Ekonomikas
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru
kabinetā likumprojektu “Grozījumi Administratīvo pārkāpumu
kodeksā”.
Likumprojekts tiek
papildināts ar pantu, nosakot atbildību par informācijas
nesniegšanu, nepatiesas informācijas sniegšanu Konkurences
padomei un tās lēmumu un amatpersonu likumīgo prasību
nepildīšanu. Tiek paredzēts, ka par personu vai to apvienību
rīcībā esošās informācijas nesniegšanu Konkurences padomei pēc
tās pieprasījuma noteiktā termiņā un apjomā, par nepatiesas
informācijas sniegšanu, kā arī par Konkurences padomes
amatpersonu likumīgo prasību vai Konkurences padomes lēmumu
nepildīšanu uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz
piecsimt latiem, bet juridiskajām personām – no piecdesmit līdz
desmittūkstoš latiem.
Precizētas Konkurences padomes pilnvaras izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas, noteikts, ka Konkurences
padome izskata Latvijas APK 166.13 panta
otrajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas (Latvijas
APK 215.8
pants). Precizēta protokola par
administratīvo pārkāpumu sastādīšanas kārtība.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu,
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības
ministrijā, Ģenerālprokuratūrā, Nacionālajā trīspusējās
sadarbības padomē, Valsts kancelejā.
Finanšu
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru
kabinetā likumprojektu “Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma
nodokli””.
Likumprojekts
precizē likuma normas atbilstoši Eiropas Savienības direktīvas
2003/49/EC “Par vienotas nodokļu sistēmas piemērošanu procentu
un autoratlīdzību maksājumiem starp dažādu dalībvalstu
saistītiem uzņēmumiem” prasībām, paredzot neieturēt nodokli no
procentu maksājumiem un samaksas par intelektuālo īpašumu, ko
statūtsabiedrība vai kapitālsabiedrība izmaksā – citas Eiropas
Savienības dalībvalsts rezidentam. Projektā ietvertas normas,
kas radīs iespēju praksē piemērot direktīvas prasības.
Likumprojekts paredz mainīt zaudēto parādu norakstīšanas
kārtību un atļaut norakstīt pusi no zaudēto debitoru parādu
summas, ja ir uzsākta debitora bankrota procedūra, atlikušo
zaudēto debitoru parādu summu atļaujot norakstīt, kad ir
pabeigta minētā debitora bankrota procedūra. Minēto zaudēto
debitoru parādu norakstīšanas kārtību varēs piemērot
zaudētajiem debitoru parādiem, kuri radušies, sākot ar
2004.gada 1.janvāri.
Likumprojekts paredz bezpeļņas organizācijas darbības laikā
uzkrāto ieņēmumu pārsniegumu pār izdevumiem aplikt ar ienākuma
nodokli, ja minētie ienākumi tiek izmaksāti kapitālsabiedrības
dalībniekiem reorganizācijas vai likvidācijas gadījumā.
Likumprojektā ir paredzēts, ka minētās kapitālsabiedrības
nodokli pašas nemaksā, bet katrs dalībnieks, kuram tiek
izmaksāta minētā atlīdzība, maksā attiecīgi iedzīvotāju
ienākuma nodokli vai uzņēmumu ienākuma nodokli par izmaksāto
daļu.
Likumprojekts paredz izdarīt izmaiņas, kas nodrošinātu Eiropas
Savienības dalībvalsts rezidentu nediskriminēšanu nodokļu
uzlikšanas nolūkos attiecībā uz zaudēto parādu norakstīšanu,
zaudējumu pārnešanu uzņēmumu grupā, apdrošināšanas prēmiju
maksājumiem citām Eiropas Savienības dalībvalstu apdrošināšanas
sabiedrībām, apdrošinātājiem vai apdrošinātāju filiālēm
u.c.
Projekts nodots
saskaņošanai Tieslietu, Ārlietu, Ekonomikas, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes, Veselības, Vides
ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Valsts
kancelejā.
Iekšlietu
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru
kabinetā likumprojektu “Grozījumi likumā “Par
policiju””.
Likumā noteikts,
ka policijas darbinieki konvojē aizturētās un apcietinātās
personas. Bet saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada
26.novembra rīkojumu Nr.731 “Par Sardzes pulka reorganizāciju”
Valsts policijai nodota arī notiesāto personu konvojēšanas
funkcija, tādēļ nepieciešams papildināt likumu un paredzēt, ka
Valsts policija konvojē arī notiesātās personas.
