• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Lidostai - jauna attīstības koncepcija. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.07.2004., Nr. 117 https://www.vestnesis.lv/ta/id/91589

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Mācāmies būt līdzatbildīgi

Vēl šajā numurā

27.07.2004., Nr. 117

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Lidostai – jauna attīstības koncepcija

LIDOSTA.PNG (100851 bytes)
Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālis Straume, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers un starptautiskās lidostas “Rīga” prezidents Dzintars Pomers
Foto: Elmārs Rudzītis, A.F.I.

Satiksmes ministrija paredz ievērojami kāpināt starptautiskās lidostas “Rīga” attīstības tempus – lidostai jākļūst par reģiona līderi pasažieru aviopārvadājumu nodrošināšanā.

Ministru prezidenta biedrs, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers pastāstīja, ka būtiski mainījies lidostas nākotnes redzējums. Trīspadsmit neatkarības gadu laikā lidosta piedzīvojusi visnotaļ dinamisku attīstību, un pērn apkalpoto pasažieru skaits pirmo reizi pārsniedzis 700 tūkstošus. Šogad paredzēts šo skaitli palielināt līdz miljonam, taču nākamgad pasažieru skaits jādubulto. A. Šlesers norādīja, ka pievienošanās Eiropas Savienībai mūsu valstij pavērusi jaunas iespējas un palielinājusi ārvalstu tūristu interesi, tāpēc pienācis laiks izvirzīt augstākus mērķus un plānot vēl dinamiskākus attīstības tempus. Turpmāko desmit gadu laikā, sacīja A. Šlesers, lidostai “Rīga” jāsasniedz 5–6 miljonu pasažieru apkalpošanas kapacitāte. Šāds aviosatiksmes intensitātes kāpinājums iespējams, realizējot jauno lidostas attīstības stratēģiju, kuras izstrāde uzdota lidostas vadībai. Būtisks uzlabojums šajā virzienā ir 20. jūlijā atceltie noteikumi, kas paredzēja pasažieru izlidošanas nodevu septiņu latu apmērā. No 1. novembra šī summa vairs netiks iekasēta. Šajā dienā lidosta arī sāks ieviest elastīgu atlaižu sistēmu aviosabiedrībām – jo lielāku lidostas noslogojumu sabiedrības nodrošinās, jo lielākas lidostas izmantošanas maksas atlaides saņems. Arī atlaižu sistēmas mērķis ir lielāka pasažieru skaita piesaistīšana mūsu galvaspilsētas lidostai.
Starptautiskās lidostas “Rīga” prezidents Dzintars Pomers atzīmēja, ka Eiropas lidostu pasažieru apgrozījuma vidējais pieaugums ir 7–8 procenti gadā, un, lai panāktu apgrozījuma dubultošanu, nepieciešama arī tūrisma aģentūru, viesnīcu un citu uzņēmumu un institūciju līdzdalība. Dz. Pomers pauda gandarījumu par līdzšinējā darbā paveikto – lidosta “Rīga” uzskatāma par labāko mazo lidostu Austrumeiropā. Strauji pieaug tiešo reisu skaits – pērn lidosta ceļotājiem varēja piedāvāt 16 šādus reisus, bet šogad jau 23. Kā negatīvu un nozares attīstību bremzējošu faktoru Dz. Pomers minēja augstās aviobiļešu cenas. Viņš cer, ka jaunā lidostas cenu politika situāciju mainīs. Lidostas prezidents uzsvēra, ka investīcijas lidostas attīstībā uzskatāmas par ļoti pieticīgām, salīdzinot ar citu Eiropas lidostu paplašināšanā un uzlabošanā ieguldīto līdzekļu apjomu. Protams, lai realizētu jaunos lidostas attīstības plānus, būs jāuzņemas jaunas kredītsaistības. Savukārt, lai kompensētu ieņēmumu samazināšanos jaunās cenu politikas dēļ, iespējams, vajadzēs paaugstināt lidostas ēkā esošo veikalu nomas maksu, autostāvvietu izmantošanas maksu un citas ar aviāciju tieši nesaistītas cenas.
A. Šlesers pauda pārliecību, ka jau šogad Latvijas pasažieru aviopārvadājumu tirgū ienāks vairākas lētās aviosabiedrības, un izteica prieku par uzņēmuma “AirBaltic” pievienošanos lēto sabiedrību pulkam. Paredzams, ka visā drīzumā konkurenci tirgū nodrošinās gan sabiedrība “Ryanair”, ar kuras vadību A. Šlesers un Dz. Pomers tiekas šodien, gan arī populārā lētā aviokompānija “EasyJet”. A. Šlesers norādīja, ka jāpanāk, lai gaisa satiksme kļūtu pieejama visiem Latvijas iedzīvotājiem – vidējai aviobiļetes cenai jābūt ne augstākai par 50 eiro. “Esmu pārliecināts, ka Rīgas lidosta kļūs par lielāko lidostu mūsu reģionā. Mēs varam konkurēt gan ar Kopenhāgenas, gan Stokholmas lidostām,” uzsvēra A. Šlesers.
Starptautiskā lidosta “Rīga” ir akciju sabiedrība, kuras pilna akciju pakete pieder Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā. Pērn lidostas ieņēmumi bija 8 348 000 latu, bet peļņa – 304 000 latu.

Juris Bārtulis

juris.bartulis@vestnesis.lv

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!