Valsts sekretāru 2004.gada 10.jūnija sanāksmē
Satiksmes
ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Grozījumi Ministru kabineta 1995.gada 29.augusta noteikumos
Nr.265 “Pasta noteikumi””.
Grozījumi Pasta noteikumos ir
izstrādāti saskaņā ar 2004.gada 26.februāra likumu “Grozījumi
Pasta likumā”. Likuma redakcijā, kas stājās spēkā 2004.gada
31.martā, 7.panta ceturtajā daļā un 7.panta piektajā daļā
Ministru kabinetam dots uzdevums noteikt kārtību, kādā tiek
konfiscēti, iznīcināti vai nosūtīti atpakaļ sūtītājam pasta
sūtījumi, ja tiek konstatēts, ka pasta sūtījums satur
priekšmetus, kurus aizliegts pārsūtīt, vai nosūtīšanai kļūdaini
pieņemtus priekšmetus.
Saskaņā ar Krimināllikumu narkotisko un psihotropo vielu,
sprāgstošu, viegli uzliesmojošu vai citādi bīstamu vielu
pārsūtīšana, nepieklājīga vai netikumīga rakstura priekšmetu
izplatīšana ir noziedzīgi nodarījumi. Tādējādi iepriekšminēto
priekšmetu konfiscēšana un iznīcināšana notiek atbilstoši
Latvijas Kriminālprocesa kodeksā noteiktajai kārtībai.
Lai novērstu tehnisko kļūdu, kura
ir radusies Ministru kabineta 2003.gada 9.decembra noteikumu
Nr.682 “Grozījumi Ministru kabineta 1995.gada 29.augusta
noteikumos Nr.265 “Pasta noteikumi”” izdošanas laikā, ir
precizēts starptautisko un iekšzemes paku maksimālais
svars.
Saskaņā ar grozījumiem Pasta likuma 3.panta otrajā daļā
vispārējos pasta pakalpojumus sniedz bezpeļņas organizācija
valsts akciju sabiedrība “Latvijas pasts” un citi uzņēmumi
(uzņēmējsabiedrības), kuras saņēmušas individuālo licenci likumā
“Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” noteiktajā kārtībā. Tā
kā Pasta noteikumu 3.punktā ir definēts termins “pasta iestādes”
kā “Latvijas pasta” struktūrvienības, noteikumos ir izdarīti
grozījumi, lai noteikumu normas būtu piemērojamas attiecībā uz
visiem pasta pakalpojumu sniedzējiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Aizsardzības,
Iekšlietu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Veselības,
Zemkopības ministrijā, Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē,
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā.
Tieslietu ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojektu
“Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes
vēlēšanu likumā”.
Likumprojekts izstrādāts atbilstoši
Latvijas Republikas vēlēšanu sistēmas pilnveidošanas koncepcijā
izvirzītajiem problēmas risinājumiem.
Ar likumprojektu paredzēts saskaņot likumā esošo regulējumu ar
citiem spēkā esošajiem likumiem gan sistēmiski, gan
terminoloģiski, kā arī ievērojot pienākumus, kas Latvijai izriet
no pievienošanās Eiropas Savienībai.
Likumprojekts paredz grozījumu likuma 1.pantā, lai saskaņotu
pašvaldību vēlēšanu dienu ar citām vēlēšanām, turpmāk nosakot to
sestdienā.
Likumprojekts paplašina subjektu loku, kam ir tiesības
piedalīties pašvaldību vēlēšanās, kā arī precizē aktīvo un pasīvo
vēlēšanu tiesību ierobežojumus.
Likumprojekts saskaņo likuma normas ar Dzīvesvietas deklarēšanas
likumu.
Grozījumi likumā nodrošinās iepriekšējās vēlētāju reģistrēšanas
principa ievērošanu pašvaldības domēs (padomēs).
Likumprojekta 23.pants paredz papildināt likumu ar informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu, ievērojot to, ka
likumprojektā ir ietvertas Padomes direktīvas prasības par to, kā
tiesības balsot un kandidēt pašvaldību vēlēšanās izmanto
Savienības pilsoņi, kas pastāvīgi uzturas dalībvalstī, kuras
pilsoņi tie nav.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ārlietu, Bērnu un ģimenes
lietās, Iekšlietu, Labklājības, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu, Veselības ministrijā, Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Latvijas Pašvaldību
savienībā, Valsts kancelejā.
Zemkopības ministrija
– pieteica izskatīšanai Ministru kabinetā noteikumu projektu
“Prasības medus ražošanai mājas apstākļos un
izplatīšanai”.
Noteikumu projekts paredz noteikt
prasības medus ražotājam mājas apstākļos (vairāk nekā vienu tonnu
gadā), kurš izsviež, izspiež, iepako, uzglabā, transportē un
nogādā medu patērētājam Latvijas teritorijas tirgū (izplatīšanas
vietas, ēdināšanas uzņēmumi, veikali, vairumtirdzniecības
punkti). Medus ražotājs iepako tikai savā bišu saimniecībā iegūto
medu.
Medus ražotājs: reģistrējas Pārtikas un veterinārajā dienestā, kā
noteikts normatīvajos aktos par pārtikas uzņēmumu darbības
atzīšanas un reģistrācijas kārtību; veic paškontroli; nodrošina
valsts uzraudzības un kontroles institūcijas inspektoram brīvu
pieeju jebkurai darba telpai; nodrošina medus partijas parauga
nosūtīšanu uz akreditētu laboratoriju, lai novērtētu medus
sastāva atbilstību normatīvajā aktā par medus kvalitāti,
klasifikāciju un marķējuma noteiktajām prasībām; nodrošina medus
marķējuma atbilstību normatīvajā aktā par medus kvalitāti,
klasifikāciju un marķējuma noteiktajām prasībām, ja medu nogādā
galējam patērētājam.
Medus ražotājs iekārto telpu vai telpas medus izsviešanai,
izspiešanai, iepakošanai, uzglabāšanai, iepakojuma materiālu
sagatavošanai un uzglabāšanai. Telpā, kurā veic minētās darbības:
grīda, sienas, durvis, griesti vai jumta iekšējā virsma ir viegli
tīrāma un labā tehniskā stāvoklī; logi un to rāmji ir viegli
tīrāmi. Logus, kurus izmanto vēdināšanai, aprīko ar insektus
necaurlaidīgiem sietiem, kurus var viegli noņemt tīrīšanai.
Telpās iekļuvušo insektu likvidēšanai sietu vietā var izmantot
speciālu aparatūru; ir dabiskais vai mākslīgais apgaismojums vai
abi apgaismojuma veidi; ir konteiners vai tvertne atkritumiem; ir
pieejams aukstais un karstais ūdens.
Aprīkojums un instrumenti, kas saskaras ar medu, ir izgatavoti no
materiāla, kas ir viegli tīrāms, mazgājams un neietekmē medus
sastāva īpašības. Mērīšanas līdzekļus – svarus, atsvarus un
termometrus – uztur tehniskā lietošanas kārtībā un pakļauj valsts
metroloģiskajai kontrolei.
Visos medus aprites posmos iesaistītais personāls valkā tīru
darba apģērbu un apavus.
Medus ražotājs, kurš ražošanas procesā izmanto vienu telpu,
vienlaikus drīkst veikt medus izsviešanu vai izspiešanu, medus
iepakošanu un uzglabāšanu. Iepakojuma sagatavošanu nedrīkst veikt
vienlaikus ar šajā punktā noteiktajām darbībām.
Mehānisko piemaisījumu atdalīšanai izmanto medus kāstuves,
nostādināšanu vai centrifugēšanu.
Medu, ja tas ir kristalizējies, pirms iepakošanas atļauts sildīt
siltā ūdens vai gaisa vannā (termokamerā), kas aprīkota ar
temperatūras mērītāju. Siltuma nesēja nodrošinātā temperatūra
nedrīkst pārsniegt 450 C.
Ja tas nepieciešams iepakojuma sagatavošanai (mērcēšanai,
mazgāšanai vai skalošanai), izmanto marķētas vannas.
Sagatavotais iepakojums ir tīrs un sauss, tas aizsargā fasēto
medu no piesārņošanas.
Uz medus ražotāju neattiecas prasība par dzeramā ūdens
monitoringa (uzraudzības) programmas izstrādāšanu.
Medus pārvadāšanai izmantojamie transportlīdzekļi ir tīri un
nodrošina aizsardzību pret piesārņojumu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ekonomikas,
Veselības, Vides ministrijā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments