Ministru kabineta 2004. gada 6.jūlija sēdē
Akceptēti grozījumi Ministru
kabineta 2003.gada 31.marta rīkojumā Nr.190 “Par novadu
izveidošanas projektu”, svītrojot 4.2. punktu, kas paredzēja līdz
2003.gada 30.decembrim iesniegt Ministru kabinetā rīcības plānu
administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanai.
Deklarācijā par Induļa Emša vadītā Ministru kabineta iecerēto
darbību noteikts, ka valsts atbalstīs vietējo pašvaldību
brīvprātīgu apvienošanos saskaņā ar novadu izveides modeli, kuru
valdība apstiprinās līdz 2004.gada beigām pēc sarunu procedūras
pabeigšanas ar vietējām pašvaldībām. Deklarācija arī paredz līdz
2005.gada 30.decembrim sagatavot likumdošanas bāzi novadu
izveidošanai un izstrādāt reģionālo pašvaldību izveides
koncepciju.
Līdz ar to Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
uzskatīja, ka rīkojuma 4.2. apakšpunkts šobrīd ir svītrojams un
rīcības plānu administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanai
varēs izstrādāt tikai pēc attiecīgo normatīvo aktu spēkā stāšanās
un reģionālo pašvaldību izveides koncepcijas pieņemšanas Ministru
kabinetā.
Apstiprināts Valsts civilās aizsardzības plāns, kas nodrošinās saskaņotu vadības un glābšanas dienestu rīcību palīdzības sniegšanā iedzīvotājiem un seku likvidēšanas neatliekamo pasākumu veikšanā iespējamo ārkārtējo situāciju, militāra iebrukuma vai kara gadījumā.
Plāna izstrādes laikā valstī ir
apzināti iespējamie apdraudējuma veidi. Atbilstoši tiem noteikta
valsts institūciju, pašvaldību un glābšanas dienestu rīcība,
veicot preventīvos, gatavības, reaģēšanas un seku likvidēšanas
neatliekamos pasākumus. Tāpat noteikti pasākumu izpildes termiņi,
norādot iespējamo pasākumu izpildes intervālu. Kopumā plānam ir
25 pielikumi, reglamentējot pasākumus, piemēram, bīstamo vielu
noplūdes, terorisma, transporta avāriju, cilvēku, mājlopu un augu
masveida saslimšanas un sevišķi bīstamu infekciju gadījumos
u.c.
Paredzēts, ka plāns tiks precizēts katru gadu, ņemot vērā valsts
aizsardzības sistēmas attīstību un iespējamo draudu analīzi.
Akceptēta kārtība, kādā nacionālos ekspertus norīko darbā Eiropas Savienības (ES) institūcijās – ES Padomes Ģenerālsekretariātā, Eiropas Komisijā, Eiropas Kopienu Tiesā, Eiropas Parlamentā un citās institūcijās.
Noteikumi paredz, ka nacionālie
eksperti laikposmā, kad viņi ir norīkoti darbā ES institūcijās,
lēmumu pieņemšanā ir neatkarīgi no darba devēja Latvijā un
rīkojas tikai ES institūciju interesēs, ja ES tiesību akti
neparedz citādi.
Atgriežoties Latvijā no darba ES institūcijās, nacionālajam
ekspertam Latvijā tiks nodrošinātas tiesības ieņemt iepriekšējo
vai līdzvērtīgu darbu (amatu). Atbildīgā institūcija par
informācijas apriti un koordināciju, kas saistīta ar nacionālā
eksperta norīkošanu darbā un atsaukšanu no darba ES institūcijā,
būs Valsts kancelejas Eiropas lietu birojs, kas uztur un
aktualizē attiecīgu datu bāzi.
Noteikumos reglamentēta konkursu izsludināšanas un vērtēšanas
kārtība. Tāpat noteikumi paredz, ka darba devējs Latvijā saglabā
nacionālā eksperta mēneša darba algu (mēnešalgu) un veic valsts
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas laikposmā, kad
nacionālais eksperts strādā ES institūcijā, ja ES tiesību akti
neparedz citādi.
Vienlaikus valdība akceptēja grozījumus Valsts civildienesta
likumā un Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā. Grozījumi
Valsts civildienesta likumā paredz, ka ierēdnim, specializētā
civildienesta ierēdnim vai ierēdņa amatā ieceltam profesionālā
dienesta karavīram, kuru norīko darbā ES institūcijās, saglabā
mēnešalgu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Ierēdņa vai
ierēdņa amatā iecelta profesionālā dienesta karavīra norīkošana
darbā Eiropas Savienības institūcijās nav uzskatāma par
komandējumu Valsts civildienesta likuma izpratnē. Savukārt
grozījumi Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā nosaka
kārtību, kādā tiek ieskaitīti Ārlietu ministrijas pārziņā
diplomāti, kas norīkoti darbā ES institūcijās, paredzot, ka ar
šiem diplomātiem netiek izbeigtas valsts civildienesta attiecības
un viņiem tiek maksāta mēnešalga un piemaksa par diplomātisko
rangu visu norīkošanas periodu.
Akceptēts Valsts aģentūras “Profesionālās izglītības attīstības aģentūra” nolikums.
Tas paredz, ka aģentūra ir
Izglītības un zinātnes ministrijas pārraudzībā esoša valsts
iestāde, kuras mērķis ir sekmēt izglītības, tālākizglītības un
zinātnes attīstību un politikas īstenošanu, veikt
starpniekinstitūcijas funkcijas Eiropas Sociālā fonda finansēto
projektu ieviešanā un nodrošināt Eiropas Savienības programmu,
pirmsstrukturālo, strukturālo un citu finanšu instrumentu
programmu, projektu un iniciatīvu ieviešanu.
Aģentūrai noteiktas šādas funkcijas: aģentūras atbildībā nodoto
programmu un projektu koordinēšana, vadība, ieviešana, uzraudzība
un kvalitātes kontrole; Eiropas Kopienas izglītības programmas
“Leonardo da Vinci” darbības Latvijā nodrošināšana; Latvijas
dalības nodrošināšana Eiropas Kopienas starpvalstu nacionālo
profesionālās orientācijas resursu centru tīklā; citu izglītības
un mūžizglītības programmu un projektu realizācija atbilstoši
līgumiem ar Latvijas Republikas, Eiropas Savienības vadības un
ārvalstu institūcijām; otrā līmeņa starpniekinstitūcijas
funkcijas Eiropas Sociālā fonda finansēto projektu
ieviešanā.
Aģentūru vada direktors, kurš izdod pārvaldes lēmumus un iekšējos
normatīvos aktus. Aģentūras finanšu līdzekļus veido valsts
budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, pašu ieņēmumi
(ieskaitot ieņēmumus no aģentūras sniegtajiem maksas
pakalpojumiem), ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļi, ziedojumi
un dāvinājumi.
Akceptēts noteikumu projekts „Kārtība, kādā tiks piešķirts valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā
Latvijas lauksaimniekiem tiks piešķirts valsts un Eiropas
Savienības atbalsts, ņemot vērā to, ka atbalsta maksājumi Latvijā
tiek ieviesti ar vienotā platības maksājuma shēmas
starpniecību.
Valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai ietver
platības maksājumus (vienoto platības maksājumu, laukaugu
platības maksājumu un lopbarības platības maksājumu), kā arī
papildu valsts tiešos maksājumus par liellopiem un aitu mātēm,
piena kvotas tonnu, zālāja un linu sēklām un kartupeļu
cieti.
Noteikumiem pievienoti iesniegumu veidlapu paraugi.
Akceptēti “Noteikumi par veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju, kā arī par veselības pirmstermiņa pārbaudes izdevumu segšanas kārtību”.
Noteikumi paredz kārtību, kādā
veicamas veselības pārbaudes transportlīdzekļu vadītājiem un
personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāja
kvalifikāciju, kā arī transportlīdzekļu vadītāju veselības
pirmstermiņa pārbaudes.
Tāpat noteikts, kādos gadījumos un kādā kārtībā transportlīdzekļa
vadītājs nosūtāms uz veselības pirmstermiņa pārbaudi (piemēram,
ja transportlīdzekļa vadītājs transportlīdzekli ir vadījis
alkoholisko dzērienu reibumā, narkotisko vai citu apreibinošu
vielu iespaidā), kā arī personas, kuras ir tiesīgas nosūtīt
transportlīdzekļa vadītāju uz šo pārbaudi. Noteikumos uzskaitīti
gadījumi, kuros pirmstermiņa pārbaudes izdevumus sedz
transportlīdzekļu vadītājs vai trešā persona.
Noteikumos reglamentēta arī kārtība, kādā atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības personām, kurām ir medicīniskās
pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai.
Šie noteikumi neattiecas uz velosipēdu un mopēdu vadītājiem.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments