Reklāmas festivāls globalizācijas zīmē
26. un 27.augustā Rīgā noritēs 5. starptautiskais reklāmas festivāls “Golden Hammer”. Festivāla rīkotāji jau iepriekš “Latvijas Vēstnesim”sniedz ieskatu pasākumā.
Festivāla laikā notiks semināri,
kuros reklāmas speciālisti dalīsies viedokļos un atziņās par
reklāmas tendencēm un problemātiku, kā arī dažādos formātos
veidotu reklāmu konkurss.
“Golden Hammer” direktore Laila Ozoliņa pastāstīja, ka šogad
festivāla semināru programmas galvenās tēmas ir Baltijas reklāmas
tirgus, sociālā reklāma, vides reklāma un “reklāma kā smadzeņu
intoksikācija”. Pēdējās tēmas formulējuma autors ir populārais
mūsdienu franču rakstnieks, bestsellera “14, 99 eiro” autors
Frederiks Beigbeders – viens no semināru lektoriem. Lekcijas
lasīs arī eksperti no Lielbritānijas, Krievijas, Igaunijas,
Zviedrijas, Vācijas, Slovēnijas un Somijas. L. Ozoliņa uzsvēra šā
gada festivāla koncepcijas saistību ar globalizācijas procesu.
Lokālo un globālo interešu un tendenču savstarpējā cīņa, globālo
brendu reālā vai mitoloģiskā eksistence – šos jautājumus
skaidros un diskusijās iztirzās semināru dalībnieki. Festivāla
ģenerālsponsora – vides reklāmas kompānijas “ClearChannel
Baltic&Russia AB” – vadītājs, arī viens no “Golden Hammer”
lektoriem Robins Rindeheds norādīja, ka biznesam jābūt cieši
saistītam ar radošo darbu. Viņš arī atzīmēja, ka kopš pagājušā
gadsimta deviņdesmitajiem gadiem novērojams vides reklāmas
nozīmīguma pieaugums un kompānija ir ieinteresēta stimulēt
reklāmas attīstību Baltijā. R. Rindeheds uzsvēra nepieciešamību
reklāmas veidošanā ievērot Latvijas un abu mūsu kaimiņvalstu
īpatnības un pauda vēlmi dalīties pieredzē. Viņš izteica cerību,
ka festivāls varētu kļūt par labu “atspēriena punktu” Baltijas
valstu reklāmas nozares attīstībai Eiropas līmeņa virzienā.
Jāpiebilst, ka šogad “Golden Hammer” radis jaunu mājvietu –
tā ietvaros paredzētās aktivitātes noritēs viesnīcā “Radisson SAS
Daugava”, kuras īpašnieki arī materiāli atbalsta festivālu.
Viesnīca ir pasaules viesnīcu tīkla sastāvdaļa, tādējādi
festivāla norises vieta ir izvēlēta atbilstoši organizatoru
vēlmei uzsvērt globalizācijas tendences.
Juris Bārtulis,
“LV”
juris.bartulis@vestnesis.lv