasē lidosta.

4.3. no 1. aprīŗa līdz 30. septembrim un no 1. oktobra līdz 31. martam no plkst. 22.00 līdz 6.00 pēc vietējā laika tiek aprēķināta un iekasēta papildu samaksa 20% apmērā no pamattarifa summas.

5. Treniņu lidojumu stunda tiek pielīdzināta vienai pacelšanās un nosēšanās reizei, bet katrai nākošajai stundai tiek piemērots koeficients 0,75. Lidostā “Liepāja” tiek piemērots koeficients 0,2 jau no pirmās stundas.

6. Maksa par perona stāvvietu:

6.1. pirmās 3 stundas bez maksas;

6.2. lidostā “Rīga” un “Liepāja” par katriem gaisa kuģa maksimāli pieŗaujamā pacelšanās svara 1000 kg un katrām nākamajām 24 stundām — 1,3 USD;

6.3. lidostā “Liepāja” minimālā maksa ir 5 USD.

7. Maksa par lidostas drošības pasākumiem:

7.1. lidostā “Rīga” — lidojumiem, kas pārsniedz 350 km attālumu — 15 USD, bet lidojumiem attālumā līdz 350 km – 4 USD par katru izlidojošo komercpasažieri;

7.2. lidostā “Liepāja” — 6 USD par katru izlidojošo komercpasažieri.

8. Pasažieru izlidošanas nodeva saskaņā ar Ministru kabineta 1999.gada 2.februāra noteikumiem Nr. 28 lidostā “Rīga” par katru izlidojošo pasažieri ir 7 Ls.

9. Nulles tarifs tiek piemērots:

9.1. attiecībā uz šo noteikumu 1.–7. punktā minētajiem maksājumiem:

9.1.1. speciāliem lidojumiem, kuri tiek veikti, lai pārvadātu Latvijas valsts vai valdības vadītājus, kuri dodas oficiālās vizītēs;

9.1.2. lidojumiem, kurus veic valsts lidmašīnas (saskaņā ar ICAO valsts lidmašīnas definīciju);

9.1.3. lai veiktu meklēšanas un glābšanas darbus pēc kompetenta aviācijas meklēšanas un glābšanas dienesta rīkojuma;

9.1.4. lidojumiem, kuri beidzas lidlaukā, no kura gaisa kuģis pacēlies un nav nosēdies citā lidlaukā (piespiedu atgriešanās).

9.2. attiecībā uz šo noteikumu 2. un 3.punktā minētajiem maksājumiem:

9.2.1. lidojumiem, kuri tiek veikti Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR) atbilstoši Vizuālo lidojumu noteikumiem (VFR) ārpus kontrolējamās gaisa telpas robežām;

9.2.2. gaisa kuģiem, kuru svars ir mazāks par 2 tonnām, ja tie neveic komerciālus lidojumus;

9.3. šo noteikumu 8.punktā minētā nodeva netiek piemērota pasažieriem, kuri nav sasnieguši divu gadu vecumu, kā arī tranzītpasažieriem.

10. Maksas par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem iekasēšanas kārtība ir šāda:

10.1. gaisa kuģa īpašnieks un lietotājs ir vienlīdz atbildīgi par saņemto pakalpojumu apmaksu;

10.2. maksājumus veic 30 dienu laikā no rēķina izrakstīšanas brīža. Ja maksājumu termiņš sakrīt ar sestdienu, svētdienu vai svētku dienu, maksājumus veic nākošajā darba dienā. Ja maksājums nav veikts, tad gaisa kuģa īpašnieks vai lietotājs maksā Latvijas Republikas Civillikumā noteiktos procentus, ja līgumā nav noteikts citādi.

Par biznesa un čarterreisiem maksājumi jāveic pēc nolaišanās, veicot norēķinus attiecīgi Gaisa satiksmes informācijas centrā, lidostas “Rīga” dispečeru centrā vai tuvākajā bankas nodaŗā, ja līgumā nav noteikts citādi;

10.3. rēķinus par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas sniegti starptautiskajā lidojuma maršrutā Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR), Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts akciju sabiedrības “Latvijas gaisa satiksme” vārdā un uzdevumā piesūta un maksājumus iekasē Eirokontroles Centrālais maršrutu maksājumu birojs (CRCO), ja iekasēšanu neveic minētā akciju sabiedrība.

11. Noslēguma jautājumi:

11.1. Atzīt par spēku zaudējušiem Aviācijas departamenta 2001. gada 30.janvāra noteikumus Nr.1 “Noteikumi par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem”, 2003.gada 5.februāra noteikumus Nr.1 “Grozījumi “Noteikumos par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem””, 2003.gada 13.maija noteikumus Nr.2 “Grozījumi “Noteikumos par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem””, 2003.gada 22.oktobra noteikumus Nr.3 “Grozījumi “Noteikumos par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem”” un 2004.gada 21.janvāra noteikumus Nr.1 “Grozījumi “Noteikumos par maksu par aeronavigācijas un lidostu pakalpojumiem””.

11.2. Šie noteikumi stājas spēkā no 2004.gada 1.jūnija.

Aviācijas departamenta direktors A.Muižnieks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!