• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Politiskā patriotiskā apvienība "Dzimtene". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.06.2004., Nr. 95 https://www.vestnesis.lv/ta/id/89942

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas informācija

Īpaši atbalstāmo teritoriju saraksts 2004.gadā

Vēl šajā numurā

15.06.2004., Nr. 95

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Politiskās organizācijas (partijas), kas reģistrētas Tieslietu ministrijā, Uzņēmumu reģistrā Saskaņā ar likuma “Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām” 48.pantu

Politiskā patriotiskā apvienība “Dzimtene”

Politisko organizāciju reģistra Nr.40008082448 Reģistrēta 2004.gada 25.maijā

Statūti

Apstiprināti dibināšanas kongresā Rīgā 2004.gada 6.martā

1. Vispārīgie noteikumi

1.1. Politiskā patriotiskā apvienība “Dzimtene” (tālāk tekstā “Apvienība”) ir politiska organizācija, kas apvieno Latvijas pilsoņus un pastāvīgos iedzīvotājus, kuri atzīst tās programmatiskos mērķus un pamatprincipus un vēlas aktīvi piedalīties to realizācijā, ietekmējot valsts pārvaldes un pašvaldību institūcijas.
1.2. Apvienība ir izveidota, apvienojoties partijai “Par brīvību, sociālo taisnību un vienlīdzību” un Apvienotajai sociāldemokrātiskajai labklājības partijai.
1.3. Apvienības oficiālais nosaukums latviešu valodā ir “Politiskā patriotiskā apvienība “DZIMTENE””, saīsinātais nosaukums – PPADZ. Apvienības devīze – “Taisnība un godīgums visās dzīves jomās – panākt Latvijas valstī katram cilvēkam cienīgu dzīves līmeni!”. Apvienības adrese: Brīvības bulvāris 30, Rīga, Latvijas Republika, LV-1050.
1.4. Apvienība ir juridiska persona, tai ir savs konts bankā un savs zīmogs. Apvienībai ir atsevišķa manta, tā var savā vārdā iegūt mantiskas un personiskas nemantiskas tiesības, uzņemties pienākumus, būt prasītāja un atbildētāja tiesā, šķīrējtiesā un valsts varas un pārvaldes institūcijās.
1.5. Apvienībai ir pilnas īpašuma tiesības uz savu īpašumu, un tās īpašumu nevar konfiscēt vai kā citādi atsavināt administratīvā kārtībā. Saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu Apvienība var dibināt uzņēmējsabiedrības un veikt citu saimniecisko darbību.

2. Apvienības mērķi, uzdevumi un metodes

2.1. Apvienības pamatmērķis ir intensīva Latvijas ekonomiskā attīstība, aktīvi iesaistot tajā zemniekus, vidējos un mazos uzņēmējus, kas veicinātu tautas labklājības celšanos demokrātiskas un godīgas tirgus ekonomikas apstākļos.
2.2. Apvienības uzdevumi ir:
– atbalstīt vidējo un mazo uzņēmēju darbības attīstību, kas veicinātu jaunu darbavietu radīšanu un samazinātu bezdarba līmeni valstī, sekmētu cilvēku aktīvāku piedalīšanos Latvijas ekonomiskajā, politiskajā un kultūras dzīvē;
– piedalīties Saeimas un pašvaldību vēlēšanās, izvirzot deputātu kandidātus.
2.3. Savus mērķus un uzdevumus Apvienība realizē ar ievēlēto deputātu starpniecību, piedaloties valsts un pašvaldību politikas veidošanā saskaņā ar Apvienības programmu, arī izstrādājot atbilstošus normatīvo aktu projektus.
2.4. Apvienība savā darbībā ievēro šos statūtus, Apvienības programmu un Latvijas Republikas likumdošanu.

3. Apvienības biedra statuss

3.1. Apvienības biedri var būt politiskās organizācijas (partijas), kuras savos statūtos paredzētajā kārtībā ir pieņēmušas lēmumu par piedalīšanos politisko organizāciju apvienībā. Jautājumus par jaunu biedru uzņemšanu Apvienībā lemj Apvienības valde.
3.2. Apvienības biedru tiesības:
3.2.1. Apvienības biedriem neatkarīgi no tā, vai šie biedri ir dibinājuši attiecīgo organizāciju vai kļuvuši par biedriem pēc dibināšanas, ir vienādas tiesības arī tad, ja tiem noteikta atšķirīga biedru nauda vai iestāšanās nauda;
3.2.2. Apvienības biedriem ir tiesības jebkurā laikā izstāties no Apvienības.
3.3. Apvienības biedru pienākumi:
3.3.1. Ievērot partijas Statūtus un sekmēt Apvienības programmas un lēmumu īstenošanu;
3.3.2. Piedalīties Apvienības rīkotajos pasākumos un vēlēšanu kampaņās.
3.4. Izslēgt no Apvienības var gadījumos:
– ja biedra rīcība ir pretrunā ar partijas programmu un Statūtiem;
– ja biedra rīcība diskreditē Apvienību, ja uzņemšana Apvienībā notikusi viltus vai draudu ietekmē.

4. Apvienības vēlētas pārvaldes institūcijas

4.1. Apvienības vēlētas pārvaldes institūcijas ir kongress, valde un revīzijas komisija.
4.2. Augstākā lēmējinstitūcija ir kongress. Kongress ir tiesīgs:
– apstiprināt, grozīt un papildināt Apvienības Statūtus un programmu;
– apstiprināt Apvienības simboliku;
– ievēlēt Apvienības valdi;
– ievēlēt Apvienības priekšsēdētāju un līdzpriekšsēdētājus;
– ievēlēt Apvienības saimnieciski finansiālās darbības pārbaudes institūciju – revīzijas komisiju;
– noteikt biedra naudas apmēru;
– noteikt Apvienības politikas pamatlīnijas;
– noteikt kārtību, kādā tiek izvirzīti deputātu kandidāti.
4.3. Kongresi var būt kārtējie un ārkārtas. Kārtējo kongresu sasauc valde ne retāk kā reizi gadā.
4.4. Ārkārtas kongresu sasauc valde pēc savas iniciatīvas vai arī pēc revīzijas komisijas pieprasījuma. Ārkārtas kongress tiek sasaukts 30 (trīsdesmit) dienu laikā.
4.5. Kongresā piedalās delegāti, kurus ievēlē Apvienības grupu sapulcēs saskaņā ar to nolikumiem.
4.6. Kongress uzskatāms par lemttiesīgu, ja tajā piedalās vismaz puse ievēlēto delegātu.
4.7. Kongresa darbu vada Apvienības priekšsēdētājs un viens no līdzpriekšsēdētājiem.
4.8. Lēmumi kongresā tiek pieņemti ar vienkāršo balsu vairākumu. Lēmumiem par Apvienības pašlikvidāciju vai reorganizāciju, apvienojoties ar citu organizāciju, sadaloties vai pievienojoties citai organizācijai, nepieciešams, lai kongresā piedalītos ne mazāk kā 2/3 no ievēlēto delegātu skaita. Gadījumā, ja atkārtoti sasauktajā kongresā par pašlikvidāciju nav kvoruma, tad kongress ir lemttiesīgs neatkarīgi no ieradušos deputātu skaita.
4.9. Balsošana kongresā notiek atklāti, paceļot balsošanas mandātu, ko saņem katrs delegāts, reģistrējoties kongresam.
4.10. Apvienības priekšsēdētājs.
4.11. Apvienības priekšsēdētājs ir Apvienības vadītājs, kuru uz 3 (trīs) gadiem ievēlē kongress ar vienkāršo balsu vairākumu.
4.12. Apvienības priekšsēdētājs:
– ierosina sasaukt kongresu;
– vada kongresa darbu;

– pārstāv un reprezentē Apvienību;
– vada Apvienības valdes darbu;
– kopīgi ar valdes locekļiem saskaņo Apvienības Saeimas un pašvaldības deputātu sadarbību;
– piedalās valdes sēdē ar balsstiesībām, un viņam ir izšķirošā balss, ja valdes balsojumā balsis dalās līdzīgi.

