Ministru kabineta 2004.gada 15.jūnija sēdē
Pieņemts rīkojums “Par
Zemessardzes komandieri”.
Saskaņā ar Nacionālo bruņoto
spēku likumu un ievērojot aizsardzības ministra Ata Slaktera
priekšlikumu, pulkvežleitnants Juris Bezzubovs iecelts par
Zemessardzes komandieri.
Pieņemts rīkojums “Par Latvijas Lauksaimniecības universitātes
rektora apstiprināšanu”.
Saskaņā ar Augstskolu likumu
inženierzinātņu doktors, profesors Juris Skujāns apstiprināts par
Latvijas Lauksaimniecības universitātes rektoru.
Latvijas Lauksaimniecības universitātes Konvents 2004.gada
28.maijā par Latvijas Lauksaimniecības universitātes rektoru
ievēlēja profesoru Juri Skujānu.
Pieņemts rīkojums “Par rīcības plānu bāreņu un bez vecāku
gādības palikušo bērnu ģimenes tipa aprūpes veicināšanai un
situācijas uzlabošanai bērnu ārpusģimenes aprūpes
iestādēs”.
Valdība atbalstīja rīcības plānu bāreņu un
bez vecāku gādības palikušo bērnu ģimenes tipa aprūpes
veicināšanai un situācijas uzlabošanai bērnu ārpusģimenes aprūpes
iestādēs. Noteikts, ka atbildīgā institūcija par rīcības plāna
īstenošanu ir Bērnu un ģimenes lietu ministrija.
Bērnu un ģimenes lietu ministrijai uzdots līdz 2008.gadam katru
gadu līdz 1.martam iesniegt Ministru kabinetā informatīvu
ziņojumu par rīcības plāna izpildes gaitu.Rīcības plāns
īstenojams likumā par valsts budžetu kārtējam gadam Bērnu un
ģimenes lietu ministrijai piešķirto līdzekļu ietvaros.
Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteikts, ka ģimene ir dabiska
bērna attīstības un augšanas vide un katram bērnam ir neatņemamas
tiesības uzaugt ģimenē. Bāreni vai bez vecāku gādības palikušu
bērnu var adoptēt, ievietot audžuģimenē, viņam var iecelt
aizbildni, tomēr 2003.gada 1.janvārī bērnu ārpusģimenes aprūpes
iestādēs uzturējās pavisam 3555 bērni.
Lai veicinātu alternatīvo ārpusģimenes aprūpes formu attīstību un
uzlabotu aprūpes kvalitāti bērnu ārpusģimenes aprūpes iestādēs,
tādējādi nodrošinot individuālu pieeju bērna problēmu risināšanai
un bērna gatavību integrēties sabiedrībā, kad viņš būs atstājis
ārpusģimenes aprūpes iestādi, ir izstrādāts rīcības plāns.
Rīcības plāns bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu ģimenes
tipa aprūpes veicināšanai un situācijas uzlabošanai bērnu
ārpusģimenes aprūpes iestādēs paredz virkni pasākumu.
• Ģimenes tipa aprūpes veicināšana: regulāri pārbaudīt bāreņu un
bez vecāku gādības palikušo bērnu personas lietas ārpusģimenes
aprūpes iestādēs, izvērtējot iemeslus, kāpēc bērns ievietots
ārpusģimenes aprūpes iestādē, un iespējas bērnam augt ģimeniskā
vidē; par katru adoptēto bērnu izmaksāt adoptētājiem vienreizēju
pabalstu 1000 latu apmērā, pabalstu 35 latu apmērā mēnesī un
nodrošināt adoptētājiem iespēju saņemt bērna aprūpes atvaļinājumu
pirmsadopcijas aprūpes laikā, lai veicinātu adopciju valsts
teritorijā; nodrošināt adoptētājiem, audžuģimenēm un aizbildņiem
konsultācijas un nepieciešamo apmācību.
• Sabiedrības informēšana un izglītošana: izstrādāt rokasgrāmatu,
lai veicinātu bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu
ārpusģimenes alternatīvo aprūpes formu izmantošanu pašvaldībās;
informēt sabiedrību par iespējām kļūt par audžuģimeni, aizbildni,
adoptēt bērnu; īstenot pašvaldībās izmēģinājumprojektus, lai
izstrādātu modeli valsts un pašvaldību institūciju sadarbībai
audžuģimeņu kustības attīstīšanā.
