• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uzņēmumu pārskati. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.06.2004., Nr. 100 https://www.vestnesis.lv/ta/id/90345

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Uzņēmumu reģistra ziņas

Vēl šajā numurā

28.06.2004., Nr. 100

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Uzņēmumu pārskati

VALSTS AĢENTŪRAS “SABIEDRĪBAS VESELĪBAS AĢENTŪRA”
2003.GADA publiskais PĀRSKATS

Saturs

Satura rādītājs
Aģentūras darbības galvenie attīstības virzieni un sasniegtie rezultāti 2003.gadā
1.Aģentūras izveidošanas mērķi
2 Aģentūras galvenie uzdevumi un prioritātes
3.Aģentūras juridiskais statuss un struktūra
4.Aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijā, pārvaldes līgumā un kārtējā gada darbības plānā noteiktie galvenie uzdevumi un to izpildes vērtējums
4.1.Infekcijas slimību epidemioloģiskā uzraudzība
4.2.Vides veselības riska faktoru uzraudzība
4.2.1.Monitoringu īstenošana kompetencē esošajos sabiedrības veselības jautājumos
4.2.2.Normatīvajos aktos noteiktie pakalpojumi juridiskām un fiziskām personām
4.2.3.Ekspertu priekšlikumi normatīvās bāzes pilnveidošanai sabiedrības veselības jautājumos
4.2.4.SVA speciālistu dalība starpnozaru darba grupu darbā
4.3.SVA struktūrvienību dalība ārkārtējo situāciju pārvaldīšanā
4.4.Pasākumi SVA jaunas funkcijas ‚“Sabiedrības veselības stratēģijas mērķu sasniegšanas monitorings” ieviešanas uzsākšanai
4.5.Laboratoriju darbība
4.6.Mērķauditorijas informēšana par sabiedrības veselības aktualitātēm vides veselības un infekcijas slimību epidemioloģijas jomā
4.7.SVA Materiāli tehniskais nodrošinājums 2003. gadā
4.8.SVA dalība programmās un projektos 2003.gadā
4.9.Pārskata gada laikā notikušās būtiskākās pārmaiņas
5.Valsts investīciju programmas projektu plānoto uzdevumu izpilde

6.Pasākumi, kas vērsti uz darba optimizāciju, pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, izmaksu samazinājumu, pieejamības nodrošināšanu
7.Atsauksmes par aģentūras darbību
8.Iekšējās kontroles sistēmas novērtējums un pasākumi tās pilnveidošanai
9.Informācija par aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem
10.Finansējums un tā izlietojums
10.1.Informācija par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu
10.2.Aģentūras saņemtie ziedojumi un dāvinājumi, to izlietojums
10.3.Līdzekļu ekonomija, kas panākta, uzlabojot darba efektivitāti
10.4.Informācija par ES PHARE projektu ietvaros plānoto un faktiski izlietoto finansējumu
11.Personāla izglītošana un kvalifikācijas paaugstināšana
11.1.Mūsdienīgas personāla vadības politikas nodrošināšana
11.2.Apmācība un komandējumi 2003.gadā
12.Prognozes un plāni
12.1.Plānotie pasākumi resursu lietderīgai un taupīgai izmantošanai un administrēšanas sistēmas uzlabošanai
12.2.Finanšu saistības.
13.Informācija par Valsts kontroles veiktajām pārbaudēm un to rezultātiem

Aģentūras darbības galvenie attīstības virzieni un sasniegtie rezultāti 2003.gadā


Valsts aģentūras “Sabiedrības veselības aģentūra” (turpmāk tekstā - SVA) 2003. gada publiskajā pārskatā (turpmāk tekstā - Pārskats) sniegta informācija par SVA darbību 2003. gadā, tās galvenajiem uzdevumiem, to īstenošanas rezultātiem un finanšu līdzekļu izlietojumu.
Pārskatā atspoguļota SVA darbība, kas atbilst SVA ikgadējam darbības plānam, kā arī SVA darbības un attīstības stratēģijai 2002. - 2006.gadam (turpmāk tekstā - Stratēģija).
Kopumā vērtējot 2003. gadā paveikto - darba plānu, atbilstoši resursiem, esam izpildījuši noteiktajos termiņos un kvalitatīvi.
Esam saņēmuši starptautisku ekspertu atzinīgus vērtējumus par infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības un kontroles sistēmu un par vakcīnu iegādes sistēmu Latvijā. Tāpat, pildot ES prasības, ir paplašinājusies SVA dalība starptautiskajos infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības un profilakses projektos un programmās.
Sekmējot institucionālo stiprināšanu, esam ieviesuši jaunu darba samaksas sistēmu; uzsākuši darbinieku ikgadējo novērtēšanu; izstrādājuši darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanas koncepciju, saskaņā ar kuru plānotas turpmākās apmācības; izstrādājuši personāla attīstības stratēģiju. Tāpat arī esam nodrošinājuši veselības apdrošināšanu, apmaksājam mācību atvaļinājumus. SVA vadības un darbinieku mērķi sociālajā sfērā ir saskaņoti un noteikti darba koplīgumā. 2003.gadā, uzlabojoties administrācijas sadarbībai ar arodbiedrību, esam panākuši konstruktīvu sociālo dialogu.
Lai izveidotu efektīvāku finanšu administrēšanas sistēmu, veikta stingra ikmēneša finanšu kontrole, un iegūtais rezultāts ir pilnībā segtas SVA nokavētās kreditoru saistības, samazinot uzturēšanas izdevumus, kaut gan pašu ieņēmumiem ir tendence ar katru gadu samazināties.
Atbilstoši Stratēģijai turpinām SVA neraksturīgu funkciju nodošanu citām institūcijām, un 2003. gada sākumā ar Veselības ministrijas akceptu tika pārtraukta SVA Radioloģijas laboratorijas darbība.
Taču vairākas Stratēģijā noteiktās aktivitātes 2003. gadā netika pilnībā realizētas, jo tika atcelta Pasaules Bankas projekta 2.fāzes ieviešana, līdz ar to nepiešķirtā finansējuma dēļ nebija iespējams realizēt projektā paredzēto aktivitāti “Sabiedrības veselības stratēģijas mērķu sasniegšanas monitorings”. Arī programmas “Dzeramā ūdens kvalitātes monitorings” un “Peldūdeņu kvalitātes monitorings” nevarēja veikt pilnā apjomā, jo šim nolūkam netika piešķirta nepieciešamā valsts budžeta dotācija.
Kaut arī papildus finanšu līdzekļi netika saņemti, 2003. gadā uzsākti vairāki ilglaicīgi projekti: Veselības ministrija ir apstiprinājusi līdzfinansējuma piešķiršanu 2004.g. SVA realizējamam PHARE 2003 Nacionālās programmas projektam “Sabiedrības veselības aģentūras institucionālā stiprināšana” un līdz ar to esam uzsākuši šī projekta realizāciju; uzsākts darbs arī pie sabiedrības veselības indikatoru izstrādes.
Kopumā, izvērtējot 2003. gadā paveikto, atbilstoši Stratēģijai un SVA rīcībā esošajiem resursiem ir turpinātas iepriekšējos gados uzsāktās aktivitātes un aizsāktas jaunas, nozīmīgas aktivitātes, taču finansējuma trūkuma dēļ nav izdevies realizēt vairākus būtiskus Stratēģijā noteiktos uzdevumus. Saglabājoties iepriekšminētajām finansiālajām problēmām, kā arī ņemot vērā to, ka SVA iekšējo resursu rezerves ir praktiski izsmeltas, 2004. gadā iespējamas ievērojami lielākas atkāpes no Stratēģijas.

Direktors I.Rezebergs

1. Aģentūras izveidošanas mērķi

Valsts aģentūra „Sabiedrības veselības aģentūra” (turpmāk - SVA) ir Veselības ministrijas padotībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kura izveidota saskaņā ar Publisko aģentūru likumu, Epidemioloģiskās drošības likumu un citiem normatīvajiem aktiem, lai nodrošinātu sabiedrības veselības politikas īstenošanu valstī. SVA savus uzdevumus un funkcijas veic atbilstoši pārvaldes līgumam, kuru ar aģentūru slēdz veselības ministrs.

2. Aģentūras galvenās funkcijas, uzdevumi un prioritātes

1.Uzraudzīt, pētīt un izvērtēt sabiedrības veselības stāvokli un veselības riska faktorus
- nodrošināt infekcijas slimību epidemioloģisko uzraudzību un pretepidēmijas pasākumu organizēšanu valstī.
- pilnveidot Imunizācijas valsts programmu un koordinēt tās realizēšanu.
- piedalīties ārkārtas situāciju pārvaldīšanā.
- veikt cilvēka veselībai nozīmīgu vides riska faktoru monitoringu un nodrošināt informācijas sistēmas pilnveidošanu un uzturēšanu, t.sk. veicot:
• Peldvietu ūdens kvalitātes valsts monitoringu;
• Dzeramā ūdens kvalitātes monitoringu.
2.Sagatavot informāciju neatliekamu un ilglaicīgu sabiedrības veselības problēmu risināšanai.
- veidot un uzturēt vides veselības informācijas sistēmu SVA kompetencē esošajos jautājumos, nodrošināt informācijas sagatavošanu Pasaules veselības organizācijai tās programmu ietvaros.
-izstrādāt priekšlikumus normatīvo aktu projektiem higiēnas un epidemioloģiskās drošības jomā.
-sniegt informāciju valsts pārvaldes institūcijām un pašvaldībām kompetencē esošajos jautājumos, kā arī informēt sabiedrību par aktualitātēm epidemioloģiskās drošības un vides veselības jomā.
3.Veikt references laboratoriju funkciju veselībai nozīmīgāko infekciju saslimšanu izraisītāju jomā, kā arī - veselības riska faktoru laboratorisko (mikrobioloģisko, virusoloģisko un ķīmisko) identifikāciju un izpēti.
4. Sniegt publiskos pakalpojumus, t.sk. izsniegt licences uzņēmējdarbībai - dezinfekcijas, deratizācijas, dezinsekcijas pakalpojumu sniegšanai.
5. Sadarbība starptautisko programmu un projektu realizācijā.
6. Nodrošināt institucionālo attīstību, paaugstinot iestādes darbības kvalitāti, nodrošinot efektīvu finanšu izlietojumu un ceļot personāla kapacitāti.

3. Aģentūras juridiskais statuss un struktūra

SVA darbību reglamentē Publisko aģentūru likums, kā arī 2002.gada 30.augustā noslēgtais pārvaldes līgums, Epidemioloģiskās drošības likums, Ministru kabineta 2001.gada 27.decembra noteikumi Nr. 551 “Valsts aģentūras “Sabiedrības veselības aģentūra” nolikums”, Ministru kabineta 2003.gada 14.janvāra noteikumu Nr.20 “Veselības ministrijas nolikums” 23.punkts, SVA darbības un attīstības stratēģija 2002. - 2006.gadam (apstiprināta ar LM 26.08.2002. rīkojumu Nr.175) un ikgadējais SVA darbības plāns.
SVA darbu vada un organizē direktors saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 10.pantu.
2003. SVA kopā strādāja 880 darbinieku, no tiem 748 jeb 85% - sieviešu un 132 jeb 15% - vīriešu.
Darbinieku sadalījums pa darbības virzieniem: administrācija -199 jeb 23%; medicīnas nozare un laboratorijas - 470 jeb 53%; kvalificēti amatnieki, strādnieki un citi speciālisti - 211 jeb 24%.
SVA filiālēs 2003.gadā kopā strādāja 664 darbinieki, no tiem:19% - administratīvais personāls (vadība, laboratoriju, daļu, sektoru vadītāji un vietnieki), 57% - medicīnas nozares un laboratoriju personāls (ārsti, vidējais medicīniskais personāls, augstākais nemedicīniskais personāls medicīnas nozarē un laboratorijās, galvenie un vecākie speciālisti un tiem pielīdzinātie amati medicīnas nozarē), 24% - kvalificēti amatnieki un strādnieki, kā arī citi speciālisti (tulks, dispečers, informācijas ievadīšanas speciālists u.c.)

TABLE1.PNG (175152 bytes)

4. Aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijā, pārvaldes līgumā un kārtējā gada darbības plānā noteiktie galvenie uzdevumi un to izpildes vērtējums

Atbilstoši aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijai SVA 2003.gadā ir veikusi noteiktos uzdevumus saskaņā ar Veselības ministrijas apstiprināto SVA 2003.gada darbības plānu, kas ir veiksmīgi izpildīts.

4.1. Nodrošināta un pilnveidota infekcijas slimību epidemioloģiskā uzraudzība
• Nodrošināta nepārtraukta infekcijas slimību epidemioloģisko procesu novērošana un izpēte, epidemioloģiski nozīmīgo infekcijas slimību izraisītāju cirkulācijas uzraudzība; epidemioloģiskās uzraudzības ietvaros laboratoriski pārbaudīta leģionāru slimības, poliovīrusu un citu enterovīrusu, helmintožu, ērču encefalīta, Laimas slimības, Sibīrijas mēra un holeras ierosinātāju klātbūtne peldūdens, notekūdens, augsnes, posmkāju un citu vides objektu paraugos.

• Nodrošināta statistiskā, analītiskā, publiskā un speciālā informācija, veikts izglītojošs darbs par epidemioloģiskās uzraudzības datiem un rezultātiem; sagatavoti un izplatīti 129 „Epidemioloģijas biļeteni”, t.sk.:
- aktuālo infekcijas slimību epidemioloģiskie pārskati (17);
- mēneša pārskati par infekcijas slimību izplatību (12);
- epidemioloģiskie pārskati par infekcijas slimību uzliesmojumu izmeklēšanu (4);
- gripas monitoringa pārskati (24);
- pārskati par SARS (48);
- pārskati par Imunizācijas valsts programmas izpildi (19);
- pārskati par infekcijas slimību izraisītāju cirkulācijas novērošanu (5).
• Sagatavots 2002. gada nozares statistikas gada pārskats un iesniegts BOVAS “Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūrā”.
• Paaugstināta infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības sistēmas efektivitāte atbilstoši Eiropas Komisijas ekspertu ieteikumiem.

• Uzlabota sadarbība ar Pārtikas un veterināro dienestu un Valsts sanitāro inspekciju epidemioloģiskās drošības jomā, nodrošinot informācijas apmaiņu par infekcijas slimību izraisītāju cirkulāciju un kopīgu pasākumu organizēšanu. Sagatavoti priekšlikumi darba grupas izveidei infekcijas slimību epidemioloģiskās un epizootoloģiskās uzraudzības jautājumos, sadarbības līgumam ar minētajām institūcijām epidemioloģiskās drošības jomā, kā arī nepilnību novēršanai ārstniecības iestāžu ziņošanas kārtībā par infekcijas slimībām.
• Nodrošināta infekcijas slimību gadījumu/uzliesmojumu epidemioloģiskā izmeklēšana: cēloņu (infekcijas avotu, pārnešanas faktoru un iedzīvotāju riska grupu) operatīva noskaidrošana, savlaicīga un efektīva rīcība infekcijas slimību izplatības ierobežošanai, organizējot un koordinējot infekcijas slimību profilakses un pretepidēmijas pasākumus infekcijas slimību perēkļos. Šo pasākumu gaitā tika apsekoti 27 948 infekcijas slimību perēkļi, laboratoriski izmeklējot 13 956 kontakta personas; lielākais bakterioloģisko izmeklējumu apjoms saistīts ar kontakta personām akūto zarnu infekciju perēkļos (80% no kopējā bakterioloģisko izmeklējumu skaita), kā arī ar kontakta personām difterijas perēkļos (12,4%). Infekcijas slimību perēkļos laboratoriski izmeklēti arī 35 242 vides paraugi.
• Nodrošināta dalība starptautiskajās infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības un profilakses programmās un projektos, t.sk.:
Sadarbība ar Pasaules Veselības organizāciju:
- sniedzot informāciju par poliomielīta, vakcīnregulējamo slimību u.c. infekcijas slimību gadījumiem un imunizācijas rādītājiem;
- piedaloties PVO aptaujās epidemioloģiskās uzraudzības un imunizācijas pārraudzības jautājumos;
- piedaloties Starptautisko medicīniski sanitāro noteikumu koordinācijā Latvijā;
- piedaloties Centrālās Eiropas un Baltijas valstu sadarbības projektā infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības jomā;
- nodrošinot profilakses pasākumus infekcijas likvidācijas pēcsertifikācijas periodā;
- piedaloties PVO rīkotajos pētījumos un semināros.
Dalība Eiropas Kopienas sadarbības projektos atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes lēmumam Nr. 2119/98/EC:
- ES Legionella infekcijas Eiropas epidemioloģiskās uzraudzības projekts (EWGLINET);
- ES Salmonella un E.coli 0157 Eiropas epidemioloģiskās uzraudzības projekts (ENTER - NET);
- ES difterijas starptautiskajā uzraudzības projekts DIPNET (EC DG SANCO 122/SID/2001);
- ES meningokoku infekcijas un citu bakteriālo meningītu izraisošo infekciju Eiropas epidemioloģiskās uzraudzības projekts;
- ES vakcīnregulējamo hepatītu (A un B hepatītu) epidemioloģiskās uzraudzības projekts;

- Infekcijas slimību profilakses un kontroles resursu inventarizācijas projekts (IRIDE);
- Eiropas gripas uzraudzības tīkls (EISS - European Influenza Surveillance Scheme);
- ES starptautiskais seroepidemioloģiskais projekts (ESEN2), kura ietvaros tiek noteikta antivielu klātbūtne pret difteriju, garo klepu, masalām, masaliņām un epidēmisko parotītu 3029 Latvijas iedzīvotājiem. Programmas mērķis ir izvērtēt Imunizācijas programmu ietekmi uz iedzīvotāju specifisko imunitāti pret vakcīnregulējamām infekcijas slimībām, lai prognozētu epidemioloģiskās situācijas attīstību un izstrādātu priekšlikumus imunizācijas taktikas pilnveidošanai un vakcīnregulējamo infekcijas slimību izplatības samazināšanai Eiropas Kopienā.
• Nodrošināta dalība ES organizētos pasākumos, t.sk.:
- EK aptaujā par SARS uzraudzību, definīcijām un vadlīnijām Latvijā un SARS ekspertu grupas darba seminārā (Luksemburgā) par pasākumiem SARS kontroles jomā;
- ES un kandidātvalstu ekspertu seminārā (Luksemburgā) par infekcijas slimību epidemioloģisko uzraudzību un kontroli Eiropas Kopienā;
- Eiropas valstu epidemiologu padomes locekļu sanāksmē un Infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības un kontroles sakaru tīkla komisijas sanāksmē (Luksemburgā);
- ES un kandidātvalstu ekspertu seminārā (Luksemburgā) par arbovīrusu infekcijas slimību epidemioloģisko uzraudzību un ietekmi uz sabiedrības veselību Eiropas Kopienā.
• Sadarbība ar citām Eiropas valstu epidemioloģiskās uzraudzības struktūrām:
- piedalīšanās starptautiskā Task force koordinētā projekta “Infekcijas slimību kontrole Baltijas jūras reģionā” organizētajās aktivitātēs;
- piedalīšanās Francijas, Lielbritānijas un Somijas epidemioloģiskās uzraudzības struktūru rīkotajās aptaujās par vairāku infekcijas slimību vakcinācijas līmeni un salmonelozes uzraudzību Latvijā;
- piedalīšanās Eiropas valstu epidemioloģiskās uzraudzības struktūru rīkotajos mācību kursos, konferencēs un sanāksmēs.
• Koordinēta un pārraudzīta Imunizācijas valsts programmas īstenošana, apzinātas problēmas programmas izpildē. Nodrošināta statistiskajos pārskatos iekļauto iedzīvotāju imunizācijas datu vākšana, analīze un izplatīšana. Imunizācijas valsts programmas pārraudzības ietvaros veikti 154 vakcinācijas iestāžu apmeklējumi ar mērķi novērtēt imunizācijas rādītājus un to kavējošos faktorus vairāk nekā 2000 astoņus gadus veciem bērniem. Organizēta seroepidemioloģisko izmeklējumu ikgadējā programma Latvijas iedzīvotāju aizsardzības izpētei pret vakcīnregulējamām infekcijas slimībām un Imunizācijas valsts programmas efektivitātes novērtēšanai.
• Veikta racionāla vakcīnu daudzuma plānošana, droša uzglabāšana un izsniegšana vakcinācijas iestādēm Imunizācijas valsts programmas īstenošanai. Vakcīnu izsniegšanas biežums atbilst Pasaules Veselības organizācijas nostājai, ka vakcinācijas iestādē jābūt vakcīnu krājumam lietošanai ne ilgāk kā vienam mēnesim.
Aktuālie darbi epidemioloģiskās drošības jomā 2003. gadā
• SARS preventīvo pasākumu koordinācija:
- VM institūciju un citu institūciju koordinācija;

- grozījumi 7 normatīvajos aktos;
- informācijas apmaiņa ar Pasaules Veselības organizāciju, Eiropas Komisiju un citu valstu iesaistītajām institūcijām, informācija ārstniecības personām un iedzīvotājiem par SARS - atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem;
- regulārie ziņojumi plašsaziņas līdzekļiem, kā arī SARS lapas veidošana internetā (www.sva.lv );
- ieteikumi personām, kurām bijis kontakts ar SARS slimnieku, lidmašīnu apkalpes locekļiem, aviolīniju administrācijām, aviokompānijām un tūrismu firmām, tālsatiksmes vilcienu vagonu pavadoņiem, Valsts robežsardzes struktūrvienību un v/a SVA filiāļu sadarbībai Latvijas starptautiskajās lidostās (Rīgā, Ventspilī un Liepājā);
- starpnozaru rīcības plāns starptautiskajā lidostā „Rīga”.
• Nozokomiālo infekcijas slimību izplatības un antimikrobo līdzekļu patēriņa pētījums.
• Vakcinācijas kavējošo iemeslu apzināšanas pētījums.

 

4. 2. Vides veselības riska faktoru uzraudzība
4.2.1. Nodrošināta monitoringu īstenošana kompetencē esošajos sabiedrības veselības jautājumos
SVA 2003.gadam netika piešķirts papildus pieprasītais budžets funkciju veikšanai (programmas “Dzeramā ūdens kvalitātes monitorings”, “Peldūdeņu kvalitātes monitorings”), līdz ar to :
• 2003.gadā netika pilnībā pildīti MK 2003.gada 29.aprīļa noteikumi Nr.235
“Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un
kontroles kārtība”, kas nosaka direktīvas 98/83/EC ieviešanu.
Dzeramā ūdens kvalitātes monitoringa ietvaros veikta:
- 2002. gada rezultātu apkopošana un pārskata sagatavošana;
- monitoringa koordinēšana (plānošana, plānu saskaņošana), datu bāzes uzturēšana (rezultātu apkopošana);
- atzinumu sagatavošana par īpašo normu piešķiršanu dzeramajam ūdenim (98 iesniegumi);
- organizēts un novadīts seminārs SVA filiāļu darbiniekiem par dzeramā ūdens monitoringa saskaņošanas jautājumiem, organizēšanu un vadīšanu.

• 2003.gadā netika pildīts MK 12.03.2002. noteikumu Nr.118 “Par virszemes un pazemes ūdeņu kvalitāti” 34.punkts (netika veikts peldūdeņu monitorings).
Peldvietu ūdens kvalitātes monitoringa ietvaros veikts:
- monitoringa koordinēšana (plānošana, plānu saskaņošana, iegūto datu analīze), datu bāzes uzturēšana;
- izstrādāta instrukcija par peldvietu ūdens kvalitātes valsts monitoringa un peldūdeņu monitoringa veikšanu (SVA 28.02.2003. rīkojums Nr. 86);
- sagatavots pārskats par peldvietu ūdens kvalitāti 2003. gada peldsezonā.

4.2.2.Sniegti normatīvajos aktos noteiktie pakalpojumi juridiskām un fiziskām personām :
• veikta licencēšana bīstamo preparātu (deratizācijas, dezinsekcijas un dezinfekcijas līdzekļi) uzglabāšanas, realizācijas un lietošanas jomā, no 2003. gada jūlija vienīgi lietošanas jomā notikušas 17 licencēšanas komisijas sēdes, izsniegtas 80 licences
• noorganizēts seminārs SVA filiāļu speciālistiem par aktuālajiem higiēniskās ekspertīzes jautājumiem būvniecības jomā, kā arī skaidrojošs seminārs par dzeramā ūdens monitoringa jautājumiem
• nodrošināta ekspertu pakalpojumu sniegšana, sagatavojot:
- atzinumus par vietas izvēli būvniecībai - 762
- projektēšanas higiēniskos uzdevumus - 4764
- atzinumus par projektiem - 2746
- atzinumus par būves gatavību ekspluatācijai - 4888
- atzinumus par objekta gatavību darbības uzsākšanai (turpināšanai) - 3447
- objekta higiēniskos novērtējumus - 10170

- atzinumus par testēšanas pārskatiem - 14990
- produktu higiēniskos novērtējumus - 1767

4.2.3. Sniegti ekspertu priekšlikumi normatīvās bāzes pilnveidošanai sabiedrības veselības jautājumos
• Sniegti priekšlikumi grozījumiem sekojošos normatīvajos aktos:
- Epidemioloģiskās drošības likumā;
- MK 18.10.2000. noteikumos Nr.359 “Par profesionālo darbību ierobežojošām slimībām”;
- MK 22.05.2001. noteikumos Nr.214 „Noteikumi par akustiskā trokšņa normatīviem dzīvojamo un publisko ēku telpās un teritorijā”;
- MK 13.03.2002. noteikumos Nr.118 „Noteikumi par virszemes un pazemes ūdeņu kvalitāti”;
- MK 08.05.2001. noteikumos Nr.186 „Noteikumi par prasībām mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļiem un īpašiem ierobežojumiem vai aizliegumiem attiecībā uz tiem”;
- MK 11.04.2000. noteikumos Nr.137 „Higiēnas prasības dienesta viesnīcām”;
- MK 07.10.1997. noteikumos Nr.348 „Atsevišķu uzņēmējdarbības veidu licencēšanas noteikumi”;
- LM 08.05.2001. rīkojumā Nr.121 “Par kārtību, kādā veicami pretepidēmijas pasākumi infekcijas slimību perēklī”;
- LM 02.08.2001. rīkojumā Nr.214 “Par kārtību kādā veicama infekcijas slimību epidemioloģiskā uzraudzība”;
- LM 02.08.2001. rīkojumā Nr.215 “Par kontaktpersonu primārās medicīniskās un laboratoriskās pārbaudes kārtību”;
- LM 06.12.2002. rīkojumā Nr.260 “Par gripas pretepidēmijas pasākumiem”;
- LM 30.12.1997. rīkojumā Nr.412 „Par licenču izsniegšanas kārtību bīstamo preparātu uzglabāšanai, realizācijai un lietošanai dezinfekcijā”.
• Izstrādāti priekšlikumi LM programmas projektam bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu vakcinācijai pret B hepatītu

• Sagatavoti iekšējie normatīvie akti:
- Metodiskie norādījumi dezinfekcijas veikšanai bīstamo infekcijas slimību perēkļos (SVA 08.12.2003. rīkojums Nr.505);
- Kārtība par SVA epidemioloģiskās uzraudzības dokumentu apriti personu datu konfidencialitātes uzlabošanai (SVA 04.12.2003. rīkojums Nr.493).
• Izstrādāti un iesniegti VM rīcības plānu projekti:
- Pasākumu plāns Latvijas iedzīvotāju vakcinācijas pret difteriju uzlabošanai (26.06.2003. Nr.10/1148);
- Pasākumu plāns akūto zarnu infekciju izplatīšanās novēršanai 2003. gada II. pusgadā (27.06.2003. Nr.10/1166).
• Izstrādātas un izplatītas vadlīnijas drošai injekciju (t.sk. vakcinācijas) praksei
• Sniegta pieprasītā informācija valsts institūcijām sabiedrības veselības jautājumos SVA kompetences ietvaros
• Aktualizēti preventīvie pasākumi, t.sk. sniegti priekšlikumi Veselības ministrijai par bērnu un pusaudžu bezmaksas imunizāciju pret atsevišķām infekcijas slimībām, par bērnu imunizāciju kavējošiem faktoriem un to ietekmes samazināšanas iespējām; par gripas profilaksi u.c. jautājumiem.

4.2.4. SVA speciālisti piedalījušies šādu starpnozaru darba grupu darbā:
• Labklājības ministrijas ietvaros MK noteikumu izstrādē par aizsardzību pret vibrāciju darba vidē.
• Veselības ministrijas ietvaros : MK noteikumu „Higiēnas prasības vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības iestādēm” un „Higiēnas prasības izglītības iestādēm, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmas” grozījumu izstrādei, MK noteikumu „Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība”, jaunās peldūdeņu direktīvas apspriešanā.
• Vides ministrijas ietvaros : par nacionālā vides politikas plāna izstrādi, par rīcības programmu zivju ūdeņu piesārņojuma samazināšanai un peldūdeņu piesārņojuma samazināšanai un kvalitātes nodrošināšanai, par pazemes ūdeņu raksturojuma un monitoringa jautājumiem, par virszemes ūdeņu stāvokļa monitoringa un monitoringa programmu izstrādes prasībām.
• Vides ministrijas Ietekmes uz vidi novērtēšanas valsts biroja 20 darba grupās par rūpniecisko avāriju novēršanas plāniem izskatīti 26 projekti, sagatavoti atzinumi.

• Latvijas vides aģentūrā par pētījumu „Gaisa piesārņojuma un tā pārrobežu pārneses ietekme uz iedzīvotāju veselību Saldus rajonā”.
• Darbs Standartizācijas tehniskajās komitejās : mikroklimats, akustika, mehāniskā vibrācija un triecieni, darba vide (standartu projektu izskatīšana, standartu tulkošana, tulkojumu rediģēšana).
• Darbs Rīgas pilsētas gaisa aizsardzības programmas izstrādes uzraudzības padomē.
• Nodrošināta piedalīšanās Veselības ministrijas darba grupā, lai izvērtētu epidemioloģiskās uzraudzības apakšsistēmu darbu un valsts aģentūras “Sabiedrības veselības aģentūra”, Seksuāli transmisīvo un ādas slimību valsts centra, AIDS profilakses centra, Tuberkulozes un plaušu slimību valsts centra sadarbību.
• SVA speciālisti piedalījās Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas Veselības aizsardzības apakškomisijas sēdēs par imunizācijas un C hepatīta profilakses jautājumiem.

4.3. Savlaicīga, efektīva un koordinēta SVA struktūrvienību piedalīšanās ārkārtējo situāciju pārvaldīšanā
• Sagatavoti rīkojumu projekti un apstiprināti rīkojumi, lai nodrošinātu efektīvu SVA struktūrvienību piedalīšanos ārkārtējo situāciju pārvaldīšanā.
• Apkopota informācija par SVA filiāļu rīcībā esošo inventāru, kas paredzēts ārkārtējo situāciju gadījumos.
• Izstrādāts biļetens “Par iespējamo bīstamo ķīmisko vielu un to iedarbību uz cilvēku veselību, preventīviem pasākumiem ķīmiskā terorisma gadījumā” (SVA 04.12.2003. rīkojums Nr. 493) .
• Veikta SVA dežurējošo speciālistu instruktāža un apmācība par rīcību ārkārtas situāciju gadījumā
• Organizēts SVA seminārs “Bioloģisko un ķīmisko aģentu izraisītu ārkārtas situāciju pārvaldīšana atbilstoši mūsdienu praksei”, kurā tika informētas iesaistītās institūcijas par PVO nostāju bioloģisko un ķīmisko aģentu izraisītu ārkārtas situāciju pārvaldīšanā atbilstoši mūsdienu labākajai praksei, darba grupās identificētas problēmas un iespējamie risinājumi ārkārtas situāciju pārvaldīšanas jomā Latvijā.


4.4. Pasākumi SVA jaunās funkcijas ‘’Sabiedrības veselības stratēģijas mērķu sasniegšanas monitorings’’ ieviešanas uzsākšanai:
• Realizēts SVA iekšējais projekts “Sabiedrības veselības prioritāro indikatoru izstrāde”, kā rezultātā sagatavots indikatoru sistēmas projekts Sabiedrības veselības stratēģijas mērķiem. Projekts ir uzskatāms par būtisku iestrādi jaunās funkcijas ‘’Sabiedrības veselības stratēģijas mērķu sasniegšanas monitorings’’ veikšanai.
• Veikta ES Phare 2002. gada Nacionālās programmas Twinning Light projekta “Sabiedrības veselības un Veselības veicināšanas aģentūru kapacitātes veidošana” pretendentu novērtēšana un izvēle.
• Plānoti pasākumi funkcijas attīstībai, sagatavojot ES Transition Facility projekta “Sabiedrības veselības stratēģijas monitoringa pilnveidošana” pieteikumu.

4.5. Nodrošināti laboratoriskie izmeklējumi
• Nodrošināta informācija par infekcijas slimību izraisītāju cirkulāciju vidē un atsevišķās iedzīvotāju grupās.
• Nodrošināta laboratoriju kvalitātes sistēma atbilstoši LVS EN ISO/IEC 17025 standarta prasībām, apliecinot to ar LATAK uzraudzības procedūru.
• Dalība nacionālajās un starptautiskajās starplaboratoriju salīdzinošajās testēšanas programmās.
• Ķīmijas laboratorijā veikti ūdens un pārtikas izmeklējumi, gaisa paraugu izmeklējumi darba un dzīvojamā vidē, fizikālie mērījumi darba un dzīvojamā vidē, plaša patēriņa preču izmeklējumi pēc valsts institūciju (VSI, SRI, SVA, SVA filiāļu) un citu klientu pasūtījumiem.
• Atbilstoši starptautiskajiem standartiem valsts deleģēto funkciju veikšanai uzturētas 80 ķīmiskās un 5 mikrobioloģiskās testēšanas metodes dzeramā ūdens un peldvietu ūdens monitoringa programmu izpildei.
• Ikdienas darbā ieviestas kampilobaktēriju mikrobioloģiskās testēšanas metodes klīniskajos materiālos un pārtikā.

• Dalība jaunu metodisko materiālu izstrādē par paraugu noņemšanu, noformēšanu, uzglabāšanu, transportēšanu, pieņemšanu virusoloģiskajai izmeklēšanai v/a ‘’Sabiedrības veselības aģentūra’’ Virusoloģijas izmeklējumu laboratorijā.
• Paaugstināta laboratoriju speciālistu kvalifikācija.

4.6 .Mērķauditorijas informēšana par sabiedrības veselības aktualitātēm vides veselības un infekcijas slimību epidemioloģijas jomā
• 2003.gada laikā turpināta regulāra sadarbība ar lielākajiem nacionālajiem plašsaziņas līdzekļiem (Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze, Lauku Avīze, Rīgas Balss, Latvijas Radio, Radio SWH, Latvijas Televīziju, LNT, TV3 un TV5), kā arī ar reģionālajiem plašsaziņas līdzekļiem, ar kuru starpniecību iedzīvotājiem sniegta aktuāla informācija par sabiedrības veselības jautājumiem:
- SARS preventīvajiem pasākumiem un ieteikumi ceļotājiem;
- Sadarbībā ar VM aktualizēts jautājums par difterijas izplatību Latvijā un profilakses pasākumiem;
- Sniegta informācija par SVA veiktajiem pētījumiem - nozokomiālo infekcijas slimību izplatību un vakcināciju kavējošajiem iemesliem;
- Sniegta informācija par SVA veikto monitoringu rezultātiem;
• Veicināta mūsdienu tehnoloģiju - Internet izmantošana saistībā ar aktuālākajām sabiedrības veselības problēmām:
- SVA mājas lapā www.sva.lv tika regulāri ievietota jaunākā informācija par infekcijas slimību izplatības un vides faktoru uzraudzību;
- iedzīvotājiem pieejama papildināta informācija par zilaļģēm;
- ieteikumi iedzīvotājiem par infekcijas slimību profilaksi;
- informācija par vakcināciju;
- padomi peldētājiem un padomi ceļotājiem.

4.7. SVA Materiāli tehniskais nodrošinājums 2003. gadā
• SVA (Klijānu ielā 7, Rīgā) 1. ēkas 1. stāvā veikta telpu rekonstrukcija Virusoloģijas izmeklējumu laboratorijas vajadzībām atbilstoši akreditācijas prasībām - ISO 17025, 45001 standartam un darba drošības prasībām.

• Izveidota jauna autotransporta nodrošinājuma sistēma (norakstīti ekonomiski nelietderīgie transportlīdzekļi un uzsākta jaunu transportlīdzekļu noma).
• Izstrādāts projekts par ugunsdrošības un apsardzes sistēmas modernizāciju un izveidota ugunsgrēka izziņošanas sistēma SVA kompleksā Klijānu ielā 7, Rīgā.
• Veikta elektroinstalācijas sakārtošana atbilstoši ugunsdrošības prasībām.
• Uzlabota SVA sakaru sistēma, iegādātas un uzstādītas 2 licences analogo abonentu pieslēgšanai (80 telefona numuri) un 16 licences ciparu abonentu pieslēgšanai.
• Uzlabota SVA informācijas sistēma, iegādāti 2 jauni serveri, 35 datori un programmnodrošinājums.

4.8. SVA dalība programmās un projektos 2003.gadā
• Izstrādāti un iesniegti LR Veselības ministrijai sekojoši ārvalstu sadarbības projektu pieteikumi:
- Nīderlandes vadības sadarbības programmas (NMCP) projekti (4);
- Zviedrijas īstermiņa ekspertu tehniskās palīdzības projekts “Ar vides piesārņojumu saistīto slimību uzraudzība”;
- ES Pārejas līdzekļu administratīvās spējas stiprināšanas programmas (Transition Facility) projekts ”Sabiedrības veselības stratēģijas monitoringa pilnveidošana”.

• Notiek Eiropas Komisijas atbalstītā starptautiskā seroepidemioloģiskās sadarbības projekta ESEN2 realizācijas koordinēšana.
• Uzsākti priekšdarbi sekojošu ārvalstu sadarbības projektu realizācijai:
- ES Phare 2002.gada Nacionālās programmas projekts “Vides monitorings”;
- ES Phare 2003.gada Nacionālās programmas projekts “Sabiedrības veselības aģentūras institucionālā stiprināšana”;

- ES Phare 2002.gada Twinning Light programmas projekts “Sabiedrības veselības un Veselības veicināšanas aģentūru kapacitātes veidošana”.
• Koordinēta SVA iekšējā projekta ”Sabiedrības veselības prioritāro indikatoru izstrāde” realizācija.

4.9. Pārskata gada laikā notikušās būtiskākās pārmaiņas
Pamatojoties uz 2002.gada 5.martā MK apstiprināto “Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku”, 2003.gadā Veselības ministrijā iesniegts SVA publisko pakalpojumu izcenojumu projekts.
Kopš 01.01.2003 SVA tiek realizēta jaunā darba samaksas sistēma, kura izstrādāta saskaņā ar MK. 03.09.2002. noteikumiem Nr.397 „Metodika, pēc kuras valsts (pašvaldības) aģentūras darbinieka atalgojums (mēneša amatalga) salīdzināms ar attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksu(mēneša amatalgu) darba tirgū” un apstiprināta ar SVA 26.11.2002. rīkojumu Nr. 471 “V/a “Sabiedrības veselības aģentūra” darba samaksas nolikums”.

5. Valsts investīciju programmas projektu plānoto uzdevumu izpilde

2003.gadā Valsts investīciju programmas projekti netika realizēti.

6.Pasākumi, kas vērsti uz darba optimizāciju, pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, izmaksu samazinājumu, pieejamības nodrošināšanu

2003.gadā ieviesti vairāki būtiski jauninājumi. Ir izstrādāta SVA personāla attīstības stratēģija, kura ir veidota, balstoties uz SVA vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijas (laika posmam no 2002.-2006.gadam) pamatvirzieniem. Šīs stratēģijas mērķis ir definēt vienotus personāla vadības principus visā institūcijā, sekmēt to ieviešanu. 2003.gadā ir uzsākta darbinieku ikgadējā novērtēšana ar mērķi uzlabot darbu, maksimāli stimulējot darbiniekus un veicinot viņu profesionālo izaugsmi. Lai gan 2003.gadā tika samazināta SVA dotācija, kas ietekmē arī darbinieku apmācībai paredzēto līdzekļu apjomu, ir izstrādāta SVA darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanas koncepcija, kura nodrošina darbinieku zināšanu paaugstināšanu un papildināšanu. Balstoties uz šo koncepciju, tiek plānota un veikta SVA darbinieku kvalifikācijas paaugstināšana.
Lai realizētu Stratēģijā izvirzītos mērķus, ir noteikti galvenie SVA darbības uzdevumi. Viens no tiem ir institucionāla stiprināšana, kas sevī iekļauj darba optimizāciju, struktūras pilnveidošanu un darbību personāla attīstībā.
2003.gadā ir pilnveidota stingra ikmēneša finanšu (ieņēmumu, izdevumu, debitoru un kreditoru parādu) kontroles un atskaites sistēma. Lai nodrošinātu uzturēšanas izmaksu un transporta izdevumu samazināšanu, optimizētu laboratoriju darbu un veicinātu pakalpojumu pieejamību: pabeigta Ķīmijas laboratorijas un Virusoloģijas izmeklējumu laboratorijas atsevišķo sektoru pārvietošana no Pūpolu ielas 5 un Andrejostas 2 uz Klijānu ielu 7, SVA Rīgas filiāles pārvietošana no Maskavas ielas 82 uz Kr.Barona ielu 115, sakārtotas nekustamo īpašumu uzskaites lietas, izveidots nekustamo īpašumu reģistrs.
Veiktā uzturēšanas izdevumu optimizācija un stabils finansiālais stāvoklis ļāvis ieguldīt finanšu resursus SVA informātikas tehnoloģiju modernizācijā, darba apstākļu uzlabošanā un materiāli tehniskās bāzes atjaunošanā.

7.Atsauksmes par aģentūras darbību

• Konsultatīvās padomes vērtējums
Saskaņā ar v/a „Sabiedrības veselības aģentūra” Konsultatīvās padomes 30.09.2003. sēdes protokolu Nr.3 SVA Konsultatīvā padome, izvērtējot SVA darbību atbilstoši SVA vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijai, pārvaldes līgumam un SVA 2003.gada darbības plānam, un ņemot vērā to, ka SVA ir konsekventi virzījusi savu darbību saskaņā ar iepriekšminētajos dokumentos noteiktajiem mērķiem un uzdevumiem, nolēma sniegt SVA 2003.gada darbībai pozitīvu vērtējumu.

8.Iekšējās kontroles sistēmas novērtējums un pasākumi tās pilnveidošanai

SVA regulāri tiek nodrošināta iekšējās kontroles sistēmas neatkarīga uzraudzība, iekšējās kontroles sistēmas pietiekamības un efektivitātes regulāra novērtēšana, tiek sniegti priekšlikumi par tās attīstību, norādīti iespējamie riski, lai garantētu drošu un efektīvu SVA funkciju realizāciju. Šos uzdevumus un funkcijas veic patstāvīga struktūrvienība - Iekšējā audita daļa.
2003.gadā tika veikti 19 auditi, kuru rezultātā izstrādāti 36 ieteikumi par iekšējās kontroles novērtēšanas uzlabošanu, no kuriem 28 ir ieviesti un 8 ieteikumiem ieviešana ir uzsākta (ieteikumi tika veidoti detalizēti, atbilstoši auditā konstatētajiem faktiem, tie vērsti uz konstatēto nepilnību novēršanu, to prioritātes tika noteiktas, vadoties no to ietekmes uz auditējamās sistēmas kontroles mehānismu). Ir uzlabota datu bāze par audita ieteikumu izpildi.
Iekšējā kontrole vērtējama kā laba un darbojas efektīvi . Plānotie uzlabojumi: veicot iekšējo kontroles novērtējumu, turpināt vadīties pēc sistēmu principa, izstrādāt un ieviest kvalitātes sistēmu, uzlabot ieteikumu kontroli.

9. Informācija par aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem

1.tabula.Maksas pakalpojumi un to izcenojumi, citi ieņēmumi (latos) 2003.gadā

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu veidi

Izcenojums (min. - maks.)

Faktiskie ieņēmumi kopā

Faktiskie ieņēmumi (29.konts(VM))

Faktiskie ieņēmumi (18.konts(LM))

1. Ieņēmumi no fizikāli-ķīmiskās testēšanas

0,28 - 61,67

258 820

238 460

20 360

2. Ieņēmumi no higiēniskās novērtēšanas

0,28 - 69,57

293 014

273 503

19 511

3.Ieņēmumi no laboratorisko pētījumu un mērījumu organizēšanas

1,77 - 41,72

76 344

73 430

2 914

4. Higiēnas ekspertīze

15,0 - 41,30

20 669

18 236

2 433

5. Konsultatīvi metodiskais darbs

0,03 - 35,40

39 706

37 081

2 625

6. Ieņēmumi no mikrobioloģiskās testēšanas

0,78 - 30,49

496 317

466 330

29 987

7. Virusoloģijas laboratorijas izmeklējumi

2,55 - 23,61

15 000

15 000

0

8. Radioloģijas laboratorijas izmeklējumi

0,91 - 13,93

3 648

2 887

761

9. Vakcīnu piegāde

501

501

0

10.Ieņēmumi no nomas maksām, īres maksām

0,18 - 29,50

53 606

48 603

5 003

11. VOAVA

2 450

2 450

0

Pārējie (nepareizi ieskaitīta nauda)

2 673

2 597

76

Kopā

X

1 262 748

1 179 078

83 670

10. Finansējums un tā izlietojums

10.1.Informācija par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu

2.tabula Aktīvi un pasīvi (kopsavilkuma bilance)

Nr.
p.k.

Gada sākumā

Gada beigās

1. Aktīvi:

2 325 870

1 987 540

1.1.

ilgtermiņa ieguldījumi

1 756 575

1 475 881

1.2

apgrozāmie līdzekļi

569 295

511 659

2.Pasīvi:

2 325 870

1 987 540

2.1.

pašu kapitāls

2 157 229

1 820 836

2.2.

kreditori

168 641

166 704

 

3.tabula Valsts pamatbudžeta līdzekļu izlietojums (latos)

Nr.
p.k.

Rādītāji

Iepriekšējā gadā (faktiskā izpilde) (2002.g.)

Pārskata gadā - 2003.g.

Pārskata gadā - 2003.g

apstiprināts likumā (29.konts (VM))

faktiskā izpilde (29.konts (VM))

apstiprināts likumā (18.konts (LM))

faktiskā izpilde (18.konts (LM))

1

2

3

4

5

6

7

1.

Ieņēmumi (kopā):

4 317 150

4 217 884

3 817 481

404 013

318 782

1.1.

dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 640 414

2 638 403

2 638 403

235 112

235 112

1.2.

maksas pakalpojumi un citi ieņēmumi

1 427 538

1 579 481

1 179 078

168 901

83 670

1.3.

ārvalstu finanšu palīdzība

249 198

0

0

0

0

2.

Izdevumi (kopā):

4 317 096

4 217 884

3 819 552

404 013

318 782

2.1.

uzturēšanas izdevumi (kopā):

3 921 641

4 091 011

3 711 907

389 503

316 522

2.1.1.

atalgojumi

1 925 993

2 148 090

2 019 915

196 473

171 101

2.1.2.

komandējumi

12 760

15 597

11 018

1 572

601

2.1.3.

subsīdijas un dotācijas

0

0

0

0

0

2.2.

izdevumi kapitālieguldījumiem (kopā):

395 455

126 873

107 645

14 510

2 260

2.2.1.

inventāra iegāde

383 998

114 693

95 465

12 285

2 260

2.2.2.

kapitālais remonts

11 457

12 180

12 180

2 225

0

2.2.3.

investīcijas

0

0

0

0

0

3.

Nodarbinātība:

3.1.

nodarbināto skaits

1632

928

928

927

927

3.2.

vidējā darba alga

97,96

208,41

196,71

209,57

184,14

 

10.2.Aģentūras saņemtie ziedojumi un dāvinājumi, to izlietojums

4.tabula. V/a “Sabiedrības veselības aģentūra”
saņemto ziedojumu un dāvinājumu izlietojums 2003.gadā (latos)

1.

Saņemts (kopā)

6698,67

1.1.

Lielākie ziedotāji:

1.1.1.

Latvijas uzņēmējsabiedrības un privātās personas:

435,00

1.1.2.

ārvalstu ziedotāji: Pasaules Veselības Organizācija

6 263,67

2.

Izlietots (kopā)

9233,90

2.1.

Finansētie pasākumi (kopā):

8338,90

2.1.1.

algu izmaksas

0

2.1.2.

komandējumi

2.1.3.

pamatlīdzekļu iegāde

895,00

2.1.4.

kapitālais remonts

0

3.

Naudas līdzekļu atlikums gada sākumā

2535,23

4.

Naudas līdzekļu atlikums perioda beigās

0

10.3.Līdzekļu ekonomija, kas panākta, uzlabojot darba efektivitāti
Ņemot vērā pašu ieņēmumu apjoma samazinājuma tendenci, kas ir saistīta ar konkurences pastiprināšanos, t.sk. arī no Pārtikas un veterinārā dienesta puses, un privāto laboratoriju izveidošanos, lai nodrošinātu lietderīgu līdzekļu izlietojumu ierobežoto finanšu resursu ietvaros SVA, t.sk. filiālēs, tika noteiktas prioritātes iepirkumu plānošanai un veikšanai. Līdz ar to, salīdzinot ar 2002.gadu, 2003.gadā pārējie kārtējie izdevumi tika samazināti par Ls158 235 (7,9%).

 

 

SH1.JPG (22709 bytes)



10.4 Informācija par ES PHARE projektu ietvaros plānoto un faktiski izlietoto finansējumu

Finansējums

2000.g.

2001.g.

2002.g.

2003.g.

2004.g.

Plā-
notais

Fak-
tiskais

Plā-
notais

Fak-
tiskais

Plā-
notais

Fak-
tiskais

Plā-
notais

Fak-
tiskais

Plā-
notais

ES Phare

Kopā

98 606

35 047

382 033

115 170

378 828

249 198

0

0

1 124 984

Uzturēšanas
izdevumi

17356

17 931

74 724

54 775

49 693

0

0

0

385 348

Kapitālie
izdevumi

81 250

17 116

307 309

60 395

329 135

249 198

0

0

739 636

Latvijas puses līdzfinansējums

Kopā

76 880

76 880

76 880

76 880

1 634

1 634

0

0

253 752

Uzturēšanas izdevumi

7 680

7 680

7 680

7 680

1 634

1 634

0

0

41 850

Kapitālie izdevumi

69 200

69 200

69 200

69 200

0

0

0

0

211 902

 

11.Personāla izglītošana un kvalifikācijas paaugstināšana

11.1. Mūsdienīgas personāla vadības politikas nodrošināšana
2003.gadā paveiktais:
• izstrādāta SVA personāla attīstības stratēģija, kas paredz racionālu personāla resursu izmantošanu, perspektīvu plānošanu, darbinieku profesionālās karjeras izaugsmes virzību;
• pastāvīgi tiek uzturēta SVA darba aizsardzības sistēma atbilstoši normatīvajiem dokumentiem;
• izstrādāta darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanas koncepcija;
• izstrādāta un ieviesta darbinieku darbības vienotas novērtēšanas sistēma;
• no SVA filiālēm pieņemti pārskati un aptaujas lapas par medicīnas personālu (veidlapa Nr.17), apkopotie dati nodoti Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūrā;
• pastāvīgi tiek uzturēta datu bāze par SVA darbinieku profesionālo kvalifikāciju, kuru izmanto personāla apmācību plānošanā un konkrētu darbinieku profesionālās karjeras virzībā;
• regulāri sniegta metodiska palīdzība SVA filiāļu vadītājiem un atbildīgajiem par personāla vadību, t.sk., personāla lietvedībā, izstrādājot biežāk pielietojamo rīkojumu paraugus.

11.2. Apmācība un komandējumi 2003.gadā
2003.gadā uz apmācībām nosūtīti 276 SVA funkcionālās vadības struktūrvienību un filiāļu darbinieki, veikti 471 iekšzemes komandējumi un 49 ārzemju komandējumi.
Apmācība un piedalīšanās pieredzes apmaiņas pasākumos ārzemēs: Infekcijas slimību epidemioloģiskās uzraudzības daļa (23), Ķīmijas laboratorija (3), Mikrobioloģijas laboratorija (2), Virusoloģijas izmeklējumu laboratorija (5), Neinfekcijas slimību un vides veselības daļa (8), Sabiedrības veselības politikas daļa (2), Sabiedrisko attiecību daļa (1), SVA filiāles(4).

12.Prognozes un plāni

12.1.Plānotie pasākumi resursu lietderīgai un taupīgai izmantošanai un administrēšanas sistēmas uzlabošanai
Tiek plānots ieviest SVA personāla attīstības stratēģiju, izstrādāt SVA darbinieku profesionālās izaugsmes un karjeras veidošanas koncepciju, kas nodrošinās darba kvalitāti, izmantojot SVA speciālistu iegūto pieredzi un profesionālās zināšanas. Paredzēts izveidot arī SVA darbinieku atbalsta un motivācijas programmu.
Tāpat tiek plānots nodot nekustamos īpašumus, kas nav nepieciešami SVA funkciju izpildei, citām  iestādēm.
2004.gadā tiks realizēta iepriekš izveidotā un ieviestā ikmēneša finanšu kontroles un atskaites sistēma. Tiks pastiprināta v/a “Sabiedrības veselības aģentūra” kontrole par pašu ieņēmumu izpildi, par izdevumu izpildi un filiāļu debitoru - kreditoru saistībām.
Veselības ministrijā apstiprināšanai ir iesniegti publisko pakalpojumu izcenojumi.

12.2. Finanšu saistības.

 

SVA finanšu saistības 2003. gadā


SH2.JPG (37061 bytes)

Veicot pastiprinātu kontroli par saistību veidošanos, 2003.gada laikā ir panākts SVA kreditoru parādu samazinājums par 76% salīdzinoši ar gada sākumu (no Ls 20 457,- gada sākumā līdz Ls 4 738 gada beigās).
SVA debitoru parādi 2003.gadā ir samazinājušies par 47% (no Ls 81 367,- gada sākumā līdz Ls 430 96,- gada beigās).
Sakarā ar dotācijas samazinājumu uzturēšanas un kapitālo izdevumu segšanai par Ls 185 195, kā arī strauju cenu pieaugumu pēc 2004.g. 1.maija, 2004.gadā ir iespējams kreditoru saistību pieaugums.

13. Informācija par Valsts kontroles veiktajām pārbaudēm un to rezultātiem 2003.gadā

Valsts kontroles pārbaudes SVA netika veiktas.

Direktora vietniece ekonomikas jautājumos A.Limbaite
Direktora vietniece administratīvos jautājumos A.Puriņa
Direktora vietnieks medicīnas profilakses jautājumos O.Velmers
Virusoloģijas izmeklējumu laboratorijas vadītāja V.Ī.Kalniņa
Mikrobioloģijas laboratorijas vadītāja M.Muižniece
Ķīmijas laboratorijas vadītāja A.Selina

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!