Turaida nav nepieejams cietoksnis
Kārtējais zemes nogruvums Turaidas pils-kalnā 2002.gada februārī Foto: Aigars Jansons, A.F.I. |
Par to, vai nav apgrūtināta
piekļūšana iecienītajam tūrisma objektam – Turaidas
muzejrezervātam, interesējas tūrisma organizācijas un arī
individuālie ceļotāji. Pirms divarpus gadiem pilskalnā notika
zemes nogruvums, apdraudot pili un satiksmi starp Turaidu un
Siguldu, kā dēļ pilskalna pakājē uz ceļa šobrīd notiek
remontdarbi. Bažām nav pamata, lai gan ar zināmām neērtībām
jārēķinās.
Stituāciju skaidro Turaidas muzejrezervāta sabiedrisko attiecību
nodaļas vadītāja Ilze Kisila:
Darbi risinās uz ceļa dažus desmitus metru zemāk aiz 2002.gadā
pilskalnā notikušā zemes nogruvuma. Kā atzīst speciālisti,
pilskalna stabilitāte ir cieši saistīta ar intensīvi noslogotā
ceļa kvalitāti tā pakājē. Pirms daudziem gadiem iebūvētā caurtece
ir par īsu un veicina ceļa nogāžu noslīdējumu dziļajā Igauņu
gravā. Nestabilais ceļa nogāžu stāvoklis un intensīvā satiksme
ietekmē arī asfalta segumu, kas pakāpeniski bojājas ceļa malās,
to ievērojami sašaurinot.
Ceļa remontdarbiem Ceļu satiksmes drošības direkcija konkursa
kārtībā izraudzījusies firmu “Binders”. Darbu vadītājs Paulis
Rudzītis skaidro, ka tiek pārbūvēta ūdens novadīšanas sistēma un
pašlaik desmit metrus dziļajā Igauņu gravā betonēta krītakas
pamatne. Pēc tam zem ceļa braucamās daļas ievietos jaunu
caurteku. Pēc šiem darbiem tiks efektīvi savākti un novadīti
virsūdeņi, kas sevišķi strauji plūst pa stāvo ceļu, tā nomalēm un
kalnu nogāzēm lietus un sniega kušanas laikā, tiks nostiprinātas
ceļa nogāzes, paplašināts un atjaunots asfalta segums 80 m
garumā. Ceļa remonts šajā posmā ir sarežģīts, tam paredzēti
aptuveni 60 tūkstoši latu. Pašlaik šajā posmā ir izveidots
neliels apvedceļš ar šķembu klājumu, kur satiksmi regulē
luksofors un tā nav īpaši apgrūtināta. P.Rudzītis apgalvo, ka
remontam vajadzēs vismaz divus mēnešus un darbi tiek plānoti tā,
lai satiksme remontdarbu gaitā netiktu pārtraukta.
Savukārt firma “Diāna”, kas veica Turaidas pilskana nogāžu
nostiprināšanu pēc zemes nogruvumiem, šajās dienās veido oļu
segumu ceļmalas grāvī kalna pakājē un ar betona flīzēm nostiprina
grāvja malas, lai lietus neizskalotu nogāzes lejasdaļu.
“LV” informācija