• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2004. gada 15. jūlija lēmums Nr. 52 "Par atteikšanos ierosināt lietu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.07.2004., Nr. 115 https://www.vestnesis.lv/ta/id/91434

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padomes lēmums Nr.155

Par ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padomes 2003. gada 24. janvāra lēmumu Nr. 19 apstiprināto "Informācijas šifrēšanas un elektroniskās parakstīšanas noteikumu" apstiprināšanu jaunā redakcijā

Vēl šajā numurā

22.07.2004., Nr. 115

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 52

Pieņemts: 15.07.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Konkurences padomes lēmums Nr.52

Rīgā 2004.gada 15.jūlijā (prot.Nr.40, 7.§)

Par atteikšanos ierosināt lietu

Par “Reckitt Benckiser S.A.” pārstāvniecības Latvijā 09.07.2004. iesniegumu

Konkurences padome 09.07.2004. saņēma “Reckitt Benckiser S.A.” pārstāvniecības Latvijā (turpmāk — Reckitt Benckiser) 09.07.2004. iesniegumu (turpmāk — Iesniegums). Iesniegumā norādīts, ka 2004.gada 26.martā SIA “Procter & Gamble Marketing Latvia, Ltd” (turpmāk — Procter & Gamble) uzsāka jauna veļas pulvera Ariel Excel reklāmas (turpmāk — Reklāma) izplatīšanu Latvijas Neatkarīgās televīzijas, TV3 Latvija un TV5 televīziju kanālos.

Iesniegumā detalizēti tiek izklāstīts Reklāmas saturs — Reklāmas ievaddaļa satur verbālu informāciju, konkrēti, dziesma angļu valodā, kas pavada Reklāmu, kurā tiek parādīts, kā balts T– krekls tiek sasmērēts ar dubļiem, tinti, šokolādes saldējumu un lūpu krāsu. Reklāmas turpinājumā sasmērētais T– krekls tiek pārgriezts uz pusēm tā, lai katrā no abām T– krekla pusēm atrastos vienlīdz visi traipi. Katra no T– krekla pusēm tiek mazgāta atsevišķās, veļas mazgājamās mašīnās ar atšķirīgiem veļas pulveriem. Viena T– krekla puse, kas mazgāta ar Ariel Excel, ir pilnībā izmazgāta, savukārt otra, kas mazgāta ar parasto veļas pulveri balti zilā iepakojumā un traipu tīrītāju rozā pudelē ar rokturi, ko balss aiz kadra nosauc par “vispopulārāko traipu tīrītāju”, joprojām ir redzama ar visu traipu pēdām. Tālāk seko verbāla informācija: “Četrus grūti izmazgājamus traipus mazgājam ar Ariel Excel un ar parasto pulveri, pievienojot tam vispopulārāko traipu tīrītāju. Ariel neapšaubāmi tika galā ar traipiem labāk. Jaunais Ariel Excel ar traipu tīrītāju sastāvdaļām”.

Iesniedzējs norāda, ka Reklāmas likuma 9.panta pirmās daļas izpratnē Reklāma ir uzskatāma par salīdzinošu reklāmu, jo tajā tiek izmantots salīdzinājums, kas gan tieši, gan netieši norāda uz Reckitt Benckiser ražoto un tirgū piedāvāto preci — Vanish traipu tīrītāju.

Reckitt Benckiser, t.sk., norāda, ka Reklāma nav patiesa un objektīva, kas attiecīgi ir Reklāmas likuma 3.panta pirmās daļas pārkāpums, Procter & Gamble, izplatot Reklāmu, ir pārkāpusi maldinošas reklāmas aizliegumu (Reklāmas likuma 8.pants), kā arī Reklāmā izmantotais salīdzinājums nav veidots arī atbilstoši Reklāmas likuma 9.panta trešās daļas 2., 4. un 5.punkta noteikumiem, kā arī ir pārkāpti Reklāmas likuma 4.panta otrās daļas 5. un 6.punkta noteikumi.

Iesniedzējs uzskata, ka Procter & Gamble ar Reklāmu ir izplatījusi nepatiesu, nepilnīgu un izkropļotu informāciju par Reckitt Benckiser ražotā Vanish traipu tīrītāja īpašībām un noderīgumu un tādējādi pārkāpusi negodīgas konkurences aizliegumu, kas noteikts Konkurences likuma 18.panta pirmajā daļā.

Iesniegumā Reckitt Benckiser lūdz Konkurences padomi pieņemt lēmumu par Procter & Gamble ražotā un izplatītā veļas pulvera Ariel Excel reklāmas izplatīšanas aizliegumu.

Konkurences padome, ņemot vērā Iesniegumā norādīto,

konstatēja:

Procter & Gamble izplatītā informācija televīzijas kanālos par jauno veļas pulveri Ariel Excel, ņemot vērā tās saturu, izplatīšanas un pasniegšanas veidu un mērķi, saskaņā ar Reklāmas likuma 1.pantu uzskatāma par reklāmu.

Konkurences padome 15.07.2004., pamatojoties uz Reklāmas likuma 14.panta pirmo daļu, nolēma uzsākt lietas izpēti sakarā ar Iesniegumu par Reklāmas likuma iespējamo pārkāpumu Procter & Gamble darbībās, izplatot veļas pulvera Ariel Excel reklāmu.

Ievērojot to, ka Iesniegumā norādītās Procter & Gamble darbības uzskatāmas par darbībām reklāmas jomā, Iesniegumā norādīto apstākļu izvērtējumam un lēmuma pieņemšanā piemērojamas Reklāmas likumā noteiktās materiālās un procesuālās tiesību normas, ierobežojot Konkurences likuma 18.pantā noteiktā negodīgas konkurences aizlieguma kā vispārējās tiesību normas piemērošanu uz konkrētajām Procter & Gamble darbībām, izplatot veļas pulvera Ariel Excel Reklāmu.

Pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, Konkurences padome

nolēma:

neierosināt lietu uz Reckitt Benckiser S.A. pārstāvniecības Latvijā 09.07.2004. iesnieguma pamata attiecībā uz Konkurences likuma 18.panta iespējamo pārkāpumu SIA “Procter & Gamble Marketing Latvia, Ltd” darbībās, izplatot veļas pulvera Ariel Excel Reklāmu.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!