Autoceļu nozare laika griežos
Smiltenes 8.ceļu rajona pūtēju orķestris uzstājas Centrālās dzelzceļa stacijas laukumā Rīgā, kur vakar, 19.jūlijā, tika atklāta Autoceļu nozares 85.gadadienai veltīta fotogrāfiju izstāde Foto: Aigars Jansons, A.F.I. |
Autoceļu nozares 85. gadadienai
veltītā fotogrāfiju izstāde būs apskatāma līdz 2.augustam. Tā
konceptuāli veidota kā ceļa zīme un ietver trīs vēsturiskus
ciklus autoceļu attīstībā: Latvijas brīvvalsts laiks, padomju
laiks un atjaunotās Latvijas periods, skaidro Latvijas Autoceļu
direkcijas (LAD) Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas
vadītāja Daiga Mežapuķe.
Latvijas ceļu nozare savu pastāvēšanu skaita no 1919. gada 1.
augusta, kad tika nodibināta Ceļu un būvju virsvalde. Protams,
ceļi Latvijas teritorijā bijuši arī agrāk un rakstos tie minēti
kopš 13.gadsimta. D.Mežapuķe informē: “1919. gadā Ceļu un būvju
virsvalde uzturēja 703 kilometrus šoseju un bruģu. Savukārt 21
480 kilometri 2. un 3. šķiras ceļu tika uzturēti klaušu kārtā.
Šobrīd LAD pārziņā ir 20 309 kilometri valsts ceļu, no tiem 8066
kilometri ir ar melno segumu, un 926 tilti.” Kopumā autoceļu
nozarē ir nodarbināti vairāk nekā septiņi tūkstoši cilvēku.
Autoceļu nozares tuvāko gadu prioritāte ir autoceļu tīkla
saglabāšana un galveno transporta koridoru attīstība – ceļu segu
un tiltu nestspējas paaugstināšana atbilstoši ES normatīvajām
slodzēm; – satiksmes drošības paaugstināšana, uzlabojot ceļu
ģeometriju atbilstoši pieaugošām satiksmes prasībām un likvidējot
“melnos” punktus. Par trešo prioritāti tiek uzskatīta lauku
autoceļu sakārtošana un melnā seguma īpatsvara palielināšana.
“LV” informācija