Ņemot vērā, ka ir izstrādāts likumprojekts “Valsts pārvaldes
iestāžu nodarīto zaudējumu aprēķināšanas un atlīdzināšanas
likums”, precizēta norma, kas paredzēja deleģējumu Ministru
kabinetam noteikt kārtību, kādā policijas iestāde atlīdzina
policijas darbinieka prettiesiskas rīcības rezultātā nodarītos
zaudējumus un noteikt to apmēru. Likumprojektā noteikts, ka
policijas darbinieks par prettiesisku rīcību ir atbildīgs
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Likumprojekts paredz precizējumus likumā, lai saskaņotu to ar
Valsts pārvaldes iekārtas likumu un administratīvo procesu
reglamentējošiem normatīvajiem aktiem: precizē pašvaldības
policijas statusu, paredzot, ka tā ir pašvaldības izveidota
pastarpinātas pārvaldes iestāde un tās funkcionālo pārraudzību
īsteno Valsts policija. Precizēta 23.panta piektā daļa un
izslēgta 31.panta septītā daļa, lai svītrotu no likuma normas,
kas reglamentē policijas darbinieka kā privātpersonas tiesības
(tiesības apstrīdēt par viņu pieņemtos administratīvos aktus un
tiesības izveidot biedrības un klubus). Precizēta policijas
darbinieka izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības
apstrīdēšanas kārtība, paredzot, ka tas tiek noteikts attiecīgo
iestāžu nolikumos. Izslēgta norma, kas paredzēja, ka Valsts
policijas finanšu līdzekļus veido arī 80% no ieņēmumiem, kas
iegūti, realizējot konfiscēto mantu, preces un citus
priekšmetus.
Likumprojekts paredz, ka personas, kuras pieņemtas dienestā
Valsts policijā un nav apguvušas pamata profesionālo
sagatavošanu, norīkojamas uz mācībām Iekšlietu ministrijas
izglītības iestādēs.
Likumprojekts arī paredz, ka iekšlietu ministrs pagarinās tikai
iestāžu priekšnieku un viņu vietnieku dienesta laiku, pārējo
policijas darbinieku dienesta laiku pagarinās attiecīgi Valsts
policijas vai Drošības policijas priekšnieks.
Likumprojekts paredz precizēt policijas pienākumus ieroču
aprites jomā.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietās, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu,
Veselības ministrijā, Ģenerālprokuratūrā, Valsts
kancelejā;
–
pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 10.jūlija noteikumos
Nr.310 “Kārtība, kādā personas šķērso Latvijas Republikas
valsts robežu””.
Noteikumu
projekts izstrādāts, lai izpildītu Eiropas Savienības Padomes
1994.gada 30.novembra lēmumu par kopīgu rīcību attiecībā uz
ceļošanas iespējām skolēniem no trešajām valstīm, kuri ir kādas
dalībvalsts rezidenti.
Padomes lēmums paredz atvieglotu skolēnu grupu ceļošanu. Lai
ieceļotu kādā dalībvalstī, skolēnam, kas nav šīs dalībvalsts
pilsonis, bet ir kādas citas dalībvalsts rezidents un kas vēlas
uz īsu laiku ieceļot šīs dalībvalsts teritorijā vai doties caur
to tranzītā, nav vajadzīgas vīzas. Šāds nosacījums ir
piemērojams gadījumos, ja skolēns ceļo vispārizglītojošas
skolas skolēnu grupā, kas devusies skolas ekskursijā, grupu
pavada attiecīgās skolas skolotājs, kurš var uzrādīt šīs grupas
skolēnu sarakstu, ko izsniegusi attiecīgā skola (noteiktas
formas) un apstiprinājusi valsts iestāde, kas apliecina, ka šis
skolēns ir valsts rezidents un viņš ir tiesīgs atgriezties
valstī, no kuras izceļo.
Šāda skolēnu ieceļošanas kārtība Latvijas Republikā tika
iekļauta Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumos
Nr.707 “Kārtība, kādā Latvijas Republikā ieceļo un uzturas
nepilngadīgi ārzemnieki bez vecāku vai aizbildņu pavadības”.
Taču nacionālajos normatīvajos aktos nav apstiprināts noteiktās
formas skolēnu saraksts,
kuru varētu izmantot ceļojumos Latvijas Republikā dzīvojoši
skolēni. Līdz ar to ir sagatavoti attiecīgi grozījumi Ministru
kabineta 2001.gada 10.jūlija noteikumos Nr.310 “Kārtība, kādā
personas šķērso Latvijas Republikas valsts robežu”.
Noteikumu projekts atvieglo bērnu, kas ir Latvijas pilsoņi,
ceļošanas kārtību. Ja bērni devušies skolas ekskursijā
vispārizglītojošas skolas skolēnu grupā, tad noteikumu projekta
1.pielikumā minētais saraksts aizstātu bērnu vecāku vai
aizbildņu notariāli apliecinātu piekrišanu bērna ceļošanai uz
ārvalstīm.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietās, Izglītības un zinātnes, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu, Satiksmes ministrijā, Īpašu
uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās
sekretariātā.
Valsts kancelejas
Komunikācijas departaments