• Ārpusģimenes aprūpes iestāžu izveidošana un pilnveidošana:
pārkārtot bērnu ārpusģimenes aprūpes institūciju sistēmu,
nodrošinot bērnam iespēju saņemt šādus pakalpojumus: krīzes
nodaļas (patversmes), kurās bērni uzturas īslaicīgi – līdz sešiem
mēnešiem, bērnunami – bērniem no piedzimšanas brīža līdz 18 gadu
vecumam, grupu mājas – bērniem no 16 līdz 18 gadu vecumam;
samazināt bērnu skaitu grupā un nodrošināt, lai vienā istabiņā
dzīvotu ne vairāk kā seši bērni, kuru vecums nepārsniedz sešus
gadus, četri bērni vecumā no 6 līdz 12 gadiem vai divi bērni, kas
vecāki par 12 gadiem; ārstēt no narkotisko un psihotropo vielu,
citu apreibinošo vielu un alkohola atkarības – bērnus līdz 16
gadu vecumam tikai ar vecāku (aizbildņu), audžuģimeņu piekrišanu,
bet no 16 līdz 18 gadu vecumam – arī ar bērna piekrišanu;
pārskatīt prasības, kas nosaka kvalificēta personāla skaitu
ārpusģimenes aprūpes institūcijās, palielinot tādu speciālistu
skaitu, kuri nodarbojas ar audzināšanu, sociālo rehabilitāciju,
sociālo darbu, sniedz psiholoģisko palīdzību.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Ārvalstu bruņoto
spēku statuss Latvijas Republikā””.
Pašreiz spēkā esošie
normatīvie akti nenosaka kārtību, kādā tiek pieņemts lēmums par
ārvalstu bruņoto spēku tranzītu Latvijas Republikas sauszemes
teritorijā, kā arī nenosaka kārtību, kādā ārvalstu bruņotie spēki
veic tranzītu Latvijas Republikas sauszemes teritorijā. Tādējādi,
ja kāda valsts lūgs Latvijas piekrišanu, lai šķērsotu tās
sauszemes teritoriju tranzītā, nav skaidrības, kurai institūcijai
būtu jāadresē šāds lūgums un jāizdod tā atļauja.
Ar šo likumprojektu tiesības pieņemt lēmumu par ārvalstu bruņoto
spēku tranzītu Latvijas teritorijā tiek deleģētas aizsardzības
ministram, ja tranzītu vienlaikus veic ne vairāk kā 500 ārvalstu
militārpersonas, bet, ja sauszemes tranzītu vienlaikus veic
vairāk par 500 ārvalstu militārpersonām, tad lēmumu pieņem
Ministru kabinets. Tiek paredzēts, ka šādu lēmumu aizsardzības
ministrs saskaņo ar Ārlietu ministriju un Iekšlietu ministriju.
Valstij, kuras bruņoto spēku vienība vēlas doties tranzītā cauri
Latvijas teritorijai, jāiesniedz pieprasījums LR Aizsardzības
ministrijai, kā arī jāpievieno klāt tās valsts, uz kuru dodas
bruņoto spēku vienība, piekrišana uzņemt šo vienību savā
teritorijā. Ārvalstu bruņoto spēku vienības šķērsos Latvijas
teritoriju Militārās policijas pavadībā, kas neapšaubāmi palīdzēs
izvairīties no negadījumiem.
Pieņemti noteikumi “Grozījums Ministru kabineta 2003.gada
16.septembra noteikumos Nr.519 “Noteikumi par apgādes
nosacījumiem, normām un kārtību, kādā karavīri nodrošināmi ar
finanšu un materiāltehniskajiem līdzekļiem””.
Saskaņā ar
noteikumiem Aizsardzības ministrija katru gadu pārskata
uzturdevas vērtību un nosaka to, ņemot vērā produktu cenas maiņu.
Pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes un Finanšu
ministrijas sniegto informāciju par pārtikas produktu vidējām
cenām un prognozējamo vidējā cenu līmeņa pieaugumu 2004. un
2005.gadā, ir pārskatīta un noteikta jauna uzturdevu
vērtība.
Grozījums nosaka šādu uzturdevas vērtības kompensāciju: par
dienas uzturdevu Nr.1 – 2,20 latu; par dienas uzturdevu Nr.2
(sausā uztura dienas deva) – 2,64 lati; par dienas papildu
uzturdevu Nr.1 – 0,25 lati; par dienas papildu uzturdevu Nr.2 –
0,82 lati.
Noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 1.jūliju.
Pieņemti “Noteikumi par valsts nodevu par nekustamo īpašumu
sastāva un piederības izziņu izsniegšanu”.
Noteikumi
nosaka kārtību, kādā maksājama valsts nodeva par Valsts zemes
dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistra izsniegtu
izziņu par nekustamā īpašuma sastāvu vai būvju un dzīvokļu
īpašumu piederību (līdz īpašuma tiesību nostiprināšanai), un
valsts nodevas apmēru, kā arī nosaka atvieglojumus izziņas
saņemšanā.
Valsts nodevas likme juridiskajām un fiziskajām personām ir 2,70
latu. Valsts zemes dienests izziņu sagatavo piecu darbdienu
laikā.
Ja persona vēlas saņemt izziņu vienas darbdienas laikā, valsts
nodevu maksā divkāršā apmērā. Ja Valsts zemes dienests minētajā
termiņā izziņu nesagatavo, palielināto valsts nodevas likmi
atmaksā izziņas pieprasītāja norādītajā kontā piecu dienu laikā
pēc izziņas izsniegšanas.
Valsts nodevu maksā, iesniedzot Valsts zemes dienestā izziņas
izsniegšanas pieprasījumu. Ja Nekustamā īpašuma valsts kadastra
reģistrā nav izdarīti ieraksti par nekustamā īpašuma piederību un
sastāvu, iemaksāto valsts nodevu neatmaksā.
Valsts nodeva par izziņas izsniegšanu ieskaitāma valsts
budžetā.
Valsts nodevu nemaksā Valsts kontrole, prokuratūra, Noziedzīgi
iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanas dienests, valsts tiešās
pārvaldes iestādes un pašvaldības.
Pieņemts rīkojums “Par Stratēģiskas nozīmes preču kontroles
komiteju”.
Saskaņā ar Stratēģiskas nozīmes preču aprites
likumu apstiprināta Stratēģiskas nozīmes preču kontroles
komiteja.
Par komitejas priekšsēdētāju apstiprināts Māris Riekstiņš –
Ārlietu ministrijas valsts sekretārs, par komitejas locekļiem:
I.Angere – Aizsardzības ministrijas Nodrošinājuma politikas
departamenta Nodrošinājuma stratēģijas nodaļas vadītāja;
D.Biseniece – Veselības ministrijas Farmācijas departamenta
direktora vietniece; A.Bokums – Valsts augu aizsardzības dienesta
Augu karantīnas departamenta direktors; A.Burka – Ekonomikas
ministrijas Rūpniecības departamenta direktora vietniece;
A.Grosbergs – Drošības policijas sevišķi svarīgu lietu
inspektors; A.Indriksons – Drošības policijas biroja priekšnieks;
I.Jirgensone – Ārlietu ministrijas Drošības politikas
departamenta Stratēģiskas nozīmes preču eksporta kontroles
nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja; E.Krēgers – Valsts
ieņēmumu dienesta Galvenās muitas pārvaldes Muitošanas metodikas
daļas Atļauju uzraudzības nodaļas muitas eksperts; Ģ.Krūmiņš –
Ārlietu ministrijas Drošības politikas departamenta Stratēģiskas
nozīmes preču eksporta kontroles nodaļas vadītāja vietnieks;
G.Maškovs – Valsts ieņēmumu dienesta Galvenās muitas pārvaldes
Muitas noteikumu pārkāpumu novēršanas daļas priekšnieks; A.Ozols
– Radiācijas drošības centra Inspekcijas nodaļas vadītāja
vietnieks; I.Preimate – Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra
vietniece; A.Roska – Vides valsts inspekcijas Metodiskās vadības
departamenta direktors; I.Stipinas – Valsts ieņēmumu dienesta
Galvenās muitas pārvaldes Muitošanas metodikas daļas Atļauju
uzraudzības nodaļas priekšniece; A.Sudārs – Valsts policijas
Galvenās kārtības policijas pārvaldes Licencēšanas un atļauju
sistēmas nodaļas priekšnieks; K.Šulte – Finanšu ministrijas
Muitas likumdošanas departamenta Muitas nodokļa (tarifa) un kvotu
politikas koordinācijas nodaļas vadītāja vietniece.
Pieņemti noteikumi “Kārtība,
kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību,
ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un
institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi
un dāvinājumi naudā vai natūrā”.
Noteikumi nosaka
kārtību, kādā uzņēmuma (likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem”
subjekta) finanšu pārskatos atspoguļojama no valsts, pašvaldībām,
ārvalstīm, Eiropas Kopienas, citām starptautiskajām organizācijām
un institūcijām saņemtā finanšu palīdzība un citā veidā saņemtais
finansiālais atbalsts, kā arī no fiziskajām un juridiskajām
personām saņemtie ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.
Noteikumi neattiecas uz valsts vai pašvaldību ieguldījumiem
uzņēmuma pamatkapitālā (arī tad, ja tie veikti saistībā ar valsts
un pašvaldību investīciju projektiem infrastruktūras
attīstībai).
Finanšu pārskatos atspoguļo jebkuru no valsts, pašvaldības,
ārvalsts, Eiropas Kopienas, citas starptautiskas organizācijas un
institūcijas līdzekļiem uzņēmumam sniegtu finansiālo atbalstu,
kas izpaužas kā ekonomisko labumu sniegšana tieši šim konkrētajam
uzņēmumam par to, ka tas pagātnē ievērojis vai nākotnē ievēros
noteiktus nosacījumus, kas attiecas uz tā saimniecisko darbību,
vai tādēļ, ka šis uzņēmums atbilst noteiktiem kritērijiem.
Līdz šim valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu
starptautisko organizāciju un institūciju finansiālā atbalsta, kā
arī no
fiziskajām un juridiskajām
personām saņemto ziedojumu un dāvinājumu naudā vai natūrā
atspoguļošana komersanta, uzņēmuma vai uzņēmējsabiedrības finanšu
pārskatos normatīvajos aktos netika reglamentēta. Tādēļ minēto
personu grāmatvedībā un finanšu pārskatos tika izmantotas dažādas
novērtēšanas metodes un piemēroti atšķirīgi informācijas
sniegšanas paņēmieni, kas apgrūtināja šajos pārskatos sniegtās
informācijas izpratni.
Paredzams, ka noteikumi uzlabos finanšu pārskatu kvalitāti, tie
būs skaidrāk saprotami šo pārskatu lietotājiem, arī Valsts
kontrolei, veicot Valsts kontroles likumā paredzētās pārbaudes,
un Valsts ieņēmumu dienestam nodokļu administrēšanas
vajadzībām.
Lai saskaņotu izmaksas ar ieņēmumiem attiecīgajos pārskata
periodos un lai novērtēšanā ievērotu pienācīgu piesardzību,
projekts paredz, ka saņemto finansiālo atbalstu iegrāmato
ieņēmumos vienā vai vairākos pārskata periodos atkarībā no
saņemtā finansiālā atbalsta veida un tā izlietošanas
nosacījumiem.
Noteikumi paredz uzņēmumam iespēju piemērot novērtēšanu patiesajā
vērtībā, ja finansiālā atbalsta veidā bez atlīdzības vai par
zemāku cenu iegūts pamatlīdzekļu objekts vai ilgtermiņa finanšu
ieguldījumu objekts, kura patiesā vērtība ir zināma (to ir
iespējams noteikt).
Noteikumi ietver nosacījumus attiecībā uz finansiālo atbalstu,
kas piešķirts no Eiropas Savienības struktūrfondiem un izpaužas
kā iesniegto rēķinu atmaksa pēc ilgtermiņa ieguldījumu objekta
iegādes, izveidošanas vai būvniecības projekta pabeigšanas, vai
pakāpeniski ilgtermiņa projekta īstenošanas gaitā. Tas ietver arī
norādījumus, kā finanšu pārskatos jāatspoguļo atpakaļ atmaksātā
finansiālā atbalsta summa, ja tāda ir, kā arī to, kādā veidā
finanšu pārskatos jāatspoguļo no fiziskajām un juridiskajām
personām saņemtie ziedojumi un dāvinājumi, arī tad, ja dāvinājuma
priekšmets ir apgrūtināts ar parādiem.