4.13. Apvienības priekšsēdētājam ir tiesības parakstīt Apvienības finanšu dokumentus, maksājuma uzdevumus, līgumus un citus dokumentus Apvienības vārdā. Valdes lēmumā tiek precizēts dokumentu saraksts un apjoms, kurus paraksta Apvienības priekšsēdētājs.
4.14. Paraksta tiesības Apvienības vārdā saskaņā ar valdes lēmumu var deleģēt citām personām.
4.15. Apvienības priekšsēdētāja prombūtnes laikā par viņa pienākumu izpildi atbildīgi ir divi līdzpriekšsēdētāji, kurus uz 3 (trīs) gadiem ievēlē kongress ar vienkāršo balsu vairākumu.
4.16. Apvienības valde ir apvienības augstākā lēmējinstitūcija, kas izlemj Apvienības darbības un vadības kārtējos politiskos, organizatoriskos un saimnieciskos jautājumus kongresu starplaikos.
4.17. Valdi ar vienkāršo balsu vairākumu ievēlē kongress 3 (trīs) cilvēku sastāvā uz 3 (trīs) gadiem. Gadījumā, ja kāds valdes loceklis atsakās vai nevar turpināt pildīt valdes locekļa pienākumus, valde ir tiesīga viņa vietā ievēlēt valdes locekļu kandidātus. Valdes locekļa kandidātiem ir visas valdes locekļa tiesības un pienākumi saskaņā ar Apvienības Statūtiem, kongresa lēmumiem un noteikto valdes locekļu pienākumu sadalījumu.
4.18. Apvienības valde ir tiesīga apstiprināt, grozīt un papildināt Apvienības Statūtus un programmu.
4.19. Valdes darbība notiek valdes sēdēs. Ir kārtējās un ārkārtas valdes sēdes. Kārtējās valdes sēdes notiek ne retāk kā reizi mēnesī. Darbības kārtību valdes sēdēs nosaka valdes apstiprināts valdes darbības reglaments. Apvienības valdes sēdes darbu vada Apvienības priekšsēdētājs un līdzpriekšsēdētāji.
4.20. Valdes sēdes tiek protokolētas.
4.21. Valde veic šādas funkcijas:
– lemj par kongresa sasaukšanu;
– organizē kongresa lēmumu projektu sagatavošanu;
– sagatavo informatīvos materiālus grupām;
– informē par valdes lēmumiem;
– saņem atskaites par grupu darbu;
– sagatavo Apvienības finansiālās un saimnieciskās darbības projektu;
– pieņem un izskata ieteikumus par deputātu kandidātiem valdības sastāvam, sagatavo priekšlikumus apstiprināšanai kongresam;
– atbild par Apvienības finansiālo stāvokli, kā arī Apvienības īpašuma pārvaldi;
– apstiprina grupu nolikumus;
– izpilda arī citas funkcijas, ja to nosaka šie Statūti vai deleģē kongress.
4.22. Ārkārtas valdes sēdes sasauc pēc Apvienības priekšsēdētāja, līdzpriekšsēdētāja vai arī valdes locekļu iniciatīvas, kuri kopā pārstāv 1/3 valdes locekļu kopskaita. Ārkārtas valdes sēdes sasaukšanu var pieprasīt arī revīzijas komisija.
4.23. Apvienības finansiālās un saimnieciskās darbības revīziju realizē revīzijas komisija, kuru ar vienkāršo balsu vairākumu 3 (trīs) cilvēku sastāvā uz 1 (vienu) gadu ievēlē kongress. Revīzijas komisijas locekļi nevar būt valdes locekļi. Revīzijas komisijas locekļi no komisijas locekļu vidus ievēlē revīzijas komisijas priekšsēdētāju, kas vada un kontrolē revīzijas komisijas darbību.
4.24. Revīzijas komisija regulāri pārbauda:
– Apvienības finanšu stāvokli;
– Apvienības īpašuma pārvaldi;
– Apvienības grupu finansiālo darbību.
4.25. Revīzijas komisija pilnu Apvienības finansiālās un saimnieciskās darbības revīziju veic ne retāk kā reizi gadā.
4.26. Par revīziju un pārbaužu rezultātiem revīzijas komisija informē valdi un ziņo kongresam.

5. Apvienības organizācijas

5.1. Apvienība var veidot teritoriālās organizācijas. Apvienības teritoriālās organizācijas augstākā lēmējinstitūcija ir tās konference. Apvienības teritoriālās organizācijas darbu konferenču starplaikā vada teritoriālās organizācijas valde.
5.2. Apvienības teritoriālās organizācijas darbojas atbilstoši Apvienības valdes apstiprinātam nolikumam un saskaņā ar Apvienības Statūtiem.
5.3. Par veikto darbu un par teritoriālās organizācijas konferences pieņemtajiem lēmumiem teritoriālās organizācijas valde regulāri sniedz informāciju Apvienības valdei.
Par Apvienības teritoriālās organizācijas darbību pilnā mērā atbild Apvienība.
Ja Apvienības teritoriālajai organizācijai ir juridiskās personas tiesības, par tās saimniecisko un finansiālo darbību solidāri atbild attiecīgā sabiedriskā organizācija un teritoriālā struktūrvienība.

6. Deputātu kandidātu izvirzīšana un apstiprināšana

6.1. Visu līmeņu deputātu kandidātus no Apvienības vidus var izvirzīt Apvienības valde, Apvienības grupu pilnsapulce, jebkurš Apvienības biedrs.
6.2. Grupu priekšlikumus par deputātu kandidātiem Saeimas un pilsētu pašvaldību vēlēšanām iesniedz Apvienības valdē, kas tos izskata un sagatavo izskatīšanai kongresā, kas deleģē valdei noformēt atbilstošos kandidātus.
6.3. Par Apvienības Saeimas un pašvaldību deputātu kandidātiem var kļūt personas, kas atbilst Latvijas Republikas attiecīgajos vēlēšanu likumos noteiktajām prasībām un Apvienības valdes apstiprinātajiem kritērijiem.

7. Apvienības mantas un finanšu līdzekļu izlietošanas kārtība

7.1. Apvienības naudas līdzekļus saskaņā ar Latvijas Republikas politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumu veido:
7.1.1. Apvienības biedru nauda;
7.1.2. Fizisko un juridisko personu naudas un citu finanšu līdzekļu un mantas dāvinājumi (ziedojumi);
7.1.3. Ienākumi, ko dod Apvienības uzņēmējdarbība un cita saimnieciskā darbība;
7.1.4. Citi finansējuma avoti, izņemot tos, kuriem ar likumu aizliegts finansē politiskas organizācijas.
7.2. Apvienības naudas līdzekļu sadali un izlietojuma kārtību nosaka Apvienības valde.
7.3. Apvienības finansiālo un materiālo līdzekļu izlietojumu apstiprina valde ar savu lēmumu.
7.4. Līgumus, finanšu dokumentus paraksta Apvienības priekšsēdētājs saskaņā ar Apvienības valdes lēmumu vai pilnvarojumu.
7.5. Katru gadu likumdošanā noteiktā termiņā Apvienība iesniedz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam Apvienības priekšsēdētāja parakstītu Apvienības finansiālās darbības deklarāciju saskaņā ar Latvijas Republikas Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumu.

8. Apvienības pašlikvidācija un reorganizācijas kārtība

8.1. Apvienības darbība izbeidzas, ja kongress saskaņā ar Statūtu noteikumiem pieņem lēmumu par pašlikvidāciju vai reorganizāciju,

apvienojoties ar citu organizāciju, sadaloties vai pievienojoties citai organizācijai. Lēmums par Apvienības pašlikvidāciju vai reorganizāciju trīs dienu laikā jāpaziņo attiecīgā reģistra turētājam.
8.2. Apvienības pašlikvidācijas gadījumā kongress ievēlē likvidācijas komisiju, kas lemj par Apvienības līdzekļu un mantas sadali un citiem ar likvidāciju saistītiem jautājumiem saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu.
8.3. Ja no Apvienības atdalās (tiek izslēgta) Apvienības biedru grupa un izveido jaunu sabiedrisko (politisko) organizāciju, Apvienības īpašums un finansiālie līdzekļi pilnībā nedalīti paliek Apvienībai. Apvienību var pārveidot par sabiedrisko organizāciju saskaņā ar Latvijas Republikas likumu “Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām”.
8.4. Apvienības darbību var apturēt un izbeigt saskaņā ar Latvijas Republikas likumu “Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām”.

Apvienības priekšsēdētājs V.Kalnbērzs

Apvienības līdzpriekšsēdētāji J.Žuravļovs, I.Gusevs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!