• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Turaida nav nepieejams cietoksnis. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.07.2004., Nr. 108 https://www.vestnesis.lv/ta/id/90962

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Uzklausot viedokļus

Vēl šajā numurā

09.07.2004., Nr. 108

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Turaida nav nepieejams cietoksnis

TURAIDA.PNG (126889 bytes)
Kārtējais zemes nogruvums Turaidas pils-kalnā 2002.gada februārī
Foto: Aigars Jansons, A.F.I.

Par to, vai nav apgrūtināta piekļūšana iecienītajam tūrisma objektam – Turaidas muzejrezervātam, interesējas tūrisma organizācijas un arī individuālie ceļotāji. Pirms divarpus gadiem pilskalnā notika zemes nogruvums, apdraudot pili un satiksmi starp Turaidu un Siguldu, kā dēļ pilskalna pakājē uz ceļa šobrīd notiek remontdarbi. Bažām nav pamata, lai gan ar zināmām neērtībām jārēķinās.
Stituāciju skaidro Turaidas muzejrezervāta sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Kisila:
Darbi risinās uz ceļa dažus desmitus metru zemāk aiz 2002.gadā pilskalnā notikušā zemes nogruvuma. Kā atzīst speciālisti, pilskalna stabilitāte ir cieši saistīta ar intensīvi noslogotā ceļa kvalitāti tā pakājē. Pirms daudziem gadiem iebūvētā caurtece ir par īsu un veicina ceļa nogāžu noslīdējumu dziļajā Igauņu gravā. Nestabilais ceļa nogāžu stāvoklis un intensīvā satiksme ietekmē arī asfalta segumu, kas pakāpeniski bojājas ceļa malās, to ievērojami sašaurinot.
Ceļa remontdarbiem Ceļu satiksmes drošības direkcija konkursa kārtībā izraudzījusies firmu “Binders”. Darbu vadītājs Paulis Rudzītis skaidro, ka tiek pārbūvēta ūdens novadīšanas sistēma un pašlaik desmit metrus dziļajā Igauņu gravā betonēta krītakas pamatne. Pēc tam zem ceļa braucamās daļas ievietos jaunu caurteku. Pēc šiem darbiem tiks efektīvi savākti un novadīti virsūdeņi, kas sevišķi strauji plūst pa stāvo ceļu, tā nomalēm un kalnu nogāzēm lietus un sniega kušanas laikā, tiks nostiprinātas ceļa nogāzes, paplašināts un atjaunots asfalta segums 80 m garumā. Ceļa remonts šajā posmā ir sarežģīts, tam paredzēti aptuveni 60 tūkstoši latu. Pašlaik šajā posmā ir izveidots neliels apvedceļš ar šķembu klājumu, kur satiksmi regulē luksofors un tā nav īpaši apgrūtināta. P.Rudzītis apgalvo, ka remontam vajadzēs vismaz divus mēnešus un darbi tiek plānoti tā, lai satiksme remontdarbu gaitā netiktu pārtraukta.
Savukārt firma “Diāna”, kas veica Turaidas pilskana nogāžu nostiprināšanu pēc zemes nogruvumiem, šajās dienās veido oļu segumu ceļmalas grāvī kalna pakājē un ar betona flīzēm nostiprina grāvja malas, lai lietus neizskalotu nogāzes lejasdaļu.

“LV” informācija

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!