• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Starptautiskās kvalitātes standarti pašvaldībās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.07.2004., Nr. 105 https://www.vestnesis.lv/ta/id/90712

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Nevis zīlēt nākotni, bet plānot

Vēl šajā numurā

06.07.2004., Nr. 105

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Starptautiskās kvalitātes standarti pašvaldībās

ISO.PNG (49719 bytes)Līdz šim starptautiski atzītā kvalitātes standarta ISO 9001:2000 sertifikāta iegūšana pārsvarā bija ražošanas uzņēmumu mērķis. Pēdējā pusgadā šo prestižo dokumentu ieguvušo iestāžu un organizāciju vidū ir arī valsts iestādes un paš-valdībās. Pirmā no nozaru ministrijām ISO 9001:2000 kvalitātes vadības sertifikātu jau 2003.gadā ieguva Ekonomikas ministrija. Šogad auditorfirmas šādu dokumentu izsniegušas arī divām pašvaldībām – Liepājas domei un Ogres novada domei.

ISO 9001:2000 kvalitātes standarti ir dokumentācijas kopums, kas satur precīzus kritērijus, kuri lietojami kā vadlīnijas, lai nodrošinātu klientu apmierinātību un uzlabotu sniegto pakalpojumu kvalitāti. Lai iegūtu starptautiskajiem kvalitātes standartiem atbilstošu apliecinājumu – sertifikātu, jāiegulda nopietns darbs, sakārtojot gan lietvedību, gan praktiski visus pašvaldības darba procesus un vienlaikus uzlabojot pašvaldības pakalpojumu kvalitāti. Paš-valdībā tas nozīmē – precizēt un aprakstīt katras struktūrvienības un darbinieka kompetenci un atbildību, izstrādāt precīzu domes dokumentu aprites un darbinieku pienākumu izpildes kontroles sistēmu, izveidot kvalitātes vadības rokasgrāmatu. Laika un ieguldītā darba ziņā procesa mērķis ir padziļināti izpētīt iedzīvotāju vēlmes un iestādes nepilnības vai rezerves darbā ar tās klientiem. Lai dome būtu maksimāli atvērta un pretimnākoša ikvienam savam apmeklētājam – iedzīvotājiem, uzņēmējiem.
Iestādes, kas savulaik sevi motivējušas ISO sertifikāta saņemšanai, zina, ka darbs prasa pamatīgu visu darbinieku mobilizāciju un pacietību. ISO kvalitātes vadības standartu ieviešanas procedūra ilgst ne mazāk kā gadu. Gan vadībai, gan padotajiem jāiesaistās, novērtējot esošo situāciju un izvirzot konkrētus mērķus darba uzlabošanai un neatbilstību novēršanai. Paralēli notiek arī darbinieku mācības, lai katrs varētu labāk izprast savu lomu kopējā darba procesā un pilnvērtīgāk iesaistīties kvalitātes vadības sistēmas veidošanā, atbilstošu procedūru izstrādē un to ieviešanā. Novērtējumam tiek izveidota iekšējā audita sistēma. Īpaša uzmanība tiek pievērsta klientu apmierinātības līmenim, rūpīgi tiek kontrolēta sūdzību un iesniegumu izpilde noteiktajā termiņā, analizēti sūdzību cēloņi, kā arī sniegto pakalpojumu neatbilstības gadījumi.
Katrā saņemtajā ISO 9001:2000 kvalitātes vadības standartu sertifikātā ir norāde par tā derīguma ilgumu. Tas nozīmē, ka atbilstība starptautiski atzītajiem kvalitātes rādītājiem pēc laika ir jāapliecina no jauna.

Lappusi sagatavojusi

Zaida Kalniņa, “LV”
zaida.kalnina@vestnesis.lv

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!