Noteikumi ietver prasību sniegt paskaidrojošu papildinformāciju
par saņemtajiem finansiālajiem atbalstiem, ziedojumiem un
dāvinājumiem.
Noteikumu izstrādāšanas gaitā ir ņemts vērā Komercdarbības
atbalsta kontroles likums, Likums par budžetu un finanšu vadību,
likums “Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas
izšķērdēšanas novēršanu”, Valsts un pašvaldību mantas
atsavināšanas likums un citi normatīvie akti, kā arī
Starptautiskie grāmatvedības standarti un citi dokumenti.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada
10.jūlija noteikumos Nr.315 “Kārtība, kādā sabiedriskajām
organizācijām (fondiem) un reliģiskajām organizācijām tiek
izsniegtas vai atsauktas atļaujas saņemt ziedojumus, ziedotājiem
saņemot uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaidi””.
Grozījumi
noteikumos tiek veikti, lai tos saskaņotu ar Administratīvā
procesa likumā, kas stājās spēkā 2004.gada 1.februārī, kā arī ar
Valsts pārvaldes iekārtas likumā lietoto terminoloģiju.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2000.gada
27.jūnija noteikumos Nr.211 “Noteikumi par valsts profesionālās
vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības
standartu””.
Grozījumi Izglītības likumā nosaka, ka
2004.gada 1.septembrī valsts un pašvaldību profesionālās
izglītības iestādēs, sākot ar pirmo kursu, mācības notiek valsts
valodā atbilstoši valsts arodizglītības standartam vai valsts
profesionālās vidējās izglītības standartam.
Noteikumi paredz nosacījumus profesionālās izglītības programmu
mācību satura apguvei valsts valodā līdzīgi, kā tas tiek īstenots
vispārējās izglītības sistēmā: profesionālās izglītības
programmas, kuras izglītojamais uzsāk pēc pamatizglītības, var
tikt īstenotas, nodrošinot mācību satura apguvi valsts valodā ne
mazāk kā trijās piektdaļās no programmas kopējā apjoma.
Atbilstoši profesionālās izglītības likuma nosacījumiem
profesionālās izglītības programmās, kurās uzņem izglītojamos bez
pamatizglītības, tiek integrēta pedagoģiskās korekcijas
programma. Līdz vispārējās pamatizglītības valsts noslēguma
pārbaudījumu nokārtošanai programma var tikt īstenota valodā,
kādā Latvijā pamatizglītību iegūst valsts un pašvaldību
izglītības iestādēs. Pēc vispārējās pamatizglītības valsts
pārbaudījumu nokārtošanas programmas īstenošanu turpina,
nodrošinot mācību satura apguvi valsts valodā ne mazāk kā trīs
piektdaļas no atlikušā programmas apjoma.
Profesionālās izglītības programmas, kuras izglītojamais uzsāk
pēc vispārējās vidējās izglītības ieguves, tiek īstenotas valsts
valodā.
Vienlaikus Valsts arodizglītības standartā un valsts
profesionālās vidējās izglītības standartā tiek veikti
precizējumi saistībā ar centralizēto eksāmenu vispārizglītojošos
mācību priekšmetos ieviešanu profesionālajā izglītībā.
Pieņemti noteikumi “Profesionālās karjeras izvēles valsts
aģentūras nolikums”.
Profesionālās karjeras izvēles
valsts aģentūra ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša
valsts iestāde, kas izveidota, lai nodrošinātu bezdarba
samazināšanas preventīvā pasākuma īstenošanu – pakalpojumu
sniegšanu profesionālās orientācijas jomā.
Aģentūra veic šādas funkcijas: sniedz valsts un pašvaldību
institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, kā arī fiziskajām un
juridiskajām personām pakalpojumus, konsultācijas un palīdzību
profesionālās orientācijas jomā: bez maksas sniedz profesionālās
orientācijas pakalpojumus fiziskām personām, kuru pastāvīgā
dzīvesvieta ir Latvijā; sniedz maksas pakalpojumus, konsultācijas
un palīdzību valsts un pašvaldību institūcijām, juridiskām
personām un nevalstiskajām organizācijām karjeras plānošanas un
pārkvalifikācijas jautājumos; piedalās nodarbinātības un bezdarba
samazināšanas politikas īstenošanā, veidojot sabiedrības izpratni
par profesionālās orientācijas un karjeras plānošanas nozīmību
darbaspēka kvalitātes attīstīšanai; izvērtē profesionālās
orientācijas jomā pielietojamās metodes, to atbilstību zinātnes
sasniegumiem, darba tirgus un starptautiski atzītām
prasībām.
Aģentūrai ir šādi uzdevumi: sniegt grupveida un individuālās
konsultācijas profesionālās orientācijas jautājumos, jo īpaši
bezdarbniekiem un darba meklētājiem; personām pēc bērna kopšanas
atvaļinājuma; personām pēc soda izciešanas brīvības atņemšanas
iestādēs; personām, kurām ir noteikta invaliditāte; pirmspensijas
vecuma personām, motivējot sociāli aktīvai pozīcijai
mūžizglītības kontekstā; nodrošināt mūsdienu prasībām atbilstošu
metodisko bāzi profesionālās orientācijas pakalpojumu sniegšanai
atbilstoši katras mērķa grupas specifikai; pilnveidot esošās, kā
arī izstrādāt un ieviest jaunas zinātniski praktiskas metodes
profesionālās orientācijas, profesionālās piemērotības
noteikšanas un karjeras konsultēšanas jautājumos, kā arī
pārstāvēt Latviju Starptautiskajā izglītības un profesijas
izvēles konsultantu asociācijā, adaptēt citu valstu “labo praksi”
profesionālās orientācijas, profesionālās piemērotības
noteikšanas un karjeras konsultēšanas jautājumos; apkopot
informāciju un informēt sabiedrību par izglītības un
tālākizglītības iegūšanas iespējām Latvijā un ārvalstīs;
piedalīties starptautiskajā izglītības un profesiju izvēles
konsultāciju standartu izstrādē un to ieviešanā Latvijā,
izstrādāt un publiskot profesiju aprakstus; sniegt informāciju
par darba tirgus attīstības tendencēm; piedalīties nacionālā
nodarbinātības plāna izstrādē un īstenošanā u.c.
Pieņemts rīkojums “Par uzņemšanu Latvijas pilsonībā
naturalizācijas kārtībā”, kurā iekļauti 363 pilsonības
pretendenti, t.sk. 38 viņu nepilngadīgie bērni.
Pieņemts rīkojums “Par Ministru
kabineta Atzinības raksta piešķiršanu”.
Pieņemts
Ministru kabineta Apbalvošanas padomes priekšlikums un piešķirti
Ministru kabineta Atzinības raksti: Apvienoto Nāciju
Attīstības Programmas (ANAP) pastāvīgajai pārstāvei Latvijā
Gabrielei Kēlerei par nozīmīgu ieguldījumu ANO aģentūru Latvijā
darbības vadīšanā un koordinācijā; Baltijas aizsardzības
koledžas komandantu brigādes ģenerālim Mihaelam Hesselhoftam
Klemmesenam par nozīmīgu ieguldījumu Baltijas aizsardzības
koledžas veidošanā un Latvijas aizsardzības sistēmas
attīstībā; Rīgas Tehniskās koledžas direktoram, pedagoģisko
zinātņu doktoram Jānim Rozenblatam par nozīmīgu ieguldījumu
profesionālās izglītības sistēmas attīstībā.
Noteikts, ka Ministru kabineta Atzinības rakstu G.Kēlerei
pasniedz ārlietu ministrs Rihards Pīks, M.H.Klemmesenam –
Ministru prezidents Indulis Emsis, bet J.Rozenblatam – izglītības
un zinātnes ministrs Juris Radzevičs.
Pieņemta Koncepcija par augstākās izglītības un zinātnes
nozares valsts institūciju juridisko statusu.
Lai
nodrošinātu ministriju padotībā esošo iestāžu juridiskā statusa
atbilstību Komerclikumā un Valsts pārvaldes iekārtas likumā
noteiktajām prasībām, atbalstīts koncepcijā par augstākās
izglītības un zinātnes nozares valsts institūciju juridisko
statusu ietvertais risinājums. Augstskolas kļūst par atvasinātām
publiskām personām pēc tam, kad to satversme tiek apstiprināta
Saeimā. Līdz šim laikam augstskolas, kuru satversmes šobrīd nav
apstiprinātas Saeimā, turpina darboties to pašreizējā statusā kā
valsts budžeta iestādes. Zinātniskās iestādes tiek integrētas
augstskolās, veidojot augstskolas struktūrvienību vai augstskolas
pārraudzībā esošu publisko aģentūru vai arī tās tiek pārveidotas
par ministrijas pārraudzībā esošām publiskām aģentūrām.
Izglītības un zinātnes ministrija noteikta par atbildīgo
institūciju koncepcijas īstenošanā.
Izglītības un zinātnes ministrijai
uzdots izstrādāt un līdz 2004.gada 15.oktobrim iesniegt noteiktā
kārtībā Ministru kabinetā likumprojektus par nepieciešamajiem
grozījumiem Augstskolu likumā un likumā “Par zinātnisko
darbību”.
Ministrijām, kuru padotībā ir augstākās izglītības un zinātnes
iestādes, atbilstoši koncepcijai, kā arī saskaņā ar Valsts
pārvaldes iekārtas likumu uzdots izstrādāt un līdz 2004.gada
30.decembrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā
koncepcijas informatīvajā daļā minēto nozaru iestāžu nolikumu
projektus un citus nepieciešamos tiesību aktu projektus saistībā
ar padotības iestāžu juridiskā statusa maiņu.
Apstiprināts Valdības rīcības plāns Deklarācijas par Ministru
kabineta iecerēto darbību īstenošanai.
Kā uzsvēra
Ministru prezidents Indulis Emsis: “Dokuments tika veidots šo 100
dienu laikā, kad arī pats personīgi apmeklēju ministrijas, Īpašu
uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu un
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, iepazīstoties ne
tikai ar Rīcības plānu projektiem, bet arī šīm institūcijām un to
pārstāvjiem. Vēlos uzsvērt, ka šī ir pirmā reize atjaunotās
Latvijas Republikas vēsturē, kad valdības rīcības plāns tiek
koleģiāli apstiprināts Ministru kabinetā.”
Valdības rīcības plāns Deklarācijas par Ministru kabineta
iecerēto darbību īstenošanai ir Ministru kabineta kopējā darba
uzdevumu un rezultātu dokuments, kas izstrādāts, lai plānveidīgi
īstenotu deklarāciju par Induļa Emša vadītā Ministru kabineta
iecerēto darbību. Dokumenta mērķis ir izveidot uz rezultātu
vērstu politiska līmeņa rīcības dokumentu, kas nosaka institūciju
darbības virzienus un prioritāros pasākumus valdības deklarācijas
nostādņu īstenošanai.
Valdības rīcības plāns nodrošinās saikni starp valdības
deklarāciju, ministriju gada rīcības plāniem un nākotnē arī
institūciju darbības stratēģijām vidējam termiņam
(stratēģiskajiem plāniem).
Valdības rīcības plāna pasākumu īstenošanas pamatā ir
koleģialitātes, sadarbības un atklātības princips. Dokumenta
sastādīšanas procesā atbildīgās institūcijas ir apzinājušas un
norādījušas rīcības plānā institūcijas, kuras tiks iesaistītas
pasākumu īstenošanā, tādējādi nodrošinot sadarbību ar citām
valsts iestādēm un sabiedriskajām organizācijām.
Valdības rīcības plāns un informācija par tā izpildi būs
ievietota Ministru kabineta, kā arī visu ministriju mājaslapās
internetā, nodrošinot pastāvīgi aktualizētu informāciju
sabiedrībai par valdības darbu.
Pēc Ministru prezidenta iniciatīvas tiek organizēti ministriju
pārskati par Valdības rīcības plāna uzdevumu izpildi.
Jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Valdības
rīcības plāna pasākumu īstenošanai skatāms Ministru kabinetā
vienlaikus ar ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem
2004.gada valsts budžeta grozījumiem, kā arī 2005. un 2006.gada
valsts budžeta plānošanas procesa laikā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments