• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2004. gada 29. jūnija noteikumi Nr. 570 "Valsts aģentūras "Sociālās integrācijas centrs" nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.07.2004., Nr. 103 https://www.vestnesis.lv/ta/id/90591

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.571

Ceļu satiksmes noteikumi

Vēl šajā numurā

01.07.2004., Nr. 103

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 570

Pieņemts: 29.06.2004.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.570

Rīgā 2004.gada 29.jūnijā (prot. Nr.39, 32.§)

Valsts aģentūras “Sociālās integrācijas centrs” nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Valsts aģentūra “Sociālās integrācijas centrs” (turpmāk — aģentūra) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde.

2. Aģentūras darbības mērķis ir veicināt invalīdu un personu ar funkcionāliem traucējumiem sociālo integrāciju.

II. Aģentūras funkcijas, uzdevumi un kompetence

3. Aģentūrai ir šādas funkcijas:

3.1. sniegt profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus;

3.2. sniegt sociālās rehabilitācijas pakalpojumus;

3.3. sniegt medicīniskās rehabilitācijas un fizikālās medicīnas pakalpojumus;

3.4. īstenot profesionālās pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības un pirmā līmeņa profesionālās augstākās (koledžas) izglītības, kā arī profesionālās pārkvalifikācijas, profesionālās pilnveides un profesionālās tālākizglītības programmas.

4. Aģentūra veic šādus uzdevumus:

4.1. novērtē invalīdu profesionālo piemērotību, ņemot vērā viņu intereses, spējas, iepriekš iegūto izglītību un veselības stāvokli;

4.2. organizē invalīdiem un personām ar funkcionāliem traucējumiem mācību prakses vietas;

4.3. izglīto pedagogus un citus speciālistus atbilstoši profesionālās tālākizglītības programmām darbam ar invalīdiem;

4.4. konsultē darba devējus jautājumos, kas saistīti ar darba vides pielāgošanu, kā arī vides pieejamību invalīdiem;

4.5. nodrošina to invalīdu pārvadāšanu, kuri saņem aģentūras pakalpojumus;

4.6. sniedz profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu saņēmējiem psiholoģisko atbalstu integrācijai darba tirgū;

4.7. ja nepieciešams, nodrošina ēdināšanu un dienesta viesnīcu personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

4.8. nodrošina diennakts medicīnisko uzraudzību un pirmās palīdzības sniegšanu personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

4.9. novērtē un pielāgo transportlīdzekļus atbilstoši invalīdu funkcionālo traucējumu veidam;

4.10. nodrošina invalīdiem konsultācijas un transportlīdzekļu vadīšanas apmācību;

4.11. nodrošina vides pieejamību, sporta, atpūtas un brīvā laika pavadīšanas iespējas personām, kuras saņem aģentūras pakalpojumus;

4.12. atbilstoši kompetencei organizē seminārus, konferences un citus pasākumus;

4.13. organizē un veic pētījumus profesionālās, sociālās un medicīniskās rehabilitācijas jomā;

4.14. veic to personu uzskaiti, kurām nepieciešama profesionālā rehabilitācija, un aģentūras pakalpojumu saņēmēju uzskaiti;

4.15. slēdz līgumus ar pašvaldībām un citām institūcijām par aģentūras pakalpojumu sniegšanu personām;

4.16. konsultē fiziskās un juridiskās personas par aģentūras pakalpojumu saņemšanas iespējām;

4.17. izstrādā un iesniedz Labklājības ministrijā priekšlikumus par normatīvajiem aktiem, kas nepieciešami, lai pilnveidotu aģentūras pakalpojumus;

4.18. piedalās nozares un aģentūras attīstības projektu īstenošanā.

5. Aģentūrai ir šādas tiesības:

5.1. iekasēt maksu par aģentūras sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem;

5.2. saņemt ziedojumus, dāvinājumus un ārvalstu finansiālo palīdzību;

5.3. informēt personas par aģentūras sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī sniegt konsultācijas, ieteikumus un citu palīdzību;

5.4. atbilstoši kompetencei rīkot konferences, seminārus, kursus un citus pasākumus, kā arī organizēt izstādes;

5.5. sadarboties un apmainīties ar informāciju aģentūras darbības jomā ar valsts un pašvaldību institūcijām, darba devējiem, invalīdu organizācijām, ārvalstu un starptautiskajām institūcijām.

III. Aģentūras pārvalde

6. Aģentūras darbu vada aģentūras direktors. Aģentūras direktors veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas. Aģentūras direktora pienākumus nosaka Publisko aģentūru likums, šie noteikumi, aģentūras pārvaldes līgums un darba līgums. Aģentūras direktoru pieņem darbā un atlaiž no darba labklājības ministrs.

7. Aģentūras direktoram ir vietnieks.

8. Aģentūras darbību pārrauga labklājības ministra iecelts Labklājības ministrijas civildienesta ierēdnis. Minētā amatpersona atbilstoši Publisko aģentūru likumā noteiktajai atbildīgās amatpersonas kompetencei uzrauga aģentūras darbību un informē par to labklājības ministru.

IV. Aģentūras konsultatīvā padome

9. Lai analizētu problēmas un izstrādātu priekšlikumus aģentūras sniegto pakalpojumu jomā, labklājības ministrs izveido aģentūras konsultatīvo padomi. Konsultatīvās padomes sastāvā ir nozaru speciālisti, valsts un pašvaldību institūciju, sociālo partneru, kā arī nevalstisko organizāciju pilnvarotie pārstāvji.

10. Konsultatīvajai padomei ir padomdevēja tiesības aģentūras darbības jomā. Konsultatīvā padome darbojas saskaņā ar labklājības ministra apstiprinātu nolikumu.

11. Konsultatīvajai padomei ir šādi uzdevumi:

11.1. analizēt aģentūras darbības rezultātus un sniegt labklājības ministram atzinumus un priekšlikumus par aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģijas (turpmāk — stratēģija) īstenošanu un aģentūras darbības pilnveidošanu;

11.2. veicināt aģentūras stratēģijas īstenošanu;

11.3. veicināt aģentūras sadarbību ar stratēģijas īstenošanā iesaistītajām institūcijām;

11.4. sniegt aģentūras direktoram ieteikumus aģentūras darbības uzlabošanai.

12. Konsultatīvās padomes darbu materiāltehniski nodrošina aģentūra.

V. Aģentūras finanšu līdzekļi un manta

13. Aģentūrai ir budžeta konts Valsts kasē.

14. Aģentūras finanšu līdzekļus veido:

14.1. valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

14.2. ieņēmumi par aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem;

14.3. ārvalstu finansiālā palīdzība;

14.4. ziedojumi un dāvinājumi.

15. Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām aģentūra ir atbildīga ar tās valdījumā esošo valsts mantu.

16. Aģentūra Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā ar finanšu ministra atļauju ir tiesīga ņemt aizdevumus un slēgt izpirkumnomas (līzinga) līgumus. Finanšu ministra atļaujas saņemšanai sagatavoto dokumentāciju aģentūra saskaņo ar Labklājības ministriju.

VI. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšanas kārtība

17. Aģentūras darbinieku lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot aģentūras direktoram attiecīgu iesniegumu.

18. Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Labklājības ministrijā.

19. Pārskatus par aģentūras funkciju pildīšanu un līdzekļu izmantošanu aģentūra sniedz pārvaldes līgumā noteiktajā kārtībā un termiņā.

Ministru prezidents I.Emsis

Labklājības ministre D.Staķe

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2004.gada 2.jūliju.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!