Ministru kabineta 2004.gada 8.jūnija sēdē
Pieņemti “Noteikumi par atklāta
konkursa norisi”.
Noteikumi izstrādāti, pamatojoties uz
likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām” noteikto
pilnvarojumu, kas paredz, ka atklāta vai slēgta konkursa norisi
attiecībā uz preču pirkšanu, pakalpojumu sniegšanu vai būvdarbu
veikšanu, kā arī projektu skiču konkursa norisi reglamentē
Ministru kabineta noteikumi atsevišķi katram minētajam
veidam.
Noteikumu pamatā ir pašlaik spēkā esošie 2003.gada 23.decembra
Ministru kabineta noteikumi Nr.743 “Noteikumi par atklāta
konkursa norisi attiecībā uz preču pirkšanu”, Nr.744 “Noteikumi
par atklāta konkursa norisi attiecībā uz būvdarbu veikšanu” un
Nr.745 “Noteikumi par atklāta vai slēgta konkursa norisi
attiecībā uz pakalpojumu sniegšanu”, kā arī likuma “Par iepirkumu
valsts vai pašvaldību vajadzībām” grozījumi, kas stājās spēkā
2004.gada 14.aprīlī. Saskaņā ar minētajiem grozījumiem
pasūtītājam ir tiesības brīvi izvēlēties atklātu vai slēgtu
konkursu attiecībā uz piegāžu, būvdarbu un pakalpojumu līgumu
slēgšanu.
Noteikumi nosaka atklāta konkursa norisi attiecībā uz preču
pirkšanu, pakalpojumu sniegšanu vai būvdarbu veikšanu. Konkursa
norisē ir šādi posmi: konkursa izziņošana; informācijas sniegšana
par konkursu; piedāvājumu iesniegšana; piedāvājumu atvēršana;
piedāvājumu noformējuma pārbaude, pretendentu atlase, piedāvājumu
atbilstības pārbaude un piedāvājumu vērtēšana; lēmuma par
konkursa rezultātiem pieņemšana un paziņošana; iepirkuma līguma
slēgšana.
Konkursu izziņo likumā “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību
vajadzībām” noteiktajā kārtībā. Pasūtītājs paziņojumu var
papildus publicēt arī citā laikrakstā vai nozares periodiskajā
izdevumā. Citā laikrakstā vai nozares periodiskajā izdevumā
publicētajā konkursa paziņojumā norāda tikai tās ziņas, kas
minētas Eiropas Kopienu oficiālajā vēstnesī vai internetā
publicētajā konkursa paziņojumā. Pasūtītājs vai komisija
nodrošina visām ieinteresētajām personām iespēju iepazīties ar
konkursa nolikumu (turpmāk – nolikumu) paziņojumā norādītajā
nolikuma saņemšanas vietā un laikā. Iepazīšanās ar nolikumu ir
bez maksas.
Pieņemti “Noteikumi par slēgta konkursa
norisi”.
Noteikumi izstrādāti, pamatojoties uz likumā
“Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām” noteikto
pilnvarojumu, kas paredz, ka atklāta vai slēgta konkursa norisi
attiecībā uz preču pirkšanu, pakalpojumu sniegšanu vai būvdarbu
veikšanu, kā arī projektu skiču konkursa norisi reglamentē
Ministru kabineta noteikumi atsevišķi katram minētajam
veidam.
Noteikumi nosaka slēgta konkursa norisi attiecībā uz preču
pirkšanu, pakalpojumu sniegšanu vai būvdarbu veikšanu. Konkursa
norisē ir šādi posmi: kandidātu atlases izziņošana; pieteikumu
iesniegšana; pieteikumu atvēršana; kandidātu atlase; uzaicinājuma
piedalīties konkursā nosūtīšana; informācijas sniegšana par
konkursu; piedāvājumu iesniegšana; piedāvājumu atvēršana;
piedāvājumu noformējuma pārbaude, piedāvājumu atbilstības
pārbaude un piedāvājumu vērtēšana; lēmuma par konkursa
rezultātiem pieņemšana un paziņošana; iepirkuma līguma
slēgšana.
Kandidātu atlasi izziņo likumā “Par iepirkumu valsts vai
pašvaldību vajadzībām” noteiktajā kārtībā. Pasūtītājs paziņojumu
var papildus publicēt arī citā laikrakstā vai nozares
periodiskajā izdevumā. Citā laikrakstā vai nozares periodiskajā
izdevumā publicētajā kandidātu atlases paziņojumā norāda tikai
tās ziņas, kas minētas Eiropas Kopienu oficiālajā vēstnesī vai
internetā publicētajā kandidātu atlases paziņojumā. Pasūtītājs
vai komisija nodrošina visām ieinteresētajām personām iespēju
iepazīties ar kandidātu atlases nolikumu paziņojumā norādītajā
nolikuma saņemšanas vietā un laikā. Iepazīšanās ar kandidātu
atlases nolikumu ir bez maksas.
Kandidātu atlasi komisija veic slēgtā sēdē. Kandidātu atlases
laikā komisija nodrošina pieteikumu glabāšanu tā, lai tiem
nevarētu piekļūt personas, kas nav iesaistītas kandidātu atlasē.
Komisijai ir tiesības pieprasīt pretendentam precizēt sniegto
informāciju, ja tas nepieciešams kandidātu atlasei. Ja komisijai
rodas šaubas par iesniegtās dokumenta kopijas autentiskumu, tā
pieprasa pretendentam iesniegt dokumenta oriģinālu vai
apliecinātu dokumenta kopiju. Ja komisija pieprasa pretendentam
precizēt iesniegto informāciju, tā nosaka termiņu, līdz kuram
pretendentam jāsniedz atbilde.
Kandidātu atlases laikā komisija noskaidro pretendentu kompetenci
un atbilstību paredzamā iepirkuma līguma izpildes prasībām,
atbilstoši pretendenta iesniegtajiem kandidātu atlases
dokumentiem pārbaudot pretendenta atbilstību katram kandidātu
atlases nolikumā noteiktajam kritērijam. Ja pretendents neatbilst
kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem, komisija
turpmāk tā pieteikumu neizskata. Ja nav noteikts uzaicināmo
kandidātu diapazons, tad komisija vērtē tikai atbilstību vai
neatbilstību kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kritērijiem
un atlasa visus atbilstošos pieteikumus.
Ja ir noteikts uzaicināmo kandidātu diapazons, komisija vispirms
atlasa tos kandidātus, kas atbilst kandidātu atlases nolikumā
noteiktajiem kritērijiem. Pēc tam komisija atlasa noteikto skaitu
piedāvājumu, kas vislabāk atbilst kandidātu atlases nolikumā
noteiktajiem kritērijiem.
Ja ir noteikts lielāks uzaicināmo kandidātu diapazons, nekā ir
iesniegto pieteikumu, komisija ir tiesīga turpināt iepirkuma
procedūru un uzaicināt iesniegt piedāvājumus tos kandidātus, kas
atbilst kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem
kritērijiem.
Komisija pieņem motivētu lēmumu par kandidātu atlases
rezultātiem. Paziņojumu par lēmuma pieņemšanu, kā arī lēmuma
pamatojumu pasūtītājs vai komisija nosūta visiem pretendentiem.
Paziņojumu nosūta elektroniski (ja pretendents ir norādījis
e-pasta adresi) vai pa faksu (ja pretendents ir norādījis faksa
numuru), kā arī pa pastu. Uzaicinājumu iesniegt piedāvājumu
komisija nosūta visiem izraudzītajiem kandidātiem kopā ar
paziņojumu par lēmumu.
Nolikumā norādītajā vietā un laikā kandidāts iesniedz piedāvājumu
un piedāvājuma nodrošinājumu (ja tas ir paredzēts), kas
sagatavoti un noformēti atbilstoši nolikumā noteiktajām prasībām.
Kandidāts iesniedz parakstītu piedāvājumu. Piedāvājumā iekļauj
tehnisko piedāvājumu un finanšu piedāvājumu. Tehnisko piedāvājumu
sagatavo atbilstoši nolikumā norādītajam darba uzdevumam vai
tehniskajām specifikācijām. Finanšu piedāvājumu sagatavo
atbilstoši nolikumam. Finanšu piedāvājumā norāda kopējo cenu, kā
arī vienas vienības cenu, ja tas ir noteikts nolikumā.
Komisija izvēlas vienu piedāvājumu vai vairākus piedāvājumus, ja
saskaņā ar nolikumu iepirkuma priekšmets ir sadalīts daļās, un
pieņem lēmumu slēgt iepirkuma līgumu. Ja saskaņā ar nolikumu
iepirkuma priekšmets ir sadalīts daļās, lēmumu var pieņemt par
katru daļu atsevišķi.
Ja par piedāvājuma izvēles kritēriju ir noteikts saimnieciski
visizdevīgākais piedāvājums un ja vairāku piedāvājumu galīgais
novērtējums ir vienāds, un tie atzīti par saimnieciski
visizdevīgākajiem, komisija pieņem motivētu lēmumu par viena
piedāvājuma izvēli. Ja par piedāvājuma izvēles kritēriju ir
noteikts piedāvājums ar viszemāko cenu un ja vairāku piedāvājumu
cenas ir vienādas, komisija pieņem motivētu lēmumu par viena
piedāvājuma izvēli. Ja komisija piedāvājumā ir labojusi
aritmētiskās kļūdas, bet pēc labojumu izdarīšanas vairāku
piedāvājumu cenas ir vienādas, komisija izvēlas to piedāvājumu,
kurā nav bijis aritmētisko kļūdu.
Paziņojumu par lēmuma pieņemšanu pasūtītājs nosūta vienlaikus
Iepirkumu uzraudzības birojam un visiem pretendentiem. Paziņojumu
nosūta elektroniski (ja pretendents ir norādījis e-pasta adresi)
vai pa faksu (ja pretendents ir norādījis faksa numuru), kā arī
pa pastu.
Pieņemti noteikumi “Kārtība, kādā iesniedzami pieteikumi un
citi dokumenti zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu
kārtošanai un zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences
saņemšanai”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā pretendents
iesniedz pieteikumu un citus dokumentus zvērinātu revidentu
kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai, un kārtību, kādā
komercsabiedrība iesniedz pieteikumu un citus dokumentus
zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai.
Lai kārtotu zvērināta revidenta kvalifikācijas eksāmenus,
pretendents iesniedz Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijā
pieteikumu, kurā apliecina, ka pretendents atbilst likuma “Par
zvērinātiem revidentiem” 8.panta prasībām un ka uz pretendentu
neattiecas neviens no likuma “Par zvērinātiem revidentiem”
9.pantā minētajiem apstākļiem. Pieteikumam
pievieno: izglītību apliecinošu dokumentu norakstus vai
kopijas (uzrādot oriģinālus) par Latvijas Republikā vai ārvalstīs
iegūtu augstāko izglītību ekonomikas, vadības vai finanšu jomā
vai par ārvalstīs iegūtu attiecīgās valsts revidenta
kvalifikāciju; divas fotogrāfijas.
Lai saņemtu zvērinātu revidentu komercsabiedrības licenci,
komercsabiedrība iesniedz Latvijas Zvērinātu revidentu
asociācijai pieteikumu, kurā apliecina, ka komercsabiedrība
atbilst visiem likuma “Par zvērinātiem revidentiem” 21.pantā
noteiktajiem licences izsniegšanas kritērijiem un ka visa
pieteikumam pievienotajos dokumentos un pieteikumā sniegtā
informācija ir patiesa un pilnīga. Pieteikumam pievieno
šādus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecinātus
dokumentus: komercreģistra reģistrācijas apliecības
kopiju; kapitālsabiedrība – statūtu kopiju, pilnsabiedrība
un komanditsabiedrība – sabiedrības līguma kopiju (ja tāds
ir); kapitālsabiedrība – izrakstu no dalībnieku vai
akcionāru reģistra, kurā norāda Komerclikuma 187.panta otrās
daļas 1. un 3.punktā vai 235.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā
noteiktās ziņas, pilnsabiedrība un komanditsabiedrība – sarakstu,
kurā norāda katra sabiedrības biedra vārdu, uzvārdu, personas
kodu un dzīvesvietu, bet juridiskajai personai – nosaukumu,
reģistrācijas numuru un juridisko adresi; ja
komercsabiedrības biedrs (dalībnieks, akcionārs) ir Eiropas
Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts revidents vai
revidentu komercsabiedrība, – dokumentus, kas apstiprina, ka to
īpašnieks saskaņā ar attiecīgās valsts likumiem ir tiesīgs šajā
valstī veikt profesionālo darbību, kuru atbilstoši Latvijas
likumiem veic zvērināts revidents, kā arī šo dokumentu tulkojumu
latviešu valodā; to zvērinātu revidentu sarakstu, kuri
sniegs revīzijas pakalpojumus komercsabiedrības vārdā. Sarakstā
norāda vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi, personas kodu un
zvērināta revidenta sertifikāta numuru; kapitālsabiedrība –
valdes locekļu sarakstu, kurā norāda vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas
adresi, personas kodu un zvērināta revidenta sertifikāta numuru
(ja valdes loceklis ir zvērināts revidents).
Akceptēts likumprojekts “Grozījums likumā “Par
policiju””.
Likumprojekts paredz deleģējumu Ministru
kabinetam noteikt Valsts policijas un Drošības policijas
speciālās tehnikas, sakaru līdzekļu un tehnikas, bruņojuma,
speciālo līdzekļu, ekipējuma, datortehnikas un
programmnodrošinājuma, transportlīdzekļu un to ekspluatācijai
nepieciešamo līdzekļu normas.
Paredzēts noteikt, ka likumprojekts stājas spēkā 2005.gada
1.janvārī.
Akceptēja “Latvijas Republikas
un Latvijas Evaņģēliski Luteriskās baznīcas līgumu”; “Latvijas
Republikas un Latvijas Pareizticīgās baznīcas līgumu”; “Latvijas
Republikas un Latvijas Vecticībnieku Pomoras baznīcas līgumu”;
“Latvijas Republikas un Latvijas Baptistu draudžu savienības
līgumu”; “Latvijas Republikas un Septītās Dienas Adventistu
Latvijas draudžu savienības līgumu”; “Latvijas Republikas un
Rīgas Ebreju reliģiskās draudzes līgumu”.
Pašreiz spēkā
esošie normatīvie akti neparedz baznīcām būtisku lomu patvēruma
piešķiršanas procesā personām, kuras tiek vajātas to reliģiskās
pārliecības dēļ, un tiesības darba intervijas laikā noskaidrot
pretendenta reliģisko pārliecību vai piederību pie kādas
reliģiskās pārliecības. Nav noregulēti arī vairāki citi svarīgi
jautājumi, tādi kā tiesiskais pamats, uz kura valstij (tai skaitā
pašvaldībām) būtu iespējams sniegt baznīcai jebkādu materiālu
palīdzību svarīgu sociālo jautājumu risināšanā, piemēram,
baznīcai piederošo un valdījumā esošo kultūras un mākslas
pieminekļu restaurēšanai, bezpajumtnieku patversmju ierīkošanai
u.c. Šāda tiesiska pamata neesamība vairākkārt ir kavējusi
pašvaldības un tās teritorijā esošās baznīcas sekmīgu sadarbību,
no kā ieguvēja būtu valsts kopumā. Bez tam Reliģisko organizāciju
likuma 5.panta septītā daļa paredz, ka valsts un baznīcu
attiecības var regulēt speciāli likumi.
Tradicionālo konfesiju nozīme sabiedrības un valsts eksistencē
liek domāt par īpaša tiesiska regulējuma nepieciešamību valsts
attiecībās pret šīm konfesijām.
Likumprojekts padara līguma normas par piemērojamām Latvijā,
līdzīgi kā starptautisko līgumu gadījumā. Latvijas Republika
līguma izpratnē ir sākotnējā un atvasinātās publiskās juridiskās
personas ar savām institūcijām. Tāpēc no Latvijas Republikas
puses tiesības un pienākumus iegūst ne tikai, piemēram, valsts
pārvaldes iestādes, bet arī, piemēram, pašvaldības. Baznīcai
saprātīgu apsvērumu dēļ tiek paredzēti atvieglojumi reliģisko
izglītības institūciju dibināšanas kritērijos. Līgums paredz arī
citu problemātisku jautājumu risinājumus.
Pēc līgumu apstiprināšanas notika to svinīga parakstīšana,
Latvijas Republikas vārdā līgumus parakstīja Ministru prezidenta
biedrs Ainārs Šlesers, baznīcu vārdā: Latvijas Evaņģēliski
luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags; Latvijas
Pareizticīgās baznīcas Rīgas un visas Latvijas metropolīts
Aleksandrs; Latvijas Vecticībnieku Pomoras baznīcas Centrālās
padomes priekšsēdētājs Aleksejs Karatājevs; Latvijas Baptistu
draudžu savienības bīskaps Jānis Šmits; Septītās dienas
adventistu Latvijas draudžu savienības bīskaps prezidents
Viesturs Reķis un Latvijas Apvienotās metodistu baznīcas
superintendants Ārijs Vīksna.
Ceremonijas noslēgumā Ministru prezidenta biedrs Ainārs Šlesers
uzsvēra: “Ir prieks, ka noslēgti šie līgumi, jo tie viesīs daudz
skaidrākas attiecības starp valsti un baznīcām. Jau šobrīd noris
savstarpēja sadarbība, bet nākotnē tai jākļūst vēl ciešākai, jo
īpaši risinot sociālos jautājumus sabiedrībā.”
Pieņemti noteikumi “Jaunsardzes centra
nolikums”.
Jaunsardzes centrs ir Aizsardzības
ministrijas pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, tā
darbības mērķis ir jaunatnes izglītošana valsts aizsardzības
jomā, kā arī pilsoniskās apziņas un patriotisma
veicināšana.
Centra funkcija ir īstenot jaunatnes izglītošanu valsts
aizsardzības jomā. Centram ir šādi uzdevumi: organizēt
un nodrošināt jauniešu apmācības procesu valsts aizsardzības
jomā; popularizēt jaunsardzi ar plašsaziņas līdzekļu un
sabiedrisko organizāciju starpniecību, veicināt sabiedrības
izpratni par to; vadīt, koordinēt un kontrolēt pakļauto
struktūrvienību darbību, nodrošināt to funkcionēšanai
nepieciešamos apstākļus; plānot centra darbībai nepieciešamo
finansējumu un sniegt Aizsardzības ministrijai priekšlikumus par
to, sniegt pārskatus par piešķirto valsts pamatbudžeta līdzekļu
efektīvu un pareizu izmantošanu; sniegt Aizsardzības ministrijai
pārskatus un ziņojumus par centram noteikto uzdevumu
izpildi; nodrošināt centra darbinieku apmācību un
kvalifikācijas celšanu, veikt citas normatīvajos aktos noteiktās
funkcijas personāla apmācības jomā; atbilstoši kompetencei
sniegt priekšlikumus par jaunu normatīvo aktu izdošanu vai
grozījumiem spēkā esošajos normatīvajos aktos, kā arī sagatavot
atzinumus par normatīvo aktu projektiem jaunsardzes darbības
jomā; plānot valsts iepirkumu un atbilstoši iedalītajiem finanšu
līdzekļiem veikt iepirkuma procedūru atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kuri regulē iepirkumus valsts vajadzībām.
Centram ir tiesības: ārējos normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm, kā
arī pieprasīt no fiziskajām un privāto tiesību juridiskajām
personām centra funkcijas un uzdevumu izpildei nepieciešamo
informāciju; nodrošinot funkcijas izpildi, rīkoties ar šim mērķim
piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem; veidot teritoriālās
struktūrvienības – jaunsardzes novadu daļas.
Centra vadītāju Valsts civildienesta likumā noteiktajā kārtībā
ieceļ amatā un atbrīvo no amata aizsardzības ministrs. Centra
vadītājs ir tieši pakļauts ministram vai citai ministra īpaši
pilnvarotai personai.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments