• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Vēlas Autoceļu fonda atjaunošanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.07.2004., Nr. 113 https://www.vestnesis.lv/ta/id/91314

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šodien Eiropas Parlamentā

Vēl šajā numurā

20.07.2004., Nr. 113

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Vēlas Autoceļu fonda atjaunošanu

Tūrisma biznesa līderi aicina satiksmes ministru Aināru Šleseru sakārtot Latvijas ceļus.

16.jūlijā viesnīcā “Gūtenbergs” pulcējās vadošo Latvijas tūrisma un viesnīcu biznesa organizāciju vadītāji, lai ar saviem parakstiem apliecinātu nepieciešamību veikt būtiskas izmaiņas valsts autoceļu apsaimniekošanā. Viesnīcas īpašniece Mairita Solima norādīja, ka ceļu sliktais stāvoklis problēmas sagādājis un sagādā ikvienam. Kā spilgtu piemēru šīm problēmām M. Solima minēja balto svītru trūkumu daudzu šoseju malās un vidū. Taču tas ir tikai viens no satiksmes ministram adresētajā vēstulē minētajiem bēdīgajiem faktiem. Tūrisma biznesa līderi ministra uzmanību vērš arī uz nepietiekamo un transporta prasībām neatbilstošo ceļu platumu, kā arī slikto seguma kvalitāti. Uzsvērts, ka viens no seguma bojāšanās iemesliem bieži vien ir pārsniegtais kravas automobiļu svars. Vēstules autori norāda – valsts tūrisma attīstība un autoceļi ir cieši saistīti, bet pašreizējais mūsu valsts autoceļu stāvoklis ne tikai neveicina, bet pat apdraud šīs prioritārās nozares attīstību.
“Diemžēl vienlaikus valsts struktūrās pastāv divkosīga nostāja – no vienas puses, kā unikāls tūrisma objekts tiek proklamēta visa valsts, bet no otras – tiek ignorēts fakts, ka tūristi nav putni, un Latvijas lielākais tūrisma tirgus atrodas tieši aiz Rīgas robežām,” teikts vēstulē. Tās autori aicina A. Šleseru vērsties Ministru kabinetā ar Eiropas prasībām atbilstošu programmu Latvijas ceļu sakārtošanai. Tūrisma biznesa pārstāvji izsaka arī konkrētus priekšlikumus, kuriem jābūt ietvertiem programmā: noteikt smagā autotransporta kustības aizliegumu sestdienās, svētdienās un svētku dienās, nodrošināt efektīvu kravas automobiļu svara kontroli, aizliegt degvielas autocisternu kustību dienas laikā, ik gadus savlaicīgi nodrošināt ceļu atdalošo līniju iekrāsošanu, izvietot atstarotājus ceļu līkumos un atjaunot Valsts autoceļu fondu.
Kā zināms, Einara Repšes vadītā valdība pieņēma lēmumu par vairāku tā dēvēto speciālo budžetu, to skaitā arī Valsts autoceļu fonda, likvidāciju. Vēstules parakstīšanā klātesošais Autoceļu direkcijas pārstāvis Vilnis Millers atzina: šis solis ceļu uzturēšanai un uzlabošanai atņēmis apmēram 15 miljonus latu. No pamatbudžeta piešķirtās summas ir ievērojami mazākas, taču autoceļu izbūve atbilstoši Eiropas standartiem ir dārga. V. Millers norādīja, ka, piemēram, Baltezera posmā Via Baltica ceļā katra kilometra izmaksas sasniedza vienu miljonu latu, bet valsts galveno ceļu tīkla kopgarums ir apmēram 1600 kilometru. Tāpēc, kā atzina V. Millers, tūrisma organizāciju vadītāju vēlme panākt Valsts autoceļu fonda atjaunošanu ir pilnīgi pamatota.
Jāatgādina, ka arī A. Šlesers šā gada jūnija sākumā darīja zināmu savu ieceri fondu atjaunot. Nodoms saistāms ar ministra plāniem Autoceļu direkcijas pārveidošanā par akciju sabiedrību “Latvijas valsts ceļi”.

Juris Bārtulis, ”LV”

